Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Väsynyt lapsi vetää rintaraivareita eikä ole vielä läheskään suostumassa nukahtamaan. Oon niin väsynyt että oon vähällä ottaa tän henkilökohtaisesti, tuntuu että vauva haluaa sanoa mun olevan paska mutsi.

Rintaraivareita ilmassa... Mä annoin tuon huutaa sängyssään itsensä uneen ja kun oli hetken nukkunut ja heräsi taas niin johan maistui maito ihan eri tavalla... Tosin sitten tuli iso pulautuksin kun oli huutanut vatsansa täyteen ilmaa...

Paska mutsi :(

Kuvitelkaapa tilanne: kello on 00 ja lapset nukkuu vihdoin ennen 2.00, jopa vauva..aattelet että JES pääsee nukkumaan, tai ehkä vähän jopa söpöstelemään miehen kanssa..ja mitä tapahtuu? RYÖKÄLEEN JALKAPALLO!!!!! ja sitä pitää vielä kattoa sängyssä puhelimesta..lähin sohvalle..miettiköön rauhassa mikä mulle tuli. Tänä(kään) yönä ei sit nukuta eikä mitään muutakaan..huoh.

Sent from my GT-S5301 using Vau Foorumi mobile app

Täällä mä valvon vauvan kanssa (nyt 1,5h)... Oonhan mä nukkunut tunnin... Ja huomenna ne häät joissa pitäis jaksaa kaasoilla koko päivä... Vittu! Miksei tää lapsi voi nukkua??????

Mäkin olen valvonut reilun tunnin, sitä ennen olen herännyt tunnin välein syöttämään. Tuska.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Että sillee.. N 4 tuntia unta ja edelleen särkee päätä.. Jeppajee! Kuolen varmaan väsymykseen...

Hitto, vauva nukkui koko yön ja tyttö se sit valvoi tunnin, huono tuuri! Mutta on silti levännyt olo, ois vaan ollut aika luksusta kun ois vihdoin nukkunut koko yön. Meillä vauva syö nyt 1-2 kertaa yössä..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meilläkin aika paska yö. Normaalisti oon saanu tytön yöunille pinnikseen viimeistään puol yhen aikaan yöllä, mikä sekin on mun makuun liian myöhään. Mielellää kun haluis itekki nukkumaan joskus yhentoista aikaan. No viime yönä sitten yhen aikaan vasta tyttö simahti niin, että uskalsin siirtää pinnikseen, niin eiköhän se heränny siihen ja kauhee huuto samantien. Mies yritti nukuttaa tyttöä kantamalla ja lopulta yritti tarjota pullosta korviketta jos ois sillä saanu tainnutettua uneen. Eihän se sitä pulloa huolinu ollenkaan, taas kelpas vaan tissi. Lopulta ollaan nukahdettu joskus 2-3 välillä ja kuudelta tyttö heräs taas ähisemään ja sen jälkee en oo ite nukkunu. Mie vaan niin tarvisin sen alkuyön unipätkän, niin, että tyttö on pinniksessä, alkaa olee selkä ihan paskana ku tyttö nukkuu tos kainalossa eikä voi olla ite niin kuin haluis

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

En tajua miten tämä nyt on mennyt tällaiseksi, pahenee vaan yö yöltä. Viime yönä tuo nukahti 22:30. Nousin syöttämään sen 23:30, 00:30, 01:40, 02:45, sitten valvottiin viiteen asti, syötöt klo 04:00, 04:30 ja 05:00. Sen jälkeen oli pari pidempää pätkää, sain nukkua ensin 2h ja sitten 1,5h.

Sinällään kiva, että noita tunteja tulee yhteensä ihan kivasti, mutta koko ajan joutuu heräämään!

Mun mielestä ainakin on paljo rasittavampaa heräillä usein (esim. 5x1,5h välein), vaikka saiskin nukuttua ajallisesti enemmän, kuin nukkua vaikka 2x3h pätkät.

Onkohan nyt jotkut alkuvaiheen sankariäitihormonit vähentymässä? Tuntuu että kaipaisin paljon enemmän unta kuin alkuviikkoina. Tai sitten kasautunut univelka painaa. Viime yö oli tavallista vaikeampi, ei kuitenkaan mikään ihan mahdoton, unitunteja kertyi vaikka piti heräillä. Nyt oon aivan poikki.

Musta tuntuu myös, että väsyttää aiempaa enemmän. En nukahda enää usein niin helposti sikeään uneen kuin aiemmin ja tuntuu siltä, että heräilen varsin usein. Nyt oon poikkeuksellisesti hereillä jo tähän aikaan ja vauva on vielä nukkumassa. Kun kuuntelen toisesta huoneesta, millaisia ääniä hän makkarissa pitää nukkuessaan kevyesti (erilaisia ähinöitä ja kovia ymm- ja nng-äännähdyksiä), ei ehkä oo ihme, että uni katkeaa helposti. Ja työasiat ovat palanneet taas mieleen! Mutta koitan ottaa rennosti ja antaa itselleni luvan nukkua silloin, kun nukuttaa ja on mahdollisuus nukkua. Siivoaminen voi melkein aina odottaa, puhtaita vaatteita ja astioita on jonkin verran oltava ja ulkona mielellään käytävä useimpina päivinä oman mielenterveyden ja fyysisen kunnon ylläpitämiseksi. Ei mun tarvi olla mikään supermutsi. Oon vakuuttunut siitä, että riitän tällaisena, vaikka välillä epäilyksiä hiipiikin mieleeni.

Oon ruvennut tuumimaan avun pyytämistä. Seuraavaan neuvolaan mennessä jos ei tää väsymys ja muu oo jotenkin hallinnassa, ni pitää pohtia nlatädin kanssa, et mitkä on vaihtoehdot. Vaikka miehellä on työtauko, ni tuntuu et oon entistä väsyneempi ja et mulla on entistä enemmän työtä. Tää on yhtä kaaosta kaikki..

Voimia väsymyksen kanssa taisteleville.

Mä vähän luulen että imetyshormonit alkaa tasaantua niin että väsymys alkaa iskeä tosi lujaa vaikka nukun vähintään yhtä paljon. Alkuun kun oli melkein maaninen olo eikä väsyttänyt vaikka synnytyksestäkin jäi pari vrk univelkaa. Yöllä en enää kykene imettämäänkään istuallaan kun on niin tokkurainen olo.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Ja mun ranteet alkaa prakaa niin ettei meinaa pystyy vauvaa nostella. Oikea kipeytyi jo odotusaikana, mut nyt on pahentunut niin että kaikki kieroliikkeet sattuu. Ja nyt huomasin että vasenkin alkaa oikkuilla.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin