Maaliskuun pölinät

Ihanan värikkäitä bodyja.. Ja toi collegehaalari. Mut tuota talkkia ihmettelen, eikö se nyt yhtäkkiä olekaan enää huono juttu..?
 
Ihanan värikkäitä bodyja.. Ja toi collegehaalari. Mut tuota talkkia ihmettelen, eikö se nyt yhtäkkiä olekaan enää huono juttu..?

Onko se jossain vaiheessa ollut? Mulla siis esikoinen jo 5 vuotta että ei oo tarvin pahemmin enää käytellä. Mutta työnpuolesta me käytetään kyllä vanhuksille vaippa ihottumiin ja hiertymiin talkkia.
 
En mäkää oo kyllä koskaan kuullut, että talkki olisi huono juttu :eek: Meillä esikoisen kanssa on kyllä käytetty.
Uusi pakkaus on kyllä paras tähän mennessä, aivan ihana :Heartred
 
Joo oli äitiyspakkaus ihan kiva, mut meillä ei tarvetta ku esikoisesta kaikki säästetty. Toki jos tuleekin poika niin täytyy katsoa kuinka iso osa vaatteista on liian tyttömäisiä.

Mitä tulee toksoplasmoosiin, niin sisäkissasta sen saamisen riski on häviävän pieni, ulkona vapasti ulkoilevasta kissasta jonkin verran isompi. Neuvolasta voi pyytää toksoplasmoositestin, jos huolettaa. Mikäli olet toksoplasmoosin sairastanut ennen raskautta, se näkyy verikokeessa eikä siitä ole sikiölle vaaraa. Sikiölle haitaksi on nimenomaan raskausaikana saatu tartunta. Itse asiassa huonosti pestyistä vihanneksista toksoplasmoosin tarttuminen on todennäköisempää kuin sisäkissasta.

Mä testautin tokson, olin negatiivinen. Ja kaikennäköstä paskaa olen mättäny, niin kanan, kalkkunan, kissan, koiran, kanien, hiirien, hevosten, vuohien, lampaiden, kilpikonnien, sammakon, kalojen jne. Ja edelleen siivoan kissojen hiekkalaatikon, normaali käsihygienia. Meillä on 5 ja 11-vuotiaat sisäkissat ja 10 ja 13-vuotiaat koirat.

Mua myös jännitti, jos esikoinen tulee lemmikeille allergiseksi. Kysyinkin raskausaikana mieheltä, et mitä me sitten tehdään jos lapsi tulee niille allergiseksi? Se ei ollut vaihtoehto. Lapsi on kyllä ruoka-aineallergikko ja atoopikko, mutta ei reagoi eläimiin. Paras altistus tulee vauvalle raskaus- ja vauva-aikana ja jos silloin on kodissa ollut lemmikkejä, lapsi epätodennäköisemmin allergisoituu niille.

Kysyin myös lastenlääkäriltä, että mistä mä tiedän jos lapsi oireilee eläimille? No kyseisellä lääkärillä kyllä saa pyyhkiä persettä, en arvosta hänen ammattitaitoaan yhtään (ainoa hyöty käydä hänellä oli saada lähete lastenpolille) mutta hän vastasi mun kysymykseen, että alle puolivuotias ei ole allerginen eläimille ja teillähän ei varmaan eläimet ole samassa tilassa lapsen kanssa. Juuei.... kissa nukkuu hoitopöydällä, kissat ja koirat kiehnää kainalossa kun vauva on sylissä jne. laughing7 Koira antaa vauvalle pusun jne.
 
Muokattu viimeksi:
Mä oon kuullut että talkki kertyy hengitysteihin ym. diipadaapa, enpä tiedä sitten mutta meillä käytettiin perunajauhoja sen kerran kun käytettiin. Kaikki talkit, sinkkivoiteet, pesunesteet ym meillä oli hankittuna mutta niin vaan ovat käyttämättöminä vielä. :grin

diabolicat, Apua mikä lääkäri, meinas mennä mulla puurot kurkkuun tuon "Teillähän ei varmaan eläimet ole samassa tilassa lapsen kanssa" :hilarious: Siis missähän perheessä ei näin olisi?
 
Meillä oli äitiyspakkaus aika turha. Käytössä makuupussi, sakset, toppis,vuodesuoja.... vaatteet oli sinä vuonna noh, ei mun makuun ja malliltaan aivan täysin muksulle sopimattomia. Mut arvelinkin niin ja fiilistelyn takia otettiin...
 
Onko se jossain vaiheessa ollut? Mulla siis esikoinen jo 5 vuotta että ei oo tarvin pahemmin enää käytellä. Mutta työnpuolesta me käytetään kyllä vanhuksille vaippa ihottumiin ja hiertymiin talkkia.

Joo jotain että sitä ei suositella, just jotain hengitysteihin liittyvää.. Mut vanhuksilla ei ehkä ole niin enää merkitystä sillä..

Mut en kyllä meillä koskaan ole kokenut sitä tarvitsevani, että enemmän sen takia ei ole käytetty, kuin että olis vaarallista tjs
 
Miitu, joo samaisen lääkärin mielestä ei ole olemassa maitoallergiaa, se on vain atopiaa! Hoitona Hydrocortison ja Pimafucort.
 
Aaawwww, olin kahen vaiheilla et otanko äp-pakkausta, kun kaikenlaista on jo valmiiksi kertynyt, mut taidan ottaa kun on niin yllättävän kivat kuosit! Erittäin positiivinen ylläri tän vuoden äp!! Viime vuotista en varmaan ottais.... Onhan siinä oma fiiliksensä kun pääsee laatikon sisältöä hypistelemään :happy:

"Teillähän ei varmaan ole eläimet samassa tilassa lapsen kanssa....":smiley-bounce022:smiley-bounce022:smiley-bounce022 Meinasin kans leipääni tukehtua! :smiley-bounce022

Kohta neuvolaan! :happy8
 
Mä kans tykkään uudesta pakkauksesta. Kivasti väriä! Mähän en sitten yhtään jaksa sellaista puna-sini-tyttö-poika-jaottelua. Joskus ajattelen että jos tulee poika, niin ihan kiusallanikin puen sen vauvana vaaleanpunaisiin ja ostan vaaleanpunaiset vaunut ym. kaikkia "lokeroitsijoita" hämätäkseni :taunt010. Siinäpähän sitten murehtivat, että kasvaakohan se lapsiparka nyt ihan vinoon... :wacky:

Vaikka meillä ei nyt olekaan lemmikkejä, niin mun perheessä on ollut melkein koko ajan koira ja vapaasti ulkoilevia kissoja :cat joiden kanssa olen koko ikäni möyhännyt. Samaten on tullut lapattua hevosenkakkaa. Tokso testattiin jo ennen raskautta ja oli nega, joten arvelisin että aika huonoa hygieniaa saa ylläpitää että tartunnan saisi. Täällä ulkomailla voi olla eri juttu, enkä nyt esim. katukissoja menis silittelemään.

Ai niin ja aamupäivällä jouduin kävelemään ihan turhaan kaupungin poikki labraan :mad:. Ilmoittivat ettei kokeita voida enää ottaa, koska niihin kuuluu sokerirasitus (eikös se Suomessa tehdä vasta paljon myöhemmin?), ja se pitää tehdä heti aamusta paastonneena. Ei ollut gyne sitten mulle mitään maininnut asiasta. Murisin mielessäni koko kotimatkan ja varmaan katselin murhaavasti kaikkia vastaantulijoita :grin. Huomenna sitten uudestaan...
 
Ihana tuo pakkaus! Ehdottomasti paras tähän mennessä!
Mä otan kyllä kaksi pakkausta ja yhden rahana. Se on nyt päätetty :)
 
Taas se iski, päänsärky. Sykkivää inhaa kipua niskan yläosassa. Pakko oli taas ottaa panadolia. Olen nyt eilen ja tänään mitannut verenpainetta ihan hyvällä kotimittarilla. On kyllä hiukan koholla, lukemat noin 130/90 kaikilla mittauskerroilla, muutaman pykälän heittoja suuntaan tai toiseen. Normaalisti on hiukan alhaisemmat.

No olipa sulla Lallastiina huono tiedonkulku tutkimusten suhteen :sad001
 
Täällä hieman ikävä tilanne.. toisella kissalla epäillään toksoplasmoosia, eilen viettänyt 7h eläinlääkärissä. Tulokset tulevat viikon sisällä. Kissalle aloitettiin varmuuden vuoksi antibiootti, vaikka 100% varmuutta ei vielä ole. Omat näytteet käyn antamassa tänään.
Olen tähän asti siivonnut normaalisti hiekkalaatikkoa, tosin jokin etiäinen varmasti oli kun aloin viikko sitten käyttää hanskoja laatikon putsauksen yhteydessä..
Olen tällä hetkellä 10+1 viikolla.
Kissa on syntynyt villiksi, tullut meille elokuussa eikä ole sen jälkeen käynyt ulkona/syönyt raakaa lihaa.
 
Muokattu viimeksi:
Viime yönä olin melko nopea synnyttää, 20 min ja pääsin jo pois laitokselta [emoji2] ite synnytyksestä en muka muistanu mitää, eikä olo ollu yhtää et ois just synnyttänyt [emoji2] mietin vaa autossa et imetinköhä vauvaa
 
Aneska, netissähän pyörii se ulkomaalainen video jossa äiti on niin ylilääkitty ettei se ees tajua just synnyttäneensä kaksoset.
 
Viimeisin viikko on ollut hirveän hektinen ja raskas, ja siksi en ole tännekään jaksanut kirjoitella mitään.
Perjantaina mieheni äiti nukkui pois läheisten ympäröimänä. Kaikki meni sinänsä niin kuin pitikin, mutta kamalaltahan se tuntui :sad001 Torstaina ja perjantaina tuli mulle pari pientä kramppia alavatsaan, ja kaikki oireet loppuivat kuin seinään, ja tuli tunne että myös tämä meidän lapsi taitaa jäädä tältä erää vaan haaveeksi. Oon yrittänyt olla ajattelematta sitä, koska viikolla ollaan jouduttu juoksemaan pankeissa laina-asioiden kanssa, käymään asuntonäytössä, järjestämään hautajaisia ja samalla käymään töissä.

Vähemmän yllättäin tänään sitten kroppa antoi periksi, ja heräsin hirveässä flunssassa ja jäin saikulle. Mutta niin kuin mun isäni aina sanoo: "kyllä se vielä iloksi muuttuu". Muuttuikin, kun tänään ar-ultrassa nähtiin meidän tyypin hurjasti hakkaava sydän ja kaikki onkin näiltä osin hyvin :Heartpink
Toivon vaan että nyt loppuviikon saisi levätä!
 
Äitiyspakkauksesta puheen ollen. Joka valitsee pakkauksen mutta kestovaippa jää käyttämättä. Olen innokas ottamaan niitä vastaan.
 
Lunta on sadellut jonkin verran eilisen ja tämän päivän aikana, n. 10 senttiä, että etupiha alkoi olla melkoista pöperöä. Ei muuta kuin kola käteen ja hommiin. Vaikka tuo etupihaläntti nyt ei iso ole (ehkä jotain 10x11 metriä), niin välillä piti vähän levätä, kun syke nousi aika korkealle. Nyt on sitten alavatsassa sellainen tunne, kuin olisi kova jalkapallo siellä. Mutta hyvää se liikunta teki silti :) Muutenkin kyllä pitäisi liikkua enemmän, nolottaa olla laiska :/
 
Takaisin
Top