Mammojen GO FAT GO -haaste pulinat =)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JT10
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
siellä keskustelu palstoilla luki että jos on nälkä koko ajan niin nostaa naisen annoksesta miehen annokseen.

Kaupan tomaattisoseessa on yleensä sokereita..ei viel ainakaa tullu sitä mulle tuolla vastaa et saako vai ei. omaa harkintaa käyttäen. liikkuu vaikka yhen satsin enemmä? :P

tuli mieleen tuosta marinadi lihoista,että pesee ne lihat ennen käyttöä.sillonhan niihin jää vain mausteet mitkä ovat imeytyneet :P

imettäville tuolla oli niitä ohjeita että syö miesten ruokavalion mukaan ja että ei ihan pilkulleen noudata tuota ruokavalioo.

mie en ainakaa noita tehoste patukoita käyttäs enkä lisäravinne juttui. teen ruokani sen mukaan ettei niitä tartte. en tykkää syödä mitään mikä ei ole oikeaa ruokaa.

Uskoisin, et tällä ruokavaliolla menee ketoosiin. Mä olen noudattanu ruokailuja pilkulleen, tai no, jos kasviksia tuli 10g "liikaa" ni annoin olla.. [:D]

Mulla on tapana noitten valmis marinaadi mössöjen kanssa, et huuhdon marinadit aina pois. Ei maistu lihat/broikut palaneelle marinaadille, YÖK. Muutenkin ne on kerenny maustumaan jo, joten mihin sitä "sotkua" siinä enää tarvii.. Yleensä ostan kaiken maustamattomana..

Tänään oli broikku salaattia lounaalla ja päivällisellä taas broikkua, mut tein nuudeleitten kanssa (oletan että niitä saa käyttää...), sugar snap herneitä, sibulaa, porkkanaa ja pieni salaatti.

Aamulla oli kamalaa, ku söin puuron lisukkeineen ja sit nappasin ne omega 3 kapselit ja siihen päälle kiskoin vettä.. Koko aamupäivä, lounaaseen asti närästi ja tuli mädän kalan makusia röyhyjä.. HYYYYYYIIII....

mä kyllä väittäisin että ei mene ketoosiin vaan hiilareitahan tulee päivän mittaan tasaisesti mutta ne hiilarit mitä syödään ovat ns. pitkäkestoisia hiilareita. Eli vaaleat jauhot ja sokeri jätetään vaan pois.

huomasitko Niisuneiti et siinä ohjeessa suositeltiin juomaan ensin vettä 3dl ennen kun aamulla syö mitään? Kannattaisko kokeilla jos joisit ensin vettä ja ottaisit pillerit ja sit vasta syöt puuron?

Juu join eka sitä vettä, sit joku 30 min päästä söin puuron ja ne tabut ja sit lisää vettä.. Täytyy ottaa sen ekan vesilasillisen kanssa huomenna, josko ei tulis niin paha olo...

Noissa kaupan tomaattimurskissa näyttää olevan sisällöllisesti aika lailla eroja.. Pirkan chilimurskassa ei ollu sokeria, mut muissa näytti vähän olevan kyllä... tuskin kuitenkaan noilla nyt mitään suurta vaikutusta dieettiin on. Sillä chilimurskalla saa kyllä ihanasti makua ruokiin.

Mulla meni tänään rytmit vähä persiilleen, päivällisen söin vasta klo 20... vielä ois iltapalakin syömättä..

Tänä aamuna puntari näytti -1,3kg [:D] Nesteitähän ne vain on, mutta kivaa silti [;)]

minun puuron syöntini....sen jälkeen aina närästää niin maan pirusti tekipä asialle mitä tahansa..erittäin haaskoo suorastaan.

hei jee,nyt mäkin voin kokeilla tota juttua[:D]
kiitos sille joka laitto sen jutan viestin[:)][:)]

Hei pitkästä aikaa.

Täällä kanssa aloitettu GO FAT GO haaste vaikkakin vielä imetän. Olen syönyt hieman enemmän määrissä ja olo on ollut todella hyvä. Pientä näläntunnetta oli eilen mutta muuten ok. Vaaka näytti -800g ekan päivän jälkeen.

Oli pakko alottaa vaan jollakin kuurilla että pääsee tuosta herkuttelusta eroo, joka on jäänyt raskausajasta päälle. Vaaka näyttää jo lähes ekaa neuvolapainoa, mutta tavoitteena olis saada 4 kiloa pois ja päivittäinen herkuttelu pysymän poissa. Ekana iltana laitoin vehnäleseet "turpoamaan" rahkan joukkoon etukäteen ja tulos oli kitkerä. Eli ei kannata kokeilla. Raejuusto+mehukeitto+leseet on kyllä hyvänmakusta [:)]

Huomasin Vauva lehdestä että on tullut uusia Omega3-tabuja jotka hajoavat vasta ohutsuolessa, eli ei tule kalaröyhtäsyjä. Merkki taisi olla Möller. Mun pitää ostaa niitä kun muuten on kalanmaku koko päivän suussa.

Eilen kun kävin Alepassa ostamassa lisää rahkaa ja raejuustoa niin huomasin että isot purkit rasvatonta raejuustoa oli loppuneet ja kevyt mustikkakeitto kanssa loppu. Taitaa olla jokunen samalla kuurilla täällä päin [:D]

Eilen jäi kans iltapala välistä, jotenkin menee noi rytmit sillai et se pitäs syödä vasta aika myöhään, ja ällöttää syödä just ennen ku menee nukkuun. Ja tänään oli eilisestä -700g, eli yhteensä 1,5 kiloo! Tosin ne on viikonloppumässytyksiä ja juomisia, eli ny ollaan samoissa luvuissa kun haasteeseen ilmottautuessa. Eli noita ei voi viä laskee.

Mä oon kans syöny jotain marinoitujakin, laappii vaan ne ylimääräset mössöt pois. Ja eilen ostin ihan sika-nautaa, kun sai 2 lootaa 3,5€ (paistijauheliha ois ollu yks loota 3€ ni en raaskinu, enkä usko et niin paljo eroo on). Ja välillä syön lihana myös 3% leikkeleitä, nam!

En oo viä niitä omegoita vetäny, unohdin taas eilen ostaa... No, josko tän viikon aikana kuitenkin!

En mäkään tykkää niitä patukoita tms syödä (mielummin ruokaa), mut yhen patukan ostin lauantaille. Meillä on ne ekat häät, ni jos tulee liikaa taukoo syömisiin tai sit teen kans vetäsen sen (tyttö tulee aluks mukaan, niin aattelin et kahvitauko ois hyvä väli viedä se hoitoon, ei missata häistä oleellista eikä tuu syötyä ainakaan sitä, kun ruokaa nyt tietty syön (ja juon!!), mut koitan vähä kattoo kuitenkin etten mitään rasvahiilaripommia vetäsis, ettei tuu liikaa takapakkia).

Mulla on kans nälkä tullu vasta sit melki ku pitää jo syödäkki, enkä oo ees välillä meinannu muistaa syödä kun oon kolme päivää tehny joululahjaks ristipistoliinaa niin tohkeissani. Mutta nyt ttytölle puuroo, ite jo vetäsinki.

Mulla on jotain kaupasta ostettua möllerin kalamaksaöljykapseleita ja niitä aion syyä ku on kaapissa valmiina pari purkkia. Yhen tabun pystyn kerralla ottamaan ettei ala närästää.

Tosi kivasti tääki päivä tuntuu alkavan...mulla on nälkä, vaikka aamupalasta on 2 tuntia. Heikko olo ja päätä särkee. Kaippa tämä tasaantuu tästä. Ja mua janottaa ihan koko ajan!!! Taisin eilen juoda reippaasti yli 3 litraa vettä ja silti vaan janottaa...tälle aamua menny toista litraa jo...hereillä oltu 3 tuntia. Jos heittäis lounaaksi kanasalaattia [:)]

Mie aattelin olla käyttämättä noita lisiä, normi ruokaa vaan.

Kävin puntarilla...-2,5 kg maanantai aamusta [:D]

Statusta täältäkin:

Mulla lähteny maanantaista -500g. Yllätyin, et oli ylipäätään lähteny :), ku tuo painon pudotus ei se varsinainen haaste täällä olekaan, mut ihan positiivinen yllätys siis tottakai :)! Lähempänä tavoitetta siis [:D].  Mä olen ottanut tämän nimittäin sellaisena mielenkiitoisena kokeiluna, että mitä kropalle tapahtuu "ammattilaisen ruokavaliolla" vai tapahtuuko mitään [:-]. Näytttä siis tapahtuvan [8D]!

Mä olen noudattanut ruokavaliota muuten orjallisesti, mutta mulla ei ole vaakaa niin oon paketeissa olevien tietojen mukaan sitten yrittänyt arvioida mahdollisemman lähelle oikein ruokamäärän. Vettä menee varmaan n. se 3l (oon aina ollu aika hyvä juomaan tuota vettä. Aina pullo mukana! joten se ei varmaankaan tuota ongelmia/vaadi erityistä tarkkailua).

Mä otin käyttöön sen vahvemman palautusjuoman Reco2, Dietmixin sijaan. Käyn Elixiassa treenaileen useamman kerran viikossa ja lenkkeiltyäkin tulee väh. kerran päivässä niin ajattelin, et voisin kiskoo sit tuota vähän vahvempaa "kamaa" [:D]. Varsinaista aamulenkkeilyä mä en ole vielä aloittanut. Ajattelin tiukentaa ohjelmaa sitten loppua kohden ja myös vaihtaa tuohon Dietmixiin sitten siinä vaiheessa.

Mullakin oli 2 päivää pää tosi kipee! Pistin sen jumissa olevien hartioiden piikkiin, mutta ehkäpä tällä uudella ruokavaliollakin oli osuutta asiaan, kun muillakin on päätä särkenyt! Jännä juttu! Tänään ollu sit jo ihan "normiolo", kiva. Mut mulla on kyllä nälkä!!!! Voisin syödä paaaaaljon enemmän [:D]!! Mut ihan hyvin sit kuitenkin pärjään näinkin.

Mitä muuten tarkoittaa se ketoosiin joutuminen? Heh, pahoittelen tietämättömyyttäni[8|]...

Jahas, nyt pikkukossi kutsuu; nukkunut jo 3h!!!!!!

Tsemiä taas kaikille!

mä en niitä "aineita" ota. Kattelin Prismassa hintoja tänään, tuotteet oli loppu, niinku myös Lifestä, mut on ne törkeen hintasia.. Möllerin omega3 mullakin on, 2 ottanu per päivä, se on se annostus.. En tiä onko niissä Fastin omega3 isompi annostus, vai pitääkö oikeesti ottaa enempi ku ohjeistus sanoo..
Tänään ei ole röyhyttäny, onneks [:D]
Tehty reipas maastolenkki koissujen kanssa ja aamulla tein tuon treeni ohjelman olkassa, vitsi mä oon huonossa kunnossa.. Puol kuollu jo 2 kierroksen jälkeen. Sitä se sohvalla makaaminen teettää.. Reilu vuos sit kävin salilla 3 kertaa viikossa, spinningissä kerran jne. Nyt hyvä ku jaksaa tuon pienen treenin tehdä. HYI MUA!
Ostin huuto.netistä Zumba dvd.t ja aattelin niitä koklata täs joku ilta ku mies on töissä [;)]

Zumba on aivan huippu kivaa [:)] Käyn itse 1krt/vk ohjatussa, mukavampi ku on muitakin tunnelmaa luomassa! Ketoosi on käsittääkseni sellanen tila että elimistö alkaa syödä itseään liian vähän ravinnon puutteessa?! 

Tänään otin vähän löysiä ruuan suhteen...tein naudan palapaistista haudutetun kastikkeen tomaattipyreen, veden ja maizenan avulla. Otin siitä sitte silmä määräsesti 1/4 päivälliseen...jonka söin vasta äsken [:D] Taitaa iltapala jäädä väliin! En minäkään ottanut tätä haastetta sillä että kilot karisee vaan ihan sillä että saa oikean ruokarytmin ja on kiva nähä, miten tää kroppaan vaikuttaa. Näköjään hyvin, ku on nesteet läheny kivasti liikkeelle [:)] Tänään ollu jo mukavampi olokin [:)] Ja äitini sano heti että on kiloja lähteny! Huomenna koiran kaa mettään ja sitte salille [:)]

sehän riippuu ihan siitäkin, et mihin aikaa vaa'alla käyt. Siis käy joka kerta samaan aikaan, niin huomaat mitä todellisuudessa tapahtuu... esim. mä kävin eilen päivällä -1kg, illalla viimetteeks +1kg, tänä aamuna -2kg.

Tein sit sen virheen, et eilinen iltapala oli maitorahkan sijaan raejuustoa... HYYYYIII.. Ne leseet maistu ihan hirveelle siinä.. Jäi syömäti.. Maitorahkan joukossa ei maistu millekkään..

Käytkö Elegia aina samoissa olosuhteissa vaa'alla! Mä käyn aina vaan aamulla, kun eka on käyny vessassa eikä oo viä syöny tai juonu mitään. Jos illalla kävis ni näyttäs helpolla sen +1-2kg enemmän. Tänä aamuna oli vaan -100g, tuntuu tylsältä noiden ekojen päivien miinusten jälkeen. No, olihan se tietoki et aluks lähtee noi vkonlopun mässytykset ja nesteitä. Mut nyt siis yhteensä -1,6kg! Eli 2,6%!!!!!!!!!! Viä kun sais 3-4kg pois ni oisin niiiin happy!

Huutelen vieraista pöydistä tänne, mutta tämä dietti näyttää varsin mielenkiintoiselta.... [:D] Mä rakastan puuroa raejuuston kanssa ja aamiainen on jo pitkän aikaan ollut Ehrmann rahka tekemilläni hedelmä/marjasoseilla (vauvalleni tehty.. ) höystettynä. Loistava nälän pitäjä [:)]

Mun silmiin ei pistänyt että minkälaisia treeniohjeita tähän kuuluu, ton ruokavalion kävin läpi? Onkos lähtenyt kiloja? Mulla ei niinkään ole ylimääräisiä kiloja (normipainon ylärajalla eli pari kg vois pudottaa..) mutta iho on löystynyt ja maha on inhottava löllö [&o] Käyn vauvani kanssa Elixian babyjumpissa 3x viikossa ja koko perhe vaunutellaan iltapäivisin lähes päivittäin (uudet harrastukset). En varmaan ton enempää aio liikkua, mutta voishan sitä kokeilla miten toi ruokavalio olis yhteistyössä ton liikuntamäärän kanssa.

Täytyypä muistaa tämä keskustelu, tsemppiä kaikille!

Vissiin sellasta reeniä et 1-6krt jotain lenkkiä/viikko (väh tunti), ja 2-6krt jotain lihaskuntoo. En oo tosta uudesta kattonu, mut noi oli ainakin siinä edellisessä, ainakin suurinpiirtein..!

Niin, ja kannattaa tutkailla dietin tehoa myös mittanauhalla. Eli kriittisistä paikoista ennen ja jälkeen mitat!!

älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon Elegia!!! anna elimistölle hetki aikaa "käynnistyä". ja toisilla toi dieetti alkaa sillä kiinteytymisellä ja toisilla taas kiloissa. ei mullakaan huomannut viel ekan viikon aikana mitään mut kyl sit alkoi tapahtua[:D]

ketoosi: Ketoosi on vähäisestä hiilihydraattien saannista johtuva muutos elimistön aineenvaihdunnassa. Se on luonnollinen tila, johon elimistö siirtyy esim. paastossa. Ketoosi määritellään tilana, jossa ketoaineiden määrä veressä ylittää tietyn rajan.

Mulla menee ihan käteen nää aikataulut!! Tänään tuli aamupalan ja lounaan väliin 5,5h, siitä rahkaan 4h... Eli joudun päivällisen vetään vasta aikasintaan ysiltä, jää iltapala tänäänkin väliin. No, pääasia etten oo mitään ylimäärästä sortunu napsiin! Huomenna paremmalla onnella ajotuksen suhteen!

Takaisin