Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ollu ihan kamala ilta. Koko päivä on menny supistusten ja kipujen kanssa mutta nyt iltaa kohden vauva on ruvennu möngertämään mahassa niin että välillä en meinaa saada henkeä ja välillä oikeen sätkähdän säikähdyksestä. Tää on tosi huono yhdistelmä kun vauvan möyrintä aiheuttaa vaan lisää supistuksia ja maha alkaa olla aika hellänä jo muutenkin. Kaikkein inhottavinta on kuitenkin kun vauva kaivaa mun lonkkaa. Tuntuu kamalalta!!! Voi kun se rauhottuis nyt vähän edes :/

...ja nyt alko vielä hikka.

Mulla ihan sama kysymys mielessä. Kaveri riekkunut masussa jo seitsemästä asti. Toisaalta se saattaa selittyä sillä et nauttii nyt isänsä äänestä ja kosketuksesta ku ei olla nähty moneen päivään muuta ku vilaukselta.

Olishan tää huhtikuu voinu alkaa mukavammissakin merkeissä kun korventavan närästyksen kourissa :(

Hobittikin on keksinyt alkaa nyhertämään mun lonkkaa. Ei varsinaisesti satu mutta tuntuu tosi kummalliselta, kutittaa ja riipii samaan aikaan.

Mä oon ollu jo kolmesta asti hereillä. Vasemman käden ranne ja kyynärpää on niin kipeet etten pysty nukkumaan. :o Voi olla että ens yönä kyllä sit nukuttaa...

Mulla myös ollu todell usein sama juttu mielessä, et voiko vauva liikkua liikaa..! Kun se liikkuu ihan hirveen paljon ja usein. Ja neuvolassa ne vaan aina puhuu et tuntuuko liikkeet vai pitääkö laskea välillä niitä, no ei pidä kun ne tuntuu jatkuvasti melkeen.
Googletin jo yks päivä että voiko se olla merki jostai vauvan ahdingosta jos se siellä riehuu liikaa....

Munkin vauvani vetää välillä sellaisia iltavillejä, etten tiedä pitäisikö itkeä, oksentaa tai pyörtyä. Tekee ihan pahaa, kun joko jalat tai pylly painaa palleaan ja vatsalaukkuun, kantapäillä muljautellaan kylkiluiden alapuolia ja päällä pusketaan alaspäin. Välillä ei voi muuta kuin haukkoa happea avoimen ikkunan tai parvekkeen oven edessä.

Huihuihui, en minäkään ole käynyt missään valmennuksissa. Luotan siihen, että synnärikierroksella kertovat ne tärkeimmät. Laitat sen oman synnärisi päivystävän kätilön tms. päivystysnumeron kännykän pikavalikkoon ja soitat siihen, kun olo alkaa epäilyttää. Kyllä ne kertovat, kun pitää lähteä sairaalaan!

Ja mitä nyt yleisesti olen kuullut noissa valmennuksissa käyneiltä, niin samat jutut lukee netistä viidessä minuutissa. Google on ystäväsi. :)

Nenä tukossa. Ei oo ikinä todettu allergiaa mut sitä tää selkeesti on. Yö oli ihan kamala ku ei saanu henkeä. Mikä nyt kukkii? Ja mitä nappeja mie voisin vetää tähän mistä ei oo haittaa Tontulle? Nenäkannukaan ei aukassu nokkaa

Jatkan monologiani aiheesta äiti: äiti lähetti tekstarilla synttärionnittelut ja kysyi, kelpasivatko hänen antamansa tavarat. Mietin pitkään, miten sanoisin, että tuli kyllä paha mieli kun oli tutitkin ostettu valmiiksi. Sanoin sen sitten niin, ja että alunperin toivoin saavani viettää äitiyslomapäiviä vauvatarvikeostoksilla taaperrellen.

Äiti vastasi, että ei tehdä tästä ongelmaa. Laita sivuun mitä et tarvitse ja lähetä vaikka postissa takaisin. Hän on vain niin onnesta sekaisin, mutta ei osta jatkossa muuta kuin mitä mä toivon.

Halvatun hormonit. Molemmilla, niin äitillä kuin mullakin!

Aretha. Valmennus oli varmaan hyv mun miehelle, mutta itse lastenhoitajana en nähnyt mitään tarvetta. Muuta kuin että sain päteä siellä :)

Nenäntukkoisuus voi olla raskauteen liittyvää. Mulla on nenä ihan kauheen tukossa jatkuvasti, mut on ollut näin aina raskaanaolessa. Niistäessä tulee hyvin vähän mitään, verikönttejä joskus. Silti niiskututtaa ja nenän kautta ei pysty hengittämään.

Nenä tukossa. Ei oo ikinä todettu allergiaa mut sitä tää selkeesti on. Yö oli ihan kamala ku ei saanu henkeä. Mikä nyt kukkii? Ja mitä nappeja mie voisin vetää tähän mistä ei oo haittaa Tontulle? Nenäkannukaan ei aukassu nokkaa
Lepän kukinta on vissiin kiivaimmillaan. Itselläni on myös röörit aivan ummessa, vaikka en oo tietääkseni allerginen. Nenäkannulla oon yrittänyt pärjätä, joskaan sekään ei pitkälle auta. Mäkin voisin ottaa jotain, mikä avais nenäontelot edes vartiksi!

Nyt käyttämään koira ja hommaamaan lisää pienhiukkasia tonne putkistoihin ärsytykseksi! :/ Koira on sen arvonen

Miun vaaka ei tehny aprillipilaa, ku mittasin eile illalla nii 86kg! Mies vanno etten paina enempää ko se.. Ni vedinpä siin mittauksien jälkeen kunnon sambat, et hähää ohi menin.. Saa nähä mite paljo hommaa sitä on synnytyksen jälkee et saa noi jäävät kilot pois.. Jaiks

Munki vaaka väittää +4kg /3vkoa :confused: vähä rupee jännittää et nytkö se saakelin myrkytyski viel tuli.... paineet on kyl ollu ok ku oon himas mittaillu, mut saas nähä..... jos se viel tähän tupsahtaa niin sit kyllä repee muutamat pelihousut :mad: mut täytyy huomen punnita uudelleen, josko se vaaka olis vaan vähä huumori tuulella... vaikka mua ei kyl naurata :cool:

Mun vaaka näyttää tänään samaa kun neuvolan vaaka yli 3 viikkoa sit... Puolisen kiloa vähemmän kun eilen neuvolassa. Oon vähän hämmentyny varsinkin kun oon viimeaikoina eläny lähinnä leivonnaisilla :o

Takaisin