Neuvolakortissa lukee ts=takaseinässä tai es=etuseinässä. Mulla se kirjattiin np-ultrassa.
Mulla se taitaa olla vielä alhaallakin, kun ei tunnu :/ mutta varmaan muutaman viikon päästä tuntuu jo :)
Mä en kyllä löydä mistään sitä tietoa.. Kiva kun muutenkin tuohon korttiin on kirjattu kaikenlaista minkä merkitystä en edes tiedä, enkä koskaan muista neuvolassa kysyäkkään
Löytyy kohdasta nykyraskaus. Kortin 4. Sivu, sivun puoliväli, jossa on kaikututkimuksen (=ultrien) tiedot:
Kaikututkimus
Pää-perämitta
B-mitta
B-mitta
Istukanpaikka
Muu kaikututk.
täällä nyt on se kääntyily ja kuperkeikat alkan tuntuun ja hassust vatsa työntyy navan alapuolel eteepäin toispuolisesti ku neiti käy poikittain jos avaa tuulettimen ja antaa ilman virrata vatsalle, välil on lisäks iha kunnon kenkimistä ja nyrkkeilyäki ollu. rakkoa yritetää painaa vaikka väkisin, eilen neiti yritti päästä alaspäin painamaa rakon suuntaa ni nauratti et eikö enää lempi harrastus onnistu neidillä. eilen tuntu eka potku käteen yhessä vaiheessa, tänää rv 17+0 :) pitäs yrittää saada mies illalla innostuu pitää kättä vatsalla jos neiti päättäs vaihtaa asentoa tai potkasta kunnolla että hänki vois tuntea.
mulle sanottiin np ultrassa että kohtu on niin pieni vielä että istukka vaihtaa vielä monesti paikkaa kohdun kasvaessa että vasta ru aikaan pystyy sanoo minne se on asettunu..mä pelkään että mulla se on edessä ku jostain syystä liikkeet tu tuu tosi alhaalla ja tois puolisesti vaan...noh näkee sit ru ssa..vielä niiin ikuisuus aikaa siihen 8.8..
Täälläkin tuntunut nyt joitain päiviä jo pientä kuplimista ja hiplimistä mahassa! Välillä isommin ja useimmiten vielä kuitenkin pienemmin. Mieskin väitti tunteneensa tänään jotain, kun piti kättä vatsalla. Joku siellä selvästi pyörii. Tänään rv 18+1.
Silloin tällöin tuntuu että toukka tuolla liikkuis. Ihan varma en ole ollut että onko toukka vai jotain muuta, mutta veikkaisin että liikkeitä ne on.
Nyt 18+0 ja ensimmäinen raskaus kyseessä :)
mä oon jopari viikkoa tuntenu liikkeitä ja alussa oli haastavaa erottaa juurikin tuo "pieru hukassa" vai vauva liikkuu...päättelin jos ei pieru putkahda edes seuraavan muljahduksen ansiosta oli se vauva..nyt liikkeet on hyvin erotettavissa pierusta...ja yllättävän ylös saakka satelee potkuja..kivaa,vielä..
Eilen illalla mies tunsi ensimmäisen potkun! Soitteli sitten äidilleenkin siitä ja tämä kysyi, että mikä on potkuista laskettu aika... En ollu ennen kuullukaan, että siitä lasketaan joku toinen laskettu aika, kun potkut alkaa tuntua. Onko joku muu kuullut moista? Ja miten se sitten lasketaan?
Sapiisakki: mun äiti kerto et sillon reilu 30 vuotta sitte ku ei vielä ollu ultralaitteita nii laskettiin la ekoista liikkeistä:) en tiiä kyllä miten ne laskettiin mut ei kauheen tarkkaa hommaa oo ollu kyllä
Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app
mielenkiintoista että 4,5kk ekoist liikkeist ois LA ollu ennen vanhaan. nykyää laitteilla katellaa mut eipä nekää tosiaa voi antaa sitä varmuutta ku se riippuu iha siitä millo lapsi päättää tulla, millo vedet menee ja supparit alkaa ei siitä koosta.
Tunsin tosiaan perjantaina ensimmäistä kertaa vauvan liikkeet pieninä hipaisuina (rv 17+6) ja eilen yllätyin tosissaan, kun juttelin miehen kanssa käsi vatsalla ja yhtäkkiä tunsin kädellä oikein selvästi töytäisyn. En osannut yhtään odottaa noin selvää liikettä vielä näin aikaisin! Muuttuipahan paha mieli kerrasta loistavaksi