Maalismasut

Nippe-88, ostin ite pahoinvointirannekkeet viime viikolla, mutta en oo huomannut mitään eroa entiseen. Voi olla etten osaa laittaa niitä oikeeseen kohtaan tms. Koen ne aika hankalina, koska pitemmän aikaa ollessaan alkavat puristaa. Sitten niitä tuntuu ahistavalta pitää myöskin sen takia, että en halua koko maailmalle näyttää, että mullapa on tällaset kädessä! :D Jos joku kysyisi niistä, niin pitäisi sanoa suoraan, mitkä ne on...

Että omat kokemukset ei ainakaan vielä oo mitenkään ihmeelliset :)

Tosiaan, paha olo jatkuu.. Mikään ei maistuis, kaikki hajut ja maut äklöttää! YÖH.
 
Tadaa! Me päästäänkin ultraan aiemmin kuin odotin. Meillä kuuluu hedelmöityshoitoihin yksi tsekkausultra, kun on plussannut. Yleensä ultra tehdään jo varhaisessa vaiheessa, mutta lapsettomuusklinikan oltua kiinni koko heinäkuun, niin nyt vasta saatiin tietää asiasta. 9.8. mennään, joten sinne asti jännäillään. Tänään 9+3 ja olo vaihtelee tunneittain. Toivon kovasti, että paha olo alkais väistymään ja joka kerta kun niin jo luulen, niin seuraava päivä meneekin yökkiessä.

Itsellä ei ole ollut ihmeellisempiä himoja mitään ruokia kohtaan. Entisenä herkuttelijana oon kokenut positiivisena, että kaikenlaiset herkut ällöttävät ja oon sen vuoksi pystynyt helposti kieltäytymään karkeista yms. Painoa on tullut muutama kilo, mutta neuvolassa sanottiin, että sitä voi tullakin jo tässä vaiheessa. Itse en ihmetellyt yhtään, kun liikunta on jäänyt aika minimaaliseksi väsymyksen ollessa jatkuvaa. Odotan edelleen sitä glow-efektiä ja raskaus oli niin ihanaa aikaa, josta moni hokee. :wink
 
Saanen esittää tyhmän kysymyksen... (vaikka töissäkin asiakkaille sanon aina, että ei ole tyhmiä kysymyksiä vaan on tyhmiä ihmisiä, jotka jättävät kysymättä...)

Tämä raskausajan vaatetus. Mullahan on tapana pitää farkkuja niin, että napitus lähtee navan kohdalta, pidän siis housuja ylhäällä vatsan päällä (joka siis on iso ilman tätä raskauttakin...). Tuossa kun punkesin aamulla housuja jalkaan niin jäin miettimään, että koskahan on syytä ostaa väljemmät housut tai alkaa pitämään housunkaulusta vatsan alla... :eek:

Lähinnä ajatuksia herättää se, että tekeekö puristava housunkaulus jotain hallaa raskausvatsalle..?
 
Ansku ei tee masulle mitään muuta hallaa kuin tuntuu tietysti vaan ikävältä. Mutta muuta haittaa ei ole.
Mulla ei oikein enää ole semmosia housuja joita pystyisin pitämään.
Mä ostin jo kolme viikkoa sitten mammahousut ja ne on kyllä mukavat. Aamulla ne on aina mahan kohdalta löysät mut iltapäivää kohden vatsa turpoaa hirveästi nii sillon sopii hyvin. Joudun luultavasti kohta ostamaan myös mamma collagehousut kun nuo vanhat puristaa inhottavasti.
 
Nannai, kiitos tästä. Vaatteiden shoppailu on kyllä kivaa, joten ehkä tässä nyt on porsaanreikä hankkia jotain uutta rättiä ja lumppua :biggrin
Voi olla ensiodottajan huumaa, mutta jotenkin sitä oikein odottaa, että tää maha tästä entisestään kasvaa ja alkaa näkyä :) paree ehkä lukea tämäkin viesti tyyliin 15 viikon päästä uudestaan, kun kiroaa, ettei mihinkään vaatteisiin mahdu ja vatsa on aina tiellä :D
 
Kävin tänään kirpparin äitiysrekillä, josta tarttui matkaan kahdet housut. Oikein mukavat jalassa :D. Oon huomannu, että tiukat housut pahensi närästystä ja vatsan turvotuksen tuntua.
 
Mua pelottaa. Äsken tuli puhdasta verta pyyhkiessä ja vähän pönttöön. Huomenna olisi eka neuvola ja mua ahistaa, että jos ei ookkaa enää pikkusta aamulla mukana. Kauhee pelko, et kohta alkaa kivut ja menee kesken! :sad001
 
Eea toivottavasti kaikki olisi hyvin. Yritä vaan ottaa rennosti, tiedän että se on tosin todella vaikeaa.
Itselläni tuli muutama viikko sitten pikkuisen verta pyyhkiessä ja säikähdin kamalasti, takana kun on niin monta keskenmenoa.
Toivottavasti sinunkin vuotosi olisi ihan harmitonta.
 
Toivottavasti Eea kaikki on hyvin. Hyvä varmaan mainita neuvolassa, jos vaikka tekisivät jotain asian eteen.

Itse ostin eilen myös ensimmäiset mammahousut. Oikein ihanaa, kun ei enää vyötärönauha purista. Omasta mielestä housut suurensivat mahaa ja mieskin nauroi samaa asiaa, mutta ehkä maha vain korostui. :laughing014 Mietin vaan, että mitähän talvella käy, kun meidän kaikkien pitäisi olla suurimmillamme juuri talvivaateaikaan. Yksi kaveri puhui, että HM:lta löytyy muutama suosittu talvitakkimalli, mutta loppuvat kuulemma heti, kun saapuvat kauppoihin. Pitänee olla haukkana paikalla, kun niin käy. Mieheltä löytyy vanhoja urheilutakkeja, mutta luulen, että työtakiksi sellaista en kelpuuta.
 
Kiitos sanoistanne Nannai ja Sintin mami. :Heartred

Tulin just neuvolasta. Neuvolatäti oli ihana ja kurkattiin hänen, lääkärin ja miehen kansa masua ultralla. Siellä oli pikkunen (tosin hurjan paljon isompana kuin kaksi viikko sitte varhaisultrassa) ja sydän paikallaan ja toiminnassa :) ah, mikä helpotus. Muutenki neuvola meni hyvin ja kaikki arvot hyvät! Oon niin kiitollinen ja onnellinen. Tänään rv 8+3 ja vasta 14 viikolla seuraava ultra. Olin vähä ihmeissää, ku on nii myöhään..

Ihanaa odotusaikaa kaikille! :)
 
Moikka! Täältä yksi (vasta) äskettäin plussannut ilmoittautuu! Laskujen mukaan nyt olisi se 8+2. Esikoinen on 2v2kk vanha ja oli todella iloinen yllätys tämä pikkusisko/-veli :) Oireena itsellä TAAS pahoinvointi... On ihan ympärivuorokautista, joten hiukkasen vaikeuttaa tän kotiäidin elämää, kun pitäis tuon isoveljen kanssa jaksaa temmeltää ja ruokailuajoista huolehtia. Itse kun ei meinaa kyetä muuhun kuin olemaan vaaka-asennossa... Kuinkakohan kauan tästä kestokrapulasta saa nauttia? Esikoisesta oli se reilu kaksi kuukautta :D Noh, ei pitäisi valittaa... Kertoo kuitenkin, että jotain on vatsassa! Itsellä on ultra muuten tuossa muutaman viikon päästä eli sinne asti pitäisi jaksaa jännätä; viimeksi kävin varhaisultrassa, mutta nyt oli helppo ajankohtaistaa hp, niin en kokenut tarpeelliseksi. Toivotaan, että masussa on vielä jotain, kun sinne asti pääsee! (Kopioin oman tekstin Liberon sivuilta)
 
Voih. Ihana kuulla Eea. :)
Tänään käytiin ultrassa ja saatiin vahvistus asiaan virallisesti. Sintti on aluillaan, kokoa 29 milliä. Kädet ja jalat huitoi kovasti ja onnenkyynelhän siinä pääs vierähtään. La vahvistui 9.3. ja miehen kanssa pyöritään nyt ihan onnesta ymmyrkäisinä ympäri kotia.
 
Voih. Ihana kuulla Eea. :)
Tänään käytiin ultrassa ja saatiin vahvistus asiaan virallisesti. Sintti on aluillaan, kokoa 29 milliä. Kädet ja jalat huitoi kovasti ja onnenkyynelhän siinä pääs vierähtään. La vahvistui 9.3. ja miehen kanssa pyöritään nyt ihan onnesta ymmyrkäisinä ympäri kotia.
 
Jospa vertaistuen toivossa liittyis tänne :) LA 28.3. laskurin mukaan. Oisko rv 8+1? Eka neuvola on 28.8. Esikoista siis odotamme aviomieheni kanssa. Takana 2 keskenmenoa, tammikuussa rv 10 ja kesäkuussa ehdin tehdä positiivisen testin ja seuraavana päivänä alko vuodot.

Miulla on ollu sietämätöntä väsymystä varmaan yli kuukauden. Tiedä sitten johtuuko raskaudesta vai jostain muusta..Tuossa aikaisemmin oli etovaa oloa ja rinnat todella arat. Muutama päivä sitten oireet katosit ja alavatsan aaltoileva kivistävä kipu alkoi. Nyt on pelko siitä ettei kaikki ole hyvin. Varasinkin ensi tiistaille ajan varhaisultraan. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
 
Hei ja onnea myös kaikille maalismasuille :)

Täälläkin yksi maalismasu, ikää 24v, la 2.3 neuvolan mukaan mutta ensiviikolla olisi ultra niin tarkempi aika tai vahvistus päivälle tulee sitten ja saa tietää että kaikki on hyvin :) esikoista odotamme mieheni kanssa, vasta 7kk sitten mentiin naimisiin ja nyt päätti jo lapsi tulla meidän perheeseen, ei ajateltu että näin nopeasti napsahtaa. :) Toivotaan vaan että kaikki menee hyvin ja tulokas pysyy mahassa loppuun asti :)
 
Varhaisultrassa näkyi pieni sykkivä sydän :love017 kaikki siis hyvin eikä ole keskenmenon vaaraa tällä hetkellä :) Ultran mukaan rv 6+4, lasketusta ajasta ei vielä tietoa, maaliskuun loppu tai huhtikuun alku..Täytyy yrittää nauttia oireettomuudesta :laughing002
 
Hukkunu ihan kiireisiin ): PÖH Luen kaikkien viestit ja tulin päivittämään omaa napaa

Eilen oli ensimmäinen neuvolakäynti (10+2) täyteltiin kaikennäkösiä lomakkeita ja sain lähetteet labraan.
Neuvolatäti yritti kovasti doplerilla kaivella ja kuunnella jos ois pienen sydänäänet jo kuulunu mutta ei ...
Kahen viikon päähän pitäis tulla aika keskussairaalaan NT-ultraan niin siellä sitten pääsee ensimmäistä kertaa
näkemäänkin mikä pieni eläjä siellä on :Heartred LA tarkentu 9.3 (:

Ihanaa aikaa, ei oo ollu minkäänlaista huonoa oloa, hajut ei käy nenää ja ruoka maistuu (ehkä jopa liianki hyvin, paino on alkanu nousta vaikka ei vielä pitäis)

Mitkäs muiden maalismasujen olot on olleet?
 
Täällä elettiin jo hetki melko hyvän olon kanssa, mutta sunnuntaista asti oksettanut kaikki hajut ja ruoat, joten oon ollut nyt muutaman päivän saikulla ja tylsistelen kotona. Oon yrittänyt kovasti löytää ruokaa, joka maistuisi. Aiempien viikkojen iltapömppis on nyt selvästi tauolla, koska ruoka ei maistu. Itse odotan jo kovasti, että vauvamasu alkaisi kasvamaan ja tuntisi vauvan liikkeet. Taitaa kuitenkin mennä vielä useampi viikko siihen.
 
Täälläki oli olo parempi, kuten sulla Sintin mami. Pe-la ei ollu vellovaa fiilistä juurikaan ja siitä lähtien taas huono, jopa välillä ällömpi kuin aiemmin. Tänään ruoka maistui, mutta aamupala oli tuskaa...

Neuvolassa kysyttiin (viime viikolla) dopplerin turvallisuudesta ja neuvolatädin rohkaisemana laitoin sen tilaukseen. Paketti tuli tänään ja hetken etsinnän jälkeen kuului sydänäänet. VOI KUINKA HUIPPUA :Heartred

On kyllä onnellisen autuas olo. Vooiiiiihh.... Jump jump jump. Nauhotin äänen puhelimeen ja vähän väliä kuuntelen sitä :D

Mulla lapsettaa oikein kunnolla. Oon katellu muumeja ja aattelin alkaa lukea satukirjoja. Keskittyä ei oikein jaksa mihinkään, joten kaikki lapsille tarkotetut jutut on nyt iha huippuja, varsinkin ku välillä vaan makaa sängyssä, ku ei jaksa tehä mitään. Tänään aattelin herkutella pitkästä aikaa ja käyä ostamassa karkkia.. Ellei olo sitten tästä pahene (kuten eilen..). Hirvee himo daimkakkuun ja tiettyihin karkkeihin. Naminami... :)

On niin onnellinen olo! Menossa rv 9+2.
 
Takaisin
Top