Mahtava maaliskuu 2011

Hei vielä,

aurinkolaseista, optikko totesi saman mikä me itse todettiin, nyt on hyvä totutella arskoihin kun ne saa pipon alle ja niitä ei saa toppahanskoilla pois päästä ;) Lisäksi meillä ainakin lasit unohtui pulkkareissulla heti! Ja autossa poika ei selvästi tykkää kun aurinko paistaa silmiin (kukapa tykkäisi) ja autossakin ne sai olla päässä. Kai niitä on sitten kivempi kesällä heittää Korkeasaaren lautalta mereen tms. :D Oli muuten melkoisia hintaeroja Julboissa.... Meidän omalla kylällä irtosi kaikkein halvimmin.

BUNNI, onnea omasta kodista! Ihanaa, Pikkupojille tilaa temmeltää (olikos se niin että teille luvattiin tosiaan toinen poika...).

Meillä syötetään vielä täysin, annan lusikkaa omaan käteen sitten kun jaksan taas siivota ja taivun lattialle ;;) Lusikka menee kokeillusti nätisti suuhun, mutta paljon kivempi on toisella kädellä käydä räpeltämään sitä mitä lusikassa on. Joten siirrettiin suosiolla hieman edemmäksi. Leivät, hedelmät ym ym syö kyllä itse sormin ja sylkee jos äiti laittaa suuhun, pitää saada itse laittaa "palaset" suuhun omaan tahtiin. Juusto on niiiiin hyvää. Pojalle pala oltermannia käteen niin voi että mitä muikeita ilmeitä :) Kätevästi jo syö leivät kokonaisena, tosin jos on liian iso pala kädessä vaaleaa leipää niin helposti menee ahmimiseksi, tummaa malttaa pureskella paremmin. Tässä ei siis ole mitään ihmeellistä että syö jo leipää "normaalisti", mutta me ollaan miehen kanssa niitä megajättitukehtumispelkoisia, joten meille vanhemmille on saavutus antaa kokonainen leipä pojalle käteen emoticon Ruokailun sujuvuus on kyllä ainakin meillä täysin suhteessa nälkään, joten joskus kunnon ulkoilun päälle vois taas kokeilla antaa itse syödä, ei varmasti tee mieli hukata muruakaan :) Ja meillä puuro maittaa, aamulla ja illalla ja sellaisenaan.... Joskus laitan mustikkaa pakkasesta jäähdyttämään. Nautiskelen tästä, uskon että ei mee kauan kun huudetaan hilloa/voita puuron päälle :) (ja itse saa taas syödä leipää vieressä ja poika antaa syödä. Kunhan pitää juustopaketin jääkaapissa :) On vielä sen verran pyöreä poikanen, että ei viitsi turhaan mitään makeaa antaa. Mielenkiinnolla odottaa seuraavia mittoja, on omaan silmään niin pitkän näköinen poika jo!
Sannak, juoko Joona enää ollenkaan korviketta?

Nyt unille Amppunen!!!! Mies on raksalla niin heti minä kukun täällä, niinku ei osaasi yksin mennä nukkumaan. Piristyksenä arkeen käytiin tilaamassa miehelle tänään uudet rillit ja ne oli niiiin hyvät! Tag heuerin superhyvät pokat. Se oli kyllä minun viimeinen ristiretkeni raskaana, puhkuen ja selästä kiinni pitäen. ...Pranametrin hemmottelusessio.... Mulle kanssa!! Jos alkaisi kovasti jo vihjailemaan että olispa kiva saada äitienpäivälahjaksi kosmetologille lahjakortti. Sellaanen tonnin lahjakortti varmaan piisaisi alkuun ja auttaisi sitte synnytyksen jälkeen... ;;-P

Unia
 
Hihihih.... vai tonnin hemmottelulahjakortti! No hitto, täytyy laittaa omallekin äitienpäivätoivelistalle! :P

Amppu, meillä siirryttiin korvikkeista tavismaitoon tossa vuoden vaihteen jälkeen, koska ne nyt saatiin vihdoin kaapista loppuun käytettyä... Tosin huomasin (taas!) tänään, että ihan edelleenkin mulla näyttää olevan yks Nan3:n tuolla hoitolaukussa reissumaitona pyörimässä :D Eli sen kyllä saa apina juoda pois joku kerta... muutoin meillä on reissussa laktoositonta (koska ei oo niin makeeta ku hyla) rasvatonta maitoa, tai silloin tällöin ollut myös sitä Muksun taaperomaitoa. Tetramaidot on just jees, kun niissä on se pilli!
(Vielä pakko udella, että mistä tällanen kysymys tuli mieleen? :O)

Ah, ja tosiaan! Arskat kypärämyssyn päällä, mutta kevyen fleecepipon alla oli just hyvä kombo! Vielä ku sais ehkä piirun verran säädettyä niiden remmiä, tänään oltiin jo aika lähellä optimaalista asettelua! Autossa ei onneks tarvii, ku on varta vasten ipanaa ajatellen (hah, oikeesti siis vaan kyse miehen turhamaisuudesta huoltaa Rakastaan! Mut mulle viime kesänä hankitun uuden auton tummennuksia perusteltiin aurinkosuojalla ;)) tummennettu ikkunat, niin ei pääse aurinko paistelemaan silmiin.

Ja mä en myöskään malttais oottaa ton ipanan uusia mittoja! Täytyy joku päivä koittaa saada se seinää vasten seisomaan, jos sais ees jotain otettua... Hurja pituuspyrähdys on mun mielestä taas ollut, ei oo enää kovin montaa 86cm vaatetta kaapissa! Jopa Reiman 86cm toppahaalari kirrailee jo, mut onneks ei oo enää montaa käyttökertaa sillä edessä... Saa siirtyä niihin uusiin ihaniin välikausipukuihin, mitä oon tolle ipanalle hamstrannu ;)
 
Moi....
Jotenkin matalalentoa meikäläisen mieli... mieskin jo uteli, että mikä *ittu sitä mujan naamaa venyttää? No, en tiedä. Perus paskaa ja liikaa tiskejä, pyykkejä, imurointeja...ym.ym ja liian vähän unta. Tiiättekö, kun periaatteessa kaikki on ihan hyvin, muttei kuitenkaan! Ja ei sitä voi etes selitellä. ( huoks.)

Mutta mutta... hiekkalelujen lisäksi kaivoin piha varastosta sen viimekesän keinunkin tytölle. Paistoi aurinko NIIN iloisesti tuohon kasvihuoneen eteen, että OLI pakko fiilistellä. Ja Venla oli jokseenkin ihmeissään, mutta tykkäsi! Sitä kiikkua sitte ihailtiin vielä pitkään sisältä ikkunasta käsin.

BUNNILLA uusi koti! Voi! Saat kuule rouva paljon mieleenpainuvia muistoja tuolta ajalta! Kaikki tuoksut painuu ikuisiksi ajoiksi mieleen. Ja se valo mikä sinne uuteenkotiin paistaa.... ja taas tämä "vanha rouva" sanoo, että kokemusta on. Päästä uuteen kotiin raskaana ollessa, viimeisillään. Onnea!

AMPPU!!!!!!!!! Ai että vika neuvola? Sulla sitten jo viikkoja 40+ kasassa????? KÄÄK!
Prinsessa uutisia saa sitten odotella joka päivä!!! Lakeuksien prinsessa - ihan kuin jostakin sadusta!

PRANAMETRI. jEP. Hämeenlinnaan reilu puolen tunni ajomatka meiltä! Paat sitten kesällä rohkeesti viestiä, kun tuutte. Tullaan vaikka hakee! Ollaa KOKO kesä kotona, kun meillä on taas se torikahvio. Tullaan vasta syksyllä Suolahteen..Ehkä jossain vaiheessa käyhään Pyhäsalmella nyt keväästä, kun isi ja äiti (mun) asuu siellä. Niin, ja jos teijän matka osuu heinäkuun ekalle viikolle, niin olette TERVETULLEITA telttailemaan meidän pihaan Nim. sillon olis tarkoitus kotikutoisia "perinteisiä" festareita viettää kavereiden ja siskojen ja veljien kanssa!

SORMET KURKKUUN. Nyt sen uskon, nää lukee. Meijän tyttö se on tänään tunkenu kahdella kädellä sormia suuhun. Yökkii vedet silmissä.... Mut, koska mä oon niin hirveen viksu, niin keksin vissiin oikean syyn moiseen: TAKAHAMPAAT. Siellä pullottaa ikävästi! Josko se niitä tutkisi?

KASVU on hurjaa täälläkin. Katoin just, että syksyllä kasvunvaralla ostettu välikausi puku, koko 86 cm, vetelee meilkein viimeisiä? Täh? Täähän tarkottaa sitä, että mami pääsee kirppiskierrokselle. Jee...ja tosiaan kirppikselle. Tuota äsköstä pukua on pidetty kaikenkaikkiaan ehkä 10 kertaa.. Siinä ois satanen menny hukkaan uuden puvun kanssa.

SANNAKOO... kuules Espoon likka. Meijän perhe olis tulossa Myyrmäkeen viikon 12 lopulla. Ollaan Vantaalla siis koko viikonloppu ja viel mahd. maanantaikin... Lauantai aamupäivä on MULLA vapaata. Ajatteli mennä Venlan kanssa uimaan ja sitte iltapäivällä Myyrmanniin ostoksille... Kilkuttaako sulla kellot??? Pannaanhan yksityiselle puolelle? jos siis oot sinne parturiin....

ok.ok. ok. ryntään tonne blogini puolelle, kun en ole sielläkään sanan sanaa koko viikolla rääkiny.
 
Maarinen, no voihan piru! Oon meinaan tyttöjen kanssa rellestämässä kuun vika vkl, lähetään lauantaina Tallinnaan ja palataan vasta sunnuntaina... Perjantaina on reissuun matkaan lähtevä ystävä tulossa Kotkasta jo meille, niin päästään yhtä matkaa sitten aamuaikaseen lauantaina satamaan. Maanantai siis ois ainoo mahdollinen treffipäivä...? (Ja siis ei me olla parturiin menossa ku ehkä vasta joskus kesällä/syksyllä, riippuen vähän tuon tukan kasvun jatkumisesta ;))

Elegia, voi Eemeliä, ihana! On se äiskän sydäntä lämmittävää, kun pieni rakas kiittää sydämensä pohjasta hyvästä ruoasta! Itse tätä kultaista ekaa hetkeä vielä ootellaan <3

Maariselle vielä suuren suuret halit ja lentosuukot sinne venyneen naaman pariin, älä sure, pian se kevät ihanine juttuineen saa sen naaman venymään siihen toiseenkin suuntaan, ihan vaikka sitten painovoimia ja mitänäitänyon uhmaten! :)
 
Huomenta ja perjantaita!

Maarinen, rutistus tältäkin suunnalta. Mulla oli tänä aamuna hiukan naama nyrpällään, kun tyttö on herännyt koko viikon kuudelta ja AINA se olen minä, joka nousee tytön kanssa. Hiukan väsyttää! Meinasin taas antaa ukolle hieman palautetta. Onneksi aurinko paistaa, joten se sentään vähän piristää.

Voi, kirppiskierros! En ole päässyt kunnolla kirppistelemään moneen kuukauteen. Esittelethän sitten Maarinen löytösi. Eilen kävin ihan pikapikaa katsastamassa tarjontaa yhdellä kirppiksellä, kun sattui olemaan puoli tuntia "ylimääräistä" aikaa. Löysin tytölle kesäksi muutaman vaatteen ja collegetakin. Olis ollut kyllä aika paljon kaikenlaista "merkkivaatetta", mutta en viitsi nuhraantuineita ja kulahtaneita ostaa...

Bunnille onnea uuteen kotiin!!!

Jokohan se Amppu puuskuttaa...?
 
Amppu puuskuttaa kotona vielä. Pyykkiä ja siivousta edessä. :)

Elegia, ostettiin Julbo3 ja maksettiin 40 egeä omalla kirkonkylällä. Kaupungissa oli 59 euroa! Sovitettiin myös nelosia, ei kakkosia ollenkaan, ne tuntui tosi pieniltä! Tosin meillä on iso pää ja isot jalat! :)

Ja siis Maarinen, vielä ei ole yli 40+ vaan ne on luvannu käynnistellä ennen sitä. Neuvolaan ei enää tartte!

Sannak, tuli vain mieleen kun meillä juodaan vieläkin iltapullo nanni+maito sotkotusta, tosin enää 140ml noin yhteensä. Se on meidän ainut tuttipullo päivässä enää, muut menee aterioilla lasista ja tavallista maitoa. + jogurttia ja juustoa.... Tiukkaa tekee se 5dl päivässä, mutta kyllä se kokoajan juo aterioilla enempi ja enempi. Huitoo lasin suuntaan ja pyytää. Ei aina niin kauniisti muista ;) (=huitoo ja ärjyy jos ei heti hoksaa mitä se haluaa!)

Hyvää viikonloppua
 
nononon..nopeee.... HENNAS panin tonne ilopalapeliin justiin hirveen nivaskan kirpputorilta ostettuja vaatteita näytille..

ja SANNAKOO..mulla on tasansen varmasti krapula sillon manataina... että jospa ei nyt suunnitella kummempia....

....ja nyt pihalle kuuntelemaan sitä linnun laulua.. jospa se omakin mieli alkaa siinä mukana hiukan hyräilemään..... (kiitos haleista)
 
Amppu, meillä maito juodaan aina pullosta, useampaan otteeseen päivästä. Mukista (nokka, venttiilillä...) menee sitten vettä ruokien kanssa. Joona on taas tykästynyt juomiseen ihan uudella lailla, joten joskohan sitä vois antaa maidotkin siitä, ainaki kotona ollessa? Onks teillä ollenkaan enää päikkäreille mennessä maitotarjoilua?

Maarinen jaa että krapula! No hih, sitten ei ehkä kannata suunnitella mitään tosiaan ;) Mut sulla varmaan on mun numero vielä tallessa, niin laittele tekstaria, jos nyt sit kuitenkin näyttää krapulattomalta ja jaksaisitte lähtee Myyrmannissa pyörähtää! Sinne ihan sillain kohtuu näppärästi tästä kuitenkin junilla pääsee, autoahan meillä ei aja kuin isi, eikä sitä viitsi aina kuskiks valjastaa - etenkään arkipäivisin, ku silloin sen pitäis nukkua...

Mulla iski kans hirvee kirppishinku! Eilen kävin taas pyörimässä kaupoilla, eikä siellä oo oikeen mitään kivaa, enkä todellakaan ala ipanan t-paidoista maksamaan yli 15e! Oon haalinut Joonalle kauheen kasan 92 kokosia bodeja, mutta eihän tuo ipana niitä juurkaan suostu käyttää... Aina koittaa repiä paitaa ja suuttuu, kun ei saa sitä rakasta napaansa sieltä esiin ;) Nyt sit pitäis kai vaan suostua lapsen tahtoon ja jättää noi bodit pois kavalkaadista, onhan ne jo aika hankaliakin. Ja kun ei tuo ryömi (edelleenkään ;)) niin eipä ne paidat oo mitenkään hilautumassa ylös.
Samalla pitäis vähän kuvailla noita vaatteita ja laittaa myyntiin, josko netin kautta alkuunsa noita ulkovaatejuttuja (ja ehkä vois muutaman muunkinlaisen vaatepaketin sinne koota myyntiin), kun en sinne kirppikselle näemmä saa itseäni hilattua myymään!

Viime yö oli ihan taivaallisen ihana! Joona on nyt siis jokusen yön tässä rääkynyt yöllä ja melkeen järjestään klo 2-3 ollaan valvottu huutaen. En tosiaan tiedä, et mikä ihme tolla nyt on!! Ehkä kulmahampaat kiukuttaa tai sit muuten vaan vituttaa.. Onhan tolla muutenkin hyvin selkeä vuotiaan ahdistus ja maailmantuskakausi menossa. En kuitenkaan halua sitä oppimaan, että voi meidän sänkyyn aina tulla nukkumaan, koska itse en sit kuitenkaan nuku kunnolla, jos saa olla stand-by-tilassa vahtimassa, ettei ipana keksi hypätä sängystä päälleen kesken unien... Mutta viime yönä nukuttiin siis niiiiiin kauniisti klo 20-8.45! Joskus ennen kuutta itkeskeli maitoaan, mutta heti sen jälkeen nukahti uudestaan ja seuraavan kerran herättiinkin tosiaan vasta tuolloin oikein sopivaan aikaan. Jee! Näitä öitä jatkossa lisää taas, kiitos!
 
Sannak, ehkä me on vähä tietoisesti hankkiuduttu pullosta eroon, jos kohta pitää antaa pulloa kahteen suuhun :) Iltapullon oon halunnut vielä pitää koska se on pojalle niin rakas ja rauhoittaa hyvin unille. Hampaiden pesu ennen pulloa ja sittenhän tuo tenava hinkkaa hampaitaan unirättiin koko yön 8-) Joten senkin puolesta saa sen iltapullon.Muuten, meillä on nyt kolme iltaa peräkkäin nukahdettu vain viereen.... Kiva muutos näin juuri vauvan tulon alla!!! Mutta taitaa löytyä suusta syy, kaikki neljä terävää kulmahammasta on vihdoin puhki, pienet nysät vielä. Meillä on periaatteessa nyt täysi rivi leegoja, 8 ylhäällä ja 8 alhaalla, eli vähä poskihampaita puuttuu enää. Jahka nyt vielä kasvaa täyteen mittaansa nämä uusimmat neljä. Teki kyllä vauhdilla (ja vaivoilla) hampaansa, mutta onpahan tehty. Seuraavaa kierrosta odotellessa ;)
Ennen päiväunia saa maitoa ehkä kerran viikossa vielä, jos esim ruuan jälkeen tulee kakka ja jotaki muuta häsellystä ettei saa hetipian ruuan jälkeen vaunuihin. Sitten annan vähän maitoa että pääsee uudelleen tunnelmaan ja nukahtaa heti. Mutta siis ei oikeastaan saa enää maitoa siinä välissä muuten kun ennen unia lounaalla mukista. Meillä siis juodaan lasin reunasta parhaiten. Oikein klumpsutetaan niinku isot pojat :P

Tähän loppuun neuvolasta saadusta nallejulisteesta teksti, minusta se oli niin hyvä:

"Haluan nähdä, mennä ja kokea, mutta pidä minua kädestä. Ole koko ajan saatavilla, turvamies ja kannustaja, ja anna minun tuntea turvallinen kosketuksesi. Saatan olla tasaisempi toisten tarkkailija tai energinen elämysten etsijä. Vahvista uskoani itseeni, ja anna minun olla välillä maailman napa, tomera ja tahtova. Opettelen tahtomista, ja välillä tahdon kovemmin kuin sinä. Se on vain tunnetta, joka menee ohi. Tahtomisesta vahvistuu sisukkuuteni. Rakasta minua kaikkina erilaisina päivinä.
Makumaailmanikin laajenee. Joskus syön kuin karhu ja joskus kuin lintu. Houkuttele minut maistamaan uusia makuja, mutta älä pakota. Vaikka elämä välillä kolhisi, anna minulle iloisia hetkiä kanssasi. Kodin ilmapiiri rakentaa itseluottamustani.
Välillä vaikutan tosi isolta mutta silti olen vielä kovin pieni. Teen virheitä, mutta usko minuun ja anna minun oppia itse. Älä vaadi ehdotonta tottelemista. Jos saan uuden sisaruksen, en silloinkaan muutu isoksi. Kivat iltatouhut toistuvat aina turvallisina, samoina ja samaan aikaan. Iloinen hetki yhdessä kertoo, että kohta alkaa rauhallinen yö ja uni. "
 
Kukkuu? Onks tääl ketään?

Onko mahdollista, että täällä ei oo kukaan käyny kirjoittamassa liki kahteen vuorokauteen?? Apua! Nyt äkkiä tytöt takas!

Amppu, huh, ihanaa, että teillä on puserrettu nyt hampit suuhun! Jee, hyvä pikkumies!! Toivottavasti myös unimeiningit palaa siis takas uomiinsa :)
Ja mä oon himmaillu tosta pullosta luopumista just sen takia, et on tuntunut, ettei tuo ipana sit jois riittävästi.. Mut sillä on yks lemppari nokkamuvi (se aventin taikamuki), josta se tykkää kovasti litkiä vettä, ihan ilokseenkin, joten josko se siitä sitten. Kärsivällisyys tavallisesta lasista juomiseen sillä ei riitä, mutta vettä on lasinreunastakin ihan kivaa latkia välillä. Se on vaan niiiiiin sotkusta hommaa, et oon aatellut jättää suosiolla opettelut kesään, kun silloin ei oo väliä, vaik paita oiski välillä vähän märkä! Samalla lähtee sitten tuttikin, muistuttakaa mua tästä lupauksesta, jos alan hannailee!!
Mites teillä oli poitsulla tutin kanssa? Oliks niin, että jätkä luopu ihan itekseen siitä? Mietin vaan, et iskeeköhän tuttikateus sitten vauvan kanssa :)

Ja tuo tekstinpätkä... Luin sen eilen suurella haikeudella, vähän perjantai-illasta johtuneissa olotiloissa ja nyyh... Etenkin just ajatus siitä, että pitää muistaa tuon olevan oikeesti vielä kovin pieni, vaikka helposti erehtyis ajattelemaan sitä isoks. Äitini on sanonut, että hän tajus tossa vasta joku vuos sitten, kuinka on oikeastaan itsekin sortunut ajattelemaan ja pitämään meitä niin vanhoina, kun koon puolesta kaikki muutkin niin aina oletti. Hmm, onneks ei pahoja traumoja oo jäänyt, mutta muutama asia mielenpäällä kuitenkin...

Samoin perjantaina päädyttiin lopulta yöks mun ystävän vanhemmille, ja kun ne lauantaina tuli yhdeltä potkimaan meitä ylös sängystä ja käskivät lounaalle, niin kyllä nauratti ja hävetti. Mut salaa kyl haluisin iteki olla sellanen äiti, jonka luokse voi sit vielä marssia aikuisenakin tuhannen tuiterissa ja äiti huoltaa, niinku Muumimamma! (Illalla käytiin siellä ohikulkumatkalla myös kahvilla, ja koska kaveri oli kertonut mun olevan nälissäni, niin äiti teki meille valmiita leipiä, awwws!)
 
Hyvää maanantaita joka tupaan.

Vitsit, mikä viikonloppu takana. Täyttä työn touhua! Ompelin vihdoin verhot olohuoneeseen, keittiöön ja toiseen makuuhuoneeseen. Purettiin miehen kanssa entiset lauteet pois - niitä tullaan tänään hakemaan uuteen kotiin. Pesin saunan seinät, mies hioi ja yhdessä levitettiin suoja-aine. Tänään tulee uudet lauteet ja mies hakee listoja, että saadaan sauna listoitettua nätiksi. Lisäksi tällä viikolla on miehen 30 vee synttärit ja lauantaina on isot juhlat, joten pitäis vielä siivota ja leipoa ja valmistautua juhlaväen tuloon. Ostin muuten miehelle lahjaksi kitaran kovassa kotelossa, kun on tosi usein puhunut siitä, että haluaisi opetella soittamaan kitaraa. No, nyt voi opetella!

Mihinkäs kaikki ovat täältä hävinneet?!

Sanna, työkaverini täytti juuri 30 ja hän suri sitä, että enää ei voi laittaa tekemisiään ja sanomisiaan nuoruuden piikkiin. Joten laitan tämän nyt eteenpäin sinulle: "tee nyt, kun voit laittaa vielä nuoruuden piikkiin". emoticon

Kaffea, kaffea, kaffea!!!
 
Ah, totta Hennas voin edelleen vedota nuoruuteen, pian enää vaan hölmöyteen ja vaaleeseen tukkaan :) Ja siis ei onneks sen vanhempia ei haitannu yhtään, että siellä oltiin, mutta kyllä itelle tuli vähän hömelö olo... En haluis mennä ees omia vanhempia häiritsee keskellä yötä, varsinkaan baarin jälkeen, ellei ois ihan pakko! (Hmm, paitsi et jos oon päätyny itästadiin joskus, niin oon saattanu kyl mennä mun mummille yöks, koska sieltä on jo niin järkyttävän pitkä matka himaan taksilla eikä julkisetkaan pelasta!)

Nyt täällä on kyllä ihan oikeesti pelottavan autiota... Huhuu, missä te kaikki ootte? Onko möröt tullu ja syöny teiät?

Täällä ollut astetta raivostuttavampi pieni poika tänään... ihan järkyttävä perskärpänen! Ei oo pitkään aikaan ollu noin splittaava meiän vanhempien osalta, mutta tänään ei isi kelvannut sitten yhtään, ellen mä ollut myös ihan vieressä! Olkkarista lähdin vessaan, niin rääky tuli ja ipana perässä... Jouduin huutaa miehen hakemaan sen pois mun sylistä, että sain takapuoleni pyyhittyä! Eikä muuten ollu eka vessareissu tänään, että yks apina kiipeää kaulaan roikkumaan, kun mä koitan tehdä tarpeeni... Pitäis ehkä oppia lukitsemaankin veskin ovi, kun tuo on oppinut avaamaan noista kahvoista ovet (joiden ensin aattelin olevan ihanan korkealla! Vaan e-ei!).

Mut onneks oli aika söpökin ipana.. kauppareissun päätteeksi jäätiin taapertamaan tuonne pihalle ja ihmettelee isompien poikien pyssyleikkejä, Joona kerrankin innostui jopa konttailemaan ja tutkimaan! Löysi sitten elämänsä ensimmäisen läträyslätäkön, johon kuravaatteettomuudesta huolimatta sitten päästin ipanan lätkimään; kotiinhan me oltiin kuitenkin tulossa, joten ei haitannu parit märät ja kuraset kledjutkaan ;)

Hennasin miehelle siis vielä onnittelut pyöreistä, ja toivottavasti pian pääsette laulaa lurittelemaan mukavia nuotiolauluja vaikka kesämökillä kitaran säestyksellä! :)
 
Täällläkö me nyt sitten Hennasin kanssa kaksin jumitellaan?

Noh, josko seuraava sais taas vipinää palstalle, mä nimittäin tiedän missä Amppu on! Ja kenen kanssa! Siellä tuore kahden lapsen äiti köllii sairaalan pedissä, ja eilen illalla syntynyt ihana pieni tyttövauva (49cm, 3500g) tuhisee vieressä! Amppu laittoi aamusella tekstaria, voivat molemmat hyvin ja tyttö on kuulemma ihana ruttunaama <3 Tällaiset terveiset sain kunniakseni välittää teille! Nyt sitten ootellaan, että kotiutuvat ja Amppu pääsee hehkuttamaan koko perheen tuoreita tunnelmia tänne, ihanaa! Ollaan sitten taas virallisesti vauvapalsta, kun jo kaksi odotetuista "kakkoskierrokselaisista" on turvallisesti maailmassa.
 
Hei rakkat heimolaiset! ...olen ollut hiljaa tämän korvien välissä olevan paskaläjän alla...juu nou. Ootellu, että elämän vire kohoaa ja on jotain muutakin,  kuin surkeeta sanottavaa...Että ei sen kummempaa! :)

Vaan HEI! Tänne on SIIS tullut uusi palsta-pienokainen! AMPPUUUUUUUU!!!!! Onnea sinne! Voi että miten hienoja uutisia!!! Uusi pieni ihminen tänne kaikkien iloksi ja riemuksi! Onnea!

HENNASIN kodin touhut kuulostavt aivan uurastukselta muurahaispesässä! Iloista touhua ja auringon paistetta! Ja syntymäpäiviä ja tupareita! Onnea sinnekin! ... ja jokos te kerkesitte uusille saunanlauteille lämmittelemään??? Vai, että kitaran ostit ukko-kullallesi! Oho!

SANNA!!!! pisti ihan hioukan hymyilyttämään sun "yö-kyläily"! MEillähän niitä piirun vajaa kolmekymppisiä "lapsia", tukat sutussa nousee aina säännöllisin väliajaoin tuolta peräkammarista kello yhden sunnuntai aamiaiselle!!! Jee jee. Täällä sitten taitaa asua semmoinen muumimamma mutsi!

Sitte taas kotijoukkojen pariin. Jotakin!
 
Miljoonasti onnittelurutistuksia Ampulle ja pikku tyttöselle :D

Muillakin tuntui puuronsyönti alkaneen tökkimään ja niin myös täälläkin. Ollaankin nyt vaihtelun vuoksi aamuisin syöty luonnonjogurttia ja mysliä ja hyvin uppoaa. Ja viikonloppuna Sampo oppi juomaan pillimaitoa :)

Eipäs tässä sen kummempia, ihanaa ku aurinko paistaa ja on lämmin :D
 
Onnea Onnea Onnea Amppu, prinsessa, isoveikka ja ylpeä isi emoticon
Johan oli uutinen, vaikkakin odotettu. Kaikkea hyvää kasvaneen perheen elämään!

Hiljaista juu ja varmaan osasyynä ihanat, valoisat päivät. Olen Valon kanssa ollut useana päivänä ruuan jälkeen vielä ulkona, ettei ilta tunnu pitkältä ennen nukkumaan menemistä. Vajaa tunti puoli viidestä puoli kuuteen tekee ihmeitä ja poika nukahtaakin jo puoli kahdeksan tutumaan tyytyväisenä. Eikähän kitise hampaitaankaan ulkona kuten sisällä, eli oma lehmä ojassa ja syvällä ;) Hiukan on ollut kärsivällisyys koetuksella, vaikka kitinän syyn tiesinkin. Koko päivä vaan on käsittämättömän pitkä aika yrittää saada toisen oloa paremmaksi ja keksiä harmit unohduttavaa tekemistä. Panadoli auttoi vain vähän eilen. Erään ystäväni äiti sano, että hänen mummollaan oli sanonta joka meni jotenkin niin että " jos äiti tietäis (kuinka paljon sattuu) niin saunan lämmittäis". Auttaa kuulemma hammassärkyihin ja vielä vihdotaankin. Kylpy tuntui helpottavan Valon oloa.

Taaperoiden ulkotouhut on ihanan ihmetteleviä. SannaKookin Joonan kanssa tuumaillut maailman menoa ja varsinkin niiden isompien poikien. Valon kanssa käytiin tänään apteekissa ja Ärrällä niin että jätin kärryt ulos ja otin pojan talutukseen ja tämähän oli polleaa poikaa. Pitäisi muistaa ettei pidä itse tarpeetonta kiirettä, vaan antaa lapsen tutkia niitä ihan tavallisia asioita, kuten tänään sitä, että vesi roiskui Ärrä/apteekkirakennuksen välikatolta iloisena putousroiskeena katuun rännin ollessa pois paikaltaan. Siinä sitä tuijoteltiin hyvä tovi. Jotenkin lämmittävää on täältä saada lukea teidän äitien ja lasten yhteisistä nauruista vaikka siellä liukkaalla kotipihalla. Se on elämää ja tuttua.

Hennas, oho mikä viikko! Tossua toisen eteen vaan =D Juhlat on kyllä kiitettävä kannustin saada homma kuin homma hoidettua loppuun saakka. Aika rohkean lahjan valitsit, vaan niin sitä pitääkin. Seuraavilla synttäreillään sitten esittää tervetulotoivotusserenaadin tai äitienpäivänä?

Kirppistelyä odotellaan täälläkin, eikä tarvi kauas lähteä. Ensi kuun puolivälissä on taas lastentarvikekirppis kylällä ja kesä mielessä osteskellessa. Tänään kipitin aamulla kylällä kiinni erään äidin, jolta olen ostanut parilla kerralla sopivia vaatteita ja lupasi laittaaa tiskin alle välikausiulkovaatetta. Hyvä kun kehtasin kysäistä raitilla jo! On Valolla yksi hyvä välikausihaalari, jota tänään lämpimänä päivänä jo kokeiltiinkin, mutta toinen ei olisi pahitteeksi. Pitäähän niitä kuivatella ja pestäkin.

Lukuvinkki: Brittisarjojen/huumorin ystäville suosittelen Nick Hornbyn "Juliet riisuttuna". Hervottoman hauska kuvaus tavallisista ihmisistä ja fanittamisesta. Eräänlainen kuvaus entisestä starasta ja hänen uskollisesta ihailijaporukastaan, sekä siitä todellisuudesta, jossa entinen tähtikin vaan elää. Kirja oli helppo nähdä hiljaisen humoristisena brittielokuvana. (helppolukuinen ja kohtuumittainen)

Maarinen se ei nyt katoa mihinkään mielensä syövereihin vaan tulee tänne ja vaikka vähän harmittelee, jos siltä tuntuu. Vaikka ei sitä itsekään kyllä aina tule sanottua, vaikka olisi tarpeenkin. Tunne on tuttu ja itsekään en tiedä mikä se on, joka sen sitten lopulta pois vie. Aina se vaan katoaa, sinultakin Maarit :) Ja jos en vielä muistanut sanoa, niin pidän mielessä kesäisen tapaamisen.

Mitäs sitten ottaisi puikkoihin seuraavaksi. Valo jo sai pipon ja uudet sukat, ehkä tumppua?

Iloista iltaa ja huomista.
 
Hih, no johan sai tuorein pikkupalstalainen vipinää tänne! :)

Maarinen, no sä oot kyllä JUST sellanen Muumimamma-äiskä, jollainen mäkin toivottavasti tahtoisin olla! Ihan siis täydestä sydämestäni voin kyllä sanoa ihailevani sun äitiyttä, vaikka ei livenä ollakaan tavattu, niin sellainen tietty meininki susta huokuu!
Vaikka toki rakastan ja arvostan omaa äitiäni ihan ylikaiken, ja aina on painotettu, että oli sitten missä kunnossa tahansa, niin sieltä vanhemmat kyllä maksavat taksin (kotikotiin), jos ei muuten löydy suojaisaa yösijaa... Mutta en mä kyllä olis jotenkin ihan heti ekana suuntaamassa sinne krapuloimaan, e-ei. Eli vinkkaapa niille teidän pesueen vanhimmille, että niillä on kyllä kullanarvoisa äiskä siellä! :)

Ja kuten Praniskin sanoi, niin kyllä täällä meidän nettiperheessä voi käydä tuulettamassa niitä kurjempiakin oloja! Eli tsemppejä sinne, kevättuulet kohta huhkii kurjimukset ajatuksista pois!

Bunni, pillimaitoilu pelastaa kyllä paljon! Enää ei oo pakko reissuille roudailla pulloa matkaan, kun pillijuomat toimii niin hyvin. Mulla muuten on koemaistelussa niitä uusia Nestlen smoothieita, et jos Sampo tahtoo päästä koekaniiniks, niin sovitaan treffit! Teitä ois kyl kiva muutenkin nähdä, nyt ku vielä asustellaan näin simppelin bussireitin varrella :) (Noista smoothieista vielä, niin Joona on ihan superrakastunut niihin! Tänään käytiin Halipossun luona ja isommat pojat maiskutellen nautiskelivat näitä. Musta tuntuu, et Joona tykkää just nimenomaan siitä pillimuodosta, kun saa siitä lupsutella :))

Pranametrille piti sanoa, että tosiaan tuolla ulkona on vaikka kuinka paljon ihanaa ihmeteltävää! Voi ku iteki muistais ottaa sitä aikaa tohon ihmettelyyn, eikä aina juosta pää kolmantena jalkana just esim. kauppareissulta kotiin... Vihdoinkin tuo ipanakin on selkeästi alkanut tykätä tosta ulkopuuhailusta, joten hurraa! Maailma, täältä me tullaan!
 
Ruusunpunaiset onnittelut Ampulle pienestä prinsessasta! emoticon

Hauskasti sattui, että ensin Sanna "paljasti" täällä Ampun vauvan syntyneen ja hetkeä myöhemmin serkkuni soitti ja ilmoitti, että heille tulee toinen lapsi syyskuussa. Ensimmäinen on nyt 1 v 5 kk. Onkohan tämäkin vuosi niitä ennätysvuosia syntyvyyden suhteen...

Maariselle rutistus! Jokainenhan meistä vuorollaan täällä marisee, joten anna tulla vaan!

Maariselle olisi oikeastaan kysymys. Ajattelin, että miehen synttärikahveilla ei olisikaan kakkua, vaan cupcakeja. Onko kokemusta siitä, minkälaisia ne ovat koostumukseltaan paistoa seuraavana päivänä? Haluan, että ovat tuoreita, mutta mahdotontahan niitä on ruveta tekemään juhlapäivänä. Vai voisko ne pakastaa ja ottaa sulamaan esim. aamulla? Eilen tein Vilhelmiinoja ja voi että ne on hyviä!

Väliaika, kahvia ja pullaa!!! ;-)

ps. Bunnin tickerin viikot juoksee ihan pelottavan kovaa vauhtia...


 
Hennas, vaik et multa kysynytkään, niin kerron silti; ainakin mokkapalataikinalla tehdyt cupsit maistuu tosi hyvältä vielä seuraavana päivänä (melkein jopa paremmalta ku tuoreeltaan)! Jos ei haluu sitä perinteistä ruskeeta kuorrutetta, niin voisin mielessäni maistaa sen toimivan myös toffeella tai banaanilla!
Voisin myös veikata, että muutkin kosteammat taikinat, esim. pätkispohja vois toimia. Tai hei, ehkä sä joudut tänään illalla tekee koe-eriä ja maistella huomenna! ;) (Mutta myös pakastus toimii ainakin kuorruttamattomilla mun kokemusten mukaan ihan ok. Mä en kyl oo koskaan tehnyt sitä sellasta ihan perustaikinaa, vaan aina vähän suklaista...)
 
Takaisin
Top