Meemi, hyvin toimii! Aleksin pää peittäää suurimman osan kuitenkin, kohteliaisuuttani laitan harson siihen päälle vielä, vaikka turha onkin. Mutta siis jos ollaan kavereilla/sukulaisilla tai niitä on meillä, ni annan mennä vaan, yks haile. Julkisillakin paikoilla olen vähän sitä mieltä, että jos muita häiritsee imetys ni häiritköön, samat ihmiset kuitenkin koki vauvamahan olleen heidänkin omaisuuttaan niin kestäkööt sitten imetyksenkin :D Mutta ei sitä rintaa kyllä mun mielestä ole sieltä näkynyt.
Vinkkinä muuten jos alkaa jutut loppua: Telkka päälle ja ulkolainen ohjelma, luette vauvakielellä niitä tekstityksiä. Itellä ainakin joskus väsy painaa niin kovaa, että juttelu ei luista koska unohdun jonnekin omaan väsymaailmaan. Valmista tekstiä on helpompi lukea, eikä tarvi kirjojen kanssa pelailla, sitäkin kyllä teen.
Haluan kuitenkin jutella mahdollisimman paljon, oli se juttu sitten mitä tahansa. Ihan seuramielessä ja toisaalta haluan edistää kielellistä kehitystä. Aleksikin viihtyy aika hyvin itsekseen, mutta en halua antaa sen olla itsekseen kovin pitkiä aikoja. Ensinnäkin tykkään vaan ihan hirveästi olla sen kanssa ja sitten perästä tulee kaikki emotionaaliset, psykologiset, yms kehityshommelit. Koulutus on joskus pikkusen taakkana ;)
Pärisyttely on Aleksista myös kivaa. Ja se kun pitää jotain älämölöä ja tulee koko ajan lähemmäs ja lopulta multisuukottaa kaulaa tai korvan takaa. Kauhea hihkuminen ja yritys saada koko äitin pää suuhun. Aleksista on ihanaa myös yrittää viedä mun silmälaseja ja repiä tukasta. Kaikki mahdollinen, mikä osuu käsien tai suun lähelle, jää käteen tai sujahtaa suuhun.
Meemi: tuli vielä mieleen, että älä nyt huoli siitä mihin Metteä opetat. Kolmen tunnin vaunulenkki päivittäin on joo ehkä pikkusen paljon, varsinkin kun sillon olis kiva levätä, mutta älä nyt väkisin yritä nukuttaa Metteä kiertämällä vaan talo ympäri. Kokeile pikkusen lyhentää lenkkiä, jospa riittäisi se, että Mette nukahtaa kunnolla ja jaksaisi sitten jatkaa unia vaikka vaunut ei heilukaan. Vauvojen uni kyllä muutenkin muuttuu tässä pikku hiljaa, Aleksiakin saa nykyään käydä useammin heiluttelemassa kuin ennen. Mutta siis sitä mun piti sanoa, että tee asioita niin kuin ne toimii. Jos Mette nukkuu paremmin vaunulenkillä, niin kyllähän sitä sitten kannattaa tehdä, että saa nukuttua. Kyllä ne rytmit ja muut sieltä sitten tulee myöhemminkin. Mutta älä myöskään itseäsi kuluta loppuun kävelemällä puolta päivää kaupunkia ympäri.