Mäpäs hain kaupasta piparitaikinaa (piparkakkutaloa varten), torttutaikinaa ja valmiita ohuen ohuita mantelipipareita ja appelsiinituorejuustoa.. tarkoituksena olis nauttia glögin (pelkillä mantelilastuilla) kanssa pipareita tuorejuuston kera illalla ja leipoa sitten joku päivä omppu-kanelimarmeladilla ja pätkis-suklaalla täytettyjä torttusia. Nam.
Jossain vaiheessa askartelen sit piparitalon - oon ains oikaissut sen verran, että joko ostan valmiit palat tai sitten valmiin taikinan. Koristelu nimittäin lähtee aina lapasesta ja on yleensä sen verran "runsas" ettei talo edes oikein sovellu syötäväksi. Tai soveltuu joo, mutta helpommalla pääsee, kun syö pari kilon pakettia sokeria suoraan pussista..
Hipelöin myös kaupassa appelsiineja ja neilikoita, että jos olisin tehnyt niistä jo sellaisia "vanhan ajan" roikkuvia koristeita, mutta taidan vielä malttaa niiden suhteen muutaman viikon. Ja pakko on myöntään, että elämäni ensimmäisem kerran olin pettynyt, kun ei Sokoksella soinut vielä joululaulut.. mä en enää tunne itseäni.
Meinasin tässä laatia kauppalappua "jouluostoksista" eli puuttuvista askartelutarpeista, leipomisaineksista ja alkoholeista (leivontaan ja glögiin), niin käyn vielä tällä viikolla haalimassa kaapit täyteen tykötarpeita, ettei tarvitse sit ihan pienen vauvan kanssa lähteä puolikuntoisena marraskuun lopulla niitä metsästämään - nyt kun on menty päivällä yli, niin oon asennoitunut siihen, ettei synnytys ole ajankohtainen kuin vasta joskus ensi viikon lopulla. Eli aikaa on.
Kävin vähän katselemassa vauvan vaatteitakin, mutta jostain syystä ei huvita ostaa mitään ennen kuin Munanen on kuoriutunut. Ainakin paksun talvihatun tarvitsee vielä..