Marinaketju

Ärsyttää anopin ja appiukon luona ylenmääräinen makean tarjoaminen ja syöminen! Ja kunpa osais itse katsoa mitä suuhunsa laiitais. Appiukko mukamas laihduttaa, ai käpykakun avullako o_Oo_O. Helkutin käpyaivot!
 
En menny ees mökille ja sain käteen jonkun öllimölliäisen piston!

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 

Liitteet

  • 1408209568438.jpg
    1408209568438.jpg
    44.3 KB · Katsottu: 36
Ensiksi haluan sanoa tuohon mummojen ja muiden "miten te hoidatte lasta tähän tyyliin" - kommentteihin/vihjailuihin: se vahvistaa! Ensin saattaa nousta ekat 10 kertaa kyrpä otsaan itsellään mutta sitten alat tajuta, että kaikkiin kommentteihin ei tarvitse sanoa mitään takaisin! Itse kuljin bussilla töihin esikoisen ollessa vauva ja otin kunnolla nokkiini kerran yhden mummon kommentista, koko työpäivä meni pilalle..
Nykyään sitä vaan jättää vastaamatta, ja ihmettelee hiljaa mielessään että eikö ihmisillä ole omaa elämää tai edes aivoja kun pitää "ajattelemattomasti" (lue: tietyin tahtoin ahdistella toisia).
On olemassa niin vittumaisia ihmistyyppejä, ettei ne ansaitse multa yhtään mitään takaisin - edes katsetta :D

Sitten, mua ärsyttää että ihmiset tekee lapsia ja ryyppää niiden edessä! Jos juo pari kaljaa, ei haittaa mutta sain taas mökkialueella todistaa miten vanhemmat vaan vetää aamusta lähtien kaljaa lasten edessä (3-10 v lapset). Vittu.
Toinen mikä ärsyttää on se, että ihmiset tekee vauvoja ilman miestä (kyllä, olen itsekin ollut yh koko esikoisen vauva-ajan 2,5 veehen) ja sitten yksinäisyyden nojalla jätetään 1-2 viikkoinen vauva ekas kertaa hoitoon ja lähdetään kunnolla pämppäämään.
Sama meno jatkuu ikuisesti, nykyinen ajatelma "äitikin tarvii omaa aikaa" ei kuitenkaan kerro että kiintymyssuhde kärsii, oikeasti myöhemmin voi kaduttaa ettei ollut vauva-aikaa edes aloillaan.
Itseäni on aina kaduttanut, että jouduin lähtemään töihin esikoisen ollessa vähän yli 1 v. Meidän suhde ajautui paljon kauemmas, tottakai.
Ja ei, baareissa ei hilluta yhtä isoa määrää kuin töissä, mutta silti??????
Hitto. "Olen nainen, olen kaunis, tarvin omaa aikaa ja juhlia, on mulla vauva kotona, mutta se on hyvissä käsissä". :'(


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kesäkuisten puolelta tulin huutelemaan... :) Hyvää tekstiä Iii-saaalta. Ei voi ymmärtää miksi lapsien nähden täytyy juoda kohtuuttomasti.... Itse olen huomannut kun täysimetyksen vuoksi vauva on niin symbioosissa muutenkin minuun niin ettei edes kauppaan pääse ilman vauvaa jos ei ole ruokapuoli huolehdittu, niin ei oikeasti voisi kuvitellakaan jättävänsä vauvaa edes useaksi tunniksi kenenkään muun hoiviin. :p Kiintymys on jotain niin uskomatonta. Vaikka kyllä pientä hengähdystaukoa vauvasta joskus ajattelee kaipaavansa, ei sitä silti tee mieli edes lähteä mihinkään juhlimaan. Vauva-aika on niin lyhyt että ajatusmaailma on jo tässä parissa kuukaudessa muuttunut ajattelemaan että ehtiihän myöhemminkin.
 
Tiedän ihmisiä, jotka haluavat vauvan ja haluavat samalla olla vapaita ja elää nuoruuttaan. Olen yrittänyt järjestää omat asiani niin ettei myöhemmin jäisi kaivelemaan kuinka nuoruus jäi elämättä lasten tulon takia. Ymmärrän silti myös äitejä, jotka tarvitsevat silloin tällöin omaa aikaa, eikä yh-äitiys varmasti mitään helppoa ole. En tuomitse muita joiden elämäntilannetta en tunne. Itselleni ei kuitenkaan tulisi mieleenkään jättää vauvaa hoitoon ja lähteä ryyppäämään. Se tuntuisi itsekkäältä teolta. Miksiköhän miehet ei tajua tätä? On siis mielestäni typerää haukkua kaikki yh-äidit kun he eivät varmasti ole valinneet tulla yh-äideiksi (lasten tekoon tarvitaan kaksi).

Edit: sekava viesti, mutta toivottavasti joku ymmärsi mitä ajoin takaa
 
Muokattu viimeksi:
Kyllä, ymmärsin. Itse jäin esikoisen odotuksen aikana yksin (20 v olin) enkä siltikään olisi voinut kuvitella "mulla on oikeus elää nuoruutta ja koska olen yh". Tekoselityksiä löytyy asiaan kuin asiaan. Minä luin kirjoja, kirjoitin päiväkirjaa ja opettelin uusia asioita kun olin yksinäinen.. Joku muu voi kyllä tehdä asiat toisin, siinä ei ole väärää mutta, että joka viikko pitää juhlia?! Ja entä se darrapäivä? Tuskin heti jaksaa olla vauvan kanssa jos on juhlinut aamukuuteen? Ja entäs jos vauva valvottaa univelkojen päälle? Ainiin. Nuoruus. Yksinäisyys. Baari ja juhlat. Seurauksilla ei ole väliä.....,


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Enpä ryhdy tuomitsemaan ketään, enkä kerro mikä on oikein tai mikä väärin kenenkäkin kohdalla. Jokaisella on oma elämäntilanteensa. Itse en ole yh, enkä juhli eikä lapseni ole hoidossa ollut (vielä), mutta halusinpa vaan heittää pointin, että joissain tapauksessa on varmasti hyvä, että väsynyt yh-äiti pääsee tuulettumaan ja lapsi pääsee hyvään hoitoon versus se, että äiti väsyy ja seuraukset voi olla raskaampaa sorttia. Noh enivei, täytyy ainakin itse myöntää, että hulluksi tulisin jos itsellä ei olisi miestä, joka silloin tällöin antaa äidin kipaista lenkille tai nurmikon leikkuuseen ilman vauvaa :wink öh, tulikohan tästä mitään tolkkua...:anyone
 
Perkuleen vesisade...nyt kun itsellä olis kunnon into lähtee, vaikka pitkälle vaunulenkille, niin tietenki sataa kaatamalla. Enhän mä sokerista oo, mut ei mulla oo kunnon sadesuojia ja en nyt kipeeks halua välttämättä.. :/
 
En minäkään ole yh, mutta äitini oli ja en pidä siitä kun yleistetään ja syytetään yhtä ihmisryhmää tietynlaisesta käytöksestä. Onhan meitä äitejäkin monenlaisia. Kaikki varmasti parhaansa yrittävät.
 
Ja mulla on tuttavapariskuntia, jotka jättää vastasyntyneen isovanhemmille että pääsee viikonlopuksi ryyppäämään. Mutta en lukenut tuota kyllä yh-äitejä halventavana, vaikka itsekin olen yh-äidin tytär. :)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
mä en oikein oo ikinä tajunnut tuota ryyppäämistä tai että mitä niin hienoa siinä on, et sit kun saa lapsivapaata niin käyttää sen siihen..

meil on ollut ns parisuhdeaikaa viimeks ennen kolmosen syntymää muistaakseni eli likemmäs kaksvuotta. Ei tosiaan olis viinanjuonti prioriteettilistalla, mitä tekisin ilman lapsia ukkoni kanssa.
 
En yleistänyt yh-äitejä, kirjoitin että "yh-äitiys" on yksi tekosyy meidän kylillä baarissa ravaamisen. Mun äiti oli yh, ite olen ollut yh, mun sisko on ollut yh, moni mun kavereista on yh. Monenlaista tarinaa taustalla, moni kirjoittaa avoimesti esim. Someen perusteluksi että "käyn baarissa, yksinäinen yh tarvii omaa aikaa", get it?!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mun 2 entistä lapsuudenkaveria on yh-perheestä, molemmat saaneet hyvän kasvatuksen ilman vanhemman haihattelua! Omaa äitiäni en kehu, koska tällä alkoholiongelma, mutta maailmasta löytyy myös monia oman vastuunsa hyvin kantaen toimivia yh-äitejä. Kaikki baari/biletysihmiset eivät edes ole yh-äitejä, oli status mikä tahansa - en ymmärrä sitä että pullauttaa vauvan maailmaan ja siitä suoraan terassille tai festareille :/


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ja nää ikinuoret baari-ihmiset, kuten siskoni arvostelevat sitten taas äitejä, jotka ovat paljon lastensa kanssa kotona :D Mulle esim. Sanottu "sun nuoruus menee pilalle kun et ikinä jätä vauvaa mihinkään, oot ku mikäkin mummo", poika oli tuolloin 2 kk. Niin, meitä on monta sorttia, mielipiteitä saa olla :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Juu en minäkään ymmärrä tuoreita äitejä, joiden pitää heti ensimmäisenä lapsen synnyttyä päästä baariin. Silloin on prioriteetit hieman hukassa. Nämä ihmiset voisivat jättää lasten teon vastuullisimmille yksilöille.
 
^Niinpä, tarvii se vauva aika kauan juur sen äidin tai isän läheisyyttä eikä voi heti esim parikuisena jättää yökylään, että pääsee itse jonnekin baariin tms (sairaalat ja esim. oma unettomuus tms on eri asioita). Tai mä en ainakaan vois.

Itse kyllä nautin siitä, että voin ottaa lasillisen punkkua sillon tällön ja se ei oo keltään pois.

Mua ärsyttää nää sateet ja oma selkäkipu ja hartiat aivan jumissa! Vaunuilisin, mutta kaatosade estää. Ja mitään sisäjumppia en harrasta, piste :D
 
Ei kyllä itelläkään kävis mielessä lähteä baariin, jos tyttö ois hoidossa esim. illan. Mut joillekkin se baarissa ravaaminen on sitä "rentoutumista". Kyllä luulen että iällä on sen kanssa aika paljon tekemistä. Jos on nuori, ja ollu paljon menossa ennen raskaaksi tuloa, niin onhan se iso muutos olla yhtäkkiä kotona. Sillon on vielä todennäkösempää, että ne kaveriporukatkin on siellä baarin puolella juhlimassa, niin ehkä se sit vetää puoleensa? En tiedä. Ite kun oon aina ollu kotona viihtyvää sorttia, niin ei sitä ees kaipaa mihinkään juopottelemaan.
Oon itekkin antanu tytön äitille yhdeks yöks syötettäväks (on korvikkeella) ja ite menin aittaan nukkumaan univelkoja pois.Olin siis koko ajan siinä ihan lähellä, jos tulee hätä. Ei sitä osaa kuvitellakkaan lähtevänsä mihinkään etemmäs. Ja äiti on ollut tiiviisti meidän elämässä, oli sektiossakin mukana, eli tutuin ihminen tytölle minun jälkeen.
Mut meitä on niin moneen lähtöön. En ymmärrä täysin sitä, että lähdetään heti ulos kun vauva on pieni, mutta koska vaakakupissa on kuitenkin äidin oma jaksaminen, ja jos se antaa jotenkin ihmeen kaupalla voimia jaksaa se baarissa käynti niin sillon en sitä tuomitsekkaan. OIlaan erilaisia ihmisiä ja jokainen meistä tekee tyylillään ja niinkun parhaaks näkee.
Ehkä se on niin, että yksittäisen baari-illan ymmärrän, mutta jatkuvan juoksemisen kyllä "tuomitsen".
 
Mun yks kaveri sai lapsen kun oltiin karvan yli kakskybäsiä. Kaverini lähti miehensä kanssa yhdessä viihteelle valehtelematta joka viikonloppu heti kun olivat synnäriltä kotiutuneet. Lapsi oli suunniteltu ja pitkään yritettykin. Vauvaa kierrätettiin isovanhemmilla ja aika monet muidenkin kaverieni vanhemmat ottivat sitä hoitoon jo pikkutaaperona. Silloin en mitään lapsista tajunnut ja itsellekin bilettäminen oli tärkeää silloin, joten en tuota silloin ihmetellyt. Nyt kun oma käärö tuhisee sylissä niin hirvittää. En olisi ekoina viikkoina hennonnut edes nukkua kun halusin vain tiirata pikkuista ja lääkäriressukin oli kauhea koettelemus olla vauvasta erossa.
Odotusaikana ko. kaverin kanssa juttelin ja hän on edelleen sitä mieltä että tekisi samoin ja lapsesta tuli tämän ansiosta sosiaalinen. En osannut sanoa siihen mitään,

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Hui, aika pelottavaa nipsumuki. Miten joku voi olla noin...en löydä edes sanaa sille...
Itsekin olin tässä just iltaa istumassa mut omalla pihalla ja tulin kotiin yöksi ja imetin aamulla jne jne. Seliseli mut silti!

Mä tiedän kans yhden äidin joka lapsen saatuaan ite istui kapakassa joka viikonloppu ja arkenakin, poltti tupakkaa ja lapsi oli "hoidossa" tyyliin sillä kaverilla joka oli vähiten kännissä. Se oli kamalaa katsottavaa. Mun yks kaveri teki siitä onneks lastensuojeluilmon ja niin olisin mäkin tehnyt jos ei tää kaveri olis. En tiedä mitä heille kuuluu nyt tai onko se lapsi enää sillä äidillä...

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top