Maalisvauvat 2011

ALKUPERÄINEN: minea

Nick ------- ikä ---- LA ---- -esikoinen/kakkonen/kolmonen ---- yk, jossa tärppäsi
Lisah ------ 22 ---- 1.3 ---- -esikoinen ---- 7
Kiraffe ------? ----- 2.3 ------ ? ---- ?
Minea ------33 -----2.3 ---- -esikoinen ---- 2
Sus ---- ----37 ------3.3 ---- --esikoinen ---- ?
Poppana ----? ---- -3.3 ---- --? ---- ?
Neonilla ---- ? ---- -4.3 ---- --? ---- ?
Kristiina.K - -? ---- -5.3 ---- --pikkukakkonen ---- ?
Myera ---- --? ----- 6.3 ---- --? ---- ?
Miuma ---- --? ---- 12.3 ------? ---- ?
Hope85 ---- 24 ---- -13.3 ---- -esikoinen ---- ?
Dark91 ---- 19 ---- 17.3 ---- esikoinen ---- ?
Picsu ------ 27 ---- 23.3 ---- -pikkukakkonen ---- 3
Satsu ------- ? ---- --? ------ -pikkukakkonen ---- ?
hamasu-----30-----16.3-------esikoinen------




Palstan "mummo" täydensi listaa...
 
Nick ------- ikä ---- LA ---- -esikoinen/kakkonen/kolmonen ---- yk, jossa tärppäsi
Lisah ------ 22 ---- 1.3 ---- -esikoinen ---- 7
Kiraffe ------18 ----- 2.3 ------ esikoinen ---- 4
Minea ------33 -----2.3 ---- -esikoinen ---- 2
Sus ---- ----? ------3.3 ---- --? ---- ?
Poppana ----? ---- -3.3 ---- --? ---- ?
Neonilla ---- ? ---- -4.3 ---- --? ---- ?
Kristiina.K - -? ---- -5.3 ---- --pikkukakkonen ---- ?
Myera ---- --? ----- 6.3 ---- --? ---- ?
Miuma ---- --? ---- 12.3 ------? ---- ?
Hope85 ---- 24 ---- -13.3 ---- -esikoinen ---- ?
Dark91 ---- 19 ---- 17.3 ---- esikoinen ---- ?
Picsu ------ 27 ---- 23.3 ---- -pikkukakkonen ---- 3
Satsu ------- ? ---- --? ------ -pikkukakkonen ---- ?
hamasu-----30-----16.3-------esikoinen------

lisäilin tuohon nyt omat tietoni. [:)]

WAAAU, tännehän on tullut paljon uutta väkeä!! paljon onnea kaikille ja tervetuloa [:)] kivaa kun tulitte tänne meidän muiden seuraksi.

Olisi melkein pitänyt koputtaa puuta, kun sanoin ettei kummallisempia raskausoireita ole. [&:] Tällä viikolla alkanut aivan mieletön pahoinvointi, tuntuu ettei sängyn pohjalta pysty ylös nousemaan.. [&o] Tietääkö kukaan, miten tätä oloa pystyis helpottamaan? Tätä kestää siis jatkuvasti, koko päivän ajan, ei vaan aamulla...

JA Miks miehet ei ymmärrä tätä????? nytkin pitää lähtee ajelemaan sinne ja tänne, vaikka sanoin, että olo on ihan järkyttävä, närästää ja oksettaa koko ajan. ei ole yhtään mukavaa...
Toivottavasti teillä muilla menee vähän paremmin. [:)]
 
Tsemppiä Kiraffe, taistele!!

Kertokaahan te jotka tiedätte kokemuksesta, kuinka aikaisin mielialanvaihtelut alkaa.
Itse olen aina ollut sellainen, että esim. ennen menkkoja en ole voinut katsoa urheilukisoja tai surkeita leffoja kun kaikki itkettää. Nyt on vähän samat oireet, ja lisäksi avokki on alkanut huomautella, ettei tarttis ottaa kaikkea niin vakavasti.... Jokohan tän vois laittaa "alivuokralaisen" piikkiin [;)]
 
Jos tärppää niin mulla LA olis 30.3.2011 eli se olis just siinä ja siinä että pääsisinkö tänne vai siirtyisinkö huhtikuisiin..Tärpänny ei oo vieläkään..[8|][:'(] Onnea kaikille plussanneille ja onnea ja menestystä tulevaan[:)]
 
Nick ------- ikä ---- LA ---- -esikoinen/kakkonen/kolmonen ---- yk, jossa tärppäsi
Lisah ------ 22 ---- 1.3 ---- -esikoinen ---- 7
Kiraffe ------18 ----- 2.3 ------ esikoinen ---- 4
Minea ------33 -----2.3 ---- -esikoinen ---- 2
Sus ---- ----? ------3.3 ---- --? ---- ?
Poppana ----? ---- -3.3 ---- --? ---- ?
Neonilla ---- ? ---- -4.3 ---- --? ---- ?
Kristiina.K - -? ---- -5.3 ---- --pikkukakkonen ---- ?
Myera ---- --? ----- 6.3 ---- --? ---- ?
Miuma ---- --? ---- 12.3 ------? ---- ?
Hope85 ---- 24 ---- -13.3 ---- -esikoinen ---- ?
Dark91 ---- 19 ---- 17.3 ---- esikoinen ---- 1
Picsu ------ 27 ---- 23.3 ---- -pikkukakkonen ---- 3
Satsu ------- ? ---- --? ------ -pikkukakkonen ---- ?
hamasu-----30-----16.3-------esikoinen------ 
 
Nick ------- ikä ---- LA ---- -esikoinen/kakkonen/kolmonen ---- yk, jossa tärppäsi
Lisah ------ 22 ---- 1.3 ---- -esikoinen ---- 7
Kiraffe ------18 ----- 2.3 ------ esikoinen ---- 4
Minea ------33 -----2.3 ---- -esikoinen ---- 2
Sus ---- ----? ------3.3 ---- --? ---- ?
Poppana ----23 ---- -3.3 ---- --esikoinen---- ?
Neonilla ---- ? ---- -4.3 ---- --? ---- ?
Kristiina.K - -? ---- -5.3 ---- --pikkukakkonen ---- ?
Myera ---- --? ----- 6.3 ---- --? ---- ?
Miuma ---- --? ---- 12.3 ------? ---- ?
Hope85 ---- 24 ---- -13.3 ---- -esikoinen ---- ?
Dark91 ---- 19 ---- 17.3 ---- esikoinen ---- 1
Picsu ------ 27 ---- 23.3 ---- -pikkukakkonen ---- 3
Satsu ------- ? ---- --? ------ -pikkukakkonen ---- ?
hamasu-----30-----16.3-------esikoinen------


Lisäilty omat tiedot [:)]
 
Moikka kaikille!

Testi on tehty ja vahva plussa tuli nyt tällä kertaa! Ihanaa! [:D]

Kiraffe: kysyit miten voisi helpottaa oireita. Minulla auttoi esikoista odottaessani jos ihan heti aamusta söin yhden tai kaksi kaurakeksiä yms. Ja muuten pitkin päivää söin jotain raikasta ja jääkaappiviileää kuten appelsiinia tai kurkkua. Myös jäävesi todella kylmänä tehosi mulle. Kannattaa ehkä kokeilla. Katsotaan miten tässä raskaudessa käy noitten oireitten kanssa.

Muuten toi mun laskettu aika saattaa myös siirtyä koska kierto on epäsäännöllinen. Esikoisen kanssa la aikaistui kahdella viikolla. Ultrassahan se sitten selviää. :)

Mukavaa hellepäivää!
 
Nick ------- ikä ---- LA ---- -esikoinen/kakkonen/kolmonen ---- yk, jossa tärppäsi
Lisah ------ 22 ---- 1.3 ---- -esikoinen ---- 7
Kiraffe ------18 ----- 2.3 ------ esikoinen ---- 4
Minea ------33 -----2.3 ---- -esikoinen ---- 2
Sus ---- ----? ------3.3 ---- --? ---- ?
Poppana ----23 ---- -3.3 ---- --esikoinen---- ?
Neonilla ---- ? ---- -4.3 ---- --? ---- ?
Kristiina.K - -? ---- -5.3 ---- --pikkukakkonen ---- ?
Myera ---- --? ----- 6.3 ---- --? ---- ?
Miuma ---- --? ---- 12.3 ------? ---- ?
Hope85 ---- 24 ---- -13.3 ---- -esikoinen ---- ?
Dark91 ---- 19 ---- 17.3 ---- esikoinen ---- 1
Picsu ------ 27 ---- 23.3 ---- -pikkukakkonen ---- 3
Satsu ------- ? ---- --? ------ -pikkukakkonen ---- ?
hamasu-----30-----16.3-------esikoinen------
Toivo-------29------12.3.------esikoinen


Lisäilin omat tiedot [:)]
 
Nick ------- ikä ---- LA ---- -esikoinen/kakkonen/kolmonen ---- yk, jossa tärppäsi
Lisah ----- 22 ---- 1.3 ---- -esikoinen ---- 7
Kiraffe -----18 ----- 2.3 ------ esikoinen ---- 4
Minea ------33 -----2.3 ---- -esikoinen ---- 2
Sus ------- 37 ---- 3.3 ---- esikoinen ---- ?
Poppana ---23 ---- -3.3 ---- --esikoinen---- ?
Neonilla ---- ? ---- -4.3 ---- --? ---- ?
Kristiina.K ---? ---- -5.3 ---- --pikkukakkonen ---- ?
Myera -------? ----- 6.3 ---- --? ---- ?
Miuma -------? ---- 12.3 ------? ---- ?
Toivo ------ 29 ---- 12.3 ---- esikoinen ---- ?
Hope85 ---- 24 ---- 13.3 ---- -esikoinen ---- ?
hamasu ---- 30 ---- 16.3 ---- esikoinen ---- ?
Dark91 ----- 19 ---- 17.3 ---- esikoinen ---- 1
Picsu ------- 27 ---- 23.3 ---- -pikkukakkonen ---- 3
Satsu ------- ? ---- --? ------ -pikkukakkonen ---- ?

Tässä siis listan päivitys =D

Onko muuten muut huomanneet valkovuodossa muutoksia?
Tai nänneissä - rinnoissa?
Tai muita hassuja juttuja?

itse huomasin tässä nyt sit parin päivän aikana sen, että mansikat on alkaneet ällöttää. Hajustakin meinaa oksennus nousta kurkkuun. joo ja pissatus on ihan outoa! Siis lähdin yöllä vessaan ja kävin vessassa, sitten seisoskelin hetken alakerrassa ja sitten pissatti taas ! [:D] ja ei sekään vielä, menin pikkusiskon kans juttelees ja sit ku olin 20min istunu, niin ei helkutti, taas pissatti. Sitten 5 aikaan aamulla jälleen.... Joo ja ennen nukkumaan menoa ennen saunaa ja saunan jälkeen.... O_O huoh... Ite käyn normaalisti pissalla sen 3-4 päivässä [:D][:D]

Hikoilu on ihan mieletöntä.... Naama ja jokapaikka hikoaa ihan sikana... [:)] Sitten kuumat aallot mua vaivaa niinku pidemmälle enemmän ku palelu...[:)] 
Valkovuoto on runsastunu toooooooosissaan. Menkkoja ei kuulu [;)]
Haalea plussa testissä... Oudot vatsakivut, muistuttaa menkkakipuja, mut eivät ole.. Nännien kipeytyminen ja tummat renkaat nännien ympärillä... Nännipihan laajentuminen... [:)] Välillä pikkukuvotus, mut enimmäkseen sitä sit koko päivän mittaan välillä. Joo ja kun ei kuvota, himot hyrrää satasta... [:)]

Itkuherkkyys... Itken pikkuasioista... Ärsyynnyn helposti... Välillä masentaa ja sit taas iloinen.. eli siis mielialan  vaihtelut ja tosi intensiiviset ovatkin!

Unet... :D nähnyt monet unet plussatesteistä ja raskaudesta ja sitten ultraäänen sukupuoliarviosta (poika) ja sitten vielä synnytyksestä, jossa sielläkin meille syntyi poika... ^^ enne? [;)][:D][:)]

Joo ja viime yönä masensi jälleen, ajattelin et entä sit jos meenki johonki verikokeisiin ja sielt vaan tulee vastaus, et joo sun hcg-arvo on kyll ihan negan rajoissa / hcg-arvo ei viittaa normaaliin raskauteen...
oon usein miettiny sitä et joo ei siel muka ketään oo vaikka intuitio viittaa ja oireet ja plussat on jo kertoneet asian.. Miettiikö muut?

Oireistakin tiiän jo et jotain uutta tapahtuu... Saati sitten nuo plussat testeissä^^
 
Nick ------- ikä ---- LA ---- -esikoinen/kakkonen/kolmonen ---- yk, jossa tärppäsi
Lisah ------ 22 ---- 1.3 ---- -esikoinen ---- 7
Kiraffe ------18 ----- 2.3 ------ esikoinen ---- 4
Minea ------33 -----2.3 ---- -esikoinen ---- 2
Sus ---- ----? ------3.3 ---- --? ---- ?
Poppana ----23 ---- -3.3 ---- --esikoinen---- ?
Neonilla ---- ? ---- -4.3 ---- --? ---- ?
Kristiina.K - -? ---- -5.3 ---- --pikkukakkonen ---- ?
Myera ---- --24 ----- 6.3 ---- --esikoinen---- 4
Miuma ---- --? ---- 12.3 ------? ---- ?
Hope85 ---- 24 ---- -13.3 ---- -esikoinen ---- ?
Dark91 ---- 19 ---- 17.3 ---- esikoinen ---- 1
Picsu ------ 27 ---- 23.3 ---- -pikkukakkonen ---- 3
Satsu ------- ? ---- --? ------ -pikkukakkonen ---- ?
hamasu-----30-----16.3-------esikoinen------
Toivo-------29------12.3.------esikoinen

Noin omat tiedot siellä :)
 
Täällä tehtiin myös testi ja ihana toinen pieni on meille näillä näkymin tulossa maaliskuun puolivälissä. <3

Menkat mulla alko esikoisen jälkeen vasta hetki sitten, että oikeestaan ehti olla yhdet yliepänormaalit (viikko vuotoa, viikko pois, viikko vuotoa, viikko pois ja jälleen viikko vuotoa.. [&:]) ja toiset normaalimmat.. mutten oikeesti edes muista koska ne oli! [:D]

Esikoisen odotusaika oli niin täynnä muutoksia, että se meni jotenkin ihan ohi. Mä en vissiin oo vielä sisäistäny että oikeesti oon taas raskaana, mutta silti piti tulla tutkimaan näitä sivustoja ihan eri kiinnostuksella kun aiemmin .. taidan olla myöhäisherännäinen. [:D]
 
Onnea sinullekin Nava! Mullakin on vähän eri fiilis kun odotan toista, kun minustakin tuntui että esikoista odottaessani tapahtui niin paljon kaikkea uutta etten ihan tajunnut jokaista asiaa...

Mulla on myös alkanut hormonit hyrrätä kun oon hermostunu miehelle tänään ihan ihme jutuista ja sitten aloinkin itkemään kun luin hesarista yhtä muistorunoa kuolinilmoituksesta. Ääk! Aika naurettavaa! [:D] Välillä nippaa ihan kunnolla alavatsasta ja nännit on arat. Ja mä myös hikoan ihan ÄLYTTÖMÄSTI (helle tekee myös varmaan osansa), mutta kun vähän liikahtaakin niin heti on niskassa hiki tai jos koiran kanssa käyn pienellä kävelyllä niin sitten sitä vasta tuleekin!  [:-]  Pikkuhiljaa alkaa toivoa jo vähän viileämpää säätä...
Valkovuoto on mulla suht samanlaista kuin ennenkin, ehkä vähän runsaampaa.

Jo tämä alku on ihan erilainen kuin edellisessä raskaudessa, joten toisaalta tapahtuu myös paljon uutta.
Yksi asia on sama: mun tekee mieli syodä ja juoda kaikkea raikasta ja viileää.

Onko moni jo kertonut raskaudesta kellekkään? Me kerrottiin jo aivan lähipiirille ja sanottiin että muille ollaan vielä hissukseen asiasta. Äidille on jostain syystä aina jännää kertoa tämmöinen asia, vaikka oonkin jo 27 ja raskaus toinen. Ehkä sitä jännittää miten itselle tärkeä ihminen siihen suhtautuu ja hyvinhän äiti sen otti: oli oikein iloinen asiasta jolloin henkäisin ihan tahtomattani huojennuksesta. Huh! [:D]

Ja huomenna neuvolaan soittelemaan! Hih!
 
Onnea Nava ja Picsu plussasta.[:)] Niin ja kaikki muutkin uudet jäsenet[:)] Paljon tarrasukkia ja enkeleitä matkallenne[:)] Itsellä oli ovulaatio 4pv sitten ja tänään aamupäivällä tuli äkkiä noustessa sohvalta todella ikävästi repäisevä kipu ja nipistely alavatsaan ja meni hetken päästä ohi..[>:][&o][8|]
 
Me ollaankin Picsu sitten samassa tilanteessa saman ikäisinä! [:)]

Me ollaan kerrottu jo vaikka kelle. Yleisesti esim. FBssa en kehtaa ennenkun soitan huomenna aamulla isälle. Olis noloa jos se kuulis sen joltain sukulaiselta joka luki sen netistä... [8|]
 
Ei olla vielä kerrottu kenellekään, on vielä niiiiin aikaista. Mutta koko sitä ajattelee, ja mieskin sanoi, että pitää kavereitten kanssa jutellessa oikein miettiä, mitä sanoo, ettei vahingossa lipsauta mitään lapseen liittyvää. Mies tuntuu olevan enemmän innoissaan lapsesta kuin minä [:D] ! Itse kun en oikein usko koko juttua vieläkään, ja muutenkin hermostuttaa ja arveluttaa kertoa kenellekään, kun on tuota ikääkin jo ehtinyt kertyä... Eli täällä siis odotellaan, että ollaan hiukan varmemmilla vesillä.

Vatsanpohjassa on aikas jatkuvaa pientä nipistelyä, rinnat on herkistyneet ja vessassa joutuu juoksemaan useammin, muuten oireita odotellaan... Niin ja nälkä on selvästikin useammin ja isompi [:D], ei oikein voi enää skipata lounasta [:D].

Ruoasta puheen ollen, vitamiineista tuolla jo vähän puhuttiin, mutta oletteko muuten muuttaneet ruokavaliota tai onko suunnitelmissa tehdä muutoksia?
 
heii,
täällä ollaan ja kolmatta alettiin odottelemaan piitkän ajan jälkeen ja la olis vissiinki 16.3 :)
Äipällä ikää 29v ja isosiskot on 9v ja 6v.
 
Moi kaikki! Kohta on jo viikko plussauksesta ja eikä voi vieläkään uskoa asiaa todeksi.
Vielä enemmän tuntuu että onkohan siellä mahassa ketään, kun ei ole oikein oireitakaan.
Tai on joo, todella runsas valkovuoto, hengästyn tosi helposti ja mahaan sattuu aivan kuin
alkais menkat.
Kaipaisin jotenkin "oikeita" oireita raskaudesta; pahoinvointia, väsymystä, mielialanvaihteluja, itkuisuutta.
Jotenkin niistä vasta tulisi sellainen olo että oikeasti on raskaana.
Kuinka aikasin teillä muilla nuo oireet on alkanut?

Ajattelin että uskaltaisikohan käydä varhaisultrassa katsomassa että vauva on oikeassa
paikassa ja että siellä tosiaan on vauva. Onko muut teistä käyneet tai aiotteko mennä?

Me kerrottiin jo avomiehen vanhemmille, jotka otti asian tosi hyvin. Tänään sitten kerrotaan
minun äidille ja soitetaan sisaruksille.  Kavereille ei kerrota ennen kuin on mennyt kriittisimmät ajat
ohi ja aateltiin että kertoisko ollenkaan kun kyllä ne sen itse huomaa jossain vaiheessa :D
 
Tuossa aiemmin kun kirjoittelin  niin unohdin kysyä vielä yhtä asiaa.
Kuinka moni teistä syö jotain vitamiineja, foolihappoa ja muuta?
Itse hain tänään apteekista ladyvita Mama -tabletteja, että saan
varmasti tarpeeksi vitamiineja.
Mites on tuon foolihapon laita, kuinka tärkeää se on raskaana olevalle?
Että jos nyt vasta aloitan sen syömisen, niin ei kai nyt ole liian myöhään?

Apua, kun olen kauhee hössöttäjä :D ensimmäistä lasta kun odottaa, niin
kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. Ja jotenkin hankala kun ensimmäinen
neuvolakin on vasta niin myöhään niin itse pitää etsiä tietoa asioista.
 
Moi taas!
 
miuma: Mullakin tapana välillä vähän hermoilla joten varhaisultra on varattu tämän viikon lopulle, silloin kuulemma pitäisi sydänäänetkin jo havaita. Neuvolakin on kyllä jo ensi viikolla mutta siihen asti ei jaksaisi odottaa... [:)]
 
Oireita ollut jonkun aikaa, melkein kaikkea täällä jo mainittua mutta pahoinvoinnilta olen vielä välttynyt *koputtaa puuta*
 
Parhaille ystäville ollaan kerrottu + mun äidille ja miehen veljelle. Äiti oli kyllä aivan onneissaan ja oli suunnilleen saman tien lähdössä lastenvaatekauppaan ym. Piti vähän rauhoitella kun vasta näin alussa ollaan. [:)] Miehen vanhemmille ajateltiin kertoa kun varhaisultrassa käyty.
Vitamiineista en tällä hetkellä syö muuta kuin Multivita raskaus monivitamiinia, pitää kysyä niistä tarkemmin neuvolassa ensi viikolla.
 
Takaisin
Top