Maalismasut

Mullakkin rupeaa jo pahin olo menemään pois, enää kaikki ruoka ei kuvota. Väsymys kyllä vaivaa hieman edelleen, viime yönä tuli taas nukuttua 12 tuntia.
Välillä tosin tulee oireiden vähyyden takia semmonen olo, että ollaankohan siellä mun mahassa enää hengissä. Eli en siis todellakaan osaa nauttia hyvästä olostani.

Meillä on ultra vasta kahden viikon päästä ja samana päivänä neuvolalääkärikin. En malttaisi millään odottaa.
 
Täällä olo on aika normaali tai melkein jos ei oteta huomioon, että ruokaa ei tee mieli eikä nälkäkään ole missään välissä. Enää ei pissatakaan jatkuvasti, väsyttää jonkin verran, muttei niin paljoa kuin muutama viikko sitten. Välillä mietityttää onko siellä mitään enää matkassa, mutta minkäänlaisia kipuja taivuotojakaan ei ole ollut niin vissiin siellä ollaan. No onneksi näin vähäisillä oireilla on selvitty *koputtaa puuta*. Finnejä on pärstä täynnä, tuntuu kuin olisi palannut teini-ikään, niin ja on niitä välillä muuallakin kropassa. Huomenna aamulla labraan virtsa+verikokeeseen ja sitte saa varailla aikaa ultraan.
 
Heippa!
Onnea kaikille odottaville ja tsemppiä odotukseen!
Löysin vasta nyt tänne. Mulla viikkoja 9+3. LA 17.3.2014.
Meille tulossa ensimmäinen lapsi, jätin ehkäisyn pois kesäkuun alussa ja tein plussatestin heinäkuun alussa. Viime kesänä saatu keskenmeno on vähän varjostanut onnea, mutta toivotaan kaiken menevän hyvin. Syyskuun alussa pääsee ultraan, jee!
Mulla on vasta 8 viikon jälkeen tullut huono olo, viime päivät on mennyt wc-pöntön seurana. Varsinkin kaikki hajut etoo paljon. Väsymys on ollut kova, rinnat todella kipeät testistä asti ja lievästi sanottuna turvottaa sekä finnejä on tullut ekan kerran sitte murkkuiän :D
Onneksi mitkään noista ei haittaa, koska kaikki on sen arvoista! Ihanaa olla raskaana, odotan vaan, että masu kasvais kunnolla.
 
Moikka kaikille!
Täälläkin ilmoittautuu uusi maalismasu. Sattui niin hauskasti, että tarina yllä kirjoittaneen -mimi-:n kanssa on aika samanlainen. Eli la on meillä myös 17.3 ja takana yksi keskenmeno, joka on sen verran pyörinyt vielä mielessä, että en ole rohjennut kirjoittaa asiasta ennen tätä. Nyt on kuitenkin päästy pidemmälle kuin edellisellä yrityksellä. Kahdesti piti jo käydä ultrassa asiaa varmistamassa ja nyt viimeksi tiistain neuvolassa kuultiin sydänäänet. :) Huono olo on minuakin piinannut etenkin iltaisin. Sitä on jatkunut nyt noin 3 viikkoa eikä loppua näy. Muuten olo on melko oireeton. Rinnat kyllä hellänä ja välillä menkkamaisia tuntemuksia masussa, mutta se taitaa olla aika pientä.
 
Heippa taas pitkästä aikaa! Täälä ollaan nautittu mökkeilystä joten ei ole tänne asti kerenny. Meilläkin eka neuvola takana päin, enkä kyllä tainnu yhtään viisastua sielä. :D Tänään 10+1 ja ultraa pitäis tänään soitella. Huono olo vaivaa edelleen, eilen teki niin pahaa ettei voinut kuvitellakkaan syövänsä iltapalaa ja yöpalaksi se sitten menikin :/ Onkos täälä muita jotka on aikasemmissa raskauksissa kärsiny raskausdiabeteksesta? Ite esikoista odottaessa sain sen ja sen takia tässä toisessa joudun kahteen(!) sokerirasitukseen :/ Onko muilla sama juttu? Luulis sen yhestä kerrasta selviävän jos taas on kyseessä...?
 
nippe-88, mullakin edessä kaksi sokerirasitusta varmaan sen takia kun mun isällä on 2-tyypin diabetes. :/ Tai enhän mä oo varma onko se just sen takia :eek: Ja tää on siis eka raskaus, niin aiemmin ei oo voinu olla raskausajan diabetesta yms.
 
Moikka kaikille! Täällä myös yksi maalismasu. LA 14.3.14. Meille tämä tulokas olisi toinen. Esikoinen syntynyt -11. Olemme olleet niin onnekkaita, että kumpainenkin on saaut alkunsa ensimmäisellä yrityksellä.

Tällä hetkellä mulla on viikkoja tasan 10 ja yksi neuvolakäynti takana. Ensimmäinen ultra on ensiviikolla ja sitä odotamme kovin, koska vasta sen jälkeen kerromme sukulaisille. Elleivät ole jo arvanneet, koska mahani pumpsahti esille JO 7 viikon tienoille. Tietysti suurin syy on raskauden tuoma turvotus, mutta ihan vauvamasun näköinen se on. Ja kyllähän osasin nopeampaa vatsankasvua kakkosesta odottaa. Esikoisesta pääsin (kaikki pääsivät, mikä onkin suositus) sokerirasituskokeeseen, jossa kaikki ok. Mutta tässä toisessa en todennäköisesti tule pääsemään, koska kaupungillamme on nyt säästökuuri ja minun kohdallani vaatimukset eivät täyty (ikä yli 26 tai ylipainoa, eikä vanhemmillani ole DM).

Mulla nämä alkuraskauden olleet todella erilaisia!
Ensimmäisestä oireet pahimmillaan n. vko 9-12:
-Kuumeinen olotila, lihaskipu
-Rinnat kosketusarat
-Nenän tukkoisuus
-Iltaväsymys
-Pahoinvointi, pahimmillaan illalla/yöllä
-Mieliteot vihreät jalopenot ja vispipuuro

Nyt toinen raskaus ja olen ollut erittäin pahoinvoiva ja vk 4 alkaen
-2vko kesti mieletöntä päänsärkyä ja nukuin n. 16h päivästä (onneksi miehellä oli kesäloma)
-Kirkkaat valot tekevät pahaa. Ulkona oleminen ei luonnista ilman aurinkolaseja
-Huimausta ja läheltäpiti pyörtyilyä
-Pahoinvointia koko päivän, pahimmillaan aamulla. Hajut tekevät todella pahaa, eritoten kahvi ja liha. Pahoinvointi myös rajoittaa paljolti mitä pystyn syömään ja ruoanlaitto ei onnistu.
-Vatsantoiminnallisia häiriöitä (johtuen suureksi osaksi muuttuneestä ruokavaliostani, koska nyt tulee paljon syötyä valmisruokaa, mitä tavallisesti en lainkaan syö)
-Maha todella arka "vaatteiden painolle". Tarkoittanen, ettei mitään housua tai mitän voi olla vatsan päällä, koska puristaa ja aiheuttaa huonovointisuutta.

Mieheni on todella houlestunut tämän toisen raskauden tuomista pahoinvoinneista, koska esikoisesta pääsin PALJON helpommalla. Kieltämättä alkaa itsekin jo olemaan todella kypsä tähän yökötykseen ja heikotukseen. Toivon vain, että loppuisivat pian. Olisi niin ihana kyetä telmimään esikoisen kanssa entiseenmalliin, vielä kyl pystyy keskittämään kaiken huomion häneen :)
 
Hei!

Täälläkin ilmottautuisi uusi maaliskuun odottaja :)

Ensimmäistä lasta mieheni kanssa odottelemme, tärppäsi kolmantena kuukautena. Perheeseemme kuuluu lisäksi kaksi mustavalkoista kissaa.

Eilen olin np-ultrassa, jossa todettiin että viikkoja onkin 10päivää vähemmän kuin mitä kalenterin mukaan. Joten tällä hetkellä RV 11+0. Ultrassa todettiin että sydän sykkii ja raajoja on oikea määrä, mutta mittauksetkin lähes jäivät tekemättä vaavin yhteistyöhaluttomuuden kanssa sivuprofiilin suhteen. Uuteen np-ultraan nyt aika tulossa 2viikon päähän. Ensimmäisen lääkärikäynninkin ehdin jo ns.väärillä viikoilla käymään, seuraavasta sovitusta neuvolakäynnistä ajattelin ensi viikolla soitella, josko sitä pitäisi terkan mielestä myös sitten siirtää, kun ajoitus muuttuikin yllättävän paljon.

Vointi täällä rupeaa hieman jo tasoittumaan, väsymys on kova edelleen. Mahani on mielestäni turvonnut jo valtavaksi palloksi, onkohan ne 3kg jota jo olen itseeni mässännyt laskeutuneet vatsan seudulle :D Olen ollut hyvin pelokas toistaiseksi koko odotusajan, ja edelleen eräänlainen pelko mielessä on. Muutamalle ystävälle olemme kertoneet raskaudesta, vanhemmille aiomme kertoa sitten kun tuo ns.oikea np-ultra on ohitettu.
 
Tervetuloa Mymmeli. :)

Ah, miten ihana tuo doppler onkaan. Heräsin aamulla siihen, että verta oli vuotanut lakanaan asti! Olin tosi ahdistunut ja aloin ettiä sydänääniä. Ne löyty heti! Huh.. Sitten äsken huomasin, että taas on tullut verta (jätin siteen varalta) ja pakko oli taas ettiä sydänäänet. Jumpjump kuului, joten taas voin huokasta.

On kyllä niin tympiät nämä veren vuodot! Oon tosiaan vuotanut ruskeaa vuotoa viikolta 6 ja välillä tämmösiä verisiä vuotoja, mutta ei aiemmin ehkä näin paljon kuin tänä aamuna oli...

Vuodatteko te muut jatkuvasti?
 
Eea Mulla oli esikoista odottaessa pientä vuoto muutamat ensikuukaudet, jos olin rasittanut itseäni liikaa. Tai ponnistin ulostetta liian kovin. (ihana odotusajan ummetus...)

Mutta ne ovat ihan normaaleja alkuraskaudessa, koska istukka on vielä niin lähellä kohdunsuuta. Odotusaikana muutenkin verenkierto on vilkkaampaa. Ja kyllä joillain jää kuukautiset, vaikka raskaana olisivatkin. Toivottavasti sinun vuotosi lakkaavat pian, koska ne totisesti pelästyttää!
 
Meea meillähän on sitten aivan sama laskettuaika :) ootko mistä päin suomea? Minä kävin viime pe ultrassa ja naurussa oli pitelemistä kun sintti vilkutteli ja viuhtoi kovasti siellä :) 3.9mm rv 10+5 tänään 11rv. Uuteen ultran tosin pääsen viikon päästä jotta niskaturvotus pystyttäisiin mitata :) ja onnea muillekin uusille odottajille! :)
 
Eea mulla on tullu vaa valkovuotoa välillä vähän ehkä limaisempana ja vähän rusehtavana, mutta ei missää vaihees oo verta tullu. Oon kuitenki lukenu ja kuullu, että vertakin voi tulla joillakin eikä siitä tarvitse huolestua. Toki ymmärrän, että se pelästyttää.
 
Hei,

eilen oli ultra ja selvisi että keskenmeno oli ollut viikolla 9. Joten en enään ole maalismasu....ensimmäinen lapsi olisi ollut ja en voi uskoa että näin kävi.

Onnea teille muille maalismasuille ja toivotan hyviä jatkoja ja vointeja odotukseen! :Heartred

Ehkä minulla vielä tässä joskus tärppää ja saavun uudelleen foorumiin kirjoittelemaan :)
 
Voimia Henyalle sekä muille pienen menettäneille.

Olen itse ehtinyt tänne tosi harvoin ja silloinkin vain lukemaan nopeasti teidän kuulumisia. En siis ole oikein kärryillä vielä, kuka on kuka :)

Me mennään viikolla 10+4. Oman pahoinvoinnin voisi sanoa olevan jo ohi. Väsymys on edelleen kova ja joskus päivät esikoisen kanssa ovat tosi rankkoja. Ja kun ei itse oikein malta nukkua päivällä, niin siitä väsymyksestä saa sitten kärsiä.. Onneksi mies yrittää auttaa parhaansa mukaan poitsun kanssa töistä tultuaan.

Meillä oli eka neuvola muistaakseni viime viikolla. Joo oli se, koska oli viikko 9+2. Siellä oli kaikki hyvin. Sydänäänet kuuluivat, jota odotinkin tosi paljon, koska olen murehtinut, onko masussa ketään. Ensi viikolla pääsenkin jo np-ultraan. Jännittää ja samalla odotan sitä erittäin paljon! Lääkärineuvola on muistaakseni parin viikon päästä.

Masu pömpöttää jo aika tavalla, varsinkin iltaisin. Painoa ei ole tullut vielä yhtään. Esikoista odottaessa ekaan neuvolaan mennessä olin kerännyt jo 3 kiloa :) Nyt on muutenkin alkupaino lähes 5 kiloa vähemmän kuin esikoisesta. Suurin osa painon menetyksestä johtuu varmaan lihasmassan kadottamisesta :D
 
En paljon tänne ehtinyt kirjoitella ja nyt jo poistunkin tästä kategoriasta.. Sunnuntaina 18 pvä sain keskenmenon. Tuntuu niin pahalta, mutta kuhan tästä selvitään...noh, yritetään uudestaan.

Onnea kamalasti teille kaikille ja toivon todella, että teillä pikkuisest pysyy matkassa loppuun asti ! :Heartred
 
Hei,
Sain vasta nyt aktivoiduttua kirjoittamaan tänne foorumille kun viime viikon torstaina oli ensimmäinen ultra. Siellä kaikki oli hyvin ja itsekin osaa nyt alkaa nauttimaan siitä tosiasiasta, että mukana kulkee yksi salamatkustaja tuonne maaliskuulle saakka. La 11.3 ja tänään rv12+5. Meille on tulossa ensimmäinen lapsi, jota kyllä odotellaan ihan innolla :)

Onnea kaikille foorumin jäsenille ja voimia teille, joilla pikkuinen ei ole jaksanut pysyä mukana.
 
Huh, että jännittää, kun itselläkin tuo np-ultra lähestyy. Toivottavasti en pyörry siellä jännityksestä. :) Enää muutama päivä siihen, kun selviää nykytilanne. Oireet on vähän muuttuneet viimeisen viikon aikana. Vatsa ei kipuile samaan tapaan kuin aiemmin, sen sijaan tuntuu pistäviä tuntemuksia joissain asennoissa. Pahoinvointia on edelleen etenkin iltaisin...
 
Moi,

Liityn tähänkin, esikoisryhmään liityinkin jo. Rv 12+2 ja ultra takana. Siellä se nöpönenä köllötteli kädet pystyssä ja la 18.3 edelleen :) Onnea kaikille odotukseen.
 
Moikka!​
Liityin tuonne esikoista odottaviinkin juuri, ja laitan saman tekstin tänne:
Ensimmäistä (kovin odotettua!) vauvaa odotellaan, ja 12vkon maaginen raja ylittyi pari päivää sitten, ja ultrassa käytiin edellispäivänä. Kaikki hyvin, siellä hän aluksi nukkui hetken aikaa, mutta heräsi sitten liikuskelemaan:) Niskaturvotus oli vain 0,6mm, ja nyt on meneillään rv 12+3. Laskettu aika on virallisesti 20.3.2014, mutta periaatteessa tämän ultran mukaan siirtyi 2pvää aiemmaksi, eli 18.3. mutta sitä ei kuitenkaan kuulemma muuteta. Jännää ja ihanaa aikaa!​
Eli Nöpönenä, me mennään ihan samassa vaiheessa!:) Kuinka paljon teillä oli pituutta? Täällä 52,6mm.​
Ja onnea odotukseen täältäkin päin kaikille! Mä olen ollut todella kova jännittäjä tämän alkuajan, ja miettinyt kovin että onko siellä kaikki kunnossa, ja onko siellä ylipäänsä elämää, mutta nyt yritän rentoutua ja alkaa nauttia tästä raskaudesta:)​
 
Takaisin
Top