Mallukka tsemppiä, koita jaksaa! Ei oo varmaan herkkua se sängyssä makuu mutta minkäs sille voi. Koita vaan olla luova ja kehitellä kaikkea kivaa tekemistä sinne.
Mipu ja muut raskausdiabeteksestä kärsivät: kurja juttu toi [:'(] Mulla on rasitustestit tiistaina ja vähän pelottaa. Kuinkahan nopeasti huonot elintavat vaikuttaa insuliinin tuotantoon? Oon tässä viimeiset kolme viikkoa ollu ihan rappiolla ja vetäny suklaata sellaiset 4 levyä viikossa plus muut kielletyt herkut. Paino ei oo noussu ihan tolkuttomasti, jotain 1.5-2.5 kg mutta sehän ei kerro kaikkea... Jos tässä nyt todetaan raskausdiabetes, niin mitenhän mä osaisin ryhdistäytyä. Se kun on helpommin sanottu kuin tehty. Toisaalta, sitten olis ainakin hyvä syy. Jos kaikki on kunnossa testeissä, pahaa pelkään että jatkan samaa menoa.
Wagana, Durina, Jasmin ym. selkäkipulijat. Täällä kivut on ollu tullu tosi vaihtelevasti. Joinain päivinä ei mitään ongelmia, seuraavana lyllerrän kuin valas. Yleensä kivut ajoittuu iltaan, kun selkää on rasittanut koko päivän. Nyt alankin jo huomata, että seison ja kävelen usein selkä notkolla. Aina yritän korjata parempaan asentoon kun nappaan itseni kiusaamasta jo muutenkin huonokuntoista selkääni.
Mä hoksasin, että mulla selkäkivut liittyy kireisiin takareisiin ja pakaroihin. Eilen kun tuskailin kipeän selän kanssa (haittasi jo istumistakin), niin pidin pienen venyttelyhetken ja voilá, pahimmat säryt katos! Samalla venyttely rentouttaa, tulee muutenkin tosi hyvä ja raukea olo. Kannattaa kokeilla, ei siitä varmaan haittaakaan ole. Mulla se on auttanut sekä sellaiseen pitkäaikaiseen väsymyssärkyyn että ihan niihin iskias-tyyppisiin vihlontoihin, joita joskus on. Varmaan siks mun selkä onkin ollu viime aikoina melko hyvä, kun oon käyny joogassa ja jooga-tyyppisillä tunneilla, joissa on venytelty takareisiä, pakaroita ja alaselkää.
Elaisah, mulla ei oo varsinaisesti ollu napa kipee, vaikka se alkaakin jo nousta. Enemmänkin on ollu masu kipeä navan molemmin puolin, joskus toiselta puolelta ja joskus toiselta. Välillä tuntuu kuin lihakset menis kramppiin. Niitä pitäis sit yrittää venyttää, mutta millä hitolla, kun selkä ei kestä taakse päin taivuttelua. Mietin, että johtuvatkohan ne kivut suorista vatsalihaksista, jotka joutuvat venymään ja väistymään kasvavan masun tieltä. Niin, mullahan onkin niin tajuttoman upeet ja kireet vatsalihakset, että ei oliskaan ihme [;)]