Mammojen vointi

Kuulumisia taas pitkästä aikaa...

Eilen oli neuvola ja paperisulkeiset, sekä varattiin monta uutta aikaa. Sokerirasitustesteihin lähtee tämäkin nainen parin viikon päästä, kun suvussa on diabetesta vähän enemmänkin... Itse sitä pyysinkin, ihan mielenkiinnosta kun oon niin kova sokerihiiro. Onneksi on kuulemma sitä colan makuista litkua, ei mitään kamalaa öklötystä.

Neuvolassa kaikki oli aivan mainiosti. [:)] Hb:ta ei mitattu, mikä harmittaa, sillä se on katsottu viimeksi tammikuussa ja mulla on taipumusta alhaiseen hemoglobiiniin. Toisaalta olo on ollut energinen, että tuskin mistään anemiasta kärsin. Sf-mitta oli 19 cm eli kauniisti keskikäyrällä. Vauvan liikkeet oli 155+, neiti oli jälleen hyvin vauhdikas ja energinen [:)]

Painoa on tullut 29.1 neuvolasta vain 600 grammaa, mitä hieman ihmettelen. Makeaa ja rasvaista on mennyt kyllä yli kaikkien sallittujen rajojen. [8|] No, näin vähäinen painonnousu pitikin palkita sitten iltapäivällä suklaalevyllä [:D]. Herran jumala mitä teen siinä vaiheessa, jos paino oikeasti alkaa kivuta kohti hurjia lukemia?!? Kun olen totuttanut itseni nyt siihen, ettei se paino kuitenkaan heilahtele parista suklaalevystä ja karkkipussista /viikko, niin miten pystyn myöhemmin rajoittamaan herkuttelua ja kieltäytymään kaikesta hyvästä?

Nyt on kyllä ollut aivan mainio olo vielä. Jumpalla en ole käynyt viikkoon, kun olin reissussa, huomenna pitäisi mennä katsomaan, vieläkö jaksan ja tuntuuko eriltä kuin puolisen toista viikkoa sitten. Muutokset voinnissa kun saattavat näkyä tosi äkkiä. Viime viikolla kävin kerran hiihtämässä ja pari kertaa pulikoimassa uimahallissa, täytyy sanoa että väsyin tosi äkkiä, paljon nopeammin kuin normaalisti. Katsotaan sit mikä on meno jumpalla... Ehkä kunnon musiikki piristää ja saa jaksamaan.

Suonenvedoista tms. en ole vielä kärsinyt, ja selkäkin on ollut paljon parempi nyt. Sen vain totesin, että vastoin kaikkia vinkkejä ja suosituksia uinti ei tee mun selälle hyvää enkä taida siitä hyötyä myöhemminkään raskauden aikana. 200 metriä kun pulikoi niin alkoi taas pakarassa pistää. Taidan uida selkä liian notkolla.

tiger, mullakin tää selkä välillä temppuilee...Oon pitänyt tota tukivyötä nyt koko ajan niin on alkanut vähän helpottaa.

Mulla on se sokerirasituskoe 9.4ja litku maistuu kuulemma tosi imelältä.

Kävin eilen neuvolassa ja sit oli lääkäri samalla. No hemoglobiini oli laskenut niin paljon et joudun nyt lisärautaa syömään. Sit mulla oli toi sf-mitta 26 cm niin yläkäyrän yläpuolel mennään niin saan lähetteen ultraan. Lääkäri sanoi et heidän ohjeet tässä tilanteessa on sellaiset että laitetaan lähete äitipolille niin ne siel sit katsovat asiaa. No olin 1.3 ultras ja mul on koko raskauden ajan ollu toi sf-mitta yli yläkäyrän, mut ei silloin sanottu et vauva ois liian iso tai et lapsivettä ois liikaa.

jasmiini, olemme jotain sielunsiskoja ihan varmasti! noi kaikki kaappien yms kantamiset.. kerran raahasin tuolta meidän pihavarastosta sisälle yhden tosi vanhan, maaleistaan ajat sitten päässeen vanhan kaapin, joka ei oikeesti oo kovinkaan painava mut kokoa kyllä löytyy, niin mies kysy et kuka sulle on päivän aikana tuon käynyt kantamassa? hehe, ei muuta kuin rintaa viitisen senttiä rottingille, leukaa viis senttiä ylöspäin ja ylpeänä kerroin et "kuule, ihan itte mä sen siihen raahasin!" [:)]
ei meinannut uskoa mut kyl se sitte lopulta.. [:D]

hmm.. mitenkö oon ottanu saikkuni.. mulla on tää selkä ihan tosi huonona, et sinänsä tajuaa itekki ettei tällä voi töihin mennä kun en mitää voi nostaa ja istuminenki saa joskus ulvomaan.. selkä vaan pakottaa ottamaan rauhallisesti (ok, joskus innostun mutta se sitte kostautuu pahemman kerran......)..
lääkäri sanoo ettei missään nimessä saa jäädä paikoileen makoilemaan, vaan pientä liikettä pitkin päivää on saatava jottei selkä jumitu kokonaan.. näinhän se on järjen kanssa ajateltuna, ja näin olen myös toiminut. "pientä liikettä.."
toisaalta taas nautin hirveästi että saan olla eläinten kanssa kotona päivät ja puuhastella omia juttuja mut en mä tätä raskautta ihan näinkään suunnitellut, et puolet odotusajasta menee sairaslomaillessa.. [&:]

Ikävää, että täällä edelleen teitä raihnaisia riittää. [:D] Mutta parempi se on tosiaan sairaslomalla olla ja oikeasti ajatella itseään ja vielä enemmän sitä pienokaista masussa. Turha sitä martyyriksi on tässä ryhtyä, hallaa sillä vain saa aikaan eikä kiitosta kuitenkaan kuule. Nyt jos koska on oikea aika olla itsekäs!

Itselläni menee edelleen kaikki oikein mukavasti. Kipuja ei ole eikä suuria mielitekojakaan. Hankinnat rupeaa olemaan aika lailla kasassa ainakin niitten tärkeimpien suhteen. Ja mahakin se kasvaa jonkin verran, mutta kamera paholainen näkee asian vähän erilailla. Itsestäni tuntuu, että se olisi jo aikamoinenkin pallo, mutta sivukuva peilistä / kameralla paljastaa sitten jotain muuta. Mutta näin kun alaspäin tuijottaa omaa napaa niin kyllä se paljon isommalta tuntuu. [:D] Liekö sitten toiveajattelua... Mutta eipä tässä muuta löpistävää oikein ole kun ei mitään ihmeellistä kehossa tapahdu. Vauva pitää omaa elämää ja kivasti se siellä möykkää. Ihanaa olla raskaana!

Moi!

Täällä vointi erittäin paksua. [;)] Olen lihonnut 10 kg nyt raskauden aikana. Viime viikon neuvolassa oli tullut paino 860 g /v!! Huhhuh. On mulla kyllä aika reilun kokoinen vatsa puolustukseksi. Tuntuu että sinne ja rintoihin sitä painoa on eniten tullut. Ei mikään yli lihava olo näin muuten. Mutta aivan saa vatsaa varoa, törmäilen joka paikkaan ja pöytään sen kanssa. En selkeästi ole vielä ehtinyt sopeutua sen kokoon! Ja nahkaa kiristää... Reippaasti rasvailen sitä kiiltäväksi joka suihkun jälkeen. Vielä ei näy arpeja. Tumma viiva navan alapuolelle kyllä näyttäisi tulevan.

Neuvolan täti sanoi että jos vielä lihon paljoa, saatan joutua sokerirasitustestiin. Ihan normaalisti syön, mitä pientä herkuttelua silloin tällöin. Lähinnä viikonloppuisin. Työpäivät vaan niin pitkiä ja raskaita että vie kaikki voimat. Illalla tahtoo vain levätä. Jo huomenna koittais lähteä kävelylle..

Mulle oli pieni shokki kun viikonloppu aamuna makoilin sängyssä ja ihmettelin mitä märkää mun rinnassa on:?Maitoahan sieltä tulee! Aika hurja fiilis. Ei vissiin tarvi murehtia siitä, tuleeko maitoa ylipäätänsä. [;)] Ostin tänään liivinsuojukset. Rintaliivit täytyis muuten uusia, kiristää niin pirusti! Jaksais vaan lähteä sovittelemaan uusia.

Hyvää pääsiäistä ja vointeja!

ellen80, otan osaa.. rintsikka ostokset on mun mielest ihan kauheita.. [:D]
oikeesti nyt lähtee ison mahan kanssa hyörimään johonki ahtaaseen sovituskoppiin.. "nää rintiskat ei passaa, puenpa paidan päälleni ja raahaan tavaroita mukanani ja haen yhtä kokoa isommat.." ja eiku sovittamaan, sit kun nekään ei passaa niin taas sama alusta. kamalaa!! [:D][:@]

ja mulla tää tilanne olis ens viikolla edessä.. rinnuksiin vissiin tullu kokoa sen verran lisää et yhdet ainoat rintsikat passaa päälle tällä hetkellä, ja nekin vähän puristaa vaik löysimmällä on..

käykää joku mun puolesta.. hyvä palkkio tiedos!! [:D]

Mun piti ostaa uudet rintsikat jo joskus viikolla 13, kun tissit alkoi pursuta vanhoista ulos [:D] Ottakaa naiset joku sinne vaatekauppaan mukaan tai haalikaa sovituskoppiin jokaisesta kiinnostavasta mallista useampia kokoja, niin pääsee helpommalla. Tässä vaiheessa vois kai olla jo järkevää miettiä myös niitä imetysliivejä, jos sellaiset kuitenkin aikoo ostaa. Sellaisia ei vain ole tavallisista vaatekaupoista kovin hyvin saatavilla. Tietääkö kukaan vaateketjua, josta niitä saisi kohtuuhintaisesti?

mä jouduin kans käymään rintsikka ostoksilla ekan kerran kymppi viikon jälkeen.. ja hermoni menetin!
imetys liiveistä sen verran, ettei niitä kovin ennakkoon kannata ostaa, kun sitte ku maito nousee tisseihin niin nehän paisuu ku ilmapallot! eli oikeen koon löytäminen saattaa tässä vaiheessa olla vielä melko haastavaa, ellei mahdotontaki.. ite jätän imetysliivien ostamisen niin loppu vaiheeseen ku mahdollista.
edellisessä raskaudessa ostin yhdet imetysliivit heti alkuraskaudesta, kun olin kaupungilla shoppailemassa ja kiire johonki, eikä muut h&m:n liivit menny päälle niin nappasin vaan hyllyst imetysliivit ja sillon ne oli sopivat.. [;)]

eli: h&m ainakin myy imetysliivejä, hinta muistaakseni kahden kympin paikkeilla. ei ainakaan kauan heitä, korkeintaan 25€.. ja muistaakseni lindex myy kans.

Juu, rintsikkaostoksille tässä on pakko raahautua. Mä käyn yleensä ihan erikoisliikkeissä, sen verran erikoista kokoa olen normaalistikin. Ei toivoakaan löytää mitään toimivaa h&m:lta tms. Noissa erikoisliikkeissä palvelu yleensä pelaa, joskus vähän liiankin hyvin, ja myyjä tuo sovituskoppiin sopivia kokoja pyydettäessä. Hinnatkaan ei välttämättä ole korkeampia kuin muualla, itse olen yleensä löytänyt jotain tarjouksesta.

Onko muilla ollut paljon supisteluja? Mulle tulee kivuliaitakin supistuksia aika pienistäkin liikuntasuorituksista. Onneksi neuvola on parin päivän kuluttua. Hankalaa kun ei ensikertalaisena tiedä, millainen kipu ja supistelu on normaalia...

ALKUPERÄINEN: Bixio

Mulle ei oo kukaan puhunut mitään koko sokerirasitustestistä. Ikää on yli 30, ylipainoo ny ei eikä kai diabetesta ainakaan lähisuvussa. Oletan etten ole menossa tuohon.
Bixio 25+2

Moikka, tulin nauraan tänne itelleni! [:D]

Kävin poikkeuksellisesti tänään neuvolassa eri tädillä hakemassa sairaslomaa flunssaan. Siinä sitten kaikkien muitten juttujen lomassa tää kysyy et onko mulle annettu aikaa sokerirasitukseen. Minä naureskellen: " Eiiii ole ollut mitään puhetta, eikä meidän ole pakko puhua siitä nytkään"  Täti: "Khyyllä me puhutaan, kaikki yli 25v menee siihen. Nyt tulit kuule oikeelle tädille käymään! Otetaanpas tuosta sinulle aika 15.4" [:D]

Että se siitä sitten. Kiva paastota se 12h...

Bixio 25+4

Mun tissi-parat ei oo ollenkaan tajunneet kasvaa vielä... Hmhp [&:] No jos ne sit ottaa loppukirin [:D][:D] Muutenkin ovat vaan kokoa b, ja sit jos ne yhtäkkiä pamahtavat "täyteen" niin voinpa saada hienot seepra-kuvioidut tissit! Noh, ehkä ne ei kovin kasva/paisu ollenkaan, nähtäväksi jää! [:)] Niille kun ei oikein mahda mitään.

Voi Bixio parka! [:D] Olipa hassu tilanne [:D] Mä meen siis tasan viikon päästä siihen testiin, ei kyllä oikeestaan yhtään vaivaa se litkun juominen tai paastoaminen sinällään, eniten ahdistaa jos unohdan paastota tai sit jos kärähdän testissä! Ei nimittäin jaksais alkaa temppuilla noiden sokereiden kanssa... Toisaalta ei olis jonkinlainen ruokavalio pahitteeksi muutenkaan, on nimittäin alkanut tuo paino hinautua ylöspäin [&:] Samalla menen siis neuvolaan, ja on kuukaudessa tullut sit varmaan se 3 kiloa lisää... [:@] Vaikka onkin sit ensimmäisen kerran yli sen painon, mitä marraskuussa eka neuvolakäynnillä painoin, mut kun ei tarttis tulla lainkaan lisää... Ääh. Oon nyt yrittänyt käydä kävelyllä joka päivä, edes sen 20 min. Ja saanhan mä jonkinlaista liikuntaa töissä, kun ravaan sankojen ja lypsimien kanssa lehmien välillä ja ryömin alla...

Tuosta 12 tunnin paastosta tuli mieleen, että vasta puolisen vuotta sitten aloin syödä aamuisin jonkinlaista aamupalaa ennen töihin lähtöä. Sitä ennen mulla ei koskaan ollut tapana syödä tai edes juoda mitään, vaan heräsin, pesin hampaat, vaatteet niskaan ja töihin [:)] Sillon mä olisin voinut mennä vaikka joka aamu sokerirasitustestiin, kun aina oli aamuisin "paasto" alla. Illalla jos söi vaikka kahdeksan aikaan, niin aamulla sit seuraavan kerran kun tuli aamutöistä kotiin siinä 9-11, joskus erikoistilanteissa vasta 12. Nykyään juon aamuisin mehua ja syön leipää tms. Varmaan ihan hyvä tässä olotilassa, ettei tulis joka päivä noita 12 tunnin taukoja syömiseen...

Mulla on ollut nyt viime aikoina ihan mainio olo, se "pala kurkussa" olo jota närästykseksi ajattelin, ei ole vaivannut. Tosin kahviakaan en ole edes maistanut. Mahaa ei ole juilinut, ainoastaan tuntuu tuo oikeanpuoleinen lonkka vähän kipeältä välillä, tai en mä oikein osaa sanoa että mihin kohtaan sattuu, mut tuohon jalan yläosaan [:D][:D][:D] Olenkin varsinainen anatomian ihmelapsi, heh heh! Mutta kaikenkaikkiaan hyvä olo. Nyt 12 päivän työputkesta jo viikko (tai 6½ päivää jos tarkkoja ollaan) tehtynä, vielä kun pääsiäisen pyhät jaksaa niin alkaa pitkä vapaa [:)] Jee. Ja aurinkokin paistaa! Noh, tämä positiivinen ajattelu menee varmaan mönkään ennemmin kuin huomaakaan, parempi olis vaan olla tavoilleen uskollisena peruspessimisti. Pesimisti ei pety.

Kelan papereita ajattelin täyttää, mut jotenkin ne asiat on siinä hakemuksessa kirjoitettu niin omituisesti, etten meinaa tajuta enkä osata täyttää... No huomenna perehdyn siihen asiaan... Heh, huomenna ja huomenna. Huominen onkin yleisin päivä aloittaa/tehdä jotain tympeää [;)]

Aurinkoisia ja lämpimiä päiviä kaikille mammoille + taustajoukoille! Niin se aika kiitää ja kohta me ollaankin mahojemme kanssa jo ihan loppusuoralla! [:)]

Sunny82 rv 26+0

Moikka! En ooka vähää aikaa kirjottanu yhtää mitää, laiskuus iskeny. Ja ollu pitkiä koulupäiviä joide jälkee ei o jaksanu tehä mitää muuta ku käydä lueskelemas teiä muiden juttui.

Mulla noi selkäkivut osittain helpottanu(toistaseks) ku kävin pari kertaa siel OMT-fysioterapias. Se tyyppi naksautti noi nikamat auki ja johan helpotti[:D] Nyt jos neuvolalääkäri pääsis lomilta ni voisin saada lähetteen tonne. Sit sais kelalta osan rahoist takaisin ku ei oo mitää halpaa puuhaa.

Kitano niitä supistuksia tuntuu täälläki aina välillä. Mulle neuvolalääkäri sano että saa sattua kuhan kipu ei jää päälle ja supistukset ei säännöllisiä. Supistuksia saa tulla päivän aikana 10-20kin. Kannatta kuitenkin mainita niistä neuvolassa. Ne voi sit sen kohdunsuun tilan tarkistaa ettei vaa ole kypsynyt.

Mulle tuli tos yhes vaihees yheksän päivän aikana 2,8kiloa painoa lisää eikä ollu puhettakaan että mua sokerirasitukseen laitettas. Nyt painonnousu tasaantunu tai sitä ei oikeestaa paljon ole ton jälkee edes tullu. Must tuntuu et se riippuu tosi paljon myös neuvolatädistä miten herkästi ne ketää mihinkää tutkimuksee laittaa tai mitä ne kellekin painosta siel sanoo.

Mitenkäs teiän mielialat tätä nykyää on? Itellä tuntuu koulus menevän hermot kaikkeen ja kaikkiin, varsinki opettajat saanu huomata ku tiuskin niille siel. Tuntuu et kysyvät todella tyhmiä kysymyksiä, ja osa ei osaa opettaa(muittenka mielestä) tai sit ne vaan ei osaa sanoa asioita niin että ne mun kaalii mahtuu[:@]

Onkos muilla viel alkanu synnytys/perhevalmennus? Tai koska kenties alkaa. Meil alko kaks viikkoa sitte ja kolme kokoontumiskertaa ois viel jälel.Tälläi pienempi kaupunki ku on niin meiän ryhmään kuuluu touko-heinäkuun lasketut ajat. Eilen katottii video synnytyksestä. Oli pettymys kun se oli niin "siveellinen" versio, nois telkkarin sarjois (Kötilöt, Sairaala jne.) näytettii paljo tarkemmin mitä tapahtuu.

Heh, täst taiski tulla pitkä sepustus[:D]

Mulla on laskenut hemoglobiini aika rajusti jonka takia oon tosi väsynyt koko ajan.
Mielialat ovat olleet aika "hurjia" taas. Saatan raivostua ihme asioista ja sit pahotan mieleni
tosi herkästi niin et kyynel on silmässä helposti.

Nyt on ollu kovia suonenvetoja ja niistä johtuen on tämän päivän ollut pohje todella kipeä [:(].

Tänään kävin neuvolassa, sain kelan laput mukaan. Jos jotain oikein ymmärsin, niin saan muutaman kuukauden äitiyslomalla työnantajalta palkkaa ja sitten vasta alkaa tulemaan kelalta rahaa. Nyt vero% on yli 23, joten täytyy muistaa muuttaa tuo %.

Oma vaaka ei sitten ihan totta olekaan näyttänyt. Vielä puuttui 100g siitä, mitä painoin ennen raskautta. Mutta vain 100g, pian painan sen mitä raskauden alkaessa [:)]
Hb oli 125, ihan hyvä. Pissi puhdas. Sydänäänet ++ 145, kovasti liikkui pienokainen [:D]
Oma verenpaine hiukan itseä huolestuttaa [:(] 127/82.. tuo alapainen on noussut. Mutta, jospa se johtui huonosti nukutusta yöstä. Mies lähti yöllä ajuun, heräsin siihen ja sitten ei uni meinannut tulla millään.
 Vointi kaiken kaikkiaan oikein hyvä... kun ottaa tuon iänkin huomioon (sunnuntaina tulee täyteen 39v). Olenpas minä jo vanha [:D]

Mun piti ostaa uudet rintsikat jo joskus viikolla 13, kun tissit alkoi pursuta vanhoista ulos Ottakaa naiset joku sinne vaatekauppaan mukaan tai haalikaa sovituskoppiin jokaisesta kiinnostavasta mallista useampia kokoja, niin pääsee helpommalla. Tässä vaiheessa vois kai olla jo järkevää miettiä myös niitä imetysliivejä, jos sellaiset kuitenkin aikoo ostaa. Sellaisia ei vain ole tavallisista vaatekaupoista kovin hyvin saatavilla. Tietääkö kukaan vaateketjua, josta niitä saisi kohtuuhintaisesti?

YPPY HEI!!H&M on sellainen liike nyt ainakin mistä minä löysin sellaiset kivat "tykkiliivit" eli imetysliivit :D Isäntä täällä kotona vaan repes,et mennäänkö tekemään moderni pankkiryöstö :D:D ku niis on edessä sellaiset läpät jotka saa auki ja ihan oikeesti,mulla vuotaa tissit ihan sikana,nii näihin mahtuu kaikenmaailman suojuksetkin :) suosittelen!! :)

Mutta mutta,musta tuntuu nyt vähän naiset siltä,että ei tämä taapero meinaakkaan olla loppuun asti masussa...kun tämä pääsiäinennkin meni synnärillä ja vasta tänään iltapäivästä (ehkä) pääsen pois...meinasi meidän kakara sit jo syntyä ja nyt sitten pitää levätä kotona,ei saa lenkilläkään enää käydä ku kohdunkaula on melkein 2 cm auki... ://
ei ole mikään hehkeä olotila...kauheet poltot alkoi torstaina jo,mut perjantaina vasta uskalsin soittaa jonnekki päin ja sit mulle sanottiin,että nyt nainen soitat jo vähän äkkiä itsellesi ambulanssin...sit tällä sanottiinkin meikäläiselle näin,että jo,nyt sitten täytyy odottaa muutama tunti kun meillä on tänne hälytetty lääkäri mutta että hänellä kestää jonki aikaa...se lekuri sit kokeili ja mittas ja sanoi,että jos toi nyt viä aukee,tulee lapsukainen etuaikaan ulos...eli nyt sit jalat ristiin ja särkylääkettä kehiin kuulemma...

Huomenta Mallukka!
Nyt ota iisisti. Älä tosiaan käy lenkillä äläkä tee muutakaan vaan kuuntele lääkärin määräyksiä. Me ollaan täällä nyt kaikki peukut pystyssä että vauvelisi pysyisi sisällä vielä. Enää 3 kk. Kun jaksaisi olla edes 2 kk niin auttaisi jo paljon. Jokainen hetki lisää vielä kohdussasi on parempaan päin. Tuttavani tuttava joutui olemaan vuoteessa 4 kk samanlaisen ongelman takia. Kiitoksena siitä sai terveen pojan. Jaksa sinäkin nyt vaan levätä.
Toivon sinulle onnea ja kärsivällisyyttä!

ohhoh, mallukkka.. sulle nyt sitte on käyny toi mitä mä oon pelänny itteni kohdalla jonku aikaa.. tuntuu et koko ajan masu painaa alaspäin vaan, ja yks yö heräsin masukipuun, poltti samanlain ku menkat olis alkamassa..! mietin jo sillon aamuyöstä et nytkö lähtö tuli mut sain unen päästä kiinni ja aamulla vointi ok, joten annoin asian olla. kylläkin seuraavan päivän tuli supistuksia (aika pieniä) jonkin verran.. tutut meinas et nää on vähänkö niitä liitoskipuja, tai ku paikat alkaa venyyn nii siitä johtuvaa.. toivomme niin.

ja nyt et sitte tosiaan tee yhtään mitään, olet vain! vaikka vaavisi syntyiski nyt niin todennäköisesti selviäis hyvin apukeinoilla mut ainahan se on parempi mitä pidemmäs menee.. tsemejä! [:)]

Päivää mammat!Täältäkin paljon tsemppiä Mallukalle! Tiukasti jalat yhteen vain, edes kuukausi vielä niin vauva selviää jo paremmin. Täälläkin on pelätty juurikin tuota ulostuloa, kun meinaa elämä olla nykysin niin kivuliasta. [&:] Huomenna ois neuvola+lääkäri niin sitten tiedetään mikä tuolla alhaalla on tilanne.

Kävin tänään siinä hemmetin sokerirasituksessa ja kyllä tosiaan olikin RASITTAVAA [:@] Eilen en klo 22 jälkeen syönyt enkä juonut mitään, ja ajattelin että no eihän tuo mikään paha juttu oo ku voi nukkua yönsä mutta PERKELE mä sanoin ku heräsin pirteänä kahdelta yöllä [:@] No eihän siinä montaa tuntia menny ku tuli ihan kauhea nälkä ja paha olo ja mulla alkaa jostain syystä nykysin närästää jos en syö heti ku nälkä iskee. Kun kello löi 07, lähdin hitaasti ja vaivalloisesti lyllertämään kohti arvauskeskusta jossa tämä testi tehtiin.

Kävin ekana kysymässä sellasta tukivyötä apuvälinelainaamosta, sillä se vois kuulemma auttaa näihin selkäkipuihin (ja nykyisin menee koko maha ihan sairaan kipeäksi kävelystä) kun olin etuajassa lyllerryksestäni huolimatta paikalla[:D] Ja arvatkaas mitä siellä kuulin??? XL VYÖ EI MAHDU TÄN REPUN YMPÄRILLE![&:] Täti sielä sanoi että "Älä huoli, muutenhan sie oot oikeen sirpakka tyttö, sulla vaan on tuo vauvamaha aika iso" se ilmeisesti huomas että olin itkuun purskahtamaisillani, tunsin kyllä itteni niiiiin valaaksi....[:(] Se lohdutteli ja sanoi että isompiakin on, muttei just nyt paikalla ja että hän soittelee perään kun niitä saapuu. Hmph. [8|]

Sitten sinne testeihin! Ensimmäisenä mulle ilmotettiin että heillä on tullut jotain sekaannuksia, että aikoja on annettu päällekkäin eli että siellä tulee menemään aikaa. Olin siihen mennessä jo näännyksissä ja ihan pyörrytti ku vissiin väsymyskin vähän painoi. Tökättiin piikki käteen ja kerättiin veret taltehen jonka jälkeen sain sellasta vadelmaesanssilitkua - niin törkeen makeaa (vaikkakin sentään kylmää) että sai kyllä hetken pitää kättä suun edessä silmät kostuen kun meinas yrjö lentää... [:o] Se pistäjäeukko oli sellanen ärsyttävän ylitekopirteä paketti joka puhui mulle kuin pikkulapselle [:@] Siellä sitä sitte istuttiin kolmisen tuntia. Huomenna neuvolassa sitten saa kuulla onko mulla sitä diabetestä vai ei.

Sitten palkitsinkin itseni big macilla ja ihanalla kermamunkilla [:D] Nyt ois vuorossa sipsejä ja kokista - minäkö muka eläisin epäterveellisesti? Ja PÖH, sanon minä! Pääsiäisenäkään saanu yhtään munaa (tai ainakaan suklaista [:D]) joten tämä on nyt oikeutettu herkkupäivä, koinhan mä sellasta vääryyttä taas tänään [;)]

tääällä voidaan ihan hyvin.
ei oo supistuksia ainakaa vielä tullut, tai en ainakaa tiiä :P
lenkkeilessä alkaa sattumaan mahaan jos oikeen reippaasti menee, mut se helpottaa jos hidastaa vauhtia..
saas nähdä joutuuko sitä tuohon sokerirasitukseen.. tuntuu että paino nousee hulluna vaikka ei syökkää sen kummemmin ja liikun joka päivä..
kilo per viikko :D nyt mennää tällästä vauhtia mutta jospa se ois vaa hetkellistä.. onneks seuraava neuvola vasta kk:n päästä :)

Moikka!

Minäkin kävin tänään siellä sokerirasituksessa. Oli kyllä kieltämättä pitkäveteistä istuskella siellä odotustilassa  sen pari tuntia ja ikivanhoja Anna-lehtiä ym. lueskella. Mut se vadelmaesanssilitku maistu kyllä aika hyvälle! Oon vissiin vähän outo ku siitä tykkäsin. [:D] Tai sit se oli vaan sitä, kun oli 12h ollu lähes ilman mitään nestettä, niin oli nautinto saada jotain märkää kitusiinsa.

Mulla on ollu pari päivää outoja huimauskohtauksia. Ihan voi tulla makuultaankin, jos liian äkkinäisesti käännän päätä tai vaihdan asentoa. Ja kävellessä tuntuu kuin ois pikkasen huppelissa. Aamulla oli vielä korostuneemmin nämä oireet, kun en ollu syöny/juonu mitään. Todella outoa. Verenpaine on ihan ok kummiskin.

Takaisin