Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viime yö meni valvoessa kun koko oikea poski särki kuin pahempikin hammassärky! Ja särkee edelleen! :sad001 Nyt sit sain viikon antibioottikuurin,kun vissiin poskiontelotulehdus! Haluu tän järkyn säryn pois!!!!!

Mie en enää edes ajattele painoa, varsinkin kun tää vauva vaikuttaa pienemmältä mitä esikoinen niin ei ole paniikkia enää :)
Ja jos synnytän nyt 18 h niinkuin viimeksi niin kuolisin varmaan janoon ilman ylimääräisiä nesteitä, muistan ikuisesti kuinka synnytyksen jälkeen vedin varmaan 3 L vettä puolessa tunnissa :D
Ja edelleen olen niin kiitollinen kun saan toimia ja puuhata ilman kipuja, eilenkin spinnasin hyvällä teholla ja ilman sykemittaria tulokset ois olleet todella huimat eli edelleen olen huippukunnossa kertyneisiin kiloihin nähden :)
Tänään haravoin ja puuhastelin pihalla 2 h - tätä en olisi voinut esikoisen aikana tehdä vaikka "sain vain 19 kiloa".. :D
Mua vaan niin naurattaa noi neuvolatätien ihme yleistykset että yli 18 kg lihoava on huonossa fyysisessä kunnossa :D Huomaa että se oletus on "äiti vaan makaa sohvalla syöden karkkia eikä liiku, siksi lihoaa ja sitä myöten koko fyysinen kunto romahtaa" BULLSHIT! Ja keskaria perään ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Kaikista parasta oli kun esikoisen synnytyksen jälkeen tuli neuvolassa puhetta synnytyksestä ja aina vaan tuli se "no synnytys oli varmaan rankka kun vauva oli niin iso etkä hirveästi varmaan liikkunut raskaudessa?" :D Sit kun läväytin sen että joo avautumisvaihe oli hidas, mutta ponnistin itse ilman apua vain 15 min ja sain 2 pientä tikkiä ja kerroin että olin koko raskauden liikkunut pyörällä ja kävellen ja jumpannut viikoille 25 asti ja sitten kevyemmin liikkunut niin meni aina tädin naama hyvännäköiseksi.. :D
Kaverini ei lihonut kuin 9 kg koko raskaudessa, kehui sillä ja neuvolantädit olivat sanoneet "tulee varmasti helppo synnytys kun olet niin vähän kerännyt painoa" ja tää repesi niin pahasti miten ikinä voi revetä.
Turhanpäiväisiä lässytyksiä tulee tuolla neuvolassa niin paljon, että olen onnellinen siitä kun neuvolakäyntejä ei enää ole niin paljon meidän kunnassa..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
Ihme painosyyllistyskyttääjiä jotkut.. ja arvatenkin ne on niitä mummotätejä jotka ollu töissä sen 40vuot samas paikassa.

noi jotku neukkutätit on niin syvältä! mulla on just sellanen "OLET LAISKA JA LIHAVA" täti, vaikkei ole edes kovin vanha.... riepoo joka kerta mennä snne, joku kaunis päivä mä viel räjähdän sen naamalle.........

Ja miten paino edes vaikuttaa synnytyksen helppouteen tai repeämiseen? Eiköhän se ole kudostyypistä, lantion mallista ja ties mistä planeettojen asennosta enemmän kiinni kuin siitä, tuliko kiloja kahdeksan vai kahdeksantoista...

Ja muutenkin ihan älytöntä tollanen. Paino on kuitenkin monelle tosi arka asia ja yksikin tollanen "ei sais enää lihoa ku tullut niin paljon jo" tai sen tapainen kommenti on liikaa! Tollaset voi jäädä kytemään mieleen ja painaa todella pitkään :sad001
Onneksi oma neuvolatäti on ollut tosi kiva, eikä ole mitään tollaisia töksäytellyt tai vihjannut mitään.

vois noille törpöille neukkutädeille sanoa et me täällä foorumilla ollaan kyllä huomauttu että se painonnousu on helvetin yksilöllistä, eikä välttämättä liity ollenkaan siihen paljon ja mitä syö raskauden aikana. Joku lihoo, joku kerää nestettä, joku kumpaakin, joku ei mitään. Ja se on ihan yhtä OK ja normaalia. murr.

Äitini on yrittänyt pariin kertaan urkkia, että paljonko on tullut painoa lisää. Oon kuitannut vastakysymyksellä, että paljonkos sulle. Ei kuulu muille kuin neuvolalle ja miehelle, että mitä lukemia vaaka näyttää.

Superärsyttävää. Ei keneltäkään muultakaan kysellä painosta, miksi sitten raskaanaolevilta?

Mun neuvolatäti on onneksi armollinen, se vertaa mun painoa aina ekan neuvolakäynnin painoon. Mun paino nousi alkuraskaudesta nopeasti, joten siinä ekan visiitin luvussa on jo 6 kiloa ylimääräistä, joita täti ei siis ota huomioon painonnousuna. Miten teillä muilla?

Toi painonnousu on kyl niin yksilöllinen asia ku voi olla! Onneks itselläni on ymmärtäväinen neuvolatäti. Sanoin neuvolatädille joskus et mun paino nousee vaiks lakkaisin syömästä, joisin 5 litraa vettä ja liikkuisin ku sekopää. Sanoin vaan, että niin kauan ku syön terveellisesti ni se painonnousu ei haittaa vaiks onkin ennestään jo ylimäärästä painoa. Sanoi myös et kyllähän se vauvakin koko aika kasvaa ja tuo painoa lisää. Toisille enemmän ja toisille vähemmän. :)

Mulla painoa seurataan radin vuoksi, mistä osaan nykyään olla jo tyytyväinen. Parin viimeisen viikon aikana paino on pompannut puolisentoista kiloa, mutta edelleen olen ns. taulukkomitoissa ja jos saan pidettyä kehityksen tällaisena, kilot jäänevät synnärille. Siis ne raskauskilot, muut laardit on ikävä kyllä tuotava kotiin.

mulla tuli +4kg ennen ekaa neuvola käyntiä ja sitä ne ei edes merkinny mihkään... alkuun se valitti mulle että paino ei nouse riittävästi, mut heti ku sain tän ihme RD diagnoosin niin mun painoa on kytätty grammalleen ja koko ajan muistutetaan kuinka ylipainoinen mä olin jo ennen raskautta (painoin peräti 65kg eikä ihan kaikki nyt läskiä tainnu olla..)

lähtöpainoa oli jo tarpeeks :( sovittiin ensimmäisessä neuvilassa että max12kg jos lihoisin-paino meinas karata jossain vaiheessa mutta RD:n takia tuo ruokavalio autto ja tullu nyt vaan 5,5kg lähtöpainoon :) nestettä ei hirveesti kerrytä... myrkytysriskin takia on neuvola myös tuosta painosta joskus sanonu "pie huoli ettei nouse" ... porukan pallo-lähtöpaino oli 88 :(

musta tuntuu et mä kerään naapurinki nesteet :confused: ja kun ei todellakaan tarvi edes ruokavaliota muuttaa millään tavalla mä turpoon ja jojoilen minkä kerkiän.........

Mulla oli tullu painoa ekaan neuvolaan (9+0) mennessä n. 3kg ja se oli vissiin niin paljon että neuvolatäti ei uskonu ja vaikka sanoin lähtöpainoks 58,5-59 niin korttiin merkittiin 60kg ja siitä on koko ajan laskettu kokonaisnousua. Ite lasken nousua tosta 59 kilosta enkä ymmärrä miks ei ne sitä neuvolassa uskonu lähtöpainoks...

Onkohan mullakin sama, että ne luulee mun liioitelleen ekan neuvolan painonnousua ja jättää sen siksi noteeraamatta? Olin silloin alussa todella turvoksissa ja se kuuden kilon nousu oli mullekin aika järkytys. Mä lasken nousun mun "oikeasta" painosta ja oon lihonut mielestäni 16-17 kiloa, neuvolassa puhutaan 10-11 kilosta... mutta tietty ihan kiva että kehuvat "juuri sopivaa" painonnousua.

No, mut ei oo kivaa niinkään päin et saa tapella siitä et onko jotenkin syömishäiriöinen ku paino ei nouse o_OMut onneksi saan haistattaa sille neuvola tädille pitkät PASKAT koska meidän vaavi on kasvanu kahteen viikkoo 600 grammaa vaikka iteltä paino tippukin :p Et kyllä mun vauva mun syömisillä kasvaa :) Pitäköön itte ruoka päiväkirjaa :grin Ja mullakin muuten lähtöpaino väärin neuvolakortissa :confused: Oli ekanki kans väärin. Ja vähän oli noloa myös se ku menin sillo ekan kerra sinne päivystyksee ja ne kummasteli et mun sotu puuttu kokonaan kortista ! En ollu ees ite huomannu asiaa kattoo ku luulin et täti osaa sen siihen täyttää o_O Et hätätilantees ei ois heti saanu musta ees tietoja jos korttia ois kattonnu o_O

Ja mun mielestä toi lihavaks haukkuminen on tosi väärin raskauden aikana :mad: Toisille tulee 20 kg lisää ja toisille vaan muutama kilo. Mullakin kerty loppuvaihees nestettä viimeks nii paljo et loppujen lopuks painoo tuli se 17 kg. Ja tuo käsitys et pyöree ihminen on laiska on myös rasittava :mad:

Takaisin