Meidän vauva onneks on nyt viimein (koputtaa puuta) vakiinnuttanu itselleen päiväunirytmin, niin et nukutaan kahdet melko pitkät päikkärit (1-1,5h) päivässä, toinen aamupäivästä ja toinen joskus alkaen klo16... Usein on nukkunut kaksikin tuntia ulkona vaunuissa noi jälkimmäiset päikkärit. Hetken aikaa oli rytmit sekasin kun pukkas itselleen kaksi alaetuhammasta viikon sisään. :) On ne niin nätit leegot. <3
Mulla itsellä vaan on alkanu joku unihäiriö, et usein menee kahteen-kolmeen asti yöllä ennen ku saan unesta kii, vakka yritän mennä nukkuun jo 22-23 aikoihin. se on kettumaista se....
Ollaan nyt miehen kanssa karpattu viikko ja uudelleen aloitin mun salilla käymisen, päätin et käyn siellä 2 kertaa viikossa, eihän se musta mitään fitnessmammaa tee (oon kuntoilun suhteen vähä kaikki tai ei mitään tyyppiä, joten kieltämättä mua hermostuttaa joskus sellanen liian harvoin treenaaminen) mut päätin sit et teen tän ihan selkäni hyvinvoinnin vuoks ja siks et mulla ois kaks kertaa viikossa 1,5h ihan sitä oikeeta omaa aikaa. Oon nyt viimein tajunnu et mun pitää vaan ottaa se oma aika ja et se tekee ihan tajuttoman hyvää!
Vauva ryömii jo kovaa vauhtia ja on koko ajan kiinni kaikessa ei-vauvojen-jutuissa. Viikon ajan on noussu tosi usein konttausasentoon ja huojuu siinä jopa minuutin ennen kuin romahtaa lattialle. :D
Minkälaista teiän vauvojen jokellus on tällä hetkellä? Meillä ei enää sanota mitään guuguu-juttuja, nyt ehkä suosituin hokema on "koikoikoikoi" olin kuulevani myös et hän sanoi ihan selvästi "kolkko" ja "kolikko" :D Sen tyyppisiä sanoja... Joskus huutaa "jeeeeeee!" ja "eiiiiiii!" (joo, ja en ole siis ihan niin naivi et luulisin hänen tarkoittavan noita sanoja, kunhan on hauskaa seurata et minkälaisia äänteitä tuottaa).
Nauru on myös lisääntynyt... Varmin tapa saada vauva nauramaan on kun se makaa lattialla niin vähän hellästi painia ja nuuskutella ja mumista vauvan mahaan ja kainaloihin. Kuulostaapa fiksulta hommalta, mut aivan ihanan hekotuksen ja kiljahtelun tällä saa aikaan. Yks ilta kun vauva oli väsynyt niin se nauroi ihan katketakseen kun luettelin sille Afrikan valtioiden nimiä. Yleensäkin kaikki monimutkaset sanat joissa on beetä, zetaa yms. kirjaimia, on vauvan mielestä hassuja.