Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tää on eka hellepäivä kantoliinan kanssa. Mulle tulee kuuma, mut Typylle vaan tosi ohuelti päälle niin hyvin menee. Hyvä nesteytys siinä on :) Auringolta myös suojassa

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Alkaa risoa tää kurkkukipu. Ei oo nuhaa, kuumetta tai muuta flunssan oiretta mutta kurkku on öisin tosi kipee, ja tänään ollut päivälläkin. Päätä myös jomottelee ja on tosi höntti olo.

Se tässä on hyvä puoli et tää väsymys lienee flunssan oire ja saattaa mennä jopa ohikin. Tarttis syöttää yöllä pystyasennossa mut nyt en oo kertakaikkiaan kyennyt kun on niin tokkurainen.

Meillä tyttö jaksaa n. 1,5h manducassa näillä helteillä kunhan nyt ei ihan suorassa auringonpaisteessa oo. Mulle taitaa tulla itseasiassa tukalammat oltavat kun tytölle! Manducan olkahihnat on aina käytön jälkeen ihan hiessä...

Pystytkö hymykuoppa imettämään myös manducassa? Vauva taitaa täytyä laittaa manducaan jonkun tason päällä vai onnistuisko myös ottaa vauva pois manducasta imetystä varten ja laittaa takaisin siihen esim. jollain penkillä istuen? Kuumia nuo kantovälineet taitaa olla kantajalle, mutta hyvä jos vauvalle lämpötila pysyy kuitenkin helpommin sopivana.

Mä oon aika taituri ton manducan kanssa. On tullu harjoteltua lähes päivittäin jo 6 viikkoa! Pystyn imettämään siinä, mutta yleensä en imetä vaan otan vauvan pois imettääkseni. Riisuminen ja pukeminen onnistuu mulla penkillä istuen tai jopa seisten!

Meillä on täällä yliväsynyt tyttö, jota ollaan yritetty nukuttaa kahdeksasta asti. Aina se havahtuu kun siirtää sänkyyn, ja kaikki alkaa alusta. Nyt alkaa olemaan jo aikamoista kiukkua. Pöh.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Jonsson, meillä taikasana on kapalo. Pakkopaidassa raajat ei pääse heilumaan niin, että vauva vetää itseään turpaan, ja lämpötilakin pysyy tasaisena. Ei siis huomaa siirtymistä sylistä sänkyyn. Yösyötötkin sujuvat kätevästi paketin kanssa. Autttaisko teillekin?

Onko kaikki nyt kipeinä? Me sairastettiin viime viikolla joku pikaflunssa, poika onneksi selvisi nuhalla.

Eilen, kun oli taas vähän pahemmat iltaitkut kokeilin kapaloa mut pakkopaitapötkylä oli uniselle syöttäjälle vähän hankala käsitellä. Tai kun toi kapaloliina ei tue niskaa ja tuntuu vähän liukkaalta. Olkapäällä heijailua helpotti kyllä kun ei rimpuillut nii kovin. Mua kyllä mietityttää kapalo perhepedissä muutenkin. Tuntuu että kellahtais siin helpommin nenilleen. Mut pinnikseen nukuttamiskokeiluissa täytyy ottaa mukaan.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Meillä poika nukkuu pinniksessä sängyn vieressä. Nukuttiin alkuun aika usein samassa sängyssä koko porukka, mutta koska makuultaan imettäminen on pojalle hankala asento eikä sitten nukuttu kukaan hyvin, on päädytty pitämään napero omassa punkassaan. Kapalo tosiaan helpottaa nukuttamista, kun asento ja lämpötila pysyvät samoina, ja mä ainakin tykkään käsitellä "pakettia" öisin. Poika ei taida edes kunnolla herätä, syö vaan ja sammuu saman tien kun maha tulee tarpeeksi täyteen. Kapaloliinana meillä on Ruskovillan puuvillainen peitto. Suosittelen!

Meillä poika onnistuu aina jollain ihmeel rimpuilee ittensä kapalosta pois. Rimppuili jo heti synnyttyään ekasta kapalosta pois eikä tykkää yhtään jos peittoakaan laittaa käsien päälle. Tää on kyl temperamenttinen oman tiensä kulkija.

Maalaisjärkeiltynä arvelisin, että ei tarvitse, jos ei ole kuumetta ja selviätte nenäfriidalla ja muilla kotikonsteilla.

Joku tuollainen viileä vaihtoehto kun olisi kapaloinnin kokeiluun, niin yrittäisin.

Meilläkin menee normaalisti yösyötöt niin, ettei toinen edes herää. Nyt vain jostain syystä on ollut kamalan katkonaisia öitä, ja eilen nukahtaminen oli työn ja tuskan takana. Mielestäni tyttöä häiritsee tällä hetkellä kaikki äänet, säpsähtää hereille ihan pienistäkin äänistä.

Taas nukuttiin ensin kolme tuntia, sitten tunti, valvottiin kolmesta neljään, nukuttiin vielä tunti ja kuudelta piti nousta, kun en saanut tyttöä enää takaisin nukkumaan.
Mies onneksi päästi mut vielä unille.

lyyti noilla miekin hoidin tytön nuhaa (oli muuten sitkee, useemman viikon)+ siihen vielä sängyn päädyn korotus, ja sitterissä nukuttaminen niin että oli pystyasennossa. sillon kun räkäsyys oli pahimmillaan.

Nyttenkin neiti on vähän räkänen, tippoja laitan joka yö kun tuntuu häiritsevän nukkumista kun nenässä käy rohina.

Takaisin