Mahtuuko vielä tutut farkut? Vai joko on äitiysvaatteet käytössä?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletko jo siirtynyt äitiysvaatteisiin tai vaikuttaako raskaus muuten vaatevalintoihisi? Millaisiin vaatteisiin pukeudut tänään? Voit kertoa myös kuvalla päivän asustasi. :)

Artikkelissamme pohditaan oikeaa ajankohtaa ensimmäisille äitiysvaatehankinnoille. Missä vaiheessa raskautta sinä koit tarpeelliseksi suunnata äitiysvaateostoksille?
 
Aattelin et tähän ketjuun ei ihan vielä tarvii vastata...mutta kuinkas kävikään. Mulla näin tokaa odottaessa pari pv plussan jälkeen alkaa jo kohdun seutu olla niin herkkä, etta tavalliset legginssit on esim lentäneet jo vaatekaapin perälle. Kaivelin mammaleggareita jemmasta pesuun siis jo. Eipähän tarvii yrittää salaa käydä äitiysosastolla kaupassa peläten tuttuja
 
Heh, mä en oo siirtynyt "tavallisiin" (esim vanhat farkut) vaatteisiin edellisen raskuden jälkeen vieläkään... Kiitos 10 ylimääräisestä kilosta jotka edelleen roikkuvat, pukeudun yleensä mukaviin joustaviin materiaaleihin kuten leggingseihin tai muuten mukavat housut. Ostin synnytyksen jälkeen farkut jotka menevät vyötäröstä varmaan joku aika vielä. Uskon pärjääväni näillä pitkään. Tunikatkin ovat kova sana. Kaapin perällä on valmiiksi odotusvaatteita odottamassa tarvittaessa.
 
Turvotus on ollu niin kova ihan alusta asti että oon jo 1.5vk kulkenu legginseissä joissa joustava vyötärö, pari kertaa kokeillu farkkuja ahtaa mutta niin tiukkaa tekee et luovuttanu samantien:grin nyt 5+4
 
Yhtäkkiä on tullut turvotusta parissa päivässä, ja housut ja hameet kiristää. Lisäksi maha tuntuu herkälle. Toivottavasti turvotus laskee vielä, jotta pärjäisi normivaatteilla, kun on vasta 7+2.
 
Normi vaatteet menee vielä 7+2 vaikka on hieman turvonnut olo, viime raskaudessa käytin loppuun asti samoja vaatteita, tykkään venyvistä vaatteista :grin
 
Farkut viellä näillä alkuviikoilla menee, vaikkakin vähän ikävästi välillä painavatkin. Suunnitelmissa on ostaa semmoinen kuminauha mikä laitetaan omien farkkujen napinläpeen. Olen ostanut ihan normaaleja tunikoita hieman isommassa koossa. Jalan koon kasvamista odotan kauhulla, on jo vaikeaa nyt löytää sopivan isoja kenkiä...
Ei se jalka välttämättä kasva. Mulla menee edelleen samat kengät mitä aiemmin vaikka pari raskautta välissä. :)
 
Mä en oo kyllä ennen kuullutkaan et jalan numerokin kasvais raskausaikana. :wideyed:
 
Minulla kasvoi esikoisesta puoli numeroa ja sitten taas toisesta puoli. Kohta alkaa koot loppua kaupoista niin toivoisin ettei taas kasvaisi :wtf:

Onneksi mulla on pysynyt samana aina:joyful: siis jääkö se niinku lopullisesti se kasvu, ettei siis oo turvotusta vaan ihan oikeesti kasvaa jalka!? :wideyed:
 
Ihana kuulla että muitakin turvottaa ja leggingsit jo käytössä. itsellä vasta 4+5 ja ihan täyteen puhallettu olo, löysät vaatteet pakko pukea. En muista että muissa raskauksissa olis näin paljon turvottanu heti alusta alkaen, ehkä aika kultaa muistot!
 
Hahhaa! Mä en oo edellisen raskauden jälkeen edes luopunut äitiysvaatteista! Ne ovat aivan ihania päällä, eivät purista ja kiristä mistään. Tosin eipä tuo vatsakaan ole niin timmissä kunnossa kuin joskus! :laughing001

Painoa on vähemmän kuin ennen ekaa raskautta, mut maha on ihan löllö.
 
Onneksi mulla on pysynyt samana aina:joyful: siis jääkö se niinku lopullisesti se kasvu, ettei siis oo turvotusta vaan ihan oikeesti kasvaa jalka!? :wideyed:
Mullakin oli ennen ekaa jalankoko 38-39. Nykyään 39-40 :) Muuten olen suunilleen saman kokoinen, kun ennen esikoista.
 
Mulla oli ennen ekaa raskautta koko 36 ja raskauden aikana kasvoi kokoon 37 ja siinä on pysynyt. Mä oon ollut hirveä kenkäfriikki ja voi että itketti heittää pois kaikki ihanat korkkarit :smiley-angry017
 
Farkut kiristää niin, että ihan pahaa tekee. Oikeastaan ne on puristanut jo parisen viikkoa, mutta olen uskotellut kuvittelevani. Viikkoja kuitenkin vasta 8+2, mutta uskottava se on, että vaatekaupoille on lähdettävä.
Mikä kengänkokoon tulee, niin toivottavasti jalka ei nykyisestä kasva, ettei tartte siirtyä miesten kenkiin tai lähteä kanoottiostoksille. Nykyinen 40-41:kin on tän kokoisella naisella naurettava näky
 
Myydäänkö muuten missään äitiyshousuja joissa ei ole sitä ärsyttävää kaistaletta mahan päälle :sour: Muistan inhonneeni aikaisemmissa raskauksissa vastaavanlaisia housuja, mutta pakko oli pitää kun muitakaan ei ollut.
On olemassa sellaisia missä on ns joustava osa sivuissa. Merkkiä en valitettavasti muista, mutta olemassa on! :)
 
Myydäänkö muuten missään äitiyshousuja joissa ei ole sitä ärsyttävää kaistaletta mahan päälle :sour: Muistan inhonneeni aikaisemmissa raskauksissa vastaavanlaisia housuja, mutta pakko oli pitää kun muitakaan ei ollut.

Ainakin Mamalicious merkillä on sellaisia farkkuja joita -mimosa- kuvaili. Mullakin on yhdet sellaiset, mutta mä taas tykkäsin enemmän tuosta masun päälle tulevasta kankaasta.
 
Takaisin
Top