Mahtuuko vielä tutut farkut? Vai joko on äitiysvaatteet käytössä?

Oon taas pari päivää pyörinyt ihan vaan lapsen kanssa kotona, oikein rennoissa kotihousuissa, ja jos kaupassa on pitänyt äkkiä käydä niin vaihtanut sellaiset vyötäröltä joka suuntaan hyvin venyvät farkkuleggarit jalkaan... Eilen lähdettiin hoitamaan enemmän asioita ja ajattelin oikein panostaa sen verran että laitoin ihan kunnon housut jalkaan. Virhe. :eek: Vaikka ne olikin farkut ihan vaan kuminauhalla eikä edes nappeja tms niin ahdistus oli ihan hirveä, ja koko illan oli sitte jotenkin ihan tuskainen olo ku muutaman tunnin joutui niissä housuissa olemaan. :wtf:

Eli tänään kaivan äitiysvaatekassin esille niin että kun seuraavan kerran tekee mieli "panostaa" pukeutumiseen voi vetää mammafarkut jalkaan ja olla ahdistumatta! :cat:
 
Mä oon nyt pari viikkoa ollut saikulla ja pistänyt farkut jalkaan vaan kun oon lapsen hakenut päikystä ja ai kun ne tuntuu kamalalilta. Ens viikolla tarttis varmaan koota ittensä ja mennä töihin, mutta vaatepuoli on kieltämättä haastava... Mun saikusta varmaan jo arvataan mistä on kyse (plus kun syöminen tuotti jo ennen saikkua ongelmia) mut en millään olis vielä halunnut tästä töissä kertoa. Jos yhtäkkii pelmahdan paikalle mekko päällä ni se on viimenen naula arkussa, kaikki sen sit tietää :D

Mut ongelma on myös, että mulla ei ole oikein ”työmekkoja” ja nyt väsyneenä ja pahoinvoivana pitäisi raahata ittensä vaatekaupoille, mitä muutenkin vihaan.

Pistä vaan netti laulamaan kaikkiin kivoihin verkkokauppoihin josta saa ilmaisilla postituksilla ja palautuksilla uusia mekkoja! Se on niin parasta kun koko maailman valikoima on auki sun nenän edessä ja sitten klikkaamalla saat tilattua ne herkut kotiin :)
 
Tänään ekaa kertaa aamulla ponnari farkkujen napin ja napinläven väliin. Sit jännitti työpaikan pukkarissa ettei kukaan työkaveri huomaa :angelic:
 
Luovutin eilen ja vaihdoin äitiyshousuihin,. Kyllästyin ponnareiden kanssa pelaamiseen, kun farkkujen pesun jälkeen olisi tarvinnut vetoketjuun toisen mapissa olevan lisäksi :grin

Onneksi on pitkiä t-paitoja, niin resori jää sinne alle piiloon. Se resori saa muutenkin olla vielä kaksin kerroin, että on mukava.
 
Nyt on alkanut tuulihousutkin napakoitumaan ja viikonloppuna enää yhdet farkut oli sopivat. Vielä silti sinnittelen ja yritän selvitä näillä. Tuntuu, että manaan huonoa onnea, jos liian aikaisin menen etsimään äitiysvaatteet esiin, vaikka eihän siinä ajatuksessa toki ole mitään järkeä. Toisaalta ois varmaan jopa fiksua käydä vanhat äitiysvaatteet läpi tässä vaiheessa ja laittaa kiertoon, jos eivät ole enää muutenkaan sopivia :joyful:
 
Minäkin siirryin viime viikolla äitiyshousuihin ja löysiin paitoihin. Maha on ollut jo kohta kuukauden päivät turvoksissa ja viimeisen viikon ajan jo selvästi erottuva. Ens kuun alkupuolelle asti ajattelin asian töissä salata, mutta saa nähdä saanko peitettyä vauhdilla kasvavaa mahaa sinne saakka:grin tänään 10+5. Oon aina ollut tosi tarkka minkä näköisissä vaatteissa kotoa ihmisten ilmoille lähden, mutta nyt oon kyllä ihan surutta lähtenyt collareissa ostoksillekin:hilarious:
 
Ostin Mamaliciousin äitiysfarkut viime viikolla, ja on ollut hyvät käytössä :) nyt 9+4. Mahaa sen verran turvottaa, että olo on mukavampi ilman puristavia perusfarkkuja. Nämä näyttää ihan tavallisilta pillifarkuilta, joissa on lantiolla mustaa kuminauharesoria, mikä jää paidan alle.
 
Mulla kohtu jää jotenkin niin alas vielä että jos joutuu istumaan pidempiä aikoja niin äitiysfarkutkin kiristää... :wtf: Jotenkin just se farkkukankaan ja maharesorin saumakohta jää istuessa painamaan ikävästi. Eli leggarit kutsuu näin alkuun! Kotona pyörin iloisesti jotkut löysät, matalavyötäröiset haaremihousut jalassa mutta ne on niin ohuet ettei näillä säillä voi lähteä esim kauppaan niissä...
 
9+3 ja vielä menee ihan normivaatteet. Jännä, sillä edellisessä raskaudessa taisi turvottaa paljon enemmän, ja mielestäni siirryin jo aika aikaisin äitiyshousuihin... :think005 mutta ehkä se on sitä kun masu on muutenkin eri mallinen, niin ei näy ihan heti, toisin kuin silloin kun oli 48 kg riuku :laughing002
 
Pitäisi muuten kaivaa ne mun ainoat äitiysfarkut esiin ja kokeilla, että onko ne yhtään hyvät enää. Sektion jälkeen olisin halunnut käyttää niitä vielä, kun maha oli turvoksissa, mutta tuubin sauma osui juuri sektiohaavaan...
 
9+6 ja normaalit vaatteet on käytössä vielä. Tykkään kyllä muutenkin käyttää semmoisia ei-kiristäviä vaatteita (esim. farkkuleggingsit), mutta välillä jos olen syönyt jotain tuhdimpaa ruokaa niin tuntuu että puristaa mahaa vaikka leggarit onkin aika joustavat. Varsinkin jos pitää vielä istua niin puristaa kahta kauheammin. :grin
 
Tilasin tänään muutaman mekon ja leggingsit, kun farkut alkavat ahdistaa liikaa. Mahtuvat kyllä, mutta painavat epämukavasti. Viikkoja 10+5. Sain myös yhdet äityshousut käyttöön, mutta ne nyt pyörivät vielä päällä :D Mutta hankaluuksia on ollut pukeutumisessa!
 
Mulla oli muutenkin niin vatsasta kiristäviä farkkuja että ei tehnyt niitä mieli pitää. Ostin suoraan jo vähän niinkun valmiiksi äitiysfarkut Lidlistä :) niitä jo käyttänyt vaikka tarvetta ehkä ei ois ollukkaan:)
 
Mä en edelleenkään siedä mitään painetta vatsalla. Ostin uudet leggarit (kaikk vanhat niin nuhjuset) suoraan raskausmallia, mutta ei toivettakaan että resoria voisi pitää vatsan päällä. Mulla on aina rullattuna tonne lantioon asti. Iltasin kotona lähtee nekin housut pois kun turvotus alavatsalla niin kova. Saisi jo helpottaa!
 
Vanhat farkut ja housut mahtuu edelleen, mutta tullut pidettyä äitiysmalleja jostain oisko ollut 8 viikosta eteenpäin. Tämä vain sen takia kun tavalliset housut puristanut/painanut ikävästi alavatsalta etenkin istuessa. Onneksi muuten siis kaikki muut vaatteet (paidat, hameet yms) mahtuu hyvin kun vasta hiukan kasvanut kumpu. Nyt siis 12+4.
 
Mulla puristaa kaikki housut, ja jotkin paidat kummasti kutistuneet. Tää on mun 3. raskaus, joten luulen että maha muodostuu nyt jotenkin nopeammin. Turvotusta koko vatsan seudulla, ei pelkästään alavatsalla. Paino ei ole noussut, vain keskivartalon muoto muuttunut. Nyt rv12+0.
 
Mun raskaussovellus kertoi tällä viikolla että sikiö on kumkvatin kokoinen, mutta kohtu jo greipin kokoinen - ja siltä tosiaan tuntuu. Kova pallo alavatsalla hankaloittaa housujen valintaa. Tavalliset sukkahousut onneksi vielä mukavia käyttää.
 
Mullakin ollut koko viikon sukkikset ja mekot käytössä, kun normi housut puristaa jo niin pahasti. Oon tosi hoikka normisti niin kyllä alkaa jo alamasu selvästi pyöristymään :happy:
 
Mulla tulee takkiongelma. Kaivoin välikausitakin komerosta ja sain sen just ja just kiinni :grin Yhdet farkut menee vielä, mutta ei niitä viitsi kovin pitkään pitää, kun alkavat vähän ahdistaa. Parit äitiyshousut olen ostanut jo, mutta vielä en ole niitä käyttänyt. Kotioloissa ulkoilut hoituu tuulihousuilla, jotka vielä mahtuu. Sisällä hiihdän collareissa tai leggareissa.
 
Vaikkei vatsa vielä ulkopuolisille näykään, kiin sen verran on sivuprofiili pyöristynyt, että pakko katsoa mitä laittaa päälleen.
Tavalliset farkut menee vielä hyvon, varsinkin ne vähän matalampivyötäröiset. Suosin kuitenkin semipitkiä paitoja, jotta farkkujen napin voi avata kun istuu liian kauan :)

Ostin lidlistä kans jo äitiysfarkut, mutta en ehkä ihan vielä tarvitse niitä. Harkitsin tosin muutamien tavallisten farkkujen muokkaamista resoreilla, jolloin niistä saisi hyvät äitiysfarkut. Niiden vyötärö on normaalistikin niin kireä etten ole käyttänyt niitä, joten ne voisi hyvin koittaa muokata äitiysfarkuiksi.
 
Takaisin
Top