Marinaketju

Ei taida mummut tietää, että vauvan lämpötila kokeillaan niskasta. Kädet ja jalat on hyvin usein viileät vaikka lapsella on muuten lämmin.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Heräsin ultimate zombie painajaiseen. Jonkun vanhan hautausmaan päälle oli rakennettu uusi hautausmaa ja siitä ei alkuperäiset asukkaat tykänny... Ei hitto. Mistä toikin uni nyt tuli kun en oo ees kattonu mitään

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
Sukujuhlissa viime viikonloppuna taas mun tädit ja isoisä kauhisteli lapsen kylmiä jalkoja. Lämpöä oli sen 28 astetta ja ei sukkia. Mä oikein konkreettisesti näytin, että lapsen lämpötila mitataan niskasta eikä jaloista ja he totesivat lapsen niskan olevan ihan lämmin :p. Tää oli meinaan jo toinen kerta ja ajattelin, että tällä kertaa he eivät lyttää meitä neuvoillaan (jotka on usein ihan hyväätarkoittavia kuitenkin).
 
Miks ei sitä osaa ite mennä ajoissa nukkumaan. Poika nukahti eilen jo ysiltä, mut silti ite keikuin puolille öin..ja tietty kun poika nukahti niin aikasin, niin heräs sitte yöllä ennen neljää syömään ja meni taas puoli tuntia ennen kun pääsin ite takas sänkyyn ja sit taas vaikeudet nukahtaa.. :/
 
^Voi Suski, kuulostaa niin tutulta.
 
On niin inhottavaa, kun päivisin on tosi väsynyt ja sitte kun pääsisin nukkuun, niin en saa millää nukahdettua :/
 
Mua ärsytti eilen kun mies nukahti leffan ääreen ja jouduin valvomaan vähän aikaa vauvan kanssa. Oli tyhmää suuttua toiselle, koska yleensä se olen minä joka menee aiemmin nukkumaan. Pitää yrittää aikaistaa pojan nukkumaanmenoa ennen kuin miehen loma loppuu.. En vaan jaksa aina valvoa puoleen yöhön.
 
No sepä se kun en itsekään tiedä. Neuvolasta kun asiaa tiedustelin, vastaus oli jotain hyvin epämääräistä tyyliin "syöminen muovaa päivärytmiä"(?). Miten pojan syömisiä voi kontrolloida, hän syö kun on nälkä. Yritän varmaankin tehdä iltaan enemmän rutiinia: kylvetys, yöpuku, iltasatu..?
 
Muokattu viimeksi:
Meillä poika alkoi aikaisemmin nukkuu kun alko saamaa velliä. Aikaisemmin oli ihan turha toivo et ennen yhtätoista nukkuis, mut nyt kun saa joka ilta Ysiltä maitovellin niin nukahtaa puol kymmenen-kymmenen aikaan..joskus aikasemminkin

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
En mäkään velliä aloittanut yöunien takia vaan siks et ennen nukkumaan menoo imetys kesti 4-6 tuntia ja yksinkertaisesti mulla ei pää kestä sitä et imetän aina kaikki illat. Ja tää toimii meillä.. ei mua se haittaisi et valvoo pidempään, mut näin se nyt meillä menee :)

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
Mua neuvottiin neuvolasta et jos vauva ei mee ajoissa nukkumaan niin sit pitäs lyhentää päiväunien kestoa illasta. Meillä tosin ei oo tota ongelmaa ku poika menee aina ajoissa nukkumaan, vaiks nukkuu päivän aikana neljät päikkärit, joista kolmet on 10-40 min ja yhdet on 1-3 tuntia.
 
mä oon antanu vauvan pitää omaa rytmiä kiinteiden alotukseen asti. Rytmi on sit tullut kuin itsestään ruoka-aikojen myötä.
missään tapauksessa en lähtis rajoittamaan unia tai valvottamaan pientä vauvaa. Uni on vauvoille tosi tärkeää.

yöimetyksen aion lopettaa kun vauva on puolivuotias ellei sit lopeta sitä itsestään.
 
Minkälaista mixiä oot Suski antanut vauvalle? Käytätkö valmisvelliä vai teetkö itse? Kun neuvolassa noista vellien aloituksesta keskusteltiin niin terkka kehotti alkuun blandaamaan äidinmaidolla, ekaks varmaan ihan liruksi, sen jälkeen vähempi. Olis kiva kuulla miten teillä meni nuo aloittelut!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ei meillä paljoa poika päikkäreitä nuku, jotain puolen tunnin pätkiä ne yleensä on ja itse oon iltasin ennen vauvaa väsähtämässä. Koitan sinnitellä, enkä yritäkään vauvaa valvottaa, päinvastoin. Yöllä ei tarvitse monasti herätä, siitä olen kiitollinen.
 
Alkuun laitoin 30 ml velliä ja siihen maitoo 170ml ja nyt pikkuhiljaa lisännyt vellin määrää, kun masu on tottunut. Ja välillä oon siis laittanut omaa maitoo välillä korviketta. Ja ihan kaupan maissivelliä käytän.

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä alkaa rytmi jo pikkuhiljaa löytyä. Aamuisin herätän pojan kasilta ja illalla hän menee nukkumaan klo 21-21.30. Siinä välissä sit syödään ja nukutaan miten sattuu. Yöllä imetän yleensä sen 2 kertaa.
 
Ei sitten ilmeisesti tarvitse pahemmin nukkua tänä yönä... Saatiin tänään 5 kk rokotukset ja nyt illalla pojalle nousi kuume ja vaikutti vähän aikaa sitten kipeältä muutenkin kun ei millään meinannut rauhoittua nukkumaan. Annoin Panadolia ja nyt onneksi nukkuu. Pitää vaan kohta mitata kuume uudestaan kun vaikuttaisi olevan nousussa. Aiemmin oli 37,9 kainalosta mitattuna. Ja tietenkään mieskään ei ole kotona nyt kun sitä tarvitsisi. :sad001
 
Takaisin
Top