Mahtuuko vielä tutut farkut? Vai joko on äitiysvaatteet käytössä?

Keskustelun 'Kesäkuiset 2020' aloitti Vargynja, 17 syys 2019.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Vargynja Moderaattori Staff Member Helmikuiset 2021

Oletko jo siirtynyt äitiysvaatteisiin tai vaikuttaako raskaus muuten vaatevalintoihisi? Millaisiin vaatteisiin pukeudut tänään? Voit kertoa myös kuvalla päivän asustasi. :)

Artikkelissamme pohditaan oikeaa ajankohtaa ensimmäisille äitiysvaatehankinnoille. Missä vaiheessa raskautta sinä koit tarpeelliseksi suunnata äitiysvaateostoksille?
  2. Plussapallo2 Tuttu foorumilla Kesä-äidit 2020 Elomammat 2017

Aattelin et tähän ketjuun ei ihan vielä tarvii vastata...mutta kuinkas kävikään. Mulla näin tokaa odottaessa pari pv plussan jälkeen alkaa jo kohdun seutu olla niin herkkä, etta tavalliset legginssit on esim lentäneet jo vaatekaapin perälle. Kaivelin mammaleggareita jemmasta pesuun siis jo. Eipähän tarvii yrittää salaa käydä äitiysosastolla kaupassa peläten tuttuja
    • Tykkää Tykkää x 1
  3. Jigi Ihastunut foorumiin Toukoäidit 2020 Maalismammat 2018

Heh, mä en oo siirtynyt "tavallisiin" (esim vanhat farkut) vaatteisiin edellisen raskuden jälkeen vieläkään... Kiitos 10 ylimääräisestä kilosta jotka edelleen roikkuvat, pukeudun yleensä mukaviin joustaviin materiaaleihin kuten leggingseihin tai muuten mukavat housut. Ostin synnytyksen jälkeen farkut jotka menevät vyötäröstä varmaan joku aika vielä. Uskon pärjääväni näillä pitkään. Tunikatkin ovat kova sana. Kaapin perällä on valmiiksi odotusvaatteita odottamassa tarvittaessa.
  4. Moonaliisa Tuttu foorumilla Toukokuiset 2021

.
    Last edited: 7 loka 2020
  5. mustahilkka Aloittelija

Turvotus on ollu niin kova ihan alusta asti että oon jo 1.5vk kulkenu legginseissä joissa joustava vyötärö, pari kertaa kokeillu farkkuja ahtaa mutta niin tiukkaa tekee et luovuttanu samantien:grin nyt 5+4
  6. Cipri Peruskäyttäjä Kesä-äidit 2020

Yhtäkkiä on tullut turvotusta parissa päivässä, ja housut ja hameet kiristää. Lisäksi maha tuntuu herkälle. Toivottavasti turvotus laskee vielä, jotta pärjäisi normivaatteilla, kun on vasta 7+2.
  7. Mini2 Peruskäyttäjä

Normi vaatteet menee vielä 7+2 vaikka on hieman turvonnut olo, viime raskaudessa käytin loppuun asti samoja vaatteita, tykkään venyvistä vaatteista :grin
  8. -mimosa- Naimisissa foorumin kanssa Kesä-äidit 2020 Toukomammat 2018 Huhtimammat 2017

Ei se jalka välttämättä kasva. Mulla menee edelleen samat kengät mitä aiemmin vaikka pari raskautta välissä. :)
  9. AZ Ihastunut foorumiin Kesä-äidit 2020

Mä en oo kyllä ennen kuullutkaan et jalan numerokin kasvais raskausaikana. :wideyed:
  10. Moonaliisa Tuttu foorumilla Toukokuiset 2021

.
  11. AZ Ihastunut foorumiin Kesä-äidit 2020

Onneksi mulla on pysynyt samana aina:joyful: siis jääkö se niinku lopullisesti se kasvu, ettei siis oo turvotusta vaan ihan oikeesti kasvaa jalka!? :wideyed:
  12. Moonaliisa Tuttu foorumilla Toukokuiset 2021

.
    • Hauska Hauska x 1
  13. Nuudeli86 Aloittelija

Ihana kuulla että muitakin turvottaa ja leggingsit jo käytössä. itsellä vasta 4+5 ja ihan täyteen puhallettu olo, löysät vaatteet pakko pukea. En muista että muissa raskauksissa olis näin paljon turvottanu heti alusta alkaen, ehkä aika kultaa muistot!
    • Tykkää Tykkää x 1
  14. Cara* Rakastunut foorumiin Kesä-äidit 2020 Marrasmammat 2018

Hahhaa! Mä en oo edellisen raskauden jälkeen edes luopunut äitiysvaatteista! Ne ovat aivan ihania päällä, eivät purista ja kiristä mistään. Tosin eipä tuo vatsakaan ole niin timmissä kunnossa kuin joskus! :laughing001

Painoa on vähemmän kuin ennen ekaa raskautta, mut maha on ihan löllö.
  15. Pupuliina Ihastunut foorumiin Kesä-äidit 2020

Mullakin oli ennen ekaa jalankoko 38-39. Nykyään 39-40 :) Muuten olen suunilleen saman kokoinen, kun ennen esikoista.
  16. SeRit Peruskäyttäjä

Mulla oli ennen ekaa raskautta koko 36 ja raskauden aikana kasvoi kokoon 37 ja siinä on pysynyt. Mä oon ollut hirveä kenkäfriikki ja voi että itketti heittää pois kaikki ihanat korkkarit :smiley-angry017
  17. SussuHKI Aloittelija

Farkut kiristää niin, että ihan pahaa tekee. Oikeastaan ne on puristanut jo parisen viikkoa, mutta olen uskotellut kuvittelevani. Viikkoja kuitenkin vasta 8+2, mutta uskottava se on, että vaatekaupoille on lähdettävä.
    Mikä kengänkokoon tulee, niin toivottavasti jalka ei nykyisestä kasva, ettei tartte siirtyä miesten kenkiin tai lähteä kanoottiostoksille. Nykyinen 40-41:kin on tän kokoisella naisella naurettava näky
    • Tykkää Tykkää x 1
  18. Moonaliisa Tuttu foorumilla Toukokuiset 2021

.
  19. -mimosa- Naimisissa foorumin kanssa Kesä-äidit 2020 Toukomammat 2018 Huhtimammat 2017

On olemassa sellaisia missä on ns joustava osa sivuissa. Merkkiä en valitettavasti muista, mutta olemassa on! :)
  20. SeRit Peruskäyttäjä

Ainakin Mamalicious merkillä on sellaisia farkkuja joita -mimosa- kuvaili. Mullakin on yhdet sellaiset, mutta mä taas tykkäsin enemmän tuosta masun päälle tulevasta kankaasta.

Jaa tämä sivu