Maraskuut mutinat

Täällä ollaan aivan ihmeissään sokereiden kanssa. Ne vaan nousee sitä tahtia ku insuliiniä lisätään. Ja olo muuttuu vaan koko ajan paskemmaksi. Just jotain tällasta tähän kaipaaki muiden raskausvaivojen kaveriksi!
 
Pitäisköhän soittaa äitipolille ja itkeä niille?
 
Auts! Kuulostaapa pahalta adara.. [&:] Ite oisin tossa vaiheessa varmaan rynnänny jo päivystykseen varmana jostain eksoottisesta vaarallisesta taudista. Kannattais varmaan joltain terveysihmiseltä kysästä et mitäs hittoo..ihan varuulta..ei kai veren yskiminen/oksentaminen oo koskaan kauheen hyvä juttu? Ja samaa suosittelisin ninniwille et soittelee vaan. Sitä vartenhan noi palvelut on että niitä voi käyttää.

Tänään alko tällä mammalla loma! JEI! Mitähän sitä sit niinku tekis tässä päivät pitkät. Ei tarvinnut kuin 10pvä saikuttaa. Kohdunkaula oli normaali ja suu kiinni että ei hätää sinäänsä, mutta kiire viikko edessä eikä oikein mahdollisuuksia töissä rauhottua kun siltä tuntuu niin parempi olla sit kotona. Vauvaakin vakoiltiin ja sillä oli hikka ja painoa yli 1900g <3 vaan enpä nuita hikkailujakaan tunne mut näinpähän ainakin senkin ihmeen. Unohin täysin kysästä siltä tohtorilta noista sormien jatkuvasta puutumisesta..siis ku toi nimetön on puutunut ympäri vuorokauden ja keskari aina välillä mut jos sit vaikka koittas muistaa kysyä ku on se virallinen lääkäri parin viikon päästä.
 
No jopas jotain 

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2010/11/1220632
 
nukka: Sanoppa elä muuta [8|]. Itse kuulin tästä tietenkin heti kun mies avasi aamulla koneen ja luki ton jostain, minä kun olen joutunut koko raskauden ajan syömään Panacodia ja Panadolia... Ei oikein vakuuttunut vaikka koitin sanoa että parasetamolia on tosiaankin käytetty lähes ainoana kipulääkkeenä raskauksissa jo pitkään, ja suuremmista haitoista olisi varmasti tutkittua tietoa jo aiemminkin. Itse en hirveästi luota yhteen tutkimukseen vaikka otos olisikin iso. Mutta tämähän poikii varmasti lisätutkimuksia, niitä odotellessa...

Meidän raskauksiinhan ei voi enää vaikuttaa mitenkään tosin... (ja meille pitäisi olla tyttö tulossa, mutta kuitenkin)
 
basura, kysyin myös sormien puutumisesta neuvolassa tänään ja meinasi sen johtuvan siitä että vaavi on jo sen verran iso, että painaa hermoja (olisko ollut selän puolella?). Mulla puutuminen alkoi jo aika aikaisin tuolta vasemmasta reidestä, mutta nyt on sormetkin alkaneet puutua öisin ja esim. neuloessa. 
 
Tosta puutumisesta kanssa...
Itellä puutuu oikein käden kaikki sormet melkein päivittäin. Ja siitä neuvolassa kysäisin, niin sano että tosiaan vauva voi kasvaessaan painaa hermoja ja että toi johtua myös soluväli turvotuksesta. Eli jos ei oo näkyvää turvotusta mutta esim. nivelten väliin voi kertyä nestettä joka painaa hermoja joka tekee puutumista. Hyvin yleinen vaiva raskaana ollessa, ettei tarvitse olla huolissaan.
 
^Mies on kovasti sitä mieltä, että näin tapahtuukin. Ensin kuulemma käydään ampumassa raketit ja sitten painutaan synnärille pamauttamaan vauva maailmaan. [:D] 
 
Mäkin tahon vuoden ekan vauvan [:D] Mulla tosin vähän pienemmät mahikset mut aina voi yrittää? [:D] Ei oo oikein muutakaan tekemistä uutenavuotena ja ukkokin kun joutuu olee selvinpäin niin sama kai se ois siellä rakkettien paukkeessa puskee [:D] No mut ehkä tähtään johonkin tapanin päivään tai johonkin. 4.1. on kyl vähän tylsä päivä [:D]
 
Täällä ollaan viikolla 31+6 laskettu aika vaa lähestyy, mut tää miedän pikkuinen meinaa tulla jo pihalle parin otteeseen joudunut tayssiin ku supistukset oli joka 10min välii.. Nyt pitäis aamulla mennää neuvolaan ku tänään tullut veristä vuotoa.. Täällä ei keksi yhtään tekemistä ku pitäisi vaa olla levossa lääkärin määräyksestä.. Mut se on ihan mahdotonta..
 
Ootteko ajatellut mistä johtuu se, että kun vauva syntyy, sitä aletaan kohtelemaan kuin joulukinkkua tai näyttelykoiraa:
 
- Potkapalaa, kylkipalaa... perätarjontaa, raivotarjontaa...
- Tyttö 3,5 kg ja 50cm, poika 4050g 51cm
- annetaan kaikenmaailman laatupisteitä ihon värisyydestä, jäntevyydestä ym.
 
Yleensä äitylit vielä kehuskelevat näillä, vaikka mihinkään kehuskeluun ei ole perusteita (+ oma kehu haisee [;)] )
 
Mistähän tuo johtuu? Eikö lasta haluta inhimmillistää vielä noin aikaisessa vaiheessa, jos vaikka jotakin vieläehkämahdollisesti sattuisi? Nykyisinhän ei kuitenkaan ole kovin korkeat luvut lapsikuolleisuuden osalta syntymän vaiheessa - onko tämä muinaisjäänne?
 
Kertokaa kun mie en ymmärrä, että mitä mainittavaa on lapsen mitoissa? Sen ymmärrän, että jos erityisen pieni tai suuri, niin tilanteeseen tulee ihan toisenlainen merkitys, mutta näitä 2,5 - 4 kiloisia ja puolimetrisiä kuitenkin on suurin osa, ja mitat muuttuvat siitään päivä päivältä.
 
Mun on ihan pakko tännekin hehkuttaa, vaikka ei vauvoihin liity mitenkään, mutta sain eilen kaikesta huolimatta suoritettua erikoistuneen naudanlihatuotannon näytön. Nyt mulla olis maatalouslomittajan ammattitutkinto kasassa!

Jännitti ihan hirveesti, ku oon ollu viimeset 2 kuukautta saikulla (ja olen äippäloman alkuun asti), että miten mulle käy näytössä. On pikkusen tatsi hukassa. [:D] Mutta läpi se onneksi meni ja näytön valvojat ymmärsivät, että ihan kaikkiin suorituksiin en kykene. Meillä oli oikein oma mammaversio näytöstä, kun kaverina mulla oli 7 viikkoa sitten synnyttänyt mamma...

Mutta niin me vaan onnistuttiin kaikesta huolimatta ajelemaan kolmella meille entuudestaan tuntemattomalla traktorilla ja nostelemaan pyöröpaalia pihattoon. Minä onnistuin vielä saamaan sen paalin halki sellaisella traktorin perässä olevalla halkaisulaitteella, jonka käytöstä mulla ei ollu harmainta haisuakaan, ku hyppäsin traktorin puikkoihin. Ja näytön luonteeseen tietysti kuuluu se, että valvojat ei neuvo...

Kunhan saan tutkintotodistuksen, niin pistän raskausdiabeteksen hoito-ohjeet yhdeksi päiväksi romukopan perälle, tilaan ison täytekakun ja ahdan sitä napaani niin paljo ku sitä ikinä sopii!
 
Pakko vielä lisätä ja muokata, että tuon viimeisen kohdan seurauksena raportoin sitten varmaan siitä yli 5kg vauvasta... [&:]
 
ALKUPERÄINEN: ninniw
...
Kunhan saan tutkintotodistuksen, niin pistän raskausdiabeteksen hoito-ohjeet yhdeksi päiväksi romukopan perälle, tilaan ison täytekakun ja ahdan sitä napaani niin paljo ku sitä ikinä sopii!
...

 
Oikein! Onnea!!!
 
Onnea ninniw!!!! Me luvataan vaieta kuin muuri jos joku kysyy söitkö kakkua [8D]
 
Kakkua napaan vaan ninniw! oot sen ansainnut!

Ja rodukka oon miettiny samaa, mut sit oon aatellu et keksii sen syyn miksi kun oma tulee? mut en mä kyllä tiiä..ei muakaan oo pahemmin innostanu mitat ja painot kavereitten vauvoista tähän asti mut ehkä sen sit tajuaa? tai sit ei.. Mut jostain luin ainakin noista laatupisteitä et ne on lähinnä tarkotettu hoitohenkilökunnan työvälineeks että seuraava hoitsu tietää tilanteen eikä niinkään äitien väliseen vertailuun..joten en tiedä miks niitä sit ees äideille kerrotaan..
 
Ihanan paljon tekstiä täällä! Mäkin kirjoittelin yks päivä pitkät pätkät kunnes zup vaan, kone simahti ja kaik hävis... auh! No, nyt uutta yritystä [:)]

Ninniw:lle onnittelut ja todellakin noin hyvän syyn takia voi kakkuhetken pitää, ei se yksi spesiaali juhlahetki voi koko maailmaa kaataa! (Tai 5-kiloista vauvaa tuottaa [:)])

Joku täällä mietti tukisukkahousujen hankkimista. Mä kävin ostamassa äitiystukisukkahousut ihan Prismasta, hinta oli alle 15eur (en muista enää tarkasti, on jo mennyt jonkin aikaa). Ja ne on ollut hyvät! Laitan ne aina etenkin jos tiedän et pitää istua autossa pitkä matka tai kävellä paljon. Mulla on myös Anitan tukivyö, mutta se alkaa olla jo vähän pieni tälle masulle. Tai siis menee ihan jees vielä kiinni, mutta se osa tarranauhaa mikä jää vastakappaleen ulkopuolelle kutittaa kylkeä aivan vietävästi! Ja koko tarra ei mene enää kiinni, reunasta vaan. Joten sen käyttö on vähän jäänyt. Välillä kyllä tuntuu että miten tuo maha pysyy mukana, kun painaa jo ihan kiitettävästi!

Vauvan mitat kiinnostais näin ennen synnytystä paljonkin [:)] Toki tietysti sit syntymän jälkeenkin, ainakin niistä tarkkaillaan painon laskua, muistaakseni ei saa paino laskea enempää kuin 10% synnärillä, vai miten se meni??

Synnytys alkaa jo pyöriä mielessä kun uniakin siitä näen. Sais kyllä vaavi viihtyä mahassa vielä hyvän tovin vaikka itellä alkaa jo melkoinen norsu-fiilis ollakin!
 
Onnea paljon ninniw! Kyllähän sitä saa kunnolla juhlistaa [:)]

Ihan kauhee viime yö. Luultiin että palohälyttimet pelastavat henkiä, mutta viime yönä ne oli pelastyttää meidät hengiltä.
Noin yhden aikaan yöllä rupesi makkarin huutaa yhtäkkiä, täydestä unestä kun herää niin paniikkihan siinä iski että mitä tapahtuu. No sammutettiin eikä saatu pariin tuntiin unta kun jäyti mielessä miksi se rupesi huutamaan. Ihmismieli typerä sitten ku alkaa miettimään eri vaihtoehtoja että miksi ja miksi, vaikka ei olis mitään järkeä.
Noh justiinsa ku oltiin nukahettu noin kolmen aikaan rupes molemmat makkarin ja olkkarin huutaa taas. Voi hemmetti että meinas itkut tulla ku taas säikähettiin. Sitten otettiin jo hälyttimet pois kokonaan päältä, keitin teetä ja katottiin kolme jaksoa simpsoneita nauhalta ku ei paniikkissa enää nukuttanut ja nukuttiin loppu yö sohvilla ku ei uskallettu makkarissa nukkua. Antti vei tänään noi hälyttimet kauppaan takasi ja teki rekun niistä. Kysyi että onko ollut vastaavaa, niin sanoivat että muutama tapaus ollut että itestään huutavat.
Eihän siinä jos olis päivällä ruvennut mutta keskellä yötä kesken unien kun herää tommoseen niin vähemmästäkin saa traumoja. Vähän meinasi väsyttää töissä tänään. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin.
 
Voi vitsi kun mä saisin varmaan sydänkohtauksen jos keskellä yötä alkais palohälyttimet ulvomaan itsestään. Ja mistä sitä ensin tietää että onko se väärä vai oikea hälytys. Ryntäisin varmaan pelkässä teepaidassa (tai alasti, jos sattunu ottaan paidan jostain syystä pois [;)]) suoraan paniikissa ulos.

Tänään oli nyt toka perhevalmennus ja oli ihan hyvä kerta, aiheena synnytys. Hyvä oli tuuri kun tuli paikalle sairaalasta kummikätilö joka kertoi kyllä hyvin asioista ja sai kysellä. En mä esim ollu hoksannu ollenkaan, että jos epiduraalin täällä haluaa, niin ainoa mahollinen synnytysasento on sitten sängyssä! Kun täällä ei kuulemma anneta sellasia kävelyepiduraaleja, mitä esim. Kättärillä saatetaan antaa, vaan täällä menee jalatkin siitä yleensä niin veltoksi että ei välttis pääse ite vessassakaan käymään sen jälkeen. Olin aatellu että ehkä haluisin ainaki kokeilla jakkaraa tai muuta asentoa, mutta saapa nähä sitten.

Eikä täällä saa synnyttää ammeeseen, no en tiiä oisinko halunnutkaan, mutta jossain paikoissa saa vauvakin tulla sinne veteen. Jos nyt saa edes ammehuonetta.

Niin ja se neuvolakortti löysi nyt paikkansa mun käsilaukusta, minne ikinä meenkin niin se on mukana [:)]

Ne synnytysvideot kyllä meinas ruveta itkettään, on se niin liikuttavaa kun vastasyntynyt nostetaan siihen äitin rinnalle.

Supistuksia on tosiaan tuntunut aika tasaisesti pitkin päivää, ihan paikallaan istuessakin. Jos tää ny näin jatkuu niin pitää soitella lääkärille aikaa että saa mielenrauhaa.
 
Takaisin
Top