Kiitos teille kaikille tuesta

Tää aamu valkeni tunteeseen, et olen tän raskauden kanssa taas yksin. Mut ennen tammikuuta, en kärsiny siitä sen kummemmin, onhan mulla perhe, ystävät ja te virtuaalikamutkin ja todella haluttu uusi elämä tulossa.
Mun lapsen isä ei ole kotimaista mallia, ja tää tuleva "avioliitto" sisältää mun mielestä epämieluisia piirteitä kokonaisuudessaan. Lapsen isä on mulle todella katkera siitä, etten halunnnut jatkaa suhdetta häneen, olen myös kuulemma varastanut hänen sukusolunsa ja mitä kaikkee. (jep, suorastaan raiskasin..).
Nyt tammikuussa nähtiin toisemme kolmen kuukauden tauon jälkeen, puhuttiin kipeistä asioista, mitä kumpikin on joutunu kokemaan, sovittiin tulevista kuvioista ja päästiin jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen. Käytiin kerran pari viikossa kävelyllä, syömässä, leffassa, vauvaan ja äitiyteen liittyvillä ostoksilla ym. kaikkea normaalia, mitä varmaan lasta odottavat vanhemmat puuhaa. Pussaili mun vatsaa, hiero selkääkin yks kerta ym. Tunsin itseni ja vauvan tärkeäksi. Ajattelin, että hän ymmärtää, että meidän erimielisyyksistä huolimatta mun raskausaikana ei saa olla ylimäärästä huolta ja stressiä.
Pikkuhiljaa hän alko vaatimaan mua palaamaan yhteen. Alettiin riitelemään. Kaikkien tempauksien jälkeen tiedän et se on mahdotonta enkä tod. aio uhrata itseäni ja alkaa elämään onnetonta elämää "lapsen takia". Hän tunnusti rakkauttaan muhun ja ajattelin tosiaan ettei aio kiirehtiä mihinkään kenenkään toisen kanssa, kuten en itsekään. Onhan mullakin tunteita, ei asiat ole niin mustavalkosia, et yhtenä päivänä kaikki on täysin ohi.
Huomasin joinakin kertoina, että hänen puhelimensa on äänettömällä ja pitää sitä ylösalaisin. Nyt mä tajuan, et asia oli just niin kun sen ajattelinki olevan..
Harmittaa eniten se, et hän tiesi miltä musta tuntuu, jos alottaa virityksen jonkun kanssa. Ja nyt piti eilisen päätteeks olla sitten äärimmäisen rehellinen. Ihan mua satuttaakseen. Pistää niin vihaks koko homma ja myös se, et miltä mahassa olevalta tuntuu näin karmean voimakas tunteiden kirjo.
No, välit meni nyt poikki, ja mä kokoan itseni tästä sopasta ylpeänä ja tiedän etten mä tai vauva tarvitse tällasta kuohuntaa ympärilleen. Tekee kipeetä, loukkaa, on katkera olo ja mietityttää nyt olinko mä koskaan oikeasti edes tärkeä. Tai tämä lapsi jonka vuoski nyt muutama kuukaus tapailtiin.
Eilen olin neuvolapsykologilla juttelemassa mun uniongelmista ja sovittiin et tavataan silloin tällöin mun äitiyden alkuun asti. Just nyt tuntuu hemmetin hyvältä et tuli tuoki tuki just tähän kohtaan. Onneks on viel tämä ja huominen päivä lomaa, et voi käpertyä näiden raskaustunteiden kanssa sohvannurkkaan ja saan vierittää kyyneliä jos siltä tuntuu.