Mammojen vointi

Onnea kaikille oman pienokaisen saaneille! [:)]

Täällä alkaa pää hajoilemaan unettomien öiden takia, en jaksa enään. Viime yönä nukuin TUNNIN ja toissa yönä kolme[:(][:(]
Ja kun ongelma ei oo asennon löytämisessä tai siinä että sattuisi tms.. vaan en yksinkertaisesti nukahda.
Viime yönäkin menin 11 maissa sänkyyn kun olin ihan kamalan väsynyt ja vielä 4 maissa olin hereillä, mitä tässä pitäisi oikein tehdä?
Päivällä yritän nukkua mutta sama homma..en vain nukahda vaikka rauhoitan tilanteen(makuuhuoneessa pimeää ja viileä, hyvä asento jne.)
Pelottaa että miten jaksan vauvan kanssa jos sitä ennen unet ovat tätä luokkaa[&:]
Neuvolassa sanovat vaan että raskauteen kuuluu se että ei saa kunnolla nukuttua ja olen yrittänyt selittää että kun en saa nukuttua juuri ollenkaan.. huoh..kiitos kun sai purkautua, tosi raskas olo[:(]

Onnea tuoreet ÄIDIT!

Tigru, saitko vaavin jo kotiin?

Meilä poika kotiutuu perjantaina. Repi itse nenä-mahaletkun pois ja nyt seurataan miten jaksaa syödä ilman sitä.

Tuolta elokuisista huutelen.

wagana: ootko kokeillu lukea kirjaa tai tehdä ristikoita niin kauan et on silmät yksinkertasesti ristissä ja simahdat. Tai sitten kuunnella radiota tai musiikkia, sitte ei ainakaan omat ajatukset lähde rullaan kehää päässä. Noi yleensä auttaa mulla jos en saa nukahdettua. Se on todella raivostuttava ongelma, mutta toivottavasti helppais pian. [;)]

Onnea kaikille vauvautuneille![:)]

Bixio:Hienoa että poika on päässyt nenä maha letkusta eroon vaikkakin omaalotteisesti. [:D] Kiva myös kuulla että saatte hänet kotiin pian.[:)]

Voi voi, täällä on viimeaikoina ollu selkeästi aistittavissa että pian vauvaudutaan... Mieskin tätä palstaa on aina silloin tällöin katsellut ja kun on huomannut että muutamat heinäkuiset ovat jo vauvan saaneet niin pelästyi.
Luulen että on nimenomaan siitä kiinni, että me tapellaan koko ajan ja kaikesta [&:]
Mulla on niin inhottava ja kipeä ja painava olo ettei huvita edes nousta sohvalta joten oon kiukkunen ku ampiainen ja miestä taitaa ressata kun tietää että kohta SE tulee. [:D] Viimeyön nukuin siis sohvalla vaikka heräsin miljoona kertaa selkäkipuihin ja vaikka mihin niin periksi en antanut. Sänkyyn menin vasta kun mies tuli herättämään että lähtee töihin. Pusut kyllä vaihdettiin mutta silti. Inhottaa tää tällänen. Mä kun ajattelin että nää viimemetrit kahestaan ois yhtä autuutta ja romantiikkaa ja erotiikkaa. Paskanmarjat, ei paljoo kauemmas ees vois heittää [:D]

Täälläkin hermo menee ihan käsittämättömän nopeesti. Tuntuu että tulee kiire kaikkien hankintojen kanssa, muidenkin kun vauvaan liittyvien, ja stressaan niistä ja hoputan poikaystävää jolla on miljoona muutakin juttua mielessä ja menee koko ajan pää kolmantena jalkana. Sitten ku mä sitä muistuttelen ja kyselen niin molemmilla siinä menee hermo ja multa tulee itku [:D] Me ollaan pitämässä tuparit ens viikonloppuna, ollaanhan me tässä jo 1½ kk asuttu eikä oo ees verhoja olkkarissa. Me asutaan opiskelija-asunnossa ja hoasilta kävi meillä eilen pari miestä korjailemassa juttuja ja kysäsin niiltä samalla että millos ne meinaa nää meidän seinät tulla maalaamaan, niin ilmottivat siinä sitten että ei maalata. Kukaan ei viitsiny meille ilmottaa! Joka huoneen seinät on täynnä reikiä ja niin likaset ettei niihin edes halua koskea. Nyt pitäis sit joko pestä seinät tai ite vaan maalata. Hyvä tässä vaiheessa alkaa maalaamaan koko kämpän seiniä, varmaan haluan vauvan tänne maalihöyryihin! Aikaisintaan ens viikolla sitä pääsis alottamaan. Pikkasen pistää stressaamaan tämmönen. Kaikista paras ois kuitenki maalata ennen vauvan syntymää, sen jälkeen sitä aikaa on sit nii vaikee järjestää ja sit se alkaa jo mönkimäänkin pitkin poikin enkä halua sitä näitä seiniä lääppimään. Noh, eiköhän kaikki jotenkin järjesty..

Tänään mennään tutustumaan synnytysosastolle ja mies tuo mahdollisesti kotiin vaunut [:)] Niitä kun pääsis hiplailemaan niin johan päivä pelastuis [:D]

Hemmetti, mä sain tänään lapun postissa että mulla on vauvan kokoarvio 28.6!!! LA on 8.7! Eikö se ole vähän myöhään??? Kun ei mulle ole edes varattuna lääkärikäyntiä ja edellisestä on kuukausia aikaa. Mua vähän huolestuttaa. Onko muille kokoarviokäyntejä? Ja jos on niin mille viikoille sijottunu?

Onnittelut Tiger pojastanne!! Ihanaa! [:)]

wagana; vinkkinä annan ettei kannata jäädä sänkyyn pyörimään "moneksi tunniksi", jos tulee olo ettei tänäkään yönä saa unta. Suurin syy yleensä nukahtamisongelmassa on (ainakin omalla kohdalla ajateltuna), että pelkää edeltävän yön toistuvan seuraavana yönä ja tämä kierre voi aiheuttaa ongelman. Itsellä ollut nukahtamisen kanssa ongelmia raskauden aikana, jolloin olen hetken aikaa maannut sängyssä ja kun edellinen yö on tullut mieleeni, olen silitellyt vauvamasua ja miettinyt tulevaa rauhallisin mielin. Siirtänyt siis ajatukset pois nukahtamisen pakosta. Pakkopullaa syödessä, se ei maistu hyvältä. Lisäksi hyvä metodi, jota itsekin käytän välillä on että mietit esim. A:lla alkavia lapsen nimiä (pojat ja tytöt erikseen). Kyllä se uni maistuu samalla tavalla kuin ennenkin, annat vain ajan kulua ja älä jännitä tulevia öitä etukäteen.. ja vauvan synnyttyä kannattaakin käyttää kaikki mahdolliset lähiavut hyödyksi, jotta saat tarvittaessa nukkua vaikka keskellä päivää jos tarvetta tulee. Paukke antoi myös hyviä vinkkejä sänkyyn mennessä, nämä myös tehoavat hyvin itsellänikin.

Itselläni vointi pysyy tasapaksuna, ei mitään uutta ja myllertävää tapahtunut. Olen tosin huomannut, että omat ajatukseni eivät oikein pysy kasassa jos esim. mieheni kertoo minulle jotain työjuttujaan tai hankintalistalla olevista monitoreista tms niin yhtäkkiä kaikki puhe kuulostaa vain yhdeltä pötköltä ja huomaan miettiväni vauvalle hankittavia tavaroita...IIK! Ja minä kun olen aina kuunnellut mieheni asiat tarkkaan! Olenkin sanonut sille, että kerroppa uudelleen kun omat ajatukset lähti vauvamaailmaan vaellukselle..[:D] Onneksi mies ymmärtää tämän (-kin). Aika paljon saa kyllä miehet kestää, luulisin...

Mulla ei kokoarviota tehty, vaikka synnytystapa-arviossa kävinkin viime viikon torstaina. Lääkäri sanoi heti, ettei voi mitään kokoarvioita antaa...harmitti silloin paljonkin, mutta minkäs teen.

Ainut mitä lääkäri teki oli, että sisätutkimuksen jälkeen hän laittoi käden nyrkkiin reisien väliin (ei sinne sisälle niinkuin mun sisko luuli [:D]) vaan siinä ulkopuolella teki "hahmotus" eleitä ja sanoi, "kyllä se sieltä alakautta mahtuu".

Durina mulla on aika kokoarvioon ens tiistaina, silloin tasan rv 35, Neuvolasta laitettiin lähete viime viikolla, kun ultra siellä anto viikkoja enemmän mitä on tällä hetkellä. Terkka sano että yleensä suunnilleen kokoarvio sijottuu viikolle 36, ja mainitsi että jos ei ala kuulumaan kutsua ni soita äitipolille ja vaadi se. Tosin mulla nyt seurataan tota vaavin kokoa kun on diabetes.
Mulla on samalla käynnillä sitten vika lääkäri, ei tarvi sitten kuulemma erikseen neuvolan lääkärillä käydä, mikä sopii mulle hyvin, en ihan hirveesti oo tykänny mun lääkäristä, ja jotenkin tosi kiva et saan käydä lääkärissä samassa paikassa, mihin meen kohta synnyttämään :)
Toivon vaan etteivät mitään ihan jättiläistä lupaisi, mua pelottaa kun oon ite hirveen pieni, että mahtuuko vauva syntymään. No tuskin se ainakaan sisälle jää :D

Heippatirallaa pitkästä aikaa! [:)] Hiljaiselostani huolimatta en ole vielä synnyttänyt vaan olen paiskinut hulluna hommia kun mustakin tuntuu ettei aika riitä saamaan kaikkea valmiiksi ennenkuin vauva saapuu [&:][/align] [/align]Unettomuudesta kärsiville tänään Ilta-Sanomista löytämäni linkki: http://www.perheelliset.fi/2010/06/mista-apua-raskausajan-unettomuuteen/ Sitä lukiessani ajattelinkin että siksi en ole kärsinyt unettomuudesta kun joka päivä oon paljon ulkona ja hommailen elukoitten kanssa ja muutenkin touhuan mennä aikamoista kyytiä. Niin että sitten sitä simahtaakin helposti kun on nukkumaanmenoaika. Mulla auttavat nukahtamista myös vasemmalla kyljellä makaaminen ja tyyny polvien välissä, ihan kuten artikkelissakin mainitaan. Tosin, oli mullakin pari huonounista yötä juuri, mutta sen nyt johtui vain siitä kun olin niin yliväsynyt. Ja sitten vielä känätystä tuon miehen kanssa [:@] niin eihän siinä unta saa kun niin harmittaa.[/align] [/align]Lääkärissä käyn nykyään tiuhemmin, eli kerran viikossa. Vointini ja kuntoni on hyvä, ja niin on vauvankin. [:)] Tosin huomattiin viime reissulla että hänellä on napanuora kaulan ympärillä, mutta ei kuullemma syytä paniikkiin, pitää vain minun lähteä oikein ajoissa sitten klinikalle kun supistuksia alkaa kuulumaan vähänkin tiuhempaan ja tasasempaan tahtiin... Tyttö on jo 2800 g ja risat, kaikin puolin hyvässä kunnossa. Minä nukun edelleen hyvin enkä ramppaa vessassakaan häiritsevän tiuhaan. Ylösnousu ja kävelyn aloittaminen ovat vähän kankeeta, mutta se onkin vain alkukankeutta istumisen / makaamisen jälkeen. Jos pitää nousta liikkumaan niin tarviin noin minuutin verran itteni "käynnistykseen"  [:D]  ja sitten taas liikunkin normaalisti / aika normaalisti... [8|] No joo, hieman vaappuen, mutta nopeasti vaappuen! [:D][/align] [/align]Hienoa, hienoa heinämammat, näin pitkälle ollaan yhtämatkaa päästy! [:)] Ja muutama päässyt jo "maaliinkin". [:)] Vielä vähän aikaa niin sitten me kaikki! Tsemppiä ja jaksamisia kaikille oikein kovasti tälle "loppusuoralle"![/align]

Ajattelin täältä kysellä tuosta proteiinista pissassa, kun tänään neuvolassa tikku meni heti vihreäksi, mutta siihen ensinmäiseen +1, muistaakseni tjn. Neuvolassa sanoivat että kaikki on hyvin, kun paineet pysyy suht tasaisena ja pieni pään jomotus menee yskän ja flunssan piikkiin, ei siis mitään muuta myrkytyksenn viittaavaa. Mutta kuinka muualla on asiaan puututtu, itseäni asia jäi hieman kaivelemaan, kun neuvola oli tänään uusi ja hoitajakin todella nuori, vaikkei se mitään meinaakkaan.

Mulla oli kanssa toissa kerralla yhellä plussalla proteiinit, verenpaineet pysy hyvinä, päänsärky lähti kun muistan juoda tarpeeksi, ja viimeks oli ihan puhdas pissa. Terkka epäili, että voi johtua vaikka huolimattomasta alapesusta ennen näytteen antoa toi plussa [:D]

Niivalle ja Tikrulle onnea (myös molempien perheille) [:D]
Voi kun saisi jo oman pienokaisen syliin <3

Meillä elämä tasaista ja mukavaa. Minulla ei raskaus enää heittele mielialaa, en hermostu just mistään.
Rakastan kovasti tuota ukko-kultaa[:D]  Mutta, kun ei kipujakaan ole ja selkä ollut ok. Jos kokoajan koskisi ja olo olisi tukala, uni ei tulisi.. niin varmaan hermot olisi kireällä. Taisi tuo yli 2vk sairaala jakso parantaa yöunta [;)] Siellä kun oli meteliä yöaikaan ja niin huono sänky. Omaan petiin pääseminen oli kuin paratiisiin olisi päässyt[:D]  Ja nykyään nukun lähes joka päivä pienet päiväunet.
Päivän aikaan lepään, mutta pitkin päivää jotain puuhastelen. Tänäänkin imuroin, pyykki-ja astianpesukone pyöri. Istuttelin kukkasia ja kävin kaupassa. Koiratkin sai ulkoilla ja juosta itsensä läkähdyksiin. En ota kotitöistä stressiä, joka päivä pikkuisen siivoilen ja puuhailen

Onneksi aletaan olla loppusuoralla, pian olo kevyempi ja parempi [:D] Ja muutamalla onnellisella jo nyytti sylissä <3

no moi taas kaikille,ja onnittelut muillekkin "jakautuneille" :D
meidän pikkuneitimme pääsee ehkä jo nyt perjantaina kotiin...itse pääsin maanantaina ku paikat näytti vähän tulehtuneilta... :/
on ollut tosi outoa nukkua kotona ja herätä vähän väliä kissaralliin,mutta ei vauvasta kuulu mitään...näin jo kauhukseni sellaista unta,et meidän vauva oliki vahingos annettu jollekki toiselle naiselle mukaan,kun hänen oma vaavi oli kuollu....hyi hemmetti ku on karmivia tuollaiset unet!!!!!! ://
täällä kovaa odotetaan tyttöä kotiin...kun on niin kauhean ikävä sitä pientä nyyttiä...oahin pelkoni on se,että jos tuleeki jotaki komplikaatioita v auvalle sit täällä kotosalla...mä oon ainakin ihan sit paniikissa aina viemässä sitä lekurille jos joku asia vähänkin tuntuu oudolta...sit mua häiritsee se valohoito,ku hän oli hieman kellertävä ja on nyt ollu pari päivää jonku ihmeen lampun alla... ://...eilen kun kävimme kartsomassa tyttöä,huomasin miten hän silmillä haki puhujaa ku juteltiin hänen kans :) oli meinaan niin ihana tunne...mutta joka päivä tekis vaan enemmän ja enemmän mieli viedä vauva kotiin mukaan samalla ku lähtee...

toivotaan,että nyt muut saisivat pikkuisensa samantien kotiin mukaan :)

Tein tänään uudelleen tuon liuskatestin, pesin ja kuivasin, mutta silti tikku helahti heti vaalean vihreäksi, eli ainakin siihen +1... Turvotusta kun on ollut jo pidemmän aikaa, en osaa sitä asiaan yhdistää. Omassa neuvolassa en testiä ole tehnyt, niin en tiedä miten on mennyt, täällä terkka tekee sen.

Basin, mulla oli 2 vkoa sitten toi +1 ja oli myös turvotusta, myös ihan äkillistä mutta hoitaja ei ollut huolissaan kun verenpaine ei ollut erityisen korkea eikä ollut päänsärkyä mihin liittyisi näköhäiriöitä. Viime viikolla oli taas normaalit arvot. Hoitaja sanoi että valkovuoto voi vaikuttaa tulokseen eikä tarvii olla huolissaan jos ei oo muita oireita. Koita olla murehtimatta! [:)]

Viime yö oli taas erilainen.. nukuin varmaan pätkissä 2 tuntia max. ja nukahtaminen oli ongelmallista jalkojeni takia. Jaloissa oli sellainen ihmeellinen tunne koko ajan ja aina kun olin nukahtamassa niin tuli pakottava tarve heilauttaa jalkoja. Ihmeellinen tunne. Haluaisin kuvailla mutten tiedä mikä kuvaisi parhaiten. Mulla ei ole koskaan ollut levottomia jalkoja, joten en tiedä oliko se sitä. Reisissä tuntuu nytkin sellaista pientä kihelmöintiä, ei kipeää, enempikin olo, että pitäisi koko ajan venytellä niitä. [8|]

Aamulla kun heräsin niin maha oli aivan sekaisin. Oksettikin jopa. Nyt on alaselkä "jumissa" tai enempikin turran tuntuinen, samoiten sormet ja käsivarret kihelmöi. Eli koko nainen on ihan sekamelska tällä hetkellä, näin lyhyesti ja ytimekkäästi kuvaillen [:D][:D]

Jep jep, eilen leivoin pullaa ja tänään pitäisi vähän siivoskella.

Takaisin