Maaliskuun mutinat

Bluerose: Anna vauvan nukahtaa silloin 19 aikaan esimerkiksi siihen sitteriin tai leikkimatolle. Tuskin siinä vetelee niitä 6 tunnin uniaan, vaan vain pikkutorkut. (Katso tosta ylempää meidän päivärytmi, se toimii juuri noin.) Jos et siinä vaiheessa tankkaa vauvan masua täyteen, niin kyllä hän sitten vähän ajan päästä heräilee iltapalalle. Meidän tyttö herää päiväunilta noin klo18 ja ottaa illalla ennen yöunille menoa pienet unet sitterissä tai sylissä (joskus 19-20 aikaan). Jaksaa sitten ysin maissa vielä syödä kunnolla ennen yöunille menoa.

Eilen jäi nuo pikku iltaunet välistä ja neiti oli ihan valmista kauraa klo 20:30 ja poikkeuksellisesti (kerrankin!) pyysi ruokaa. (Yleensä ei vaadi sapuskaa ja ruoka tulee mieleen vasta imetystyynyn päällä, kun huomaa mun availevan liivejä. Siinä vaiheessa tajuaa, että ai joo, onhan mulla nälkä.). No eipä auttanut muu, kuin antaa iltapalaa ja viedä vauva nukkumaan. Oli ihan täydessä unessa klo 21:15 ja olin varma, että viideltä sitten herätään, mutta mitä vielä. Klo 7:10 heräsi nukkevauva yöuniltaan ja kasin maissa oltiin aamiaisella ja 8:45 jo aamupäiväunilla.

meemi meillä tuo poitsu nukkuu siinä 16 maissa tunnin unet..herää 17 ja sen jälkeen pyörii hyörii..puol 7 aikaa rupee väsymään...

Pajunkissa ikävä kyllä meijän poika nukkuisi sen 6 tuntia siinä sitterissä jos antaisi nukkua =) tai lattialla...poika saattaa nukahtaa ilman ruokaakin ja nukku sen 6 tuntia, tosin jos nukahtaa ilman syöntiä eka pätkä usein on 4-5 tuntia...

ehkä tämä tästä suttaantuu jossain vaiheessa...

vauvauinnista...oli tosi mukavaa..Rafe oli innoissaan, ei pelännyt eikä ollut moksiskaan, ainoa paikka missä itku meinas päästä oli suihkuhuone, suihkuja paljon päällä ja kaikuva tila ja meteli, ei tykännyt...
uinnissa nyt kokeilimme mahallaan ja selällään uintia, Rafesta tulee varmaan selkäuimari, jos pysyis pinnalla ite, niin liikkuis kovaa vauhtia selällään..mahallaan vain oltiin paikallaan ja ihmeteltini...ensi viikolla kokeillaan sukeltamista =) saa nähä mitä siitäkin tulee =)
Ainakin poitsu väsähty kun uimassa käytiin, nukahti ennen 9 ja heräsi äsken 11 hyvät unet, nin että rupes huutaa nälkäänsä, mutta ei oikein herännyt..laitoin vain nyt pullon suuhun ja voi olla että nukkuu vielä tunnin =) toivon mukaan =)

ollaan herätty tänään puol 5 =) (viideltä mulla oli kyllä kello soimassa')...uinti alkaa 8 ja mulla menee bussi 6:40...puolisen tuntia siel odottelin ennen ku päästiin uimahalliin sisään :D

nyt pitää mennä, poitsu huutaa et pullo on tyhjä.

Meidän rytmi:
6.30-7.00 herätään virkeinä syödään heti pullosta ja sit köllötetään äiskän kanssa sängyssä jutellaan yön tapahtumat.
8.00-9.00 Vaihdetaan päivä vaatteet päälle, leiktään mobilen kanssa lattialla,syödään, vaipan vaihtoa ja jutellaan äiskän kanssa
9.00-9.30 Mennään päiväunille nukkuu vaunuissa ulkona käyn hyssyttelemässä jos on tarve Tässä on äiskän aamupalan aika
9.30-12.00 Nukutaan päikkärit joskus uni loppuu aikaisemminkin.
12.00-14.00 Heräillään unilta, syödään heti kun ollaan herätty ja leikitään lattialla äiskä kanssa.
n 14.30-16.00 Nukutaan päikkärit, tällöin käyn vaunulenkillä.
16.00-20.00 Ollaan valveilla, syödään leikitään/sylitellään iskän kanssa  ja  saatetaan ehkä ottaa pienet torkut sylissä. Tankataan yötä vasten. Syödään noin 4kertaa.

n.20.00-20.30 mennään makuuhuoneeseen ja rauhoitutaan yö unille. Äiskä laulaa yö laulun ja neiti nukahtaa syliin.

Herätään siinä 03-05.00 välillä syömään ja jatketaan unia sinne aamu heräämiseen asti!

Rytmi tuli meille ihan itsestään. Aikaisemmin valvottiin 22-23 asti ja nukuttiin 09.00 asti. Voisiko olla et aamu aikastuu kun alkaa olla valoisaa 6.30 jälkeen?! Mulle käy tää rytmi jos vaan mennään nukkumaan aikaisin illalla. Jää itsellekin aikaa illasta katsella kivoja hömppä sarjoja.

Meillä on kans alkanut olla puklauttelua, vaikka röyhyt tulee hyvin ruolailun jälkeen. Meillä on ens viikolla 3kk:n neuvola niin pitää kysäistä siellä kuuluuko kehitykseen. 

Miten 3kk:n rokotukset vaikutti vauvoihin?
Itseäni vähän jännittää mitä rokotukset tekee neidille. Ajattelin käydä ostamassa nestemäistä panadolia valmiiksi jos nostaa kuumeen.

Meillä Bluerose auttaa aikaseen väsymykseen se että riisutaan pojalta vaatteet pois.. köllöttelee sitten vaipan kanssa sohvalla tai lattialla. saattaa viihtyy tunninki vaikka olis väsy, ja kun 20:00 on ilta pesun aika. jos vielä sitä ennen kauheesti väsyy niin otetaan se vaippakin pois.. kylvyssä ollaan sitten ja hoitopöydällä viihdytän kauan kun hiarotaan ja rasvaillaan.. sitten onki ilta palan aika. saattaa nukahtaa 20:30- 20:45.. ja nukkuu sinne 7:00 asti tai vähän pidempään.. :)

nyt pitää mennä ku poju heräs päivä unilta. :)

Bluerose, ole pahis ja herätä vauva kesken unien sopivassa kohdassa, että menee pienen valvomisenkin jälkeen vielä ihmisten aikaan nukkumaan.

En tajua, meillä on päiväunetkin ihan päin persettä taas. Yhtä pukemista ja riisumista meidän päivät. Nyt en enää jaksanut ja jätin pojan nukkumaan sisälle. Väsymys alkaa vissiin muutenkin painaa, kun musta tuntuu, etten osaa ollenkaan lukea Aleksia millon se on väsynyt ja millon nälkänen. No okei, voipi olla, että olen ollut liian hätänen noiden suhteen, enkä oo odottanut sitä oikeaa merkkiä ja sitten siksi olen ihan sekasin ja pihalla. Huomenna pitänee yrittää jaksaa pitää Aleksia pidempään hereillä, jospa lyhenneet päikkärit johtuiskin siitä, ettei oikeasti ole ollut väsynyt. Yritän siis malttaa odottaa silmien hieroskeluun asti, ennen kuin lähdetään unille.

Pulauttelu loppu kuin seinään. Tänään ei ole tullut mitään ja eilenkin tosi tosi vähän. Syömisistä vielä, että Aleksi syö päivisinkin tosi hämärästi. Aamulla periaatteessa vielä yösyöttöihin kuuluva syöttö oli noin kuudelta (olin niin pihalla aamuyöstä eteenpäin, ja Aleksilla oli rinta suussa suurimman osan ajasta, joten ei ihan tarkkaa hajua) ja sen jälkeen söi vasta yhentoista jälkeen, eikä sillonkaan huutanut tuskasena nälästä. Sen jälkeen on taas syöty about parin tunnin välein. Ihan hämärää. Meillä ei siis tosiaankaan eletä kellon mukaan syömisten osalta :)

Paitsi yöllä. Eka väli on sen kolme tuntia ja sen jälkeen kahden tunnin välein, kuten tättärälläkin taisi olla. En tiiä pitäskö kokeilla syöttää vaikka parikin kertaa samasta rinnasta, saisi enemmän takamaitoa, jospa jaksaisi nukkua pidempään. Iltasinkaan ei enää tankkaa kuten ennen. Toisaalta ihan sama, tätähän tää on. Vauvan elämää. Eikä se ikuista ole.

Rokotuksista, ei noussut kuume, mutta musta tuntuu, että Aleksi oli hiukan kipuisa kuitenkin. Ekaksi yöksi annoin ihan suosiolla nestemäistä panadolia, yö meni ok. Seuraavana yönä heräsi n. tunnin päästä nukahdettuaan ja itki lohduttomasti. On meillä niin epätavallista tuommonen, että annoin taas annoksen panadolia. Siihen loppu. Mun mielestä Aleksi saattoi noina parina päivänä olla ehkä pikkusen tavallista tyytymättömämpi, ei kiukkuinen tai tosi itkuinen, mutta sellasta ähinää oli enemmän.

Mitähän vielä. No tosta rytmistä. Sikäli on rytmiä, että aamulla herätään 7-7.30 ja illalla nukahdetaan 21-21.30. Päiväunien kestot vaihtelee TOSI paljon. Musta tuntuu, että se on pitkälti mun vikaa. Millon nukutan liian aikasin ja millon on liikaa päällä. Kävelylenkkien pituus ei myöskään taida meillä ratkasta yhtään mitään. Eilen mies kävi lenkittämässä Aleksia ja Aleksi heräsi kesken lenkin. Ei kitissyt tai mitään, silmät kirkkaina vaan möllötti loppumatkan. Ei vaan nukuttanut enempää.

Mua ärsyttää, että kaikki on koko ajan että pitäs mennä sinne ja tänne käymään ja koko ajan menossa. Mä en tykkää matkustuttaa Aleksia koko ajan (=juuri ollenkaan:). Pienet automatkat sotkee pienenkin rytmin heti ja muutenkin mua inhottaa ihan tosi paljon pitää Aleksia kaukalossa. Vaikka se onkin siinä ihan nätisti, niin musta tuntuu että se on hirveän luonnoton paikka lapselle. No en nyt jaksa tästä sen enempää jaaritella. Ne jotka tuntee samoin, ymmärtää jo tästä pätkästä ja ne jotka ei ni ei sillä niin väliä, kuhan purkaudun :)

Mulla piisais juttua, mutta säästetään jotain myöhemmäksikin :)

Mä koen myös tosi hankalaksi sen jos on menoja päivällä. Päiväuniajan en halua häiriintyvän ainakaan ja sitten ne muut ajat... mette kun nukkuu autossa herkästi ja en halua sen nukkuvan koko päivää. Toisaalta kovasti haluaisin mennä vauvan kanssa erilaisiin paikkoihin, mutta kun oppisi, että mikä on sopiva aika päivästä...

Mä en myöskään tykkää kaukalossa pitää vauvaa. Välillä se on vaan pakko ja vauvafysioterapeutin kanssa kun juttelin, niin sanoi, ettei se niin paha ole kunhan pääsee kunnolla verryttelemään muutaman tunnin välein vähintään. Siis vauvan kannalta. Kunhan nyt ei jatkuvasti siinä ole, että saa viriketta, aktiviteettia ja pääsee liikkumaan.

Meillä on tapahtunut niin iso muutos entiseen vauvan kanssa, että tämä on oikeesti ihan hullua. :) Mette tuntuu nyt ihan ylihelpolta vauvalta. Välillä vähän kipristää mahaa tai on muuten kurja mieli. Kuitenkin ihanan helposti kaikki menee. Nukahtaa hyvin jne. Mua vähän se vaan ahdistaa, että herää vähintään 3 tunnin välein syömään. Siis ei niinkää siksi, ettenkö jaksaisi syöttää, vaan siksi, että mietin onko vauvalle hyväksi syödä pelkkää maitoa niin paljon. Siis "laimentaako" se tavallaan elimistöä kun määrät alkaa olla tosi isoja. Ehkä olen ihan hakoteillä ja en kyllä haluais vielä 3 kk alkaa kiinteitäkään antaa. Saapa nähdä... Nythän Mette on vasta reilu 2 kk.

Huomenaamulla siis startti ja pitkä matka edessä. Toivotaan tytön nukkuvan lähtöön asti ja siirretään sitten vain autoon. Pitäis tästä ymmärtää nukkumaan mennä, että jaksaa ajaa.

Hei, kolme tuntiahan on ihan normaali syöttöväli tän ikäsellä vauvalla. Ja vanhemmallaki. Harvinaisempaa kai se on, jos syö harvemmin. Eikä vauva voi saada äidinmaitoa liikaa. Tai siis voi tietysti syödä kerralla liikaa, niin että ylimääräset tulee pulautuksena pois, mutta ei sillä tavalla liikaa, että siitä ois vauvalle muuten haittaa.

Rintaraivarit on täällä.. Argh. Ei onneks kuitenkaan joka syötöllä riehu. En tiiä yritänkö sitte tarjota vanhasta tottumuksesta rintaa turhan usein, kun ei tunnu aina kelpaavan. Toisaalta, tarjoan kyllä rintaa vaan kun Kasperi kuulostaa nälkäseltä, ja on kyllä turhauttavaa, kun se ei sitte kelpaakaan, vaan poika vaan huutaa tissi suussa. :(

Hmm. Pitäs olla kyllä jo nukkumassa, kun poikakin nukkuu.. Viime yönä herättiin virkeänä kukkumaan jo neljältä. Nukahti sitten onneks tunnin hyssyttelyn jälkeen vielä katkonaisesti pariksi tunniksi. Toivottavasti huomenna nukuttais vähän pitempään.

Ihan alkuun, kiitos Zoe glamourmom-vinkistä, pitää laittaa tilaus vetämään. :)
Meillä tytön rytmi on suurin piirtein sellainen, että nukkumaan käydään 20.30-21.00, syötän yöllä kerran klo 4.00-6.00 välillä ja sitten tyttö syö seuraavan kerran parin tunnin kuluttua. Tämän jälkeen hän jatkaa yleensä vielä unia 30-60min, mutta mikäli ei, niin sitten seurustellaan noin tunti tai kaksi ja sitten typy menee ekoille päikkäreille. Loppupäivä menee parin-kolmen tunnin pätkissä, eli nukutaan päikkäreitä ja valvotaan ja syödään noin parin kolmen tunnin välein. Nykyisin neiti ei yleensä nuku kuin yhdet pitemmät päikkärit, ja muuten torkkuu 15min-60min. Huomasin kylläkin kylläkin, miten paljon paremmin tyttö nukkuu ulkona, kun olimme kyläilemässä viikonloppuna, ja tytön pystyi jättämään pihaan nukkumaan pariin otteeseen. Joudun kotona nimittäin vaunulenkin jälkeen viemään vaunut olkkarin läpi partsille, ja välillä tyttö herääkin siihen, eikä saa uudelleen unen päästä kiinni.

Miten voimakkaasti teillä pikkuiset reagoi matkusteluun? Me olemme tehneet pari pitempää matkaa (3-4tunnin automatkat), tyttö syö samalla kertaa, kun itse käymme tauolla, mutta muuten hän nukkuu koko matkan. Ekana päivänä/iltana uudessa paikassa tyttö on ollut itkuinen, eikä meinannut rauhoittua, mutta yö meni ihan yhtä hyvin kuin kotonakin. Toka päivä sujui paremmin, mutta ilta oli taas itkuinen, yötoimiin ei vaikuttanut. Tullessamme kotiin on tyttö ollut ekan illan itkuinen myös. Tuntuu, että sylikaipuu on valtava, eikä kylpykään, joka normaalisti rentouttaa, ole auttanut tähän hepakkaan. Meillä on suht selkeät rutiinit, mutta silti eka koti-ilta on rauhaton, onko teillä vinkkejä tähän? Lyhyemmät vierailut vaikuttaa tyttöön yleensä vain, jos vierailu aika sattuu illemmalle (tullaan kotiin ennen kahdeksaa, koska silloin rauhoitutaan iltatoimiin), päiväkyläilyt ei vaikuta enää niin paljon kuin ennen.

Sen kyllä sanon etten enää koskaan puhu sanaakaan mistään rytmeistä kellekään, kun sitten kun sen kertoo niin varmasti seuraavat päivät ovat niin rytmittömiä ettei enää ole tosikaan. AAAAAARRRRGGGGGHHHHHH!  Meillähän oli jo aika hyvä rytmi tuon vauvankin kanssa, mutta nyt viikko on mennyt tunnin unipätkillä - vauva saattaa nukkua kolme tuntiakin kyllä kerralla, MUTTA jos vauva nukkuu niin sitten heräilee meidän kaksivuotias ja saattaa huutaa tunninkin suoraa kauhuhuutoa.Ja kaiken huipuksi meidän 10kk:n ikäinen neiti Minni alias teini-ikäinen mutantti koirakonna sai ekat juoksunsa ja on muutaman yön herännyt huutamaan noin 2-3 tunnin välein. Joskus myös 6v atoopikkoallergikko heräilee kutinoihinsa ja häntä saa rasvailla keskellä yötä. Ja siis vauvan takia heräilen vain minä, mutta noihin muihin mieskin eli väsyjä ollaan molemmat. Ja vauvan häiriintynyt rytmi selittyy kyllä rokotusreaktioilla, varsinkin se rota on ihan pistänyt mahan sekaisin. Kiva, kun toinen niistä pistoksista (pneumakokki) siirrettiin nelikuukautisneuvolaan niin kaipa sitten taas on sekoitusta tiedossa.

Juu ja sitten varmasti kaikkia erittäin paljon kiinnostavaan aiheeseen eli minun "seksilukkooni". Sain viimeinkin aikaiseksi sanoa miehelle etten halua sitä kierukkaa enkä sen puoleen mitään hormonejakaan joten en aio alkaa ehkäisemään. Tässä vaiheessahan ei tietenkään ole mitään "vaaraa", kun ei ole sitä seksielämääkään vielä, minullahan tämä täysimetys tosiaan sekoittaa hormonitoiminnan niin ettei nappaa vähääkään ja tuo ukkokaan ei painosta, eikä varmaan näillä heräilyillä paljon kiinnosta häntäkään moiset. Eikä oikein ole sellaista rakoa ettei joku tenava ole vaatimassa huomiota. MUTTA sanoin, että JOS tilanne joskus muuttuu niin minun puolestani saa olla sitten TJOT, pari ipanaa tähän kaaokseen ei tuntuisi enää missään vaikka raskausaikani rankkoja ovatkin. Ja mitäpä tuo vastaa vuodatukseeni? Että sopii hänen puolestaan...! Saapi siis nähdä muuttuuko mieli ja varailee kohta ajan vasektomiaan, minä kun en aio menna steriloitavaksikaan vaan olen ihan tosissani sen suhteen että jos joskus vielä seksielämän syrjään pääsee kiinni niin saa puolestani mennä painollaan ja jos meille lisää lapsia suodaan niin tervetuloa vain.

Loppu tältä erää ja se oli omaa napaa jos jotakin. Pitää alkaa valmistella porukkaa ulkoiluun, joten palailen taas joskus muissa merkeissä.

Tättärä, oot kyllä superäiti kaiken kaikkiaan :) Ihailen sua täältä etäältä.

Mitä helvettiä, täällä sataa lunta!

Missä Mystis, Ang1 ja ketäs muita täältä on kadonnut? Toivottavasti kaikki kaikilla hyvin.

tää päivä on ollut ihan uskomaton. neiti heräsi normaalisti 6.30 iloisena ja valvoi ysiin asti. Sitten päikkäreille ja koko ajan piti olla hyssyttelemässä. Yhdentoista maissa en enää saanut nukutettua niin otin vaunuista pois. Sitten syötiin, sitten alkoi kitinä,kaikkea kokeilin ja kitinä vaan jatkui. ja jatkui tähän asti kun sain sen uudelleen nukkumaan. Toivottasti nukkuu paremmin kun aamulla. Muuten ilta tulee olemaan tosi vaikea. Onko muilla ollut kitinä päiviä? Ei ollut varsinaista itkua.
Ulkona on niin inhottava keli tulee lunta tosi paljon en viitsisi lähtä lenkille ja olisi koti hommiakin tehtävänä.
Joku puhui miten vauvan kans menee vieraissa paikoissa. Me oltiin viime viikko mummolassa. Eka iltana neiti ei suostunut syömään mummon sylissä pakko oli saada äiti. Illalla oli aavistuksen itkuinen ja levoton. Yö oli tosi levoton ähisi koko ajan. Seuraava päivä ja yö meni jo huomattavasti paremmin. Luulen et tottu ymräristöön. Tultiin viikonloppuna kotiin niin oli iloinen nähdessään oman mobilen hoitopöydällä! Oli ilmeisesti ollut koti ikävä.

Pääskynen... Jep, tooooosi supermamma olen, nytkin ulkoistin ruoanlaiton lapsille, kun oli pakko lähteä nukuttamaan pienintä (eli taas täällä läppärin kanssa makaamassa tissi tuon pienimmän suussa), kun huusi ja huusi eikä tullut mistään mitään.Meidän hieno rytmi on siis ihan sekaisin.

Eli tuolla pojat (14v ja 2v (!!!!)) sitten vääntävät täytettä pizzaan. Ehdin sen taikinan tehdä ja laittaa pellille, mutta sitten tuli niin vahva kutsu että pakko oli lähteä tänne. Sain seiskaluokkalaisen houkuteltua sillä hommiin, että lupasin panna köksänvihkoon merkinnän pizzan teosta. Nuo kotihommien teot kun vaikuttavat numeroon.

Hmmm, kenties pääsen oikeasti sinne supertasolle joskus, kun tuo ehkäisyjuttu nyt lähti stressaamasta mieltä. Ja pöh, turha toivo - näkisittepä kämpän ja pyykkikorin.

Pyykeistä tulikin mieleeni, hain tänään kyläkaupasta paketin, jossa oli MioFreshiä ja villalle lanoliinipesuainetta sekä yksi Myllymuksujen XL-koon pulkuori vaippa, kun ajattelin kokeilla, josko nuo nyt isompana istuvat tuolle 2v:lle (pienenä myllymuksut falskasivat, ainoastaan Ronja&Roope pul-kuoriset pelittivät) ja olin sitten tässä imettämässä tuota nuorinta, kun nenään tuli ihan kaamea lemu ja aloin etsiä syyllistä. No tuo 2v oli repinyt etiketin irti siitä MioFresh-purkista ja kyllä haisi pahalle, miten se voikin lemuta niin. Siis se liima ilmeisesti haisi ihan homeelta. Siirsin pulverit toiseen astiaan, kun en uskalla panna purkkia tuonne kylppäriin lemuamaan.

Nyt nuorin nukahti, joten menen tekemään salaatin ja siivoamaan poikien jäljet.

Argh. Ihan kökkö fiilis. Tunnen itseni jotenkin niin surkeeksi ja huonoksi. Tää päivä on ollut jotain ihan hullua. Eilen kun totesin, että ehkä se silmien hierominen ja haukottelu sitten on merkki väsymyksestä, niin Aleksi on tehnyt sitä tänään sitten ihan koko ajan. Kolmet päikkärit nukku ihan kivasti ulkona, neljänsien aikaan en sitten jaksanut lähteä ulos tarpomaan niin ajattelin nukuttaa sisälle. Juu ei tuu mitään. On ollut ihan nätistikin, no nyt alkaa kuulua jotain tuolta, pitäsköhän mennä katsomaan vaikka kyllä isikin varmaan pärjää... jatketaan kohta.

EDIT. No niin, eihän siellä mikään hätä ollut. Lopetettiin nukuttamisyritykset ja A on nyt sitten kolmatta tuntia hereillä putkeen niin iloisena että. Ehkä se sitten on niin iso olevinaan, että jaksaa valvoa pitempään ja olen ihan oikeasti vienyt liian aikasin nukkumaan ja tulkinnut noi väsymisen merkit liian aikasin nukkumatarpeeksi. En tiiä... Pelkään vaan, että jos jään odottamaan liian pitkäksi aikaa, että milloin ihan varmasti on väsynyt, menee yliväsymyksen puolelle ja sitten ei saakaan enää unta. Eilen illalla viimisille päikkäreille käytäessä alotettiin kyllä nukutuspuuhat ajoissa, mutta sitten kun ihan oikeasti oli jo todella väsyneen näkönen, ei uni vaan tullut. Hmm... Ehkä nyt sitten kokeilen kuitenkin tätä valvottamista siihen asti, ettei edes kaltaiseni puupää voi erehtyä. Katotaan saako sitten enää nukkumaan. Eipä tässä nyt oikein muukaan auta, jotenkin noi viidet päikkärit päivässä tuntuu vähän turhan paljolta, varsinkin kun ne ei aina edes ole kovin pitkät. Mutta niin sekin, että kuitenkin kun tänäänkin olen vienyt ulos nukkumaan, on nukahtanut todella nopeasti (mitä ei siis aina tosiaankaan tapahdu) ja nukkunut tunnin, mikä on mun mielestä tosi jees. Yhet puolentoistakin tunnin unet tuli otettua. Krääh. Oon ihan hukassa.

Sitten ärsyttää, että isi saa kaikki parhaimmat naurut ja hymyt AINA. Pitäisköhän munkin välillä mennä töihin ja antaa isin olla päivät kotona, jospa äidillekin heruis yhtä paljon kikatusta.

hei vaan kaikille. :)

Tosta matkustamisesta joku kyseli.. Me ollaan kerran tehty matka mummolaan jonne on 7 tunnin matka. Aatu nukku oikeestaan koko matkan, sillon oli hereillä kun pysähdyttiin ja söi siinä aina. Muuten oli oikeen unelma matka, tais olla meillä aikuisilla enemmän perse puuduksissa kun pikku miehellä. :D Aatu tykkää muutenki tosi paljon olla autossa, aina nukahtaa ja jos sattuu olee hereillä nii sitten se vaa kattelee tyytyväisenä ympäriinsä.

Pääskynen uskon että oot hyvä äiti, välillä saattaa vaan tulla noita fiiliksii mitä sulla oli tossa tekstissä. Ja meilläki parhaat naurut saa joku muu kuin äiti.. Hmph.. No kyllä mäkin joskus niitä nauruja saan, mutta isi ja mun pikku sisko on saanu maailman parhaat naurut. :)

Hihihiiii, meillä mentii eilen mahalta selälleen ekaa kertaa.. voi toista. :) Aatu ihan säikähti ekalla kerralla kun käänty selälleen. Aluksi luulin että oli vahinko, mutta ei.. Aatu on tehny sen jo monta kertaa, ei enään pysy ollenkaan mahallaan. :)

Aatu nukkuu taas kolmatta tuntii ulkona.. tosin 2 tuntii mentiin ympäri kaupunkii ja nyt paikallaan on ollu tunnin.. hyvä keksintö tuo itkuhälytin.. ei koko ajan tartte olla roikkumassa tuolla ulko ovella kattomassa kuinka siellä pärjätään. Varsinki kun tossa on noita oppilaita ja opettajii ulkona koko ajan (asutaan siis ammattikoululla mun miehen työsuhde asunnossa).. Pari kertaa ennen itkuhäläreitä on ovi kelloo tultu soittaa että vauva huutaa täällä. noloo..

Tuleeks teille paljon pyykkii? musta tuntuu että koko ajan saa olla pesemässä.. tänään ekaa kertaa tuli sellanen olo että oho, missä meijän kaikki pyykit on kun ei tullu ees täyttä koneellista pyykkiä.

Päivää!
Pyykistä: Ihan oikeastiko jollakin voi joskus olla TYHJÄ pyykkikori, minä kyllä pyörtyisin, jos sellaisen ihmeen näkisin. Ja jos joskus pohja paistaisikin niin sitten teini siivoaa vaatteet huoneestaan ja taas tursuu yli. Teineillä on tapana jemmata likavaatteensa omituisiin paikkoihin, kuten sänkyynsä, tuoleilleen, koulupöydälle,... ja sieltä löytävät tiensä pyykkikoriin, kun alkaa puhtaista olla pulaa ja sitten ne pitää olla pestynä HETI HUOMISEKSI! Tai jos ei ole tuota teiniprobleemia niin on aika vaihtaa lakanat tai pyyhkeet... puhumattakaan sitten kestovaippapyykeistä, jos ei muuta ole niin sitä ainakin. Eli normaalisti 2-4koneellista päivässä pyörii. Sitten loppuukin kuivatustilat.
Juu, minun pitikin tästä asiasta kirjoitella tuonne blogin puolelle jo viime viikolla, mutta kun otin pyykkikorista kuvat kännykällä, ekä muista miten ne saan koneelle, eli pitää pyytää teiniavustusta siihen (jep, leikin näillä vaun sivuilla nyt ihan kybällä ja aloitin jopa bloggaamisen, ainoana laatuani...odottelen, että muitakin sinne innostuisi kirjoittelemaan, kun vähän noloa olla ainoa "blogisti" sivustolla, kun laatu on ihan plääääh noissa omissa höpinöissä)
Nyt tuolla pysähtyi pyykkikone, yllätys yllätys vasta päivän EKA koneellinen. Pitää mennä ripustamaan ne kuivumaan ja laittaa toinen koneellinen pyörimään. Tänään pestävää riittää, on lakananvaihtopäivä. Ja kaksivuotiaskin taas tuli ilmoittamaan, että kakka olisi pestävä, eli vaippapyykkiäkin lisää tiedossa.
Meemi: Kun jossain vaiheessa kirjoitit, että Meten asento on "vino" vatsalla maatessa. Onko se samanlainen kuin meidän Leevillä tuolla kuvaketjussa. Nyttemmin poika makaa jo enemmän niin, että molemmat olat ovat suorassa, eli tuontyyppinen asento on aika normaali parikuisella (tuo kuva otettu reilu kuukausi sitten) ja muuttuu lihasten kehittyessä, meillä kaikki ovat tuossa iässä olleet jotenkin "toispuoleisia".
Juu, nyt on kyllä pakko mennä hommiin vaikka tämä koneella leikkiminen on paljon hauskempaa... mutta en voi koko aamua istuttaa noita kahta tuolla dvd:tä katsomassakaan.
adjö!

Olen helpottanut pyykkämistä omalta osaltani sillä, että pyykkikori ei ole oikeastaan käytössä. Ainoastaan jos tarvitaan jokin erikoiskäsittely (lakanoille kuuma pesu yms.) niin sitten. Muuten kaikki vaan suoraan koneeseen, kun kone on täynnä, se pistetään päälle. En harrasta enää mitään lajittelua värien suhteen, kun ei ole mitään mikä värjää. Normivaatteissa siis. Pyykkiä tulee nykyään vähemmän jostain syystä. Ihan riittävästi kuitenkin.

Ja tättärä, tuo ei ole pelkästään teinien ongelma tuo vaatteiden jemmaaminen. Meillä se on se kolmekymppinen mies, joka jemmailee vaatteita :D Ei enää niin pahasti, mutta jossain vaiheessa hiukan kiehui yli. Usein huokaisin helpotuksesta, että kaikki pyykit lakanoita myöten pesty ja kappas vaan, sieltä tulee yhtäkkiä koneellinen jostain työhuoneen nurkasta kun mies hoksaa että eukko pesee pyykkiä :) Mutta näköjään nalkutuksella saa joskus jotain rakentavaa aikaiseksi, kun vaatteet ovat alkaneet löytyä sieltä pyykkikoneesta :)

Enpä jaksa nyt muuta, vaikka piti muitakin kommentoida. Pitää mennä katsomaan joko se Aleksi taas tillittää silmät kirkkaina tuolla vaunuissa.

Nyt ollaan sitten mökillä Lapissa. :) Matka oli rankka, mutta siitä selvittiin. Pahimpia oli ne hetket kun Mette alkoi itkeä ja pysähtymismahdollisuutta ei meinannut millään löytyä. Ei saattanut toista lohduttaa kuin puheella. Lähdettiin aamulla klo 7 ja perillä oltiin 22.30. Yritettiin yöpyä matkalla motellissa. Tuo oli sellanen paikka, että koira sai tulla ja hinta edullinen. No, jälkikäteen ymmärrän halvan hinnan. Ehdittiin olla motellissa puoli tuntia kun mun hengitys alkoi käydä todella tukalaksi. Siellä oli sellanen kellarin haju ja vahvasti epäilen hometta. Me sit käytiin hakeen rahat takasin ja poistuttiin pikaisesti ennen kuin menin täysin tukkoon. Päätettiin sitten jatkaa matkaa kun ei muutakaan voinut.

Täällä kaikki mennyt muuten hyvin, mutta Metellä alkoi tänään ripuli. Se on tietysti melkoinen riemu mökkiolosuhteissa jätehuollon kantamattomissa. Kestovaippoja muuten käytettäis kun pesukone täällä on, mutta ei ne todellakaan riitä ripulipotilaalle. Eli kakkavaippoja saa täällä säilöä melkoisen määrän seuraavaan kauppareissuun. "Lähikauppaan" on 60 km, eli ei ihan joka päivä käydä. Onneksi Mette on pirteä, joskin itkuinen. Toivottavasti ei mene pahempaan suuntaan.

Pikaisesti luin teidän viime päivien juttuja - tänään vasta ehdin koneen ottaa esille. Pyykkäämisestä oli ainakin juttua. Meillä kanssa tuntuu pyykkiä olevan loputtomasti. Mette puklaa tosi paljon ja vaatteet menee vaihtoon monta kertaa päivässä. Samoin omat paidat on aina täynnä puklua, joten niitäkin saa tiuhaan pestä. Kestovaipoista puhumattakaan... :) Ja meillä asuu 35 vuotias pyykkijemmari kanssa. ;) on se kumma...

tättärä: kiitos! kävin vilkasemassa tuota kuvaa ja kyllä se vinous on jotain tuohon suuntaan joskin meillä asento on vielä vinompi. Uskon kuitenkin, että samasta asiasta on kyse. Helpottavaa tietää, että kuuluu kehitysvaiheeseen. :)

Pannari on uunissa ja takassa tulet, Mette nukkumassa. Ihanaa huilia edes hetki... melko hektistä ollut tämä elämä täällä puulämmitteisessä talossa...

voi meemi, oon niin kade sulle. varmaa ihanaa lähtee pois etelän hulinasta. :)

ihan pikasesti tulin kirjottaa ihan kamalan mielenkiintosen jutun.. heh.. me tuuletettiin poikaa tossa lattialla nii eka se pissas, sitten tuli toiset pissat ja sitten se väänsi kunnon kakat tohon lattialle.. haha, kyllä sai taas illan naurut.. xD hahahahahha.. tuli äitille vähän pyykättävää viel näin illalla.

^oi jee, kuulostaa hyvältä. ;)

Joo, todella ihanaa oli päästä tänne rauhaan. Täällä ei kellään ole minnekään kiire ja todella upea keli ollut. Aurinko paistanut täysillä ja pikkupakkanen. Koskemattomat hanget. :) Lunta on niin paljon, että meidän 60 cm korkea koira uppoaa täysin lumeen, joten se ei hirveästi hingu noihin kinoksiin vaan hyödyntää suosiolla valmiita polkuja.

Hitsi... tuo Japanin ydinvoimala hieman huolestuttaa... Miehen veli vaimoineen asuu Kiinassa ja heille vielä vauva tulossa... ovat turhan lähellä...

Takaisin