Kaari / 39v / ensimmäinen / 15.11.13 / TAYS
Laitanpa tuon nyt ensin tuohon, kun jäi silloin joskus laittamatta :P
Pikkukakkoselle paljon voimia ja jaksamista!! <3 Lueskelin nyt vasta näitä viestejä tarkemmin, töissäkin ollut niin kiirusta olevinaan, etten ole juuri ehtinyt tänne. Nyt on lomaa koko tuleva viikko, niin ehtii vähän paremmin :)
Tervetuloa myös kaikille mua uudemmille odottajille <3 :)
Tänään olis sitten 7+0... todella vähillä oireilla mennään edelleen, lieviä etomisia on ajoittain ollut, mutta ei mitään järkyttävämpää, ja ne huonot olot on ajoittuneet yleensä ilta-aikoihin jostain syystä. Rinnoissa on tapahtunut joitain muutoksia, hiukan ovat arat ja ehkä vähän turvonneetkin. Farkut on alkaneet ahistaa mahan kohdalta, pakko kohta etsiä isompia housuja, kun teen istumatyötä, ei ole kiva kun kiristää joku muukin vaatekappale kuin pipo :D Aivastuksiin pitää varautua, kun muuten repäisee alavatsasta varsin ilkeästi, jos se pääsee yllättämään. Jokusen kerran olen yöllä herännyt siihen, kun käännän kylkeä, että kiskaisee oikein kunnolla. Muutoin on ollut suht kivutonta, eikä menkkamaisiakaan oireita ole juurikaan ollut. On vaan jotenkin niin vähän oireita, että edelleen tuntuu niin epätodelliselta koko raskaus o.O Väsyttää kyllä normaalia enemmän, nytkin tänä aamuna heräsin puoli seitsemän (kesäaikaa) ja menin illalla kymmeneltä nukkumaan (talviaikaa), ja silti tuntui aamulla, etten meinaa millään päästä hereille... mutta mikäpä tässä, kun saa lomailla :) Töissä huomaan välillä nukahtavani hetkeksi kesken kaiken, vaikka olisin nukkunut miten hyvät yöunet... Odottelen edelleen hieman ehkä pelonsekaisin tuntein, milloin pahoinvointi alkaa, kun sitä ei vielä ole juurikaan ollut :S Ensimmäinen neuvolakäynti on 16.4., sitten varmaankin olen taas viisaampi yhdestä sun toisesta asiasta.
Vitamiineja en ole syönyt, ehkä pitäisi, vaikka ruokavalio töissä ollessa on aika monipuolinen, tykkään kovasti kasviksista ja salaateista, roskaruokaa ei tee edes mieli mitenkään erityisesti, vaikka se normaalisti on suurta herkkua. Aamulla syön melko pian ylösnousun jälkeen, muuten tulee huonohko olo aika pian, liekö se sitten omaa kuvitelmaa vain, vai onko asia tosiaan niin. Jano on edelleen seuralaisena, mutta ei niin pahasti kuin aiemmin.
Tsemppiä toivon kaikille, joita pahat olot vaivaa, ehkä minäkin sitten liityn jossain vaiheessa siihen joukkoon...