Mahtuuko vielä tutut farkut? Vai joko on äitiysvaatteet käytössä?

Mulla on ollut varsinkin viime ajat tosi voimakasta turvotusta. Nyt tänään on 13+6 ja näyttää siltä kun olisi ennemminkin rv33. Mulla tosin on vatsaa ennestäänkin ja myös ylipainoa. Mahasta on kuitenkin tullut nyt paljon pinkeämpi ja se ottaa enemmän vastaan kun jotain tekee :grin Käytän normaalistikkin joustavia ja väljähköjä vaatteita niin suurin osa vaatteista menee vielä, mutta osassa ottaa vatsa vastaan.

Painoa ei kuitenkaan ole tullut vielä yhtään niin ei tuo lihomisestakaan johdu. Joku nyt vaan turvottaa kamalasti. Ja turvotusta onkin muuten koko vatsan alueella, myös ylävatsa on omituisen pinkeä ja pyöristynyt :eek:
 
Jep, turvotusta on täälläkin! Alkaa jo maha näyttää siltä ettei sitä kauaa enää piilotella... Rv 12+0
 
Mulla on ollut varsinkin viime ajat tosi voimakasta turvotusta. Nyt tänään on 13+6 ja näyttää siltä kun olisi ennemminkin rv33. Mulla tosin on vatsaa ennestäänkin ja myös ylipainoa. Mahasta on kuitenkin tullut nyt paljon pinkeämpi ja se ottaa enemmän vastaan kun jotain tekee :grin Käytän normaalistikkin joustavia ja väljähköjä vaatteita niin suurin osa vaatteista menee vielä, mutta osassa ottaa vatsa vastaan.

Painoa ei kuitenkaan ole tullut vielä yhtään niin ei tuo lihomisestakaan johdu. Joku nyt vaan turvottaa kamalasti. Ja turvotusta onkin muuten koko vatsan alueella, myös ylävatsa on omituisen pinkeä ja pyöristynyt :eek:

Siis aivan sama juttu! Maha aika pinkeenä koko ajan ja varsinkin ylävatsa jotenkin ”esillä”. Minulla siis ylipainoa ihan reilusti, mutta maha muuttanut nyt viikon sisään muotoaan ihan selvästi.

Maanantaina kerron uutisen tiimille, alkaa olla jo pakko, kun tuntuu ettei tätä pysty enää täysin piilottaan :joyful:
 
Uusi ryhmäläinen täällä hei! Raskaus sujunut tähän asti todella hyvin ja maanantaina olleessa NT ultrassa tuli sitten toteen, että siellä vatsassa oikeasti joku on.

Eniten kriisiä tuottaa vartalo. Viimeisen 1,5 vuoden aikana on salakavalasti tullut + 6kg, mikä omassa kehossani kasaantuu juuri alavatsaan. Siitä saa aikalailla kaikki ylimääräiset rasvat puristettua käsien väliin.

Nyt kun raskauden myötä on tullut myös turvotusta ja entisestään hyvän kokoiset rinnat (e70) ovat turvonneet tuntuu että _mitkään_ vaatteet etenkään housut eivät mahdu. Kaikki kiristää ja ahdistaa. Eilen ja tänään koitin vähän kaupoilla ja kirppiksissä kierrellä mutta tuntuu että kauppojen uudet vaatteet ovat niin kalliita (olen jo monta vuotta pääsääntöisesti ostanut vaatteet käytettynä tai halvemmista ketjuista ulkomailta) että en lähtenyt edes sovittamaan ja kirppiksellä taitaa käydä nykyään vain xs-s kokoisia myymässä vaatteitaan.

Vaate kriisiä ja omankehon kuvan ahdistusta kun koko päivän mietin ja tutkin niin itkuhan siinä tuli kun mies sitten tuli kotiin. Oma keho kun tuntuu niin vieraalta, etenkin niiden jo ennalta hankittujen lisäkilojen vuoksi ja olo on tosi turvonnut, paksu yms. mitä näitä nyt on.

Vasta tosiaan foorumille rekisteröidyin ja ihana että heti löytyi vertaistuki otsikko.
 
Minust tuntuu et mul tuli turvotus samantien kun plussan tein. En viel oo äitiysvaatteita käyttänyt. Onneks löytyy löysii collari housuja ja legginssejä nii niitä oon käyttänyt paljon. Meinasin kyl lähtee lähipäivinä ostaa itteeni joitain äitiyshousuja.
 
Alkuraskaudessa oli niin hirveä turvotus että taisin kaivaa äitiysfarkut esikoisen jäljiltä esiin jo joskus rv 7 :grin Ehkä normaaleilla vaatteilla olisi sillon vielä pärjännyt, mutta on nää äitiyshousut vaan niin paljon mukavammat.
 
Vielä mahtuu omat normivaatteet, maha ei ole kasvanut yhtään, vaikka mennään jo rv 14+5...
Edellisen jälkeen jalan koko kasvoi ja hänkään kuinka nyt käy... ei tarttis kasvaa kyllä. Ennen oli 41.5, nyt hyvä jos 42 mahtuu... 43 parempi, ja niitähän ei naisten osastolta tahdo löytyä vaan pitää miestä malleista katella. Sinänsä ei hätää, kun tykkään just tennareista enkä mistään korkkareista... Mut en kyllä halua enää yhtään isompaa jalkaa.
 
Eka raskaus (näin pitkällä), ja äitiyshousut on silti olleet käytössä jo jostain rv10 asti, kun kaikki omat housut painoi. Keväällä tosin sain keskenmenon, joten ehkä se keväinen raskaus vaikutti siihen, että vatsa pullahti ja turposi niin aikaisin. Nyt rv18+ tätä raskautta ei kyllä peitellä enää millään.
 
Järjestelin eteisen naulakkoa ja otin pois kaikki omat takit, mitkä eivät mahdu enää päälle. Näitä oli 10!?!?!? Kuinka paljon takkeja yksi ihminen tarvitsee....? :dontknowItse en kerää laukkuja, kenkiä tms. mutta takkeja näyttää olevan moneen menoon. Toivottavasti noihin raskauden jälkeen mahtuu jälleen.
 
Itekin pitäis varmaan siirtää vaatekaapissa pieneksi jääneet jo sivuun. Yritän kyllä pärjätä mahd. vähäisillä äitiysvaateostoksilla. Mietin, josko pärjäisin tarvittaessa jollain miehen talvitakilla ja ulkohousuilla nämä talvikuukaudet, jos ei omat mene enää päälle. Nopeasti kuitenkin tulee kevät, ja sitten voi ehkä mennä kerrospukeutumisella ja takki auki...
 
Vähän alkaa talvitakki ja farkut kiristää,
rv 21+jotain menossa. Jos tän kuun pääsis loppuun vielä vanhoilla vaatteilla. :grin
 
Mammafarkut toista viikkoa käytössä. Toppahousut alkaa kyllä kiristämään, mutta ei täällä etelässä kyllä ole pakkastakaan hirveästi näkynyt...
 
Äitiyspilateksessa trikoiden vyötärö kuristi jo niin paljon ja alkoi rullautua, joten kai se on ostettava jotkut mammatreenitrikoot, että jaksaa käydä liikkumassa mahdollisimman pitkälle :angelic: meneehän ne varmasti sit myös synnytyksen jälkeenkin vielä.
 
Mistä ihmeestä löydän alaspäin levenevillä lahkeilla olevia äitiyshousuja? Kaikki,mitä oon selannu, on kapeita leggingsmallisia tai muuten kapeilla lahkeilla... Tai sit superleveitä...
Ja mä inhoon kapeelahkeisia housuja, ei vaan sovi mulle ollenkaan.
Paitoja ja tunikoita löytyy kivoja mut housuongelma alkaa olla big problem... Vaikka vielä siis mahtuu normivaatteet, mutta tuskin kauaa... alkaa tuo maha pikkuhiljaa tuntua ja vähän ehkä jo kaavanikin... rv 17+0 nyt
 
Mulla ois ollu niin ihana äitiys talvitakki, mutta toi normi talvitakki vielä menee ja ei täällä ole edes kunnolla lunta ja pakkasta. Kohta tulee jo kevät
 
Takaisin
Top