Mammojen vointi

Että mulla alko naama punottaan Durinan kamalan kokemuksen takia [:@] Siis ihan hirvee akka ku tollasia laukoo. Todella EPÄAMMATTIMAISTA käytöstä! Jos et pysty välttämään tällä akalla käyntejä niin päästä miehes ainaski vähän JUTTELEMAAN sille ennen ku ens kerran sinne meet [;)]

mie kävin siel lääkäris ja kohdunsuu oli vielä tiukasti kiinni, joku tulehdus siellä on mut huomenna saan varmuuden onko hiivaa vaiko emätintulehdusta.. ihana lääkäri oli kun otti tosissaan mitä sanoin.. ku neuvolaan ja lähipiiriin oon valitellu tässä lähiaikoina kun supistaa aika paljonki, nii neuvolasta tuumaa et ei oo supistuksia vaan jotain "kovottelua" ja anoppi tuumaa et höpö höpö mitään supistuksia ole et jotain muuta..... huh hui. tänää ku makasin siin lääkärin pöydällä ja ääneen sanoin et hui ku meni masu kovaks yhtäkkiä, nii lääkäri sano et sulla taitaa supistaa, kyseli onko ollu aikasemmin ja onko kipeitä.. ja lisäsi vielä et jos jatkuu niin takas mentävä. ihana lääkäri, toisin kuin durinalla.. vieläki pistää vihaks [;)]

no juu.. tässä kait kaikki tälläkertaa.. [:)] huomiseen!

Durinalle paljon voimahaleja. Ei tuollaista naikkosta pidä kuunnella, jätä sen sanomiset omaan arvottomuuteen...kamala akka, suoraan sanottuna! Jatkossa pidä huoli että on tukenasi joku joka puolustaa sinua tarvittaessa. Tuollaista käyttäytymistä ei selitetä edes huonolla päivällä..Ilkeää! [:@][:@][:@]

Durina:

Vaihda lääkäriä. Itse en kanssa luottanut terveyskeskuksen lääkäriin ja kävin yksityisellä ja synnytyspolilla. Synnytyspolille tarvitsee luultavasti lähetteen mutta sun "vaivoilla" sen varmasti saa mutta siinä ei saa yhtään vähätellä oireita.

Sittenkun lääkäri on tehnyt tutkimuksen ja kaikki on kunnossa niin kokeile auttaako seuraavaa. Kun selkää särkee niin pyydä miestä painaan kovaa kipukohtaan, aluksi se tuntuu inhottavalta mutta ainakin mulla joskus auttaa. Supistus on kohtulihaksen toimintaa ja painaminen "vapauttaa" lihaksen jännitykseltä. Synnytysvalmennhuksessa sanottiin toi kikka en nyt muista oikeeta lääketieteellistä syytä miks toi voi auttaa.

Mulla on tullut melkein 20 kiloo lisää raskauden aikana ja huoleistuin siitä mutta neuvolatäti ei kiinnittanyt siihen ees huomioita. Oon aikasemmin ollut liikunnallinen mutta nyt puoleen vuoteen en ole voinut tehdä mitään. Ajattelen että vauvan terveys on tärkeämpi kun yksi jumppatunti. Ja musta tuntuu että on olemassa joku "äitiyshormoni" joka pitää huolta että syöt oikein, sopivia määriä ja suht terveellistä. Aikaisemmin söin kaikkea makeeta tosi paljon mutta nyt tulee joku ihmeraja ei vaan tee mieli syödä samoja määriä, samalla alkoholia ei tee yhtään mieli.

Huomenta mammat!

Terveisiä OYSista! Täälä ollaan nyt 3 yötä vietetty ja avasin uuden thredin (viestikestjun) eilen illalla, käykääs vilkaseen.

Voikaa hyvin!

Bixio rv30, jesh!!

Täällä sairastellaan kolmatta päivää flunssan kourissa. [&:]

Vauveli on potkiskellut taas urakalla ja tuntuu ettei enää unirytmiäkään ole kuten normaalisti. Potkii päivät pitkät ja yölläkin jos herään niin alkaa potkiminen ja myllerrys...

Viikko vielä töitä ja sitten lomalle rauhoittumaan. [:D]

Onko kukaan muu onnistunut reväyttämään kylkilihasta yskiessä? Mulla kävi ilmesesti eilen näin kun meni ruokaa väärään kurkkuun ja jouduin nopeasti yskäisemään toistuvasti. On todella kipeä edelleen ja nauraminenkin tekee pahaa. Kaiken maailman vaivoja sitä tuleekin eteen.. [:D]

Voi Durina, mitä oot joutunu kuulemaan. Mä olisin varmaan saanu raivarin tuollaiselle ämmälle! Kenellekään ei sanota noin!!! Itse nostaisin varmaan sodan ja valittaisin kaikille mahdollisille esimiehille lääkärin epäammatillisesta käytöksestä. Bitch! [:@][:@]

Mulla on yhtäkkiä alkaneet astmaoireet. Lapsuusiän astman lääkitys lopetettiin joskus lukion alussa, mutta oireet tulevat joskus, maks. kerran vuodessa, jos on jokin hengitystieinfektio tai allergia menossa. Nyt ei oo mitää kummempia flunssan tai allergia oireita, paitsi välillä vähän tukkoinen olo, mutta hengitysteitä kutittaa ja kuivaa. Yskänpuuskat on aivan kamalia, henkitorvi soi ja rohisee. Pahinta tää tekee mun kipeälle selälle. Hoitava lääke on tietty hukassa kun käytin sitä viimeks vuosi sitten, onneksi avaava helpottaa ärsytystä. Ja henki kulkee hyvin, Luojan kiitos. Jos tää ei ens viikon loppuun mennessä helpota, on kai pakko käydä lääkärillä hakemassa hoitava lääke. Huokaus.

ALKUPERÄINEN: camsu
Onko kukaan muu onnistunut reväyttämään kylkilihasta yskiessä?

Minä [:D] Tai kans ainakin luulen niin... mutta mulla kävi näin aivastellessa. Tuntuu ihan ku kylkiluu ja rintalasta olis revähtäny/murtunu/tms. [;)] Mut huh, "onneks" en oo ainut... :P

Tervetuloa uusille! Kiva, että lisää massuja löytyy. [:)] Ja Durinalla ollut kyllä koettelemuksia, voi kökkö. Muillakin taas kaikenlaista kremppaa löytyy, tosi ikävää. [:(]

Itselläni menee edelleen muutenk ihan mukavasti, mutta ajoittain yöunet ovat jo muuttuneet hyvin katkonaisiksi. On vaikea välillä löytää sopivaa asentoa ja sitten tuppaa vielä olemaan kauhean kuuma, että peitot on jo potkittu pois tässä vaiheessa kevättä. Mutta onneksi kuitenkin vielä, jos yks yö menee plörinäks niin seuraavana on sitten niin väsynyt, että saa kunnolla nukuttua. Nyt onneksi viikko lomaa ja sitten enää 3 viikkoa töitä. Tai tarkemmin sanottuna vaan 11 työvuoroa jäljellä. [:)]

Tulipas muuten vielä mammat yks asia mieleen. Tuossa viime viikolla satuin onnekkaasti yhteen liikkeeseen, jossa oli Triumphin alusvaateasiantuntija antamassa naisille vinkkejä ja auttamassa valitsemaan oikean koon. Itselläni oli oikein avartava kokemus. Olen nyt raskauden myötä alkanut käyttämään 70C kuppia ja se nainen katsoa kerran mua ja sanoi, että sä tarviit ainakin D-kupin liivit. [&:][:D] Mua rupes ihan ääneen naurattamaan. Kyllähän sitä tissit on jonkin verran kasvaneet, mutta en mä sentään mikään meloonitäti ole. No yhdessä sitten soviteltiin ja se löysikin useita tosi hyvin istuvia liivejä, jotka tukevat myös täydellisesti. Sanoi, että näin raskaana ollessa, ja varsinkin ekaa odottaessa, se oma keho muuttuu kaikista eniten ja ei saisi liivit puristaa yhtään mistään, ettei tuki maitorauhasia ja tuki on erittäin tärkeä.  Suositteli ehdottomasti koko kupillisia liivejä, joissa se rintojen välikappale on mahdollisimman ylhäällä ja mahd. leveät olkaimet myös. Saattaa kuulostaa tosi täti-tyyliltä, mutta itselleni löytyi 5 tosi kivat liivit joissa on pitsiäkin ja näyttävät oikeasti hyviltä ja yhdet sitten vähän seksikkäämmät. [;)] Niin ja ne koot sitten..... Suositteli 75, että siinä on sitten säätövaraa jos ympärys kasvaa. Että tavallisesta poiketen mun pitääkin ottaa liivit, joissa hakaset kiinnitetään viimeisistä, kun normaalisti pitäis laittaa siitä leveimmältä kohdalta, jotta on sitten kiristysvaraa, kun liivit löystyvät. Mutta raskaana ollessa siis just toisinpäin. 6 liivit siis tuli ostettua ja 2 niistä oli 75D ja loput 75E!!!! Ja kertoi vielä, että imetysliivit sitten n. 5 viikkoa ennen laskettua aikaa, jolloin voi sitten jo paremmin arvioida minkäkokoiset on oikeat liivit. Mulle näytti jo yhden mallin ja sanoi, että on reilua kokoa, että mulle pitäsi riittää koko 75E. Ja muistutti vielä katsomaan, että se kuppi jää sitten viel vähän alkuvaiheessa ryttyyn, että sitten kun se maito oikeasti nousee, niin on sitten vielä tilaa. No huh, kun tuli tisseistä asiaa, mutta halusin teillekin kertoa että kannattaa oikeasti kiinnittää huomiota hyviin ja istuviin liiveihin. Ja tosiaan jos on mahdollista, niin kannattaa käyttää näitä asiantuntijoita hyväksi, niin saa varmasti oikean kokoiset ja hyvin istuvat liivit. Itsekin olisin parissa liiveissä tyytynyt pienempään kuppikokoon, mutta tää täti näki heti, ettei ne ole hyvät. 

Vaavi2010, ihan totta töriset. Kävin itsekin liiviostoksilla hiljattain ja totesin, että D-kuppiin, ja jopa E-kuppiin joissain malleissa, on jo pakko siirtyä. Ei vaan istuneet enää entiset, puristivat sekä ahdistivat. Nyt on paljon kivempi olla. Vaikka onhan se järkyttävää että B/C kupista hypätään jopa E-kuppiin näin lyhyessä ajassa. [:D] Jemmasin kaikki pienet liivit jo kaapin perälle odottelemaan parempia aikoja (jos niiihin voi enää koskaan palata? [:o]), etten vahingossakaan änge itseäni enää niihin.

bixio, perhana, sun piti oottaa mut mukaan sinne oyksiin.. kenen kans mä nyt synnytän??! [:D][;)]

tiger!!  [:D]  Heh, se on ny vaan kuule pärjättävä!

Ah, jospa tänään saisin fysioterapiaa täällä, hoitaja ainakin lupasi järjestää. Lonkkia särkee niin paljon tää makaaminen...en nyt viimeyöksi ottanut mitään kemikaalikoktailia (aika auliisti tarjoilevat) ja nukuin tunnin pätkissä jotenkuten, kylkeä kun kääntää niin väkisinki herää veden hulahtamiseen.

Muuten hyvällä fiiliksellä kuitenkin, siihen saakka kunnes alkaa tositoimet. Mullon ääniki ollu pois 3vkoa, ois kiva saada se takas jotta voi sitten edes huutaa niin maan perkuleesti [:)]

Bixio 30+2

Oltiin viikonloppuna mökillä ja siellä on sängyssä tosi huonot patjat. Aikaisemmin ei ole asiaan tullut niin paljon kinnitettyä huomiota, mutta tänään on kyllä selkä kipeä.

Mulla on ennestään d-e kupin rinnat joten ovathan ne kasvaneet et uudet rintaliivit pitää kait lähteä ostaman.

Mulla on ruvennut maitoa tulemaan rinnoista aika paljon. On vissiin pakko ruveta opettelemaan nukkumaan rintaliivien ja liivinsuojusten kanssa.

mä sain tänään tietää et mun pissasta on löytyny verta, ja pissatulehdus on suljettu pois.. samoin hiivatulehdus. nyt muksu on selvästi pää alaspäin (kuten monesti on jo tässä vaiheessa) ja en tiedä mitä hommaa mut kovasti tuikkii "tuonne jonnekin[:D]" (tuntus et sisäpuolelta kohdunkaulaan) ja sattuu välillä niin maan perkeleesti, et en tiiä pääseekö tässä durinan kans oyssiin makoileen vielä.. toivottavasti ei, kyllä mä mieluummin kotona olisin vielä muutaman viikon.. sori vaan durina.. [;)][:D]
no tänää neuvola iltapäivällä nii pääsee sinne jutteleen.. [:)]

tiger ei tänne (oyks) kannate tosiaan välttämättä lähtee aikaansa kuluttaan ;)

Jos ei kärsi unettomuudesta tai ummetuksesta ennen tänne tuloa niin täällä ne kyllä alkaa ekan päivän jälkeen..

Toivottavasti ei mitään ikävää tuo pisussa ollut veri tarkoita.

Durina: No on kyllä ollut ilkeä ja inhottava hoitoalan "ammattilainen". Meillä yksi lääkäri käynti oli inhottava ja minä sanoin asiasta neuvolassa.. =( annoin palautetta oikein olan takaa, miten ikävästi lääkäri jutteli.
Toivottavasti Tikrulla ei mitään vakavaa verenvuotoa.

Voikaa mammat hyvin <3

voi juma. taas mä sen tein, sori durina taas!! [:D] bixiota todella tarkoitin [:D]
ei tässä enää muuta voi ku nauraa itellensä.. latvasta laho [;)]

juu eilen kävin sitten neuvolassa, jossa asiaan ei oikein edes kiinnitetty huomiota.. joudun tän diabetes jutun takia sit parin viikon päästä ylimääräseen ultraan niin näkeepä siel sit vielä kohdunsuun tilanteen.
illalla nukkumaan laittaessani pisti ja vihlo "tuonne" ihan sairaalloisen kipeesti.. ja yöllä neljän aikaan heräsin menkkamaiseen kipuun joka tod.näk. johtu supistuksesta.. ei ollu kivaa.
noo, päivä kerrallaan mutta tuota tekemistä on niin paljon ettei taho osata olla vaan..! [;)] vaikka se lepo olis nyt kyllä kaikist parasta. aattelin tänään käydä ostaan patjan vaavin sänkyyn ja alkaa pikku hiljaa pesemään pikku-pyykkiä valmiiks.. näin hirveesti yöllä unta vauvan vaatteista, oliskohan joku enne..... [:D][;)]

kuis bixio voi??

huh-huh...taas ollaan sit oltu melkein kaks viikkoa sairaalassa ja just eilen illalla pääsin pois..kohta jo kolmatta viikkoa vihloo tiettyyn paikkaan,menkkkamaiset kivut yltyy ja veristä vuotoa on ollut jo jonku aikaa..päättivät sitten kuitenkin pistää kotiin...
koko ajan vaan makoilen ja välis jopa uskallan istua..mutta ei ole kivan tunrtuista,ku on ihan sellainen olo,että kohta mukelo tippuu sieltä ulos,ku on jo 4 cm kohdunsuuki auki,mut vauva voi kuulemma hyvin ja siltä kyl tuntuuki ku potkuja tulee ja pienokainen siä kääntyy.mutta olisipa vaan mullakin yhtä mukavat oltavat ku sillä...

Takaisin