Mahtuuko vielä tutut farkut? Vai joko on äitiysvaatteet käytössä?

Ei mene normifarkut enää, enkä oloiltani ole jaksanut mammavermeitä käydä sovittamassa. Ostin hätävaraksi pari kokoa isommat pöksyt lähiprismasta, niissä ja farkkulegginseissä pitkiin paitoihin yhdistettynä oon nyt hoitanut lekurireissut ja muut oman kodin seinien ulkopuolelle suuntautuvat aktiviteetit. Himassa verkkarit ja legginssit on kova juttu, pihalla meen toiataiseksi hyvin tilavissa tuulihousuissa. Onneksi hiljalleen alkaa kelit lämpenemään,niin saa kiskoa kesämekot kaapin perältä käyttöön!
 
HenkkaMaukan äitiysleggarit! :Heartred Miten olinkin unohtanut että nää on niiiiin mukavat päällä! Mikään ei purista tai ahdista tai kiristä ja näissä on niin paljon helpompi mönkiä lattialla taaperon perässä. Plus että nää pysyy mulla ainakin paljon paremmin tuossa mahan päällä ku ne äitiysfarkkujen resorit. En ehkä ota näitä enää ikinä pois. :grin
 
Saitte vakuutettua, että pitää hankkia omat leggarit heti kun seuraavan kerran käy kyseisessä kaupassa. :grin
 
Mä liputan kanssa hm leggareiden puolesta. Oikein mukavat ovat jalassa..:)
 
Tänään löysin HM alerekistä, MAMA super skinny stretchhousut 12€ ja kesäksi ohuet kangashousut 8€. Jos eivät tunnu mukavilta, niin pitää hankkia myöhemmin jotakin muuta. Hyvä tietää sitten jatkossa, että leggarit olisi yksi vaihtoehto.:smile
 
Vielä mahtuu samat housut kuin ennen raskauttakin, mutta kohta varmaan pitäis löytää jostain jotkut siistimmät äitiyshousutkin. Parit treenihousut on hommattuna H&M:n äitiysvaatepuolelta ja niitä voi käyttää varmaan pitkästi raskauden jälkeenkin. Muuten ei tekis mieli käyttää paljoa rahaa uusiin vaatteisiin, mutta toisaalta olis kiva kulkea ihan siisteissä kamppeissa. Mahaa ei tee (vielä?) mieli mitenkään korostaakaan, kun toistaiseksi näytän korkeintaan vähän lihoneelta...
 
Mulla mahtuu enään yhet omat housut ja sit omat legginssit (ja college housut tietenki) 3 äippäfarkut ostin kirpparilta kun halvalla sain :D ennestään mulla on yhet äippäcaprit ja yhet housut, enempää en aio edes ostaa, ostin kirpparilta myös yhen juhlavamman paidan mikä on kyllä normi paita mutta on sellanen löysä joten käy hyvin mahan kanssa, sit ostin myös yhen toisen paidan joka myös normi paita mutta löysä alaosa joten käy sekin mahan kanssa, itse en kyseisestä paidasta kovin tykkää, mutta menee raskauden ajan ja sit annan sen äidilleni, kun on ihan äitini tyylinen, päiväkodissa koitan vielä piilotella tän pari viikkoa (alkaa kesäloma) mahaa, koska emme vielä halua kertoa lapsille, koska meidän yhteinen 4v esikoinen olisi vain huolissaan että miten meille mahtuu enään vauva ja vauvan tavarat (hän siis ajattelee liian syvällisiä asioita ja ottaa niistä stressiä)
 
Mun mielestä ihan käsittämätöntä miten teille joillekin vielä voi mennä jotkut vanhat housut ku ite kaivoin äitiyshousuja esille jo joskus 9. viikolla. :grin Tai toki mullakin tällaiset tooooosi löysät haaremihousut menee kun ne jää tuohon mahan alapuolelle lonkkien kohdalle eikä oo vyötörökuminauhaa ollenkaan (nää meni viimeksi ihan sinne raskauden loppuun asti :wacky:), mutta muuten en kyllä uskalla edes haaveilla laittavani mitään normaaleja housuja jalkaan. Saattaisi jotkut leggarit vielä mahtua päälle mutta ahdistaisi kyllä ihan liikaa mahasta. Joitain normi paitoja voi vielä pitää jos on tarpeeksi mittaa että tulee kummun yli, ja edellisessä raskaudessa muutenkin hankin joitain ihan normaalin malliston paitoja mitkä vaan on vähän löysempiä malliltaan ja isompia kooltaan niin menee päälle.
 
Joo mä en myös ymmärrä miten voi mennä vanhat housut. Mun maha on jo ihan raskausmaha ja ei voi erehtyä. Samoin huomaan että lantio levenee koko ajan ja senkään puolesta ei enää vanhat housut mee jalkaan. Ja siis kyse ei oo lihomisesta vaan ilmeisesti mun kroppa vaan tekee tietä jo valmiiks. :grin Sama kävi viimeeksi, mutta alle vuodessa kaikki palautui ennalleen. Olin ihan kauhuissani, että muuttuiko mulla housujen koko yhtäkkiä pysyvästi monta numeroa isommaksi vaikkei painossa niin hirveitä muutoksia ollut, mutta ainakin sillä kertaa oli turha huoli. :rolleyes: (Niin kuin sillä nyt oikeasti olis mitään merkitystä.)
 
Mä en kans käsitä kuinka joillekin voi mennä vielä normihousut, etenkin farkut. Itsellä ollu käytössä äitiysfarkut jostain 8-9 viikolta saakka kun normifarkut painoivat niin ikävästi. Olisivat varmaan vielä tyyliin 14 viikolla mahtuneet, mutta jo todella varhain olivat aivan liian epämukavat päällä etenkin istuessa.

Nyt on pikkuhiljaa joutunut ostamaan äitiyspaitoja ja muita missä on selvästi pidempi helma. Normipaidat rupeaa olemaan isomman mahan kanssa liian lyhyet ja siihen kun yhdistää sen että äitiysfarkut ovat myös normaalia matalammat, niin jäähän ne auttamatta liian lyhyiksi.

Se vaan ärsyttänyt kun tuntuu että monessa paikassa nuo paidat ovat selvästi kalliimpia kuin normaalimallistojen ns vastaavat, mutta toisaalta ei viitsi telttojakaan ostaa että mahtuisi mahan kohdalta (vielä myöhemminkin). :shifty:
 
En mäkään norminormi farkkuja oo pystyny käyttää pitkää aikaa, mutta strechfarkkuja pystyin käyttää vielä pariviikkoa sitten ja nuo toiset housut on tollaset nahka tyyliset ja on oikein mulavat päällä, on sen verran matalat ja vyötäröltä ollu mulle aina sen verran isot että on vyötä täytyny käyttää, nyt tosin ei tarvikse sitä vyötä :D
 
Mä en kans käsitä kuinka joillekin voi mennä vielä normihousut, etenkin farkut. Itsellä ollu käytössä äitiysfarkut jostain 8-9 viikolta saakka kun normifarkut painoivat niin ikävästi. Olisivat varmaan vielä tyyliin 14 viikolla mahtuneet, mutta jo todella varhain olivat aivan liian epämukavat päällä etenkin istuessa.

Nyt on pikkuhiljaa joutunut ostamaan äitiyspaitoja ja muita missä on selvästi pidempi helma. Normipaidat rupeaa olemaan isomman mahan kanssa liian lyhyet ja siihen kun yhdistää sen että äitiysfarkut ovat myös normaalia matalammat, niin jäähän ne auttamatta liian lyhyiksi.

Se vaan ärsyttänyt kun tuntuu että monessa paikassa nuo paidat ovat selvästi kalliimpia kuin normaalimallistojen ns vastaavat, mutta toisaalta ei viitsi telttojakaan ostaa että mahtuisi mahan kohdalta (vielä myöhemminkin). :shifty:

Vink vink, tori ja facen äitiysvaatekirpparit. Edullisesti saa ja tarjontaa on paljon. Uutena ostettaessa jokainen vaate, johon on liitetty sana äitiys/raskaus/imetys tarkoittaa heti hintaa välillä reilustikin lisää.
 
Mä oon ostanut rekki.fi sivuilta nyt useampia käytettyjä äitiysvaatteita. Ei ole vielä saapuneet, mutta aikaisemmin jo tilasin yhdet äitiysfarkut ja ne on nyt mulla aika lailla koko ajan käytössä. :grin Muutkin housut menee vielä, jos saa ylimmän napin laitettua hiusponnarilla ja tarpeeksi pitkä paita päälle, mut alkaa olla kyllä tukalaa.

Tekisi kauheasti mieli ostaa uusia äitiysvaatteita, niin sais tasan niitä vaatteita mistä itse tykkää, mutta vain muutaman kk käyttöön se tuntuu niin turhalta ja epäekologiselta, etten kehtaa jos selviän ilmankin. (Vauvalle oon kyllä toisaalta ostanut ihan uutenakin :p).

Eilen kävin kaikki vaatekaapin paidat läpi sillä periaatteella, että jatkoon ne, missä en vielä ole selkeästi raskaana (ie hyvä töihin), ja yli puolet kyllä rajautui pois. Kohta ei enää pysty piilottelemaan!
 
Mä oon ostanut rekki.fi sivuilta nyt useampia käytettyjä äitiysvaatteita. Ei ole vielä saapuneet, mutta aikaisemmin jo tilasin yhdet äitiysfarkut ja ne on nyt mulla aika lailla koko ajan käytössä. :grin Muutkin housut menee vielä, jos saa ylimmän napin laitettua hiusponnarilla ja tarpeeksi pitkä paita päälle, mut alkaa olla kyllä tukalaa.

Tekisi kauheasti mieli ostaa uusia äitiysvaatteita, niin sais tasan niitä vaatteita mistä itse tykkää, mutta vain muutaman kk käyttöön se tuntuu niin turhalta ja epäekologiselta, etten kehtaa jos selviän ilmankin. (Vauvalle oon kyllä toisaalta ostanut ihan uutenakin :p).

Eilen kävin kaikki vaatekaapin paidat läpi sillä periaatteella, että jatkoon ne, missä en vielä ole selkeästi raskaana (ie hyvä töihin), ja yli puolet kyllä rajautui pois. Kohta ei enää pysty piilottelemaan!

Sama ajatus on ollut mulla, että uusia en halua ostaa muutaman kuukauden vuoksi etenkään kun näkee kuinka paljon käytettyjä on myynnissä. Sen verran olen ostanut, että investoin kesäksi uudet farkkucaprit kun esikoisen ajalta olevat eivät enää menneet päälle :smiley-ashamed008 Käytettynä en samanlaisia löytänyt niin päädyin uusiin. Takinkin tilasin, mutta se meni kuitenkin palautukseen. Onneksi löytyi viimein tästä läheltä siisti vaalea kesätakki.
 
Mä en myöskään halua ostaa uusia, mielestäni ihan rahan tuhlausta, varsinkaan kun en aio suunnitellusti enempää lapsia tehdä ainakaan seuraavaan 6-7vuoteen,joten ei ole järkeä, toki jos löytäisin jonkun huippuhyvän tarjouksen niin voisin harkita jos olisi tarpeellinen, mutta tällä hetkellä en koe tarpeen ostaa yhtään mitään enempää vielä :)
 
Olen siirtynyt töissä jo kokonaan äitiysfarkkuihin. Ostin yhdet lidlistä tosi edullisesti ja toiset nameit:istä 70% alesta, joten hintaa ei jäänyt paljoa mitään.
Vapaalla pidän sit muutamia löysempiä kangashousuja, mitkä menee päälle hyvin muutenkin.

Paidoista menee vielä kaikki normaalit, töissä lähinnä tosi isot neuletakit ja hupparit, koska ne peittää vatsan vielä jotenkuten (kunhan muistaa seistä suorassa ja vetää vatsaa sisään:grin). Pakko töissäkin kertoa pian, koska oli jo vähän kuuma alkuviikosta olla huppari päällä :wink
 
Työhousut menee viel kiinni mut oli alunalkaen tiukat ku vuosi sitte menin takas töihin. Nappi ei oo ollu kiinni enää moneen viikkoon. Eilen tulin töistä kotia ja miehelle valitin et ny kyl kinnaa työhousut nii pahoon et pakko vaihtaa collareihin. Onneks 2 työvuoroa jäljellä ja sen jälkeen kesäkuu lomaa. Sen jälkeen tuskin enää palaan takasi töihi ku sen verran fyysisestä työstä kyse.
 
Takaisin
Top