Kävin tänään eka kerran äippäpolilla kun sain viime keskiviikkona sen pirun liikelaskentalapun. Pitäisi olla kielletty minulta tuollaiset kun heti huolestun...No, mutta sainpahan vähän tietoja vauvasta jota en neuvolasta saisi [;)]
Eli liikelaskentaa olin tehnyt perjantaina ja eilen sunnuntaina sekä tänään. Joka päivä olen tuntenut liikkeitä, mutta koska liikelaskenta-lomakkeessa lukee, että jos liikkeet on päivittäin yksinomaan vaisuja, tulee ottaa myös yhteys äp:lle. Tästä syystä otinkin, koska ei ollut kunnon myllerrystä tuntunut koko viikonlopun aikana vaikka vaimeita liikkeitä ollutkin yli 10...
No, käyrille mentiin ja sydänäänet vaihteli 160-117 välillä eli kuulemma normaalisti (keskiarvo pyöri sen 140 paikkeilla). Supistuksia ei tullut koko aikana yhtään (olisi ollut tosin kiva nähdä siinä käyrällä, miltä se näyttää jos supistaa).. [:D]
Ajattelin että sen käyrän jälkeen pääsen kotiin, mutta sitten mentiinkin vielä päivystävän lääkärin luo (mikä tuntui käynnin aikana ärsyttävältä --> tuli tunne että olin tullut kuluttamaan turhaan hänen aikaansa), ja tämä lääkäri sitten tokaisi, että jos tuntee 10 liikettä, vaikka niitä vaisujakin, niin se riittää. Eipä siis tuo liikelaskenta-lomakkeen tieto pidäkään paikkaansa...no, ultrasi vielä masuasukin nopeasti ja otti tarvittavat kuvat (pään ympärys, mahan ympärys, reisiluun mitta, lapsiveden määrä sekä kokoarvio). Kokoarvio 2600g. [:D] Kaikki oli ok ja mulle tuli tietenkin helpottunut fiilis.
Mutta, nyt tiedän että 10 liikettä, pienet ja suuret, riittää kertomaan kaiken olevan kunnossa. Näin siis ainakin lääkärin mukaan...
Ihanaa oli nähdä vaavin pää, kun en muuta nähnyt monitorista lääkärin seistessä edessä koko ajan. [:D]