Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ookko ottanu strepsilsejä tai muuta puuduttavaa? Mä oon saanu niillä helpotusta kun öisin on ollu kurkku niin kipee ettei saa vettä nieltyä. Kumma tauti kun on vaan kurkkukipu ja sekin lähinnä öisin.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Röppö kannattaa ehdottomasti jutella siellä neuvolassa avuntarpeesta! Mä oon ainakin sitä mieltä että kannattaa pyytää apua ennen kun ite palaa loppuun. Se on varmasti kaikille parhaaks :)

Nytt väsyttää. Puolentoista viikon lähes yksinhuoltajuus (työleski) taitaa ottaa veronsa. Pitäis lähteä mökille, mutta ei jaksais. En jaksa siellä miehen sukulaisia, ei kiinnosta tekohymyt eikä nyt oikein mikään muukaan kuin olla tytön kanssa :/

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Meillä on ihan samaa tautia kun Nipsumukilla! Kurkku kipeä ja öisin pahimmillaan.
Mulla kävi muuten toissayönä niin että heräsin siihen, että oli vaikea niellä ja hengittää :O
Sellanen ihme ahdistus ja kurkku tosi kipeä. Sit päivisin ei oo läheskä niin paha.

Mun ei tarvii olla kuin jalkapalloleski pari vuorokautta, niin oon ihan väsynyt. Nyt saisin huilia hiukan, mutta uni ei vaan tule.

Valitan vaikka tänne ku ei muuten jaksa... Välillä on ihan yksinhuoltaja-meininki, ku ei mies vaiha vaippoja, syötä pullosta (tisseistä ei riitä ku ihan vähän :/) tai vietä oikein aikaa pikkusen kanssa. Silloin ku on kotona tekee ulkona töitä tai on tallilla tai tekee jotain muuta (on työtön). Yritän antaa tytön syliin että vaihtas vaippaa yms nii vitkastelee vaan... Mie oon ainut joka ei nuku, syötän yöt, aamut, päivät ja illat, nukutan ja lohdutan pikkusta. Kun kysyn apua niin ei ees herää tai jos herää niin "no mitä?!" -syötä vaikka meiän lasta- "jos hieron sinnuu nii syötä sie"... ja tässä yks päivä rupes miulle huutaa ku olin ulkona saunamökkiä siivoomassa ja tyttö heräs ja itki sängyssään-miun piti mennä sisälle tyttö hakemaan ja mies sano vaan "minä nukun" ja makas sängyssä... ja sitten tuo miehen seksivietti! Köllötellään perhepedissä niin tää alkaa hinkkaamaan itteesä minnuu vasten "vauva on tuossa vieressä hereillä" -"ei se haittaa,ei se tajua/nää"... vähätkin yöunet hupenee ku pitää hereillä, koska "vähintään kerran päivässä tai oot pihtari"... *huoh* :/ :S harvoin se näyttää isälliset puolensa... muoks: Ai nii, enkä saa käyä missään mammatoiminnassa ym koska kaikki kylällä on juoruakkoja joiden kanssa ei saa puhua kuulema (asutaan siis miehen kotikylällä, jonne muutin pikkusen synnyttyä)

Muokattu viimeksi:
Kyfi mulle olis ihan sama millä kylällä asuisin ja ketä näkisin mutta jos musta tuntuis että haluun harrastaa jotain tai tavata ihmisiä niin tekisin sen vaikka mies sanois mitä...

Huomenna helle ja taas saa miettiä lapsille kamppeet uusiksi vaunuihin kun hurahutamme tuplilla mummulaan aamupäivästä! Dääm! Pikkuisellakin on niin toppainen se pehmeä kantokoppa että vaikea on oikein tietää että kuinka lämmin siellä vaunuissa nyt sitten todellisuudessa on! Lievästi rasittavaa kun ei halua toista sinne vaunuihin paistaakkaan saatikka "palelluttaa".

Mä laitan oikein kunnon helteellä vaan lyhythihaisen bodyn ja harsoa taikka peittoa päälle ja sit koitan miltä lapsi tuntuu. Mut nää laidasta laitaan vaihtelevat kelit on kyllä haastavia.

Me käytiin just kävelyllä ja laitoin tytölle lyhythihaisen bodyn, mukaan harsoja suojaksi ja avasin vaunuista kaikki tuuletusaukot.

Päästiin puoleen väliin ja jouduin soittamaan miehen hakemaan, kun tyttö vaan huusi vaunuissa. Sylissä oli suht tyytyväinen, mutten pystynyt liikuttamaan vaunuja, koiraa ja tyttöä niin.

Mälsää, tuli nyt vain puolen tunnin lenkki.

Mie en tiedä pitäiskö lähteä kotiin vai jäädä jumittamaan mökille??? En näkis miestä varmaan yhtään sen enempää kotonakaan kun se remppaa mökillä tai istuu sukulaisten kanssa kun mie imetän peräkammarissa. Nyt tulin jopa ulos tyttö kantoliinassa, mut ei tässä viitti mennä multaa mönkimään. Ihan sama istunko ulkona paahteessa vai peräkammarissa. Kotona sentään voin tehdä vaikka mitä mut täällä en viitti tupaankaan mennä kun se on miehen tädin valtakuntaa kun ne on täällä. Mie kun niin hyvin viihdyn mökillä kun ollaan omalla porukalla. Ärsyttää ihan sairaasti. Mitä mie oikein tekisin. Hirvee itku kuitenkin mieheltä jos mennään Tytön kanssa kotiin... Ärsyttää!!!

Alan kääntyä kyllä siihen suuntaan. Ei tästä tuu mitään. Mie en vaan siedä yhtään noita miehen sukulaisia. Mulla ei vaan oo mitään asiaa niille. Mies tietää, mutta ei halua ymmärtää. Saisi miettiä sitä tällä sitten itsekseen kun ollaan Tytön kanssa kotona. Onhan mulla ristiäisetkin valmisteltavana kotona.

Toivotaan kummatkin vaan että joskus tulevaisuudessa voitais ostaa mökki pois miehen tädiltä! Miehen isä on siis edesmennyt, joten mies sisaruksineen omistaa toisen puolen. Odottamaan vaan oikeaa hetkeä...

Jonsson, kuulostaa niin samalta kuin meillä toi teiän vaunulenkki! Nää on olleet viime aikoina niin yleisiä, että oon alkanut jo tottumaan ajatukseen, ettei koko lenkki suju reippaasti kävellen vaan tytön kanssa seistään imettäen ja rauhoitellen välillä tienposkessa milloin missäkin (tai hyvällä tuurilla puistonpenkillä jos sellainen osuu kohdalle). Ja oikein selvää syytä en keksi, miksi toinen huutaa, ruokaa saanut pitkään just ennen lähtöä ja oli ennen lähtöä uninenkin ja ei tunnu hikiseltä vaikka sää lämmin. Ehkä hän ei vaan viihdy hereillä ollessaan paljon muualla kuin sylissä. Ensimmäinen manducassa kantokokeilu meni vähän munilleen, tyttö huusi kuin syötävä! Tosin syynä voi olla se, etten saanut toista jalkaa kammettua siihen sammakkoasentoon tarpeeksi. Ei oo tehnyt vielä mieli kokeilla uudestaan. Mutta mukavaa olisi löytää joku keino, jolla pitää vauva lähellään ja rauhallisena päivän tekemisten aikana. Voi varmaan olla, ettei se oo aina mahdollistakaan. Ehkä kantoliina ois sittenkin parempi.. Mitään kallista en raaski ostaa enää, jos ei tuukaan käyttöä sille.

Mä löysin netistä tän kotihoito-ohjeen http://www.eksote.fi/Fi/Terveyspalv...1/Documents/C1_synnyttäjän_kotihoito_ohje.pdf, oon tykännyt etenkin tosta "vauvan kello"-kappaleesta. Onhan nuo asiat jo tulleet tutuiksi muodossa tahi toisessa näiden viikkojen aikana, mutta tuntuu silti lohdulliselta lukea näitä. Ja vähentää huonon omatunnon potemista siitä, että katon imettäessä usein telkkaria. Vauvakin on alkanut katselemaan telkkaria. Eilen aamulla telsu ei ollut päällä, mutta vauva tiiraili pitkään sinne suuntaan silti kun istuttiin sohvalle ekaa kertaa sinä päivänä. Päätin sit, että pidetään pieni "mediatauko", että muutkin asiat jaksaa kiinnostaa pienokaista enemmän taas :)

Aloevera: meillä typy nukahtaa aina kantoliinaan ja imetyskin onnistuu. Vaunuissa ei ole tällä viikolla viihtynyt miten niin unissaan vaikka nimenomaan syötetty ja vaipotettu ennen lähtöä sekä ollut uninen

Imetyshommaa kantamisen aikana oon juuri miettinytkin, sen täytyy siinä varmaan onnistua jotta tää meidän nassikka rauhoittuisi. Päivät kun kuluu niin tiheästi syödessä. Ja nyt tää kuumuuskin kai lisää nesteen tarvetta, niin ei yosiaan uskaltais pitää toista paistumassa siinä lämpimässä ilman huikan ottamista välillä! Ehkä tää lämpö estää vaunuissa pidempään viihtymisen? Ehkä vois suosiolla kokeilla välillä lenkkeilyä vasta illalla, vaikka päivällä mieli itelläni useammin tekeekin liikkumaan.

Täytyy alkaa katella käytettyjä kantoliinoja, jos manducassa kantaminen imetyksineen ei ala luonnistumaan ja vaunuraivaritkin jatkuu. Ootko Muruska voinut käyttää kantoliinaa helteiselläkin säällä ilman isompia ongelmia?

Takaisin