Maalismasut

Neuvolan varasin jo viime viikolla, aika on kahden viikon päästä 18.7. Ei millään malttaisi odottaa! Silloin raskausviikkoja on noin 7+. Uskoisin, että laskettu aika tulee muuttumaan jossain vaiheessa, koska kiertoni on hyvin vaihteleva ja plussan sain viikolla 3+4. Neuvolan täti ihmetteli tätä puhelimessa kuten myös jo 3+6 alkanutta pahoinvointia. Hiukan jännittää joskos tulossa olisi kaksoset, silloinhan raskaushormonia alkaa erittyä aikaisessa vaiheessa. Äidilläni on "kaksosen geenit"', hänen kaksoissisaruksensa poistui synnytyksen yhteydessä kesken jääneenä sikiönä. Haluaisin mennä varhaisultraan, mutta mies on sitä mieltä, että voimme odottaa normaaleja neuvolan tutkimuksia, ettei vain tulisi ylimääräistä huolta ja murhetta, jos esim syke ei vielä näkyisikään.

Ja sinsu, olen innostunut liittymään fb-ryhmään, kunhan se on ehdottoman salainen! Olen kertonut raskaudesta äidille, parhaalle kaverilleni ja miehen kaverille. Meillä oli häät lauantaina ja kaason ja bestmanin oli tarpeen tietää raskaudesta, että osasivat peitellä juomattomuuttani. Eilen jäätiin vielä kiinni kaveripariskunnalle, käytiin yhdessä syömässä ja pubissa ja ihmettelivät miksi otin pubissa teetä enkä normaalia kuivaa omenasiideriä :) Tuntui kivalta kuinka onnellisia he olivat puolestamme, he tiesivät pitkästä yrittämisestä ja minun huhtikuisesta leikkauksesta. Nyt jatketaan lomailua minun tahtiin, aamun pitää olla rauhallisia pahoinvoinnin takia ja eväät pitää olla koko ajan mukana. Ihanaa heinäkuuta kaikille masuille!
 
Tällä vielä tänään varmisteltiin testillä että on hormonitasot noussut (nyt siis digi näytti sen 3+ niinkuin tästä viikosta eteenpäin pitäiskin...), olen siis tasaiseen tahtiin noin viikon testaillut, raskaana 1-2 lähtien :laughing005 Jotenkin on vaan niin uskomaton olotila, ja huoli kova koko ajan, että pakko on ollut jotenkin pitää itsensä järjissään... jospa sitä nyt pari viikkoa saisi kulumaan töiden merkeissä niin että olisi muutakin ajateltavaa :happy119

Meillä tietää mun yksi sisko ja äiti(asuvat muualla) ja sekä pari kaveriia tuolta suomen toiselta laidalta, Täällä tietää miehen puolelta miehen isä ja perhe, muille ei aiota kertoa mitään ennenkuin np-ultra on takana.

Pieni epäillys vielä liittyä noihin facen ryhmiin, vaikka olisikin salainen (lähinnä epäily siitä että siellä vielä jonkun tunnistaa tai joku tunnistaa minut, enkä halua vielä tosiaan tästä raskaudesta kertoa), mutta toisaalta... kun raskaus on vähän pidemmälle edennyt niin silloin mielelläni voisinkin liittyä :gen014

Nyt mntävä nukkumaan jotta saa muutaman tunnin tirsat otettua ennen yövuoron alkua.
 
Huh, mikä väsymys ja miten arat rinnat voivatkaan olla! Vaikka tuosta positiivisesta testistä on jo yli viikko, minun on vieläkin hirveän vaikea uskoa, että tosiaan olen raskaana.

Häämme, joiden piti olla 4.1.2014 siirrettiin nyt syyskuulle varmuuden vuoksi. Se on aiheuttanut minulle aika kovasti stressiä. Pahimmillaan se synnyttää sellaisen kehän, että stressaan lopulta sitäkin kun stressaan. Olemme kertoneet kaasoille, bestmanille ym. sellaisille hääjärjestelyissä mukana oleville tilanteen. Vanhemmilleni kerromme myös mahdollisimman pian. En haluaisi näin aikaisessa vaiheessa kertoa kenellekään, mutta tämä hääasia aiheuttaa sen, että tiettyjen henkilöiden täytyy tietää asiasta... Viimeistään sitten kun kutsut tulevat häävieraillemme (joista useille on jo etukäteen ilmoitettu häiden olevan 4.1.2013) herää ihmetystä siitä, miksi talvihäistä tulikin syyshäät.
 
Ihanaa, tullut paljon lisää plussanneita! Onnea kaikille (:

Täällä oireita on edelleen tosi vähän, mutta toi esikoinen auttaa pitämään ajatukset onneks muualla :wink. Mä yritän ajatella positiivisesti että vasta viikkoja 5, eikä vielä tarvikkaan olla...Vatsa toimii vielä tosi hyvin, niin kun ekallakin kierroksella alussa:D. Siitä mä nautin, veikkaan että kohta se ummetus taas tulee...(Listasin sen yheksi inhottavimmista oireista ekassa raskaudessa). Muutenkin siis voin tosi hyvin ja energisesti, edelleen epäluulo piinaa että olenko edes raskaana...Maha on sen näkönen että olis pidemmälläkin, se ehkä johtuu siitä että toinen asukki jo niin turvotus saa enemmän aikaiseksi :). Onko täällä vielä muita kellä ennestään lapsia? Mä hirveesti vertaan nyt ekaan raskauteen tätä nykystä, koittakaa kestää...Mulla on LA 5.3 omien laskujen mukaan, taisin sen unohtaa mainita.

Mä olisin kiinnostunu liittymään fb- ryhmään sitten kun joku sellaisen perustaa :). Sinne olisikin jotenki helpompi kirjotella kun tänne...Ehkä mäkin ensin odottelisin ennen kun liityn, ainakin tän ekan kolmanneksen :). Itse aion varailla neuvolan vasta ensi viikolla samalla kun vien tytön 1,5 vuotis neuvolakäynnille...
 
Tuo fb-ryhmä olisi kyllä ihan mielenkiintoinen :) ja siellä keskustelu ehkä hieman helpompaa ja nopeampaa :)
 
Just vähän selailin tarkemmin, niin onhan täällä muitakin joilla jo lapsi/ lapsia ennestään... ^^
 
Hei, olisin myös kiinnostunut liittymän ketjuun ja miksei fb-ryhmäänkin , kunhan se ei tosiaan ihan tässä vaiheessa näy kaikille.. :) Plussailin viikonloppuna ja viikoilla 5+2 ilmeisesti mennään. En ole soitellut neuvolaan..taidan sen sen suhteen odottaa parisen viikkoa ja lomilta sitten.
Esikoinen on seitsämän ja aloittelee koulun syksyllä, joten tapahtumaa tulee ensi vuonna riitämään jos toukka pysyy masussa. Yritystä on takana vuosi ja lapsettumuushoidostakin jo kyselitiin , kun tuota ikää alkaa olla jonkin verran..
Huh..nyt on pakko mennä syömään, kun alkaa olla taas huono-olo..

Onnea kaikille plussaneille!! :happy112
 
Jostain oudosta syystä forumi antaa minulle väärän Aliaksen eikä yhdisty omiin sivuihin , joten alias ja tuo profiili ovat ..
:sad001

Hah..onnistuimpas, kun omalta koneella pääsi leikkimään.
 
Ehdottomasti fb-ryhmän tulis olla salainen (ei näy kellekkää muulle ko ryhmässä olijoille).

Ainoa "olo" mitä mulla on ollu, niin suunnaton väsymys, mutta oon olettanu sen johtuneen töistä. Reilu viikko sitte oli kummallista poltetta ylävatsalla, mun mielestä se ei ollu närästystä (tosin mulla ei oo koskaa närästäny :D) ko mitään ei noussu ylös. Mut voihan se olla ettei tuo polte kuulunu tähän, sattumaa vain.

Millon tämän raskauden alkaa ymmärtää? :D Maaliskuu tuntuu niin hurjan kaukaiselta.
 
Minulla ei ollut ensimmäisessä raskaudessa, kuin kerran huono-olo, nyt on senkin edestä. Väsyttää, huimaa, kuvottaa ja rinnat on todella arat. Luojan kiitos piahkoin alkaa loma. Tosin kesäsuunnitelmat meni uusiksi, kun mies ei anna mun lentää . :)
Olemme tavallisesti käyneet ainakin jossain.. noh, täytynee tyytyä Suomeen ja ehkä laivoihin.:rolleyes:
Niin siis takana on yksi reissussa koettu km raskaudenalkuvaiheessa...mutta siitä on kymmenisen vuotta aikaa.
Missä vaiheessa aijotte kertoille sisaruksille perheenlisäyksestä? Ja miten? Minua jännittää tytölle kertominen, kun on ollut ainokainen niin pitkään..
 
Mä oon kiinnostunut fb-ryhmästä, kunhan on ehdottomasti salainen. Mieluummin kirjoitan sellaisella foorumilla, joka ei kaikille näy kuten tämä.
 
Jos joku sen ryhmän haluaa perustaa niin perustaa ihmeessä :) itse voin liittyä siihen sitten, kun ympärilläkin olevat tietävät raskaudestani :Heartred Vaikka tämän keskustelun kaikki näkevätkin niin täällä kirjoittelen kuitenkin pelkällä nimimerkillä. Lähinnä nyt ajattelen sitä, että asustelen sen verran pienellä (ja uteliastakin uteliaammalla paikkakunnalla) etten halua vielä oikealla nimelläni kirjoitella edes salaisessakaan ryhmässä :D Periaatteessahan jonkun toisen odottajan tarvitsisi olla vain vaikka viereiseltä paikkakunnalta ja voisi jo tietää kuka olen. Mutta tosiaan kunhan tämä masukki vähän tuolla kasvaa ja liikutaan "turvallisimmilla vesillä" niin ehdottomasti voisin liittyä ryhmään! :happy119 :happy119 :happy119 :happy119

Täällä yksi lapsi entisestä liitosta, miehelle lapsi ensimmäinen.
 
Juu, fb-ryhmä kuulostaa oikein hyvältä :)
mulla on kauhea väsymys koko ajan. Ja nyt jo alko turvottaa! Paino tippunut 1,5 kg positiivisen testin jälkeen, mutta eilen jalassa olleet farkut eivät meinanneet mennä kiinni! Ja oksettaa koko ajan.. Ja pari kuukautta sitten annoin kahdet liian isoksi jääneet farkut pois.. No, pitää ostaa uudet.
Kuitenkin olo on niin onnellinen :)
 
Ryhmän nimikin varmaan pitäisi olla joku neutraali, että jos sattuu fb olemaan koneella auki, niin ei sitten joku hoksaa siitä nimestä. Semmonen nimike, ettei osata yhdistää raskauteen.

Vanhemmillemme aattelimme kertoa lahjan muodossa. :) Viedään kummankin vanhemmille "Mummula" ovikyltit, katsotaan ymmärtävätkö vinkin. :D Omat vanhempani ovat jo isovanhempia niin he eivät välttämättä ymmärrä, että mihin nyt viitataan, mutta miehen vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi niin ilmeet ovat varmaan ikuistamisen arvoisia kun tajuavat. :D Sisaruksille sanotaan suoraan. Yksi minun siskonihan tietää jo, mutta lopuille sisaruksille sitten kun rv12 on saavutettu.
 
Ja samaa mieltä mamae:n kanssa, että mieluiten sinne haluaisi kirjoittaa kun sitä ei näe kukaan muu kuin ryhmän jäsenet.
 
Itsekin haluan, että se fb-ryhmä on sitten ehdottomasti salainen. Tästä raskaudesta tietää tällä hetkellä ainoastaan kaksi kaveriani jotka itse odottavat myös lasta. Edes tulevat isovanhemmat eivät tiedä vielä yhtään mitään ja heille kerrotaan vasta sitten kun olemme itse kuulleet ainakin, että sielä oikeasti on joku salamatkusta. Muuten varsinaisesti en tule asiasta puhumaan ellei ohi mennen tule juttua ystäväpiirissä enkä näin ollen halua, että he näkevät mitä kirjoittelen raskaudestani muiden kanssa omalla nimelläni. Mä voin tehdä sen ryhmän tässä joku päivä ja sitä mukaan kun olette valmiita liittymään, niin laitatte mulle yv-viestiä; niin osaan liittää teidät mukaan.
 
Tein nyt ihan uuden ketjun tälle fb-ryhmään liittyen, joten muut jotka liittyvät tänne maaliskuisiin myöhemmin, niin näkevät sen heti kuinka toimia. Nimiehdotuksia voi myös laittaa.
 
Adely, mulla tosiaan on lapsi ennestään niin kuin aiemmissa viesteissäni sanoinkin, heinäkuussa 2012 syntynyt poika. :) Noin pieni ei ymmärrä sisaruksesta vielä mitään, joten meillä sisaruksesta kertominen ei ole samalla tapaa pohdittava asia kuin heillä, joilla on vanhempia lapsia.

Meillä tietää toistaseksi äitini ja miehen veli. Äidille ei ollut tarkoitus vielä kertoa, mutta olimme juhannuksena vanhemmillani ja äiti sanoi, että siskoni oli nähnyt unta, että olen raskaana, ja kysyi heti perään että olenko. En sitten alkanut siinä kiistämään. Mun siskot ovat kunnostautuneet raskausunien näkemisessä silloin, kun joku on oikeasti raskaana (esim. mun edellinen raskaus ja isosiskon viimeisin raskaus) eikä ole vielä raskaudesta kertonut. Nyt siskot ovat pommittaneet äiti-parkaa jatkuvasti kyselyillä, olenko raskaana, kun kumpikin on nähnyt useampaan kertaan unta, että odotan toista lasta. Mitä lie noitia ovat. :D Toistaiseksi olen kieltänyt raskauden heille ja äiti on tehnyt parhaansa valehtelun kanssa, mutta kauaa tätä pommitusta tuskin enää jaksan. Olen harkinnut että jos menisi varhaisultraa 15.7. ja sen jälkeen kertoisi heille, että ovat olleet uniensa kanssa oikeassa.
 
Adely, meillä on myös ennestään lapsi, marraskuussa 2012 syntynyt tyttö :Heartred

olen kanssa kiinnostunut siitä fb-ryhmästä ja siellä mieluummin juttelisin enemmänkin. :)
 
Takaisin
Top