Marraskuisten joulu

Lakritsi

Näppärä viestien naputtelija
Ajattelin avata oman keskustelun JOULUUN liittyen. Voidaan vaihtaa ajatuksia , ideoita ja puhella joulu hömpötyksiä täällä ihan luvan kanssa !

Mulla tää "pesänrakennus" vietti on näkynyt joulupuuhien merkeissä ja olenkin jo laittanut kuusen omaksi iloksi ja muutamat jouluvalot, hups. Hah!

Onhan tää vähän aikaista ollut, mutta onpahan kaikki sitten valmiina. :)

Mites teillä muilla tuo joulu pienen kanssa menee? Tuleeko sukulaiset jouluksi teille vai vietättekö omassa rauhassa kotona vai lähdettekö vauvan kanssa sukuloimaan ?
 
Ihan oman perheen parissa ollaan joulu, niinkuin suurin osa jouluista ollaan oltu. Pari viime joulua on mennyt mun äidin luona ja ne on kyllä olleet aivan kauheita turhine stressailuineen ja "koska näin kuuluu jouluna tehdä"-tekemisineen. Nyt kun esikoinenkin tajuaa jostain jotain niin haluan aloittaa omat jouluperinteet.

Odotan kyllä innolla jouluaskarteluita yms.
 
En oikeen kunnolla osaa miettiä joulua kun tuntuu vaan että kaikki ajatukset pyörii vauvassa ja synnytyksessä :D

Käymme jouluna todennäköisimmin minun äitini luona syömässä sekä mieheni vanhempien luona myös. Koitetaan samana päivänä käydä molemmissa. Asuvat onneksi aivan lähekkäin niin menee sitten aika helposti :)
Isäni on reissussa vaimoni kanssa joten onneksi tänä jouluna ei tule kolmatta paikkaa :D
Mutta tänä jouluna ei turhia jouluhössötyksiä kun vauva on niin pieni, eli valmiiseen joulupöytään syömään ja yritetään välttää turha stressi :D
Miehelleni haluaisin kyllä lahjan keksiä ja molempien vanhemmille jotain viemistä myös :)
 
Mä en oo jotenki ees osannu ajatella et vauvan syntyminen jotenki vaikuttais joulunviettoon :D

Ollaa oltu aina mun porukoilla joulu,aattoaamuna käyty mummon luona riisipuurolla ja isin luona ja myöhemmi aattona toisen mummon luona lahjojen vienti reissulla.. näi me aateltii nytki tehä. Ehkä ainut muutos on se et jää se viini juomatta,mut ehkäpä sekää ei oo nii vakavaa :)
 
Me taas päätettiin jäädä pienen kanssa kotiin koko jouluksi , ku aina ennen oltu aamu mun isällä 40km päässä , sit takaisin miehen suvun kanssa viettämään päivä ja illaksi mun äidin ja sisarusten kanssa ( taas 40km), niin meinattiin että liikaa pienen kanssa.. :sad001

Mutta aaton aamuperinteestä meinaan pitää kiinni, eli aamulla riisipuuro , sitten lumiukko telkkarista ja joulurauhan julistus glögin , kynttilöiden ja piparien kanssa.

Meinaatteko pienelle paljon lahjoja ostaa , vai meneekö vielä lahjaostokset enemmän toisiinne ja sukulaisiin ja hei ! Hyviä lahjaideoita myös jakoon!! :)
 
Toiveissa on, että päästään viettämään joulua maalle vanhempieni luokse. Esikoisen synttärit on joulukuun 19pv, joten niitäkin tulee juhlittua. Toivon vaan, että tämä vauva syntyisi hyvissä ajoin..ettei siis ainakaan yli LA:n menisi. Ollaan joka joulu minun vanhempieni ja veljeni kanssa, yleensä kyllä vuokrattu mökki lapista mutta nyt siihen ei oikein ole mahdollisuutta vauvan takia. :D
 
Me vietetään joulu mun vanhempien luona. Päästään siis valmiiseen joulupöytään. Jouluun oon sen verran valmistautunut, että oon hankkinut jo muutamia joululahjoja :happy:
 
Juuri tehtiin pojan kanssa piparkakkutaikinan valmiiksi, vähän tehään tänää kuhan haetaan koululainen kotiin ja loput pakastimeen... :) joulumusiikkia kuunnellessa ku ei tiedä milloin tuo pikkuinen saapuu ja jos ehtii/jaksaa touhuta sitten lähemmäs joulua. .
Vauvatoive 37+5 (iik!)
 
Mullakin jo yks päivä raskasta joulua soi taustalla omaksi iloksi ja joulutortut tuli tehtyä :) jotenkin tänä vuonna tää joulun odotus tuntuu niin IHANALTA !

Ja joululahjat oon hätäsenä hoitanu melkeen kaikki jo pois alta ettei tarvi sitten vauvan kanssa niitä miettiä.. paketoinu sentään en ole..

Nyt olis vessapaperirulla maalailua että pääsee askartelemaan.

ImageUploadedByVau Foorumi1478013504.146611.jpg
 
Saattaahan meillä jonkun silmään jo vähän joulun odottelulta näyttää....
Me ollaan joulu kotona rennosti ilman ohjelmanumeroita. Luulenpa, että pukki on käynyt yöllä ja muksut saa lahjansa jo aamusta.
Mitään en ole viel ostanut ja pohjustin jo lapsia ettei nyt toivottais enää älytöntä määrää leluja, joilla ei enää kukaan leiki. Teini tottakai toivoo uutta puhelinta ja koko jengi uusia pelejä xboxiin.... minä toivon vaan rauhaa :D ja ehkä perus lautapelejä! 7v toivoi korillisen sipsiä ja limsaa...
Siinähän se menee aatto sit toheltaessa niiden parissa heillä. Paljon hyvää jouluruokaa ja suklaata tietysti. Ehkä sitten tapaninpäivänä minä, mies ja vauva kyläillään miehen vanhempien luona kun mun lapset siirtyy isänsä luokse.
 
Muokattu viimeksi:
Mä aloitin "jouluvalmistelut" tänään nappaamalla ruokakaupasta reseptilehden. Nyt makaan sohvalla ja haaveilen kaikista jouluherkuista... :joyful:

Totta puhuen tänä jouluna voisi aloittaa valmistelut aiemmin, kun ainakin viime jouluna tuntui että joulu vilahti ohi lähes huomaamatta. Tänä jouluna ollaan myös enemmän kotona, joten miksei myös panostettaisi ruokaan ja kodin estetiikkaan.
 
Ihanaa Lakritsi, että perustit tällaisen keskustelun! Oon fiilistellyt jo pari viikkoa joulua nimittäin kotona päivittäin kuuntelemalla viime vuonna tehtyä Spotify-listaa, jossa kaikki mun mielestä parhaimmat joululaulut. Joululaulujen kuuntelu rauhoittaa mua ja väsyneitä, ahdistuneita ajatuksia, ja käytänkin joululaulujen kuuntelua päivittäisenä rauhoittavana keinona. Nyt kun vaihtui marraskuu, voisi laittaa vihdoin jouluvaloja asuntoon, kun haettiinkin ne valmiiksi sunnuntaina varastosta. Kynttilöitä olen myös poltellut paljon sekä iltaisin että aamuisin, se tuo niin rauhoittavan tunnelman myöskin. Joululahjat käytiin ostamassa pari viikkoa sitten melkein kokonaan! Käytiin Ideaparkissa ja ajateltiin, että josko samalla löytyisi jotain, ja yhtäkkiä löytyikin miltei kaikki. :) Piparitaikinan teko pakkaseen oli myös huikea idea, sen voisin tulevan viikon aikana myös väsätä! Ja joulutorttuja, savuporotorttuja ja glögiä voisi maistella tulevina viikonloppuina ennen synnytystä! Ja riisipuuroa keitellä, omnom! Joulun odotus on niin ihanaa aikaa! :)
 
Meillä oli eilen riisipuuro ilta :) ja tänään meni mulle porkkanalaatikkoa , lihapullilla kun mies söi eilistä makaroonilaatikkoa. Vitsi että tekee jo mieli jouluruokia !!
 
Me ollaan jo monta joulua vietetty siten, että äitini sekä veljeni tulee meille. Yleensä kyllä vasta joulupäivänä ollaan aloitettu joulu, koska kuinkahan monta joulua on tullut oltua töissä.
Me asutaan täällä maalla ja täällä on ihan oma rauha. Minä tykkään laitella joulun, leipoa ja laittaa ruuan ym. Nyt on jo siis piparitaikina pakastimessa, joululaatikot pakastimessa paistamista vaille valmiina. Ei haittaa pieni stressikään ennen aattoa, koska sitten saa sen kauan odotetun joulurauhan ja keskittyä olla olotteluun tärkeimpien kanssa :Heartred ja tietenkin syödä!!! Ja miten ihanaa, meitä on taas yksi joulunviettäjä lisää jouluna :Heartblue

Viime joulu oli ensimmäinen joulu vanhempina ja kyllähän siinä oli jotenkin ihan erityinen tunnelma ja merkitys, vaikka esikoinen oli vielä niin pieni. Mutta lapset :Heartred
 
Olen jouluihminen henkeen ja vereen! Jo nyt meillä palaa tunnelmavalot (meillä niitä kutsutaan sillä nimellä!). Odotan joka vuosi joulua ja sen tuomaa rauhoittumista ja hiljentymistä ja aikaa perheiden parissa. Aiempina vuosina ollaan jouduttu miettimään tarkkaan, miten ja missä joulu vietetään. Meidän vanhemmat asuu eri kaupungeissa. Mutta tänä vuonna päätös on helppo - vietetään oma joulu omassa kodissa, pienokaista ihmetellen!! Olen sanonut perheillemme, että meillä on ovet auki koko joulun ja meille saa tulla, mutta me ei lähdetä mihinkään. Odotan jo aikaa, että pääsen valmistelemaan joulua!! :)
 
Mä oon itse kanssa todella jouluihminen, mies ei.. ei oikeen tykkää mistään juhlista kun exän kanssa on niihin ollu pakko osallistua ja usein vielä joulu ollu sellasessa paikassa että ei ole päässy pois eikä omaa rauhaa.. viime jouluaatto vietettiin äitini luona ja joulupäivänä syötiin meillä. Tänä vuonna sanoin että joulu on meillä, tervetuloa jos haluaa. Veljeni menee avopuolisonsa äidin luo viettämään joulua ja oma äiti ei ollu varma mitä tekee, mutta miehen puoli ainakin tulee meille.

Piparitaikina on jo pakkasessa, mutta nuo laatikot olis kanssa varmaan ihan fiksua tehdä paistamista vaille valmiiks pakkaseen! :)

Tekis mieli jo pistää mies vaihtamaan jouluverhot ym. Kun ite ei kerta enää saa kovin kurkotella:grin
 
Mä olen kanssa ihan jouluhöpsö. Yleensä tykkään kierrellä kaupoissa lahjaostoksilla, mut tänä vuonna ne kiertelyt taitaa jäädä aika minimiin. Tehdään sitten netin kautta ostoksia. Huomenna tosin joudun raahautumaan keskustaan niin ehkäpä siinä jaksaa hiukan pyöriäkin lahjoja silmällä pitäen.

Tilasin viime perjantaina ensimmäisen joululahjan esikoiselle ja nyt on piparkakkutaikina valmistumassa, joten pikkuhiljaa nämä valmistelut alkavat tästä. :happy::happy: Kerrankin hyvä syy aloittaa tämä jouluilu ajoissa. :happy:

Ai niin, yleensä vietetään joko aatto tai joulupäivä mun vanhempien luona, jonne tulee myös mun sisarukset perheineen, vaihtuu siis joka toinen vuosi. Tänä jouluna ollaan varmaan poikkeuksellisesti ihan vaan kotosalla ja sukulaiset voivat sitten vierailla täällä ken kerkeää. Tänne kuitenkin yli 2h:n ajomatka tuolta mun vanhemmilta ja sisarusten luota, että tulee sitten ketkä ehtii/jaksaa. Ainakin mun vanhemmat varmasti tulevat jossain välissä kyläilemään. Eiköhän siskokin. Veljestä en tiedä, kun niillä lähtemiset yleensä vaikeampia, kun niillä on hevosia, vuohia, koiria, pupuja, kanoja jne. niin vaatii enempi järjestelyjä pitemmälle lähdöt. :)

Nyt onkin erityisen kivaa, kun myös miehen poika on joulun meillä, kun on joka toinen joulu äidillään. Että saadaan viettää ensimmäinen joulu uuden tulokkaan kanssa koko perhe. :happy:
 
Muokattu viimeksi:
Mä en vielä tiedä, että mitä tehdään jouluna. Yleensä ollaan aattona käyty päivällä mun äidin luona ja illalla miehen äidin luona. Molemmissa on ollut tarjolla jouluruokaa ja herkkuja ja pukkikin on käynyt. Muina joulupäivinä olemme sitten käyneet isäni ja paappani luona. Tänä vuonna äitini ei välttämättä jaksa järjestää aatoksi samaa kuin edellisinä jouluina. Jos meillä ei olisi juuri nyt vauva tulossa, niin järjestäisin joulun suvulle täällä meillä. Saa nähdä mitä me loppujen lopuksi teemme.

Mä oon tilaillu kivasti joululahjoja ja eilen tein pari löytöä Anttilan loppuunmyynnistä (legoharrastaja-pojalleni legonmuotoinen legojen säilytysrasia ja isoisälleni DVD-levy, jossa on 4 vanhaa elokuvaa eri vuosikymmeniltä).

Tänään mulla oli taas joulukorttipaja niistä vanhoista korteista tytön päiväuniaikaan. Nyt on 20 kpl joulukortteja valmiina, se ehkä riittää. :cheers

PicsArt_11-02-03.55.41.jpg
 
Takaisin
Top