Mahtava maaliskuu 2011

Moooooiiii!

Mäki oon täällä! TÄÄLLÄ! En kaukana, mutta silti ei nyt oikein ajatus toimi.
Kerroinkohan jo olleeni viikonlopun Tallinnassa tyttöjen kanssa? Oli oikein superihana irrottautuminen! Jee, teki niin hyvää! Sopivassa suhteessa naurua (no okei, sitä oli reissu tulvillaan!), ihanaa keväistä Tallinnaa, rakkaita kouluystäviä ja yksi uusi belgialainen tuttavuus, hyvää ruokaa (nautittuna kiireettä, toisten lautasilta uusia juttuja maistellen jopa ennakkoluulottomasti (siis minä, nirsoilija), ja ruoan sai syödä lämpimänä! Ja halpaakin oli, parhautta!), hieman alkoholia ja paljon huonoa läppää. Se oli just hyvä tähän väliin! Kevät tulee, alkaa tällä mammalla taas sosiaalisenelämäntarve kutitella vatsanpohjaa :)

Joona kässäs vihdoin perjantaina, että kahdella jalkaterällä kävellen pääsee paljon nopeammin kuin polvillaan hiihtäen! Jes! Viikonlopun aikana täällä on ollut kävelyharjoittelua, nyt on askel notkea ja nopea, ei horju enää! Samalla oppi nousemaan seisomaan ja lähtemään siitä kävellen, eikä tarvii aina huonekalujen avulla nousta pystyyn... Kehitys oli ihan hurja, sen huomasin itse maanantaina aamulla!

Joonalle tuskaa on tuottanut siis äitin poissaolo reissussa ja ma-ti yössä töissä. Eilen oli niiiiiiiin takertuvainen pieni poika, vaikka Joonan lempparitäti oli hoitamassa, eli hyvässä ja tutussa seurassa ollutkin tuon yön, kun sekä äiti että isi ollut töissä. Poika oli pökertymäisillään siitä ilosta, että äiti JA isi oli yhtäaikaisesti ihan vaan Joonaa varten leikkimässä <3

Hennasin synttärikemut, nomnom! Oon vähän kade, meillä ei oo suvussa tollasia bileitä juurikaan, surku... Mut ehkä mä voin aloittaa sen perinteen! :)
Toivottavasti teillä kotona ei odota kaaos pommimiesten jäljiltä ;)

Maarisen ja pesueen reissu on ilmeisesti ollut myös täynnä elämää! Ihanaa, sille äidillekin! :) Nyt sitten taas taantumasta eteenpäin ja kohti uusia taitoja! Onneks siellä osataan nauttia myös siitä ajasta, eikä tarvii hopulla hiihtää etiäpäin.

Mites meidän tuorein äiskä? Joko Amppu ootte saaneet perheen yhden katon alle ja kohti arkea? Mites isoveli vauvaan suhtautuu?

Meillä oli äsken Bunni ja Sampo leikkikaverina. On se silläkin rouvalla se etureppu kasvanut, että ei oo pelkästään tickeri joka juoksee... jee, "pian" (vaikkei se ehkä Bunnista siltä nyt tuntuiskaan ;)) on taas lisää uusia vauvoja :)

Ihana kevätsää! Ipana unilla ja äitillä keksejä kaapissa. Illalla karkaan myös ravintolaan syömään, kaverin synttärijuhlat. Mutta vain syömään ja sitten kipinkapin kotiin, jotta isi pääsee töihin...
 
Moi!
ei mennä pois, ei. Mun aikani ei ole enää ees kortilla..tai sitten se kyseinen kortti on hukassa. Tuntuu, että aina kun tähän epämukavalle tuolille istahtaa, niin tyttö on kirskuhampaineen kimpussa. Äh. Hermostuttavaa.

LEIKKEJÄ: eilen kaivoin hiekkamuotteja esiin.. joopa joo. OLin raskausaikana hormooni hurmoksissa niitä ostellut valmiiksi. Noh siis, menimme ulos leikkimään ja vääntämään lumesta lumikakkuja. Suloisia pikku dinosauruksia, joita äiti ihasteli ja lapsi talloi kasaan, ymmärtämättä lainkaan asian hienoutta.

LUONTO-ASIAA: pihan kolme muurahaispesää tuossa kuusikon reunassa ovat jo paljaana! Kohta se kuhina alkaa! Onnes, muistelen viimekesästä, että nuo on metsä murkkuja ja pysyvät myös siellä. Ja ehkä pitävät ne käärmetkin loitolla. Ja samalla kun hoksasin nuo murkkupesät, tajusin, että enmpä sitten tullut syksyllä laittaneeksi niitä krookuksen sipuleita maahan. Tuolla ne pussissa, kaapin perällä, on vieläkin....

SANNA SANNA... juuri parastahan on se erittäin huono ja naurettava läppä! Parasta! Ja sopivasti siideriä ja hyvähenkistä seuraa! Kiva reissu sulla! MUn yks pojista oli käyny Tukholmassa maanantaina. Istunu siellä puistossa. Katsellu kevään ensi kukkia ja syöny jäätelöä...... KEVÄTTÄ!!!!!

Ahaa.... aurinko sulattaa lumikatot vettä valuvaksi! Nyt odotellaan ensimmäisiä keltaisia perhosia??? Ja joutsenien äänet jo olin kuulevinani......

Toinen sykettä nostava kuppi kahvia ja suihkuun. Perhekerhoon ei sitten ehditty herätä tänään(kään).
 
Jee, onneks Maarinen ja Hennas on täällä mun seurana, niin ei tarvii yksin värjötellä ootellessa paluumuuttoa. Tosiaan, täälläkään ei enää ehditä koneelle ku ainoastaan ipanan nukkuessa tai joskus nopeasti pikaisesti salaa sen istuessa syömässä... Vaan ei silloinkaan viitsi vaan konetta tuijottaa, vaan katsella tota päivä päivältä taitavammaksi (ja vaativammaksi, huh mikä temperamentti ja tahto, kun jotain pitäisi saada ja paska äiti kieltää herkut ruoka-aikana!) käyvää ihanaa pientä poikaa.

Hiekkamuotteja! Mä koitin viime syksynä käydä katselemassa pariinkin otteeseen kivoja hiekkaleluja, mutta aika heikosti oli... Josko sesonki oli jo lopuillaan, tiiä sitten. Tänä keväänä siis täytyy ottaa parempaa tuuria matkaan! :)

Ja oot maarinen aivan oikeassa. Se tyttökavereiden huono läppä, jolle itse nauretaan ihan kippurassa ja vedet silmissä, muiden ihmisten pyöritellessä päätään ja pohtiessaan meidän promilleja (usein siis olemattomia promilleja, elämäniloa vaan!), se on sitä parhautta. Suoranaista kemiaa!

Huh, mua väsyttää ihan pirusti. Taistelenkin tässä pääni kanssa, et keitänkö kahvia vai laitanko koneen tästä sylistä pois ja otan tirsat... Haluisin oikeesti olla ottamatta tirsoja, jotta pääsisin illalla vähän aiemmin nukkuu...
 
Joo, täällä ollaan!!! Välillä pitää tehdä töitäkin... ;-)

Meidän neidille oli salaa tulla tupsahtanut seitsemäs hammas. Alas oikealle siten, että väliä muihin alahampaisiin on noin kahden hampaan verran. Outoa! Luulisi, että ne tulisivat jonkinlaisessa järjestyksessä, mutta ilmeisesti ne arpoutuvat ihan miten sattuu. Kai niitä hampaita sitten alkaa puskea ylös enemmänkin ja toivottavasti tulevat yhtä huomaamattomasti kuin tämä edellä mainittu...

Sanna, ihanalta kuulosti rentoutumisreissusi! Pitäisi tämänkin mamman päästä taas tuulettumaan... Ja onnea Joonalle hyvästä kävelyvauhdista! Kohta sinäkin Sanna saat juosta pojan perässä. Meillä neiti juoksee jo aika kovasti ulkovermeet päälläkin, joten saa olla silmät selässä, että ehtii napata karkulaisen kiinni ennen pihatien loppua. Nyt kun vielä kiipeilee joka paikkaan ja toimii "sähkärinä" pöytälampuille rämpäten on/off. emoticon

Oletko Maarinen tehnyt uusia kirppislöytöjä?
 
Hennas, niin siis kyllä tuo on jo kuukauden päivät ainaski kävellyt, mutta pääsääntöisesti hiihtänyt polvikävellen, nyt oppi sen ripeän askeleen ja juoksemisen :D Kiipeilyvimma on täälläkin ollut jo pidempään päällä, vihdoin ehkä rauhoittumaan päin! Tosi raivostuttavaa olikin, kun ipanalla ei oo tasapainoa nimekskään, mutta pakko vaan kiivetä joka puolelle...
Huh, joten kiitos tsempeistä, tätä varten sitä on henkisiä akkuja kai ladattu tän liki 2v, että on tätä jo "odotettu", vaikkakin vähän ehkä kauhulla ;)

Jeet Pinjan hampaalle! (Hih, meinasin kirjottaa Pinjasin hampaalle, äidin nickin myötävaikutuksesta kaiketi ;)) Se on joo vissiin aikamoista bingoa, että miten noita hampaita tulee! Joonalla on tullut yllättävän loogisesti, ja nyt enää näistä ekana tulevista hampaista puuttuu kulmahampaat ylhäältä ja alhaalta. Ihan takimmaiset poskihampaat tulis kuulemma sit vasta joskus 2v kulmilla?
Hei syötättekö te ipanoille purkkaa tai xylitolpastilleja? Ku pk-mammojen kanssa tuli puheeks, et niitä ois suositeltu just näiden ikäisille. Mietinkin siis, et minkähän mallisia pastilleja sitä sit ostais, että toi ei niitä kokonaisina nieleskelis vaan sais vähän oikeesti imeskeltyä/pureskeltuakin?
 
..mistäs HENNAS asvasit? Justiiin tulin yhdistetyltä Lidl.Tarjoustalo, Kirppis-reissulta! Haaaa!!! Vähän oli nuhrunen tarjonta tänään, mutta löytöjä tuli tehtyä:
VENLALLE
- kesäkengät, super tyttömäiset, valkoiset kukka sandaalit 3 €
- kevät haalari, räikeän pinkki ja iisisti röyhelöinen... 3€
- yöpaita/yömekko, lila 1 €
- hassu punainen koirabody 0,40 €
- kahdet UUDET sukkikset 1€/kpl
- vaalea roosa villatakki, semmonen "parempi", 2 €
- mansikka toppi, käyttämätön 2 €
kuvailen yöllä ja laitan blogin puolelle aamuun mennessä. (ehkä)

Nyt tämä humputtelija menee saunaan....
 
Takaisin
Top