Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jep, tuntuu kuin toukokuuhun olisi ikuisuus!
Niinä päivinä, jolloin on äksöniä, niin saattaa unohtaakin raskauden..
Mun huippuvaihe tuntuu menneen pari viikkoa sitten kun taisin vielä hehkuttaa ettei tunnu että ois raskaana :/
Henkisesti olen ainakin raskaana :D Fyysisesti hyvässä kunnossa, mutta miekään en kestä tätä malttamattomuutta ja mielialan muutoksia..
Ja tässä joutuu kokoajan olemaan niin vahva noiden syömisten kanssa taas..

Mies sanoi puhelimessa kaverilleen, joka kysyi mun vointia, että tuossahan tuo vaappuu väliin aika tuskaisen näköisenä, mut eiköhän se siitä. :mad: tosi hehkeä kuvaus vaimosta.

Tänään meni hermo noihin ipanoihin ja tuli jopa semmonen olo, että mä vielä synnytän tän ennen aikaisesti, ku käpy palaa lähes joka päivä :mad:

Aretha: millainen sukurasite sulla on sokeritautiin? Mua potuttaa kanssa niin rankasti, että se eka arvo oli koholla (5,6). Äidillä ja isällä on II-tyypin diabetes, äidin äidillä ollut paha, äidin sisaruksilla on kaikilla. Mä oon normaalipainoinen, syön tasaisesti n. 5 x päivässä, en napostele, paino raskauden aikana noussut järkevästi, liikun viitisen kertaa viikossa. Vituttaa niin kovin, et veri ei kierrä... Siitäkös ne mun puutumiset johtuukin :grin

Epäreilua tää elämä! No sen virheen tietty tein, et mässäsin rasitusta ed. iltana, mut kyllä paaston pitäisi silti tasata, et jotain feelua tässä insuliinintuotannossa on. Mulle ois jo riittänyt se 4 kk oksentelu, migreenit ja selkäkivut kun olin aivan raato enkä jaksanut mitään.

Nykäsen sanoin: elämä on laiffii :cool:

Huomaattekos naiset, kuinka luonto tekee tehtävänsä ja sitä alkaa pikkuhiljaa jo toivovansa vauvan syntymää. Raskaana olo alkaa jo maistua puulta! Tää ei oo vielä mitään, parin kuukauden päästä teet mitä tahansa, että pääset eroon mahasta. Jopa tosiaan synnytät mielellään! :wink

Hannastiina: Tiiän niin mist puhut. Tosin ei oo omia lapsia ennestään, mutta näin päiväkodin työntekijän silmin. Sanoinkin tossa jokunen päivä takaperin yhdelle työkaverille, että mun pikkumies on ainakin päässyt osalliseks jo ennen syntymäänsä stressiin ja siihen et joskus äidillä menee vaan hermot..

Raskaus ei oo reilua. Mun äidillä on ja molemmilla mummoilla ollu kakkostyypit. Itse olen ollut lapsesta asti ylipainonen ja liikuntakin tullut vasta aikuisiällä kuvioihin. Sokerit kunnossa vaikka nyt paino nousee ja nousee ja...

Mä luulisin että sun Aretha ei kannata väkisin alkaa tehdä mitään muutoksia kun kerran ruokavalio on jo kunnossa. Kroppa ei toimi niinkuin normaalisti, mutta se johtuu siitä että on tää tila päällä, ei siitä että olisi jotain tehnyt jotain väärin ja että verensokerit sulla olisi normiarjessa koholla. Et varmaan useinkaan aloita aamua puhtaalla glukoosilla.

Mut on ne ohjeet munkin mielestä outoja, tai ainakin ne mihin itse netissä tutustuin kuin terkka neuvoi noudattamaan RD-ohjeita jo alkuun. Ihmettelin niissä olevia mun mielestä hirmuisia nopean hiilarin määriä. Mähän tietty luin niitä kuin piru raamattua ja sain sitten hyvän tekosyyn lisätä omaa hiilarin mättämistä (vaikkei niissä ohjeissa kyllä karkkia mainittu missään kohtaa, kai...).

Ja vielä sellainen editti että mä ihailen ja kahdehdin sitä että oot pystynyt oikeasti pitämään sen ruokavalion kunnossa vaikka nyt vasta tuli syitä seurailuun. Mä taasen oon käyttäny kaikki mahdolliset syö kahden edestä-kortit ja seuraukset näkyy. Aivan varmasti siis loppuraskauskin menee sulla mainiosti vaikka mittarille pitää verta vuodattaa!

Muokattu viimeksi:
Mä en enää tiedä kuka tässä taloudessa on raskaana, luulin että mää.

Mies on koko viikon pyörinyt sängyssä ja valittanut ties mistä, kun ei saa nukkumisrauhaa, kun on niin rikki, kun selkään sattuu. Koira on ollut parina yönä levoton ja kumpikaan heistä ei nuku, MINÄ olen nukkunut kun tukki enkä oo kuullu mitään, ei satu eikä väsytä. :-D nyt meni jotain väärinpäin?

Eilenki tein kanasalaattia ja täytettyä croissantteja, että hänellä ois vähä parempi mieli kun tulee töistä. Istui se mun kanssa pöydässä 10min kun lähti taas nettiauto selailuun ja motskakaupat pyörii mielessä. Se on hormoonipäissään nyt menny myymää autonsa ja motskansa ja MINÄ olen ainoa joka omistaa tässä taloudessa auton tällä hetkellä.

Marina kohta: ei tätä viikkoo kauempaa jaksa, ärsyttää!! Olkoon hiljaa. Nyt tiedän välillä miltä miehistä tuntuu 8)

Mie mietin tos joku päivä sitten, et onkohan liika viljan syönti mulla pääasiallisesti syy ummetukseen? Mie syön hirmusesti ruista, et tukkiikoha se mun suolen.. Kuulin vaan, et suomalainen syömistapa eli just paljon leipää jne ois syy lisääntyneelle suolistosyöville, kun ne tukkii suolen? Mie oon taas ruista syöny iha älyttömästä nyt viime aikoina ihan kuitujen takia.... Eipä hyötyä näytä olevan.

Tuli mielee tost Hymiksen jutusta. :)

Näin 3kk ennenko ne miehet alkaa seota ja ymmärtää mitä on tulossa? 0___o

voi pee mikä yö takana. Neljän aikaan 7v tulee meidän viereen nukkumaan. Nukahdan hetkeksi, kunnes herään siihen, että 6v tassuttelee vessaan. No sit huomaan, että vois itsekin käydä vessassa. Sillä välin 6v kömpii meidän sänkyyn, jossa siis nukkuu jo ennestään 7v, mies ja kissa. Itse totean, että on viisaampi siirtyä lastenhuoneeseen nukkumaan. Juuri kun olen nukahtamassa 6v tulee itkien mun luo ja pyytää viereensä. Mä olen jo aivan kypsä siinä vaiheessa ja tiuskaisen väsyneenä lapselle, että äiti haluaa nyt nukkua. Taas yritän nukahtaa, niin kissa herää ja alkaa vetää spurtteja ympäri kämppää. Klo 5.30 kuulen, kun mies herää ja siinä vaiheessa läpy kärähti lopullisesti.
Märisen aikani miehelle keittiössä, että vois sekin osallistua yöaikaan lasten hoitamiseen, ettei mun tartte joka yö herätä niiden takia.
Kömmin lasten viereen meidän sänkyyn. No uni ei tule. Kuulen kun mies lähtee kuuden maissa töihin. Olen juuri nukahtamassa, kun 7v herää klo 6.30 flunssaisena aivastelemaan ja niiskuttamaan. Sit olikin jo aika herätä.
Nyt olen ihan poikki ja tuntuu, että itkettää koko ajan.

mimmma, toi selittäis paljon... täälläkin mies käy yhtäkkiä jotain tunteiden vuoristorataa, on tosi levoton, ahdistuu pienestä ja valvoo öitä. Nyt se tosin lähti parin viikon työmatkalle, joten katsotaan tasoittaako etäisyys musta ja mun kasvavasta mahasta sen hormonit.

On hirveä marisemistarve! Tässä päivän valitukset:

– Kauhea työstressi. Teen töitä enimmäkseen omassa rauhassa, joten ajattelen vain töitä ja kadotan sosiaaliset taitoni.
– Mitään hyvää ei voi syödä. Makeaa ei tee edes mieli, mausteinen ja rasvainen ruoka närästää.
– Kaipaan aurinkoa ja lämpöä.
– Perhanan häpyliitos. Uiminen on nyt ainoaa liikuntaa, johon pystyn, ja valinnanvaran katoaminen tympäisee.
– Seksi muuttuu sitä kaavamaisemmaksi, mitä kömpelömmäksi muutun. Ja nyt sitäkään ei saa pariin viikkoon.
– Kaipaan juhlia, mutta kaikki tarjolla olevat kutsut ovat juopottelukeskeisiä synttäreitä ym., enkä mä tule lähteneeksi niihin.
– Haluaisin laittautua nätiksi, mutta a) mistä tekosyy? b) mistä vaatteet?

Yhteenvetona: mistä mä keksisin edes yhden asian, josta saisin hedonistista nautintoa? Kaikki tuntuu kauhean tasapaksulta nyt.

Tasapaksu on oikea ilmaisu monelle päivittäiselle tuntemukselle!

Tänään kyllä huomasin innoissani katselevani taas vastasyntyneen vauvan kuvia sellainen pieni perhoslauma vatsassa "koht meillä on oma!".. Ja mietin miten päästään sairaalasta kotiin, miten imetän, hassuttelen ja puuhaan muuta vauvan kanssa..
Kai noi sykähdykset pitää mut vielä järjissäni tän raskauden kanssa :D
Koska totuus on, että vaikka ei raskaus ole sairaus niin aika harva tuntee olevansa 24/7 parhaimmillaan raskaana ollessaan... :/

Tähän hki00550 mainitsemaan seksiin liittyen, että onko muilla jo probleemia?

Mua ärsyttää kun sängyssä mies kohtelee mua välillä ku posliininukkea ja siitä on tullut niin kauheen kömpelö! ! Voi ressua.kun tietty haluaa suojella meitä, ettei satuta. Mutta jotenki kaipaan sitä villeyttä 8) tosin itse ilmeisesti olen kuivumassa, koska välillä seksin jälkeen ei tunnu tuolla alapäässä kauheen mukavalle :/

Sit tää nätiks laittauttuminen, itse luovuin ripsipidennyksistä kesään asti. Ja muutenki tuntuu, että mitä sitä laittaa ku mihinkää ei mee. Silti ihailen julkkiksia, , jotka raskaanaki on niin hyvännäköisiä. Miksei itse vois olla, ei se naama siitä kai oo muuttunu, vaikka maha kasvaa? Ei itellä oo ainakaa naama turvonnu.

Viikko töissä tuntui kyllä siltä et olis tehnyt kuukauden hommat! Ihan kauhee kiire ja sen lisäksi vielä tämä oma "taakka" tässä kannettavana... Nyt olen poikki!

Mullakin on alapää seksin jälkeen arkana. Ja tosiaan tuntuu että seksistä on tullut kaavamaisempaa nyt. Mies haluaa olla varovainen ja itsekin oon varmasti vähemmän spontaani, kun oon niin kömpelö ja mukavia asentoja on vähän. Pitäis keksiä joku tapa piristää seksiä, kun kuitenkin sitä kaipaan.

Ihana sisustaa, mutta ärsyttää kun hobby hall eikä jotex antaneet tilsusvahvistuksia, liekö menneet edes perille koko tilaukset!
Haluaisi tän ikuisuusprojektilta tuntuvan "sisusta uusi kämppä" vaiheen ohi.. ;/

Takaisin