Mahtuuko vielä tutut farkut? Vai joko on äitiysvaatteet käytössä?

Just elokuussa laitoin yläkaappiin kaikki raskaus- ja imetysajan vaatteet. Kai ne sieltä kohta joutuu takaisin kaivamaan. Saattaa johtua viikonlopun herkuttelustakin, mutta nyt turvottaa ja housut ahdistaa :bored:
 
Housut vielä mahtuu, mutta mun maha kipeytyy tosi herkästi pienestäkin puristuksesta! Kävin hakemassa yhdet äitiysfarkut, mutta töissä oon nyt mennyt mekoilla ja hameilla. Pelottaa, että paljastuisi näin aikaisin, jos joku bongaa ne farkut :rolleyes:
 
Oli puhetta äitiyshousuista, joissa on sivussa joustava kaistale, eivätkä tule mahan päälle. Onko sellaset hyviä, valuuko housut vai pysyykö päälläo_O
 
Täytyy varmaan käydä hakemassa huomenna jotku mammasukkikset. Käytän töissä paljon mekkoja ja tänään piti rullata sukkikset vatsan alle, kun puristi nii hirveästi. Aamulla masu on vielä litteä mutta päivän aikana kyllä turpoaa:inpain:
 
5+5 ja työvaatteet alkaneet jo kiristää :nailbiting: yleensä käytän napakoita vaatteita koska mulla on kookkaat rinnat niin näyttää siltä että on aina raskaana jos jotain tunika ym. mallia. Nyt täytyy valita tarkkaan vaatteet ettei turvotus heti paljasta raskautta, toistaiseksi vanhat farkut/ leggingsit vielä käytössä.
 
Eilen laitoin vähän väljempää vaatetta tilaukseen ja äitiysleggingsit. Jos alkais vaihtaa farkkuja vähemmän kiristäviin asioihin. Sen verran lähtöpainossa ylimääräistä, että toivottavasti raskaus ei tuo yhtään lisäkiloa, eikä ole vielä kyllä tuonutkaan, mutta silti parikin tuntia farkut jalassa ei tunnu enää yhtään hyvältä :inpain:
 
Kävin tänään ruokatunnilla ostaa äitiyssukkikset Lindexiltä ja vaihdoin saman tien jalkaan. Mikä helpotuksen tunne kun masua ei enää purista! Onneksi on sukkikset usein rikki, niin ei oo eka kerta kun oon ruokkiksella niitä ostamassa :laughing001
 
Pakko vaihtaa ens viikolla isompiin työhousuihin! Kiristää niin ärsyttävästi joka puolelta.
 
Tänään oli ulkohousut jalassa kun menin töihin ja kyllä kiristi:shifty: tottunut pari päivää mammasukkiksiin niin olihan se lasku mukavuuteen.


Ja Moonaliisan jatkopala näyttää kyllä hankalalta..
 
Esikoista odottaessa koko raskaus meni omilla vaatteilla. Nyt jouduin jo ostaa äitiysleggarit töihin, kun en pysty käyttämään työhousuja eikä isommat kootkaan auta.
 
Mulla ei kiristä vielä (ainakaan mahasta) vaatteet, muistaakseni edellisissä raskauksissa ollu enemmän turvotusta ja oon jo ennen nt-ultraa vaihtanut äitiysmalliin..tosin 6 vuotta sitten ku olin viimeksi raskaana niin oli valmiiksi löysää ku esikoinen oli vasta puoli vuotta ku aloin odottaa.
 
Turvotusta on mulla niin hirveesti, että oon ostanut parit mammalegginssit kotiin pidettäväksi :happy:
 
Se jalan kasvaminen johtuu kuulemma siitä että mahan (ja painon) kasvaessa myös jalkaholvi litistyy. Johtunee myös raskausajan hormooni muutoksista että nivelet hieman löystyy. Eli oikeastaan jalka ei itsessään kasva. Se vaan levähtää jalkaholvin litistyessä. Kannattaa siis jumpata niitä jalkaholvejakin. Toki jos kerää raskausaikana painoa urakalla liikaa niin kuin minä viime raskaudessa niin kyllä se pysyväinen "turvotus" leviää niihin jalkoihinkin. Jalka tällä hetkellä 41,5-42. Ei toivottavasti siitä enää kasva.
 
@Tiiti1, samaan aikaan sitten! Mulla on nyt 9+5.
Nautitaan nyt hetki tästä :happy:
 
Mulla on ollut jo hyvin varhaisilta viikoilta asti äitiysfarkut käytössä ihan vaan siksi, että normaalit housut painoi ikävästi vatsaan/kohtuun. Onneksi noita on esikoisen odotusajalta kaapissa valmiina.
 
Täällä valmiina odottamassa jo äitiysfarkut ja äitiyspaita. Kuitenkaan vielä näin rv14+1 ei ole tullut tarvetta siirtyä äitiysvaatteisiin. Käytän muutenkin mukavia tunikoita lähinnä. Omat farkut menee aamulla vielä jalkaan. Illasta turvotusta ettei varmaan tuntuisi mukavalle enää.
 
Takaisin
Top