Maalismasut

Täällä siis toissapäivänä plussattu ekan kerran haalea plussa ja eilen aamulla digi näyttikin raskaana :) Nyt siis menossa vasta 4+1, että ihan aluillaan ollaan. Näillä näkymin LA olisi 2.3
Kovasti toivottu lapsi on kyseessä, puolivuotta yritystä takana ja ehkäisy jäi pois joulukuussa 2012.
Uusioperhe kyseessä, minun tuleva toinen lapseni(entisestä liitosta poika, synt10/2010) ja miehelle ensimmäinen.
Pohjanmaalla asustellaan ja ikää löytyy 28 ja 29 :)

Karvajalkoja löytyy kolme, kaksi koiraa ja kissa (viihtyvät paljon ulkona), neljäs olisi syksyn mittaan tulossa (koiranpentu)

Nyt vain toivotaan että että alakertalainen on ottanut paljon liimaa matkaan ja liimannut itsensä hyvin seinään kiinni!

Samalla on hyvin onnellinen, mutta silti huolestunut.... Toivottavasti tänne pian löytää tiensä muitakin maaliskuisia :Heartred
 
Täällä myös tänään plussattu ja samoissa mennään 4+1 :) Jätin pillerit viime kuussa pois ja heti se nappasi jee toivottavasti pieni nyt kestää matkassa mukana :) Uusioperhe myös täällä meillä yksi yhteinen poika synt 4/2012 ja miehelle edellisistä suhteista 2 poikaa. Eli jännää jatkuuko edelleen poika linjalla :D
 
Onnea piia84! Täällä toinen maalismasu ilmoittautuu! Eilen san tikkuun elämäni ensimmäisen plussan ja tänään tein vielä varmistustestin. Viikkoja vasta 3 + 6, kierto on lyhyt ja hyvin heilahtelevainen. Laskettu aika olisi 4.3. Pillerit jätettiin pois lokakuussa 2011 ja kunnon yritystä takana vajaa vuosi. Vaikea endometrioosi leikattiin nyt keväällä ja HUOMENNA olisi aika lapsettomuusklinikalle. Soitan sinne tänään soittoaikana ja kyselen mitäs nyt tehdään :)

Pahoinvointi on alkanut jo, oksennuskertoja pari takana ja koko ajan krapulainen olo. Kärsin helposti esim matkapahoinvoinnista, mutta en olisi arvannut että tämä raskauspahoinvointi voi alkaa näin pian! Lauantaina vietetään meidän häitä ja toivon, että tilanne ei pahene viikon aikana..... Oli olo lauantaina mikä tahansa, tulee päivästä maailman onnellisin! Kauan odotettu pikkulintumme tuo hääpäiväämme aivan uuden merkityksen :Heartred Kaasolle soitin tänään aamulla, koska tarvitsen hänen apuaan tämän asian peittelemisessä, hän huolehtii, että lasissani on alkoholitonta punaviiniä :)

Nyt vain toivotaan, että Taimi juurtuu tukevasti kiinni ja mekin saamme oman pikkuisen kotiimme :Heartred
 
Pikkuneilikka, kiitos, onnea myös sinne! Mulla esikoisesta oli aivan kauhea ympärivuorokautinen pahoinvointi ja sitäpä pelkään tässäkin raskaudessa... esikoisesta se alkoi siinä seitsemännellä viikolla. Pieniä oireita on, nännit arat ja mahassa tuntuu jotain koko ajan, oisko se nyt sitten paineen tunnetta, tai jotain :rolleyes:

Soitin tänään jo ensimmäiset ajat neuvolaan ja alkuraskauden ultraan. jotta saa toivotuksi nuo päivät vapaata. Neuvola siis kuukauden päästä, 24.7 ja ultra ois viikolla 7+3 16.7, jotta nähään onko siellä minkälaista sakkia, ennen neuvolaan menoa :)... Jos sitten jotain meneekin ennen noita päiviä vikaan, voi ne tieten peruutella....

Tervetuloa joukkoon teille!! toivotaan jotta pienet pysyisivät matkassa loppuun saakka :love7 :love7
 
Onnea plussasta Pikkuneilikka, piia ja Sally.

Täällä ilmottautuu joukkoon myös yksi plussan saanut. Ekan haamu plussan tein eilen, mutta tänään vahvistin asian digillä; enkä kyllä vieläkään oikein meinaa uskoa todeksi. Viikoista minulla ei ole varmuutta, mutta jotain 4-5 välillä varmaan pyöritään, koska minulla on niin kierroissa iso vaihtelevuus, niin tämän vuoksi on vaikea tarkkalleen sanoa millä viikoilla menen. Mutta oletuksena pidän, että LA on maaliskuun ihan ensimmäisinä päivinä, ultrassahan se selvii sit tarkemmin.

Olemme yrittäneet 8kk ja nyt sitten onnistuimme. Mä olen 32v. ja mieheni on 47v, ja meidän ensimmäinen yhteinen lapsi on kyseessä. Aiemmista suhteista meillä ei ole lapsia, paitsi minulla on yksi enkeli lapsi (abortin vuoksi). Perheeseen kuuluu myös yksi karvainen lemmikkieläin (chinchilla eli jyrsijä). Lapsemme on kovasti toivottu ja toivottavasti pysyy loppuun saakka matkassa. Neuvola aikaa en ole vielä varannut, mutta soittelen sinne tässä kunhan työvuoroni antavat myöten.

Mulla ei ole vielä ollut pahoinvointia suuremmin, illalla tosin nukkumaan mennessä on vatsassa pyörinyt vaikka olen syönyt päivän aikana hyvin. Rintojen arkuutta on ollut ja selkä särkyä. Lisäksi välillä vatsaa kutittaa ihan hirveesti, en tiedä mitä sielä vatsas oikein tapahtuu, lisäksi turvotusta on havaittavissa. Muistan kuinka silloin ekas raskaudes aikoinaan oksentelin välillä aika rajustikin ihan alusta asti.
 
Nyt se sitten iski, nimittäin nuha :sad001 reipaskin olin ja sain vihdoin ostettua vitamiinit apteekista! :D
 
Täällä olisi yksi pulisija tulossa mukaan. :greet025 Ensimmäisen haalean plussan sain viime keskiviikkona (siihen asti näytti negaa), keskiviikkona hitusen vahvemman ja digiin raskaana 1-2 ja maanantaina tuli sitten oikein selkeä plussa jo. Ovulaatiosta laskettuna la olisi 1.3. ja nyt siis viikkoja 4+3. Oireita ei oikeastaan ole mutta eipä niitä ollut esikoisestakaan tässä kohtaa.

Mä olen 27v, mies 28. Yksi lapsi löytyy ennestään (11kk vanha poika). Ensimmäisellä kerralla meni 15kk raskautumiseen ja nyt vain 3kk, mikä oli erittäin iloinen yllätys. Pitkä edellinen yritys sai mut stressaamaan raskaudesta hyvin pitkälle, vaikka mitään keskenmenoja tai muita ei olekaan ollut. Tällä kertaa yritän pitää paremmin uskoa yllä raskauteen alusta asti ja nauttia tästä, sillä kolmatta lasta emme todennäköisesti ole hankkimassa.

Toivotaan että kaikkien vauvat ovat lujasti kiinni ja saamme omamme kotiin helmi-maaliskuussa 2014. :) Neuvolaa en ole varannut, katselen viikkoja vielä eteenpäin ja mahdollisesti varaan neuvolan vasta varhaisultran jälkeen niin kuin esikoisestakin, jos sinne taas menemme. Alunperin olin ajatellut ehdottomasti mennä tuttuun paikkaan omakustanteiseen varhaisultraan, mutta ko. paikka on juuri sopivat viikot kiinni. :sad001 Ultra on siis toistaiseksi pohdinta-asteella.
 
Täällä myös yksi uusioperheellinen ilmoittautuu!

Eilen plussasin, vähän päälle neljä viikkoa olisi raskautta takana ja monta toivottavasti edessä. Edellisessä raskaudessa oli kova masennus ja sitä ennen oireeton keskenmeno, niin että hiukan jännittää mitä tuleman pitää.
Vähän on jo turvottanut ja tisseissä tuntunut painetta. Oviksen aikaan oksetti viikon ja närästi aivan kamalasti. Nyt närästelee enää satunnaisesti ja pieniä kuvotuksen aaltoja on välillä.

Minulla on edellisestä suhteesta 2 v 2 kk vanha poika. Joka on hiukan aktiivista ja päättäväistä sorttia. (Kun kerroin että on vauva mahassa, niin ukkeli totesi, että "Ei yhtään vauvaa, tää iha yhmä!)"


Mies on 28 ja minä 23, pääkaupunkiseudulla asustellaan. Kohta olisi muutto edessä, kohteena ydinkeskusta.. Harrastukset rajoittuvat lähinnä lukemiseen, tällä hetkellä menossa Game of Thrones.
 
Minäkin ilmoittaudun juttelemaan! Onnea kaikille plussanneille :)

Olimme juhannusmatkalla tsekeissä ja siellä päätin kuukautisten ollessa jo muutaman päivän myöhässä, että nyt se testi täytyy tehdä. Eilen tsekkiläisessä raskaustestissä komeili kaksi viivaa, mutta skeptisenä tarkistin asian vielä Suomessa Clearbluella. Plussahan siihenkin tuli. Laskettu aika on 4.3.2013.

Minä olen 26-vuotias ja mieheni 34. Meillä ei ole lapsia, eli esikoisesta on kysymys. Skeptisyyteni plussan suhteen johtui siitä, että sairastan endometrioosia. Se todettiin tammikuussa laparoskopiassa, joka tehtiin kookkaan munasarjamuutoksen poistamiseksi. Samalla polteltiin noita endometrioosipesäkkeitä pois (ja tämä operaatio ei mennyt putkeen, mutta se on jo aivan toinen tarina). Sain luvan ottaa kuparikierukan pois vasta toukokuussa, ja se poistettiin kohdun tähystyksessä 31.5. Minulle sanottiin varsin suoraan lapsettomuuspolilta, että jos joskus lapsia haluamme, nyt niitä pitäisi yrittää. Lisäksi raskauttani varjostaa 22-vuotiaana sairastettu keuhkoveritulppa, eli tässä piakoin joudun pistämään kerran päivässä verenohennuslääkettä vatsanahkaan.

Olin varautunut endometrioosin takia siihen, että yritys voisi kestää kauan. No, ekasta kierrosta jo tärppäsi! Joko laparoskopiassa saatiin erittäin hyvin siivottua kaikki endometrioosikudos tai sitten meillä kävi järkyttävän hyvä tuuri. Nyt sitten toivotaan parasta :) Oman haasteensa tähän tuo se, että meillä on häät buukattu päivämäärälle 4.1.2014, sinne sitten masu pystyssä...
 
Onnea kaikille!
Täällä olis yksi plussaaja kanssa. Eilen illalla oli tehtävä kun ei aamuun jaksanut odottaa mutta kyllä ihan selvä viiva tuli. Eli alustavasti 4.3 olisi lakettu :)
Tuli vähän yllättäen tämä mutta enpä voisi olla onnellisempi :)

Mutta toivottavasti kaveri pysyy matkassa ja teillä muilla myös!
 
:) Tänään saatu haaleaakin haaleampi plussa. Testaan vielä viikonloppuna uudelleen, jolloin pitäis olla jo vahva. Arvioitu laskettu aika olisi 7.3. Meidän perheeseen tulossa olisi kolmas lapsi ja tämä on yrityskierros 3.
 
Hei kaikki ja paljon onnea jokaiselle! :hello2 Ihana tällainen palsta! Itse tein eilenillalla ovulaatiotestin, johon ilmestyi erittäin kirkas testiviiva kontroliviivan viereen. Menkkojen alkamispäivä olisi eilen tai tänään. Ovulaatiotestistä rohkaistuneena tein aamulla kaksi raskaustestiiä ja kumpaankin tuli hyvin erottuva testiviiva :love017 Laskettu aika meillä olisi 7.3.2014, ovulaatio oli 13.6. ja tämä oli yrityskierto 2, eli hirmu nopeasti meitä onnisti! Olemme miehen kanssa molemmat 27v ja tämä on ensiodotus.
 
Onko teillä muilla vielä oireita? Itsellä ei juurikaan. Ihan hirmuisesti väsyttää ja etoo vähän, mutta toisaalta menossa on viimeinen työviikko ennen kesälomaa joten väsyttää jo siksikin että alkaa paukut loppua. Alavatsassa myllää ja nipistelee, mutta niin on ollut koko ajan sen jälkeen kun pillerit jätettiin pois. Iho on ollut muutaman päivän silmiinpistävän hyvä, se on erilaista kuin ennen :) Nyt positiivisen testi tehtyä alkoi vaan pelottaa ihan armottomasti, että jos ei kaikki menekään hyvin... toivon niin kovasti että saataisiin oma vauva :Heartred
 
On muutamia oireita ollut. Rinnat tosi arat ja kun koskee niin jopa sattuu. Lisäksi ravaan kokoajan vessassa.
Musta nuo alavatsan tuntemukset on niin ihania :) Tekee jotenkin todemmaksi sen että siellä on joku :Heartred

Myös täällä jännitetään että mitä jos kaikki ei menekkään hyvin.. Jotenkin ei uskalla hirveästi ääneen iloita :/
 
Onnea kaikille!
Mietin aamusta asti että uskallanko vielä " tunnustaa" olevani raskaana, mutta päätin nyt kuitenkin uskaltaa :) aamulla siis testissä näkyi hyvin haalea viiva. Seuraavan kerran pääsen kuitenkin apteekkiin maanantaina illalla, niin enhän minä sinne asti jaksa odottaa :D koko päivä on tullut surffailtua vauva-sivustoilla ja luettua vauvalehtiä :)
Ollaan molemmat mieheni kanssa 25, yritystä takana reilu vuosi. Vähän aikaa sitten harkittiin jo ehkäisyn aloittamista, kun mulla alkoi uusi määräaikainen työ ja pari viikkoa sitten muutimme. Nyt sitten haalea plussa sai aikaan molemmille sekalaisia tunteita; ai nytkö???
mun oireet: pientä yökötystä, hajut ällöttää (erityisesti miehen polttama rööki), mahdoton hikoilu, arat rinnat ja virtsankarkailu yskiessä (flunssa menossa)
ja tärkeimpänä: rv 4+0 la 8.3
 
Heippa kaikille ja paljon onnea =). Täällä kanssa saatiin plussauutisia torstaina. Ennestään löytyy puolitoista vuotias tyttö, eli toinen raskaus olisi tämä...Olemme miehen kanssa molemmat 24 vuotiaita, ehkäisy jätettiin pois n.pari kuukautta sitten eli yllättävän pian tärppäsi...Ensimmäinen lapsi ei ollut varsinaisesti suunniteltu, mutta ilman ehkäysyä tuli melkein vuosi oltua ennen kuin raskauduin. Raskaus oli mulle vaikea henkisesti, mä en oikeen pystyny nauttimaan siitä ja sen tuomista muutoksista. Olin ennen aika menevää sorttia, joten raskaus esti mua elämästä niin kuin olin oppinut elämään. Kun vihdoin sain pienen tytön syliini, ymmärsin mikä tässä elämässä oikeasti on tärkeää. Mä rakastan mun perhettä ja äitinä oloa, ja toinen lapsi olisi erittäin tervetullut :)

Oireita on ollut hyvinkin vähän. Yöllä olen joutunut heräämään kerran tai kaksi vessaan, muuten ei edes tunnu että päivisin pitäisi sen useammin siellä ravata...On outoa vain odotella oireita, että missä ne viipyy :D. Välillä tuntuu ettei edes olisi raskaana. Ainiin, metallin makua suussa, pientä tuntemusta alavatsassa ja repäisykipua(?) on ollut. Ihan kuin tuo masu olisi jo vähän pömpällään, vaikka viikkoja vasta 4+4 omien laskujen mukaan. Mä kauhulla odotan milloin ne pahoinvoinnit alkaa, ja toisaalta taas odotan että alkais niin tietäis ainakin että siellä jotain saattais oikeesti olla :)
Ensimmäisen raskauden jälkeen aloitin taas liikuntaharrastuksen, ja aloin käymään salilla. Aion siis tällä kertaa jatkaa salilla käymistä niin pitkälle kuin mahdollista.Tämä eroaa myös sillä tavalla edellisestä, että mä en joudu stressamaan tupakoinnin lopettamisesta ,sillä mä sain sen paheen pois elämästäni jo silloin :p. Paljon terveellisemmältä pohjalta siis lähdetään tällä kertaa :).

En ole aiemmin täällä kirjoitellut, mutta lueskellut erittäin aktiivisesti, ja harmittelinkin kun en edellisessä raskaudessa saanut aikaseksi liittyä ajoissa ketjuun mukaan ja lopulta en sitten viitsinytkään. Toivotaan että pikku asukit pysyy matkassa mukana, ihanaa odotusta kaikille :)
 
Mulla oireista lähinnä läsnä on herkistynyt hajuaisti, röyhtäyttely (joka ei yleensä oo mun vaivani) ja väsymys - ja tietty rintojen herkkyys.

Mulla on aiemmat raskaudet eronneet tosi paljon toisistaan: esikoisesta voin pahoin 24/7 rv 30 saakka, enkä senkään jälkeen kyennyt syömään kuin tiettyjä ruokia ja sit tokasta oksentelin maltillisesti reilun kuukauden ajan ja sen jälkeen voin aika hyvin loppuun saakka. Esikoinen on tyttö, toka on poika. Saas nähdä kumpi on nyt matkalla.
 
Täällä myös oireina kipeät/arat rinnat ja armoton väsymys. Välillä myös mahaa juilaisee, kun jotain hyvin äkkinäistä tekee...Ensimmäisen raskaus meni myös täällä oksentaessa joten hieman kauhulla odottaen tässä kelaan päivä ja mietin mitä tulevan vielä pitää! Vaikka toki voihan olla tämä raskaus on täysin erilainen kuin ensimmäinen.
 
Moikka,

Onnea kaikille plussanneille :thumleft Täälläkin plussattiin viime perjantaina ja laskettu aika olisi 8.3.
Toivotaan, että kaikilla pysyy pikkuiset menossa mukana :hello2
 
Takaisin
Top