Maaliskuun mutinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yohanna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Löytyisiköhän netistä tietoa missä tollaisia "sähköisiä synnytysvalmennuksia" käytetään? Hus.fistä yritin etsiä järjestetäänkö Porvoossa perinteistä synnytysvalmennusta... Mutta en löytänyt. Ainakin siellä oli vauvamatkalla-opas, jossa oli myös synnytyksestä. Itse en kyllä edes ole kovin innostunut synnytysvalmennuksesta, mutta ehkä poikaystävän takia pitäisi sellaiseen osallistua. Ettei se sitten tosipaikan tullen seiso tumput suorana ja haavi auki kun ei tiedä mistään mitään! :D

Kiitokset kaikille paranemisia toivottaneille.. Mahatauti takanapäin. Tosin nyt vielä etovaa oloa, mutta oksennellut en enää ole. Poikakin on vielä säästynyt tältä. Toivottavasti ei saiskaan. Mummi nyt tällä hetkellä kipiänä..

Mukavaa sisita että tyttönne nukkuu nyt yönsä. Toivottavasti on pysyvää!

Kivoja uutisia aamuttarellakin!

Synnytysvalmennuksesta:
Turussa niitä ei ole järjestetty vähään aikaan.. Jossain vaiheessa jostain luin, että oisko joku yksityinen taho niitä täällä aikomuksessa järjestää, mutta enpä ole siitäkään enempää kuullut.. Turussa oli neuvolassa kerran perhevalmennus, mikä tarkoitti sitä, että kaikki kesän synnyttäjät ahtautuivat meiän pieneen neuvolaan ja katottiin yhessä joku todella vanha video synnytyksestä tyksissä ja neuvolantäti jotain höpisi muuta.. Sitten oli semmoisia luentoja, joissa oli "miljoonia" äitejä kuuntelemessa hikisessä auditoriossa.. Eipä ollut nannaa ison vatsan kanssa ja kun vessoja oli tasantarkkaan yksi.. Naapurikunnassa järjestettiin paljon paremmin.. Siellä käytiin jopa synnytksen jälkeen yhteiskokoontumisessa.. Nojoo.. Turussa ei ikinä mikään ole hyvin..

Hui kun närästää.. Siis yök.. Pakko mennä syömään rennietä.. Ja tekemään makkarakeittoa.. Nams.

On täysin edesvastuutonta päästää nälkäistä raskaana olevaa naista yksin ruokakauppaan! No, meillä ei ainakaan tänään oo herkuista puutetta! emoticon

Aamulla kävin pitkästä aikaa neuvolassa. Oli tosi ihana käynti. Saatiin vauvan sykelukemat, hetken melskaamisen jälkeen ne tasottui siihen 150-155. Pikkuisella oli vaan niin kiire pomppia kohdussa ees taas ettei kätilö meinannut pysyä laitteineen perässä. Sain kerrankin kehuja painostani. Ei ollut 8 viikossa noussut kun 1,6 kg. Verenpaineet ja pulssi oli ihan oppikirjan mukaiset. Kolmen viikon päästä onkin sitten jo se rakenneultra. Toivottavasti pikkukaveri on semmoisessa asennossa silloin että saadaan tietää kumpi meille tulee. Aattelitteko te muut selvittää tuleeko teille tyttö vai poika?

Hyvää viikonloppua kaikille! :)

IHANIA UUTISIA!!! emoticon

Eilen iltapäivällä tuli tieto, että meidän vauvalla oli kaikki kunnossa lapsivesipunktiossa! emoticon

Voin kertoa, että oli maailman uskomattomimman/helpottumeimman olonen tunne. Ja eihän niistä kyyneleistäkään meinannu tulla millään loppua emoticon  Ei vieläkään meinaa tajuta ettei enää tarvitse panikoida ja miettiä että onko meidän vauvalla kromosomihäiriö.
On tää uskomaton tunne!
Ja nyt kuulkaas lähen kaupunkiin metsästään jotain pikkuiselle... emoticon

Onnittelut vielä tännekin puolelle Sun_!! <3

Meiltä kans kivoja uutisia. Nyt on täälläki alkaneet liikkeet tuntua kunnolla. Tuossa rv 17+4 tietämillä tunsin kolme ensimmäistä kunnon potkua. Sitä ennen vain epämääräistä ruplutusta kuplintaa. Nyt sitten ihan päivittäin tuntee töissä päivälläkin sen ruplutuksen ja melskeen ja on myös pitkiä aikoja, että on ihan hiljaista. Illalla nukkumaan mennessä selällään tuntuu ihan kunnon potkut. Nyt vain malttamattomana odotellaan, että mieskin pääsisi näkemään ja tuntemaan potkut. <3

Valtavat onnittelut teille Sun_!!

Ja onnea teillekin Nia ja muutkin joilla vauvan liikkeet jo tuntuvat! Ne on kyllä ihania ja ainakin itselläni kävi viimeeksi niin, että vauva oli jotenkin todellisempi kun tunsi ne potkut. Meillä menee vielä varmaan pari viikkoa, ennenkuin mitää potkuja tuntuu.. Tiistaina on onneksi neuvola ja kuulee sydänäänet ja varmistuu taas, että kaikki on kunnossa.

Niinkuin tuossa jo valitin niin mieheni lähti Salpausselän kisoihin ryyppäämään ja jätti meidät tänne, joten voi olla, että ensi yön unet jää vähäisiksi kun on tytöltä hävinnyt isi. Olen kuitenkin nyt 4 yötä nukkunut paremmin, vain yhdellä heräämisellä per yö, joten eiköhän se yksi huonokin yö tässä mene.

Wilperi:
Mieheni kanssa sovittiin, että kysytään sukupuolta, mutta ei sitä taaskaan kerrota muille. Viimeeksi lääkäri ei uskaltanut varmasti sanoa, mutta tyttöä veikkasi ja semmoinenhan meillä nyt on. Kuitenkaan tuskin taaskaan siihen ihan 100% varmuudella luotan, kuitenkin jää jotenkin häiritsemään, jos en sitä kysy.

Nyt on kuitenkin lähdettävä pihaa putsaamaan jos ajattelin tänään auton saada tielle asti.. Kesää odotellessa..

Voe sun maaliskuu ja vielä 17 päivää rakenneultraan, takana meininkiä 17+5. Ja hirvee vipellys käypi toukalla tälläkin hetkellä, sillä on aina omat tietyt jammausajat.. Viikon verran jo liikkeitä selkeesti erottanut vaikka ensimmäinen onkin, pari viikkoa takaperin oli vain pelkkiä epäilyjä ja arvailuja :)

17 tuskaaaaista päivää, voe pieksut kun ei malttaisi millään odottaa. Ja pitäähän sitä sukukalleuksien nimekkyyttäkin kysäistä, ei kestä olla epätietoisuudessa :P

Ne potkut on tosiaan aika jännää seurattavaa, tämä kaveri on ainakin kova tyyppi potkimaan mahaan päin, niin tuntuukin melske paljon selvemmin.. Liikkeiden seuraaminen on suorastaan koukuttavaa puuhaa :D

Onnittelut Sun_! =)

Pakko tulla heti hehkuttaa, tunsin ensimmäisen kerran liikkeet! Ei vielä kovin voimakkaat tietenkään,mutta on näiden oltava niitä,kun ei oo ennen tältä tuntunut:) Muuten ollut aivan peestä tää päivä,mutta nyt on aihetta iloonkin. Oioi,äidin kulta sielä möllertää<3 emoticon

Oli eilen lääkärikäynti, jossa sitten pyysin josko kiltit lekurit voisivat vähän ultrata. Suostuivat, oli ihana nähdä että pienellä kaikki hyvin :) Aiemmin epäilin onko kaikki ok. kerroin huolesta ja lääkäri sanoi vaan,että "Sullahan ei pitäisi olla mitään syytä olla huolissaan, enempi sitten jos olisit 40 vuotias. Mitä nuorempana saa, sitä parempi". (anteeksi jos joku ottaa henk.koht)... Hauska vertailla, minkälaista kasvua on kolmessa viikossa tapahtunut =) Jalat kasvanu hirmusesti. :)

Onnittelut Sun, ihania uutisia!!

Tervehdys taas 2 viikon takaa. Kirjoitin silloin syöneeni huonosti paistettua kalaa. Olisin unohtanut asian saman tien, mutta reilu vuorokausi siitä ei mikään pysynyt mahassa. Ei edes vesi. Sitä kesti reilun vuorokauden (lauantain) ja maanantaina oli neuvola. Siellä sydänäänet kuului hyvin, mutta mä aloin tietysti stressata listeriasta. Ja kävin terveyskeskuslääkärillä, kun neuvolastakin sitä ehdottivat. Lääkäri oli sitä mieltä ettei kyseessä oireista päätellen ole listeria, mutta laittoi mulla kuitenkin lähetteen verikokeisiin (kai lähinnä mun mielenrauhan takia). Jaaa, nyt odotan tuloksia. Vaikka en itsekään usko että syytä huoleen on.

Muttamutta. Joka tapauksessa mä jotenkin aloin hermoilla siitä että onhan kaikki hyvin, kun en ollut tuntenut kovin paljoa liikkeitä vielä (ja viikkoja jo melkein 18 ja toinen lapsi), ja ultraan / neuvolakäyntiin piiiitkä aika. Joten päätin vielä kerran maksaa itseni kipeäksi ja varasin eiliseksi gyneajan.

Ja kaikki on hyvin. :) Istukka on edessä, kuten viimeksikin, joten se vaimentaa tehokkaasti potkuja. Ne mitä mä olen tuntenutkin varmoina, on olleet tosi alhaalla, ihan lantion korkeudella! Tuntuu tietysti vähän hölmältä stressailla näin paljon, mutta kun yöllä herää ja miettii... Siellä se pieni hyöri ja pyöri. :)) Lupasin kyllä miehelle että NYT en enää stressaa näin enkä enää mene yksityiselle ultraamaan. Ja rakenneultra on kolmen viikon päästä, enköhän mä sinne asti kestä, ja koko ajan kun liikkeet alkaa tuntua enemmän, niin sittenhän sitä tietää että vatsassa hyöritään!

Tulipas taas vuodatus. :)

Ai niin, yksi syy mikä on lisännyt vielä mun stressamista on mun pomo, joka vähintään kerran viikossa tulee pohtimaan mulle sitä että mistä ihmeestä mulle saadaan sijainen! Vähänkö ärsyttävää. Mulla on muutenkin vähän huono omatunto, kun vaihdoin työpaikaa JUST ennenkuin tulin raskaaksi, joten ehdin olla vain reilu 7kk oppimassa uuttaa hommaa ennen äitiysvapaan alkamista. Eikä asiaa auta että pomo "leikillään" sanoo esim että mun pitää hommata itselleni sijainen. Ja mä olen siis valtion isossa virastossa töissä, en missään pikkufirmassa! Mä kerroin raskaudesta jo ekan ultran jälkeen, kun jotenkin ajattelin että se on reilua, mutta nyt ärsyttää. Tuota puhetta nimittäin saa siis kuunnella kuukausitolkulla. Tekee mieli jo sanoa sille että ehkä tämä menee vielä kesken, niin ettei sijaista tarvitakaan... Grrr.

Onko muilla yhtä ärsyttäviä esimiehiä?? Ymmärtäisin paremmin, jos olisi pieni firma jota oikeasti haittaisi tämä, mutta kun ei valtiolla ole mun pomolta mitään pois, jos jään virkavapaalle...

Huh, kuulimpas tossa että yks tuttu oottaa kolmosia! emoticon
Ja kaiken lisäksi vielä silleen, että heidän oli tarkoitus tehdä kolmas lapsi keinohedelmöityksellä, että äidin perinnöllinen sairaus saadaan "pilkottua" pois. Tämä oli siis vahinko, ja tuttu oli ottanut jälkiehkäisypillerin!! Ja siinähän on joku 0,4% mahdollisuus tulla raskaaksi! emoticon Ja vielä kolmoset pamahti... Oli kuulemma ultrassa isä valahtanu ihan valkoseks kun oli heti nähnyt että siellä on 2... Ja kun ultraaja vielä liikutti vähän ultralaitetta niin siellä näkyi vielä kolmas! :D Onpahan heillä sitten vilinää ja vilskettä, kun on ennestäänkin 2 alle kouluikäistä, ja vielä todella vilkasta sellaista. Nyt vaan peukutetaan että kaikki menee hyvin! :)

leluponi: huh, aikamoista. toivotaan että kaikki kolme terveitä ja että raskaus etenee ilman suurempia ongelmia!

ite säikähin aikalailla kun eilen illalla poikaystävän kanssa testattiin lähiseudun pitserian antimia ja molemmille tuli mitä todennäköisemmin jonkin asteen ruokamyrkytys! illalla alko miulla nousta kuume ja sydän tako tuhatta ja sataa. eihän siinä untakaan kunnolla saanut. aamulla sitten epäilin nestehukkaa kun särki päätä ja lihaksia ja tankkasin vettä ja mehua. hetken päästä kaikki tuli vauhilla ylös. kuume nous entisestään ja lihaksia särki. paniikissa sitten soitin terveyskeskukseen ni rauhoittelivat että vauva on kyllä turvassa omassa "yksiössään" kunhan ei kuumeilu ja oksentelu pitkity. käskivät seurata tilannetta ja ottaa uudestaan yhteyttä jos vielä ylihuomenna oksentelen ja mikään ei pysy alhaalla ja rankka kuumeilu jatkuu.

Sain sitten voimia kun sain kuulla että moni muu kärsinyt loppuraskaudessakin niin pahoista mahapöpöistä ettei oo psytyssä pysynyt ja ravintona ollut pari päivää vaan muutamia desejä nesteitä ja vauva on silti voinut mainiosti eikä ollut taudista moksiskaan. sain sitten pari tuntia tossa nukuttuakin ja kuume laskenut sen aikana 37:ään. olo TÄYSIN erillainen kun aamulla, jollon teki mieli vaan itkeä kolotukselle ja vellomiselle.

Täällä kans koettiin pieniä säikähdyksen hetkiä. Kävin eilen illalla katsomassa Jenni Vartaisen keikan ja tulin joskus kahden maissa kotiin nukkumaan. Aamulla sitten heräsin ajoissa ja siivosin koko kämpän lattiasta kattoon. Kolmen aikaan alkoi ahdistava ja hankala olo. Selkään sattui niin pirusti ja masussa tuntui oudolle. Kovaa semmosta painetta ja puristusta ja inhottavaa oloa. Makasin sitten sängyssä säikähtäneenä. Soitin äidille ja terkalle. Molemmat meinasivat, että nyt olen rehkinyt liikaa ja nämä ovat harjoitussuppareita. Harmittomia kuulemma, jos ei ole mitään vuotoja. Nyt olenkin sitten loppu päivän maannut vain. Ensin sängyssä ja sitten haalasin patjan olohuoneen lattialle ja tässä sitä vieläkin pötkötellään. Puristava tunne vatsasta on häipynyt, eikä selkääkään samalla tavalla polttele enää. Kipeä tuo selkä toki on, mutta siihen varmaan helpottaa kun huomenna pääsee töihin ja tulee käveltyä ja oltua seisoma-asennossa. Mutta hui, kun säikähdin. Ajattelin, että nyt se varmasti menee kesken ja veri lentää. Mistähän lie moinen yhtäkkinen pelko. Periaatteessa mulla ei oikeasti ollut edes hätää, vain epämiellyttävä olo.

Sitten täytyy kertoa teillekin eilisen illan baaritiski episodi. Hullua hommaa meinaan. Menimme yhteen yökerhoon tosiaan kuuntelemaan Vartiaista ja ensimmäisenä tietenkin tiskille. Kaverini tilasivat luonnollisesti alkoholia ja minun vuoroni tultua pyysin saada alkoholittoman pirtelön. Ei vissiin ollut tarpeeksi varteenotettava tilaus. Baarimikko: "ekkö sää vois ottaa jotain muuta, meillä on niin kauhia kiire ja paljon asiakkaita ja sen pirtelön tekemiseen menee niin kauan aikaa, emmää kehtais rueta sitä tekemään, ota jotaki muuta". No sanoin sitten, että anna vaikka kokis. Annoin pankkikortin, että maksan ostokseni. Baarimikko: "ekkö sää vois maksaa käteisellä, kun meillä on niin paljon asiakkaita ja hirveä kiire ja vain yksi kortinlukija, enkä mää viittis sitä ootella..." Löin sitten sille viitosen kouraan ja maksoin pari euroa limukasta, mitä en oikeasti edes halunnut. Ihmeellistä toimintaa. Ei mulle kukaan ravintolassakaan sano, jos tilaan pihviä ja lohkopottuja, etten saa niitä pottuja koska niiden paistamiseen menee niin kauan ja on muitakin asiakkaita. Lähti vihainen palaute ravintolapäällikölle tänä aamuna. Keikkakaan ei ollut kyllä kaksinen, on mahtanut Vartiaiselle kusi nousta menestyksestä päähän, kehtasi vain alle tunnin soittaa ja oli vielä samat vaatteetkin päällä kuin Tornion ja Rukan keikalla :D. Valivalivali...

Nia No johan on ollut palvelua! Hyvä että valitit palvelusta! Ihan niinkuin alkoholittomien juojat eivät olisi tasaveroisia asiakkaita viinaa vetävien kanssa. Argh.

Omaa: Käytiin eilen hakemassa hoitopöytä ja pinnasänky, kun niin halvalla löytyi tori.fi:n kautta. Hoitopöydästä maksettiin 25 e ja pinnasängystä (laskettavalla laidalla) 20 e. Kummatkin löytyi Jyväskylän suunnalta. Tuli tehtyä 400 kilometrin lauantai-ajelu, mutta tuohon hintaan se kannatti. :) Makuuhuone on nyt vähän ahdas, mutta onpahan nuo tavarat jo valmiina. Pinnasängyn mies meinaa vielä hioa ja lakata, niin sitten se on niin kuin uusi. :)
Lomaviikko mennyt ja huomenna paluu arkeen. Toisaalta kiva... toisaalta odotan vaan kesää... ostin ihania äitiyshousuja, joita pääsee sitten käyttämään kun kelit lämpenee. :) Vauvan liikkeitä en ole vielä tunnistanut, jotain ihan aavistuksenomaisia pieniä tuntemuksia on ollut. Ja tänään tosi vihlovaa kipua nivusissa jonkin nopean liikkeen aikana. Sattu ihan pirusti! Joten uskon, että Nia olet varmasti säikähtänyt omien kipujesi kanssa.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Oliko se Yohanna joka kertoi edellisen raskauden "kukaan ei tykkää musta" -itkuista?  Nojoo, ollu tänään semmonen erilainen päivä...  Eilen oltiin vanhojen työkavereiden kanssa istumassa iltaa.  Hyvää ruokaa ja juomaa (omalla kohdalla siis holiton siideri), sauna, loputtomasti juteltavaa.  Ehkä sitten siitä jäi vähän mietteliäs olo, kun itse olin elämäni vauhdissa selvinpäin ja kerrankin ihmisten ilmoille ja kunnolla vapaalle päästessäni, kun muut sitten illan mittaan vähän "vaisuuntuivat".  Tänään rättikatkiväsyneenä sitten vatvonut että olinko mä jotenkin turhan suunapäänä, ärsyttävänä akkana jota kukaan ei jaksa, ja tästä olen vaan heittänyt lisää löylyä ja miettinyt kuinka vastenmielinen ja pahansuopa mä olenkaan, riidankylväjä, juoruakka, ties sun vaikka mitä kun ei mulla edes kavereita ole nykyään...  Ja kun mä tiedän että tää on taas tätä itsensä lietsontaa...  Tokihan mä näen ihmisiä ihan hirveen harvoin, yhteyksiäkään ei hirveen aktiivisesti pidetä (facebookia lukuunottamatta).  Päälimäisin syy on kuitenkin se elämäntilanteiden erilaisuus.  Kavereista suurin osa tosiaan viettää vapaata railakkaan kosteaa elämää johon ei kuulu perheen pyörittäminen.  Hitsi kun saisi tän jatkuvan väsymyksen pois niin turhat kiukut ja alakulotkin vähenisi kummasti.
Samanaikaisesti mä täällä hullulla vimmalla rakennan pesää kaikesta huolimatta.  Huutiksesta löyty tulokkaalle pinnis patjoineen ja petareineen kolmella kympillä - kävin ne tänään hakemassa.  Kovasti organisoin tätä kotiakin kokoajan, vatkaan huonekaluja edestakas ja yritän luoda jotain järjestelmällisyyttä tähän tavarapaljouteen...  Kai se jotain pitää tehdä kun ei sitä tavaraa ole haalittavana tällä kertaa <:D
Nia: Mä varmaan tossa tilanteessa lähettäisin sinne baariin jotain painavaa palautetta.  Ihmeellinen baarimikko.  Väärällä alalla jos ei jaksa asiakkaita palvella.
Hmmm oonko jo tilittäny sitä että oon nyt vuosilomalla?  No varuiksi tilitän nytkin kun en ole varma X)  Mä siis pomoni kanssa sovin että olen maaliskuun vuosilomalla.  Kas kummaa, mitään palkkakuittia tai lomarahoja ei ole kuulunu.  No, sain sitten puskaradion kautta tietää että tämä pomo on irtisanoutunut.  Näin ollen mulla ei siis ole mitään tietoa kuka mun esimies on ja mistä mä näitä palkkasaataviani voisin tiedustella.  Samoin hämärän peitossa on että mihin helkuttiin mä nyt sitten toimitan raskaustodistuksen jne.  Mulla on tosiaan kahen vuoden vuosilomat sisällä ja tarttisin tosiaan ne 2009 vuoden lomarahat.  Seuraavan kodinhoitotuen saan vasta huhtikuun lopussa ja tili on miinuksella joten ei hirveesti naurata.  Veemäistä.  Oon asiaa firmasta tiedustellu mutta mitään yhteydenottoa en ole saanu.  Liittoon en kuulu...
leluponi:  Mä saisin varmaan semmosen loppuraskauden kestävän paniikkikohtauksen jos saisin kuulla odottavani edes kaksosia saati kolmosia!  Jotenkin se yhdenkin vauvan hoitaminen (etenkin sen ensimmäisen) on jo niin kaaottista että ajatuskin useammasta kerralla ois pelottava...  Kai noissa monikkoraskauksissa on jotain monikkovalmennuksia tms. mutta mä olisin silti ihan kauhuissani.  Onhan siinä tietenkin moninkertainen ilokin mutta silti.  Hattua nostan siis kaikille monikkoperheille, siellä vanhemmat on todellakin niitä arjen sankareita!
Sukupuolen selvittämisestä...  Me ei haluta tietää etukäteen.  Esikoisen kohdalla sama juttu.  Vaatteet yms. mulla oli kyllä etukäteen hommattu, ainoat mitä jätin hommaamatta oli mekot - niitä ois kerenny sitte hommata jos ois tullu tyttö.  Ja sama tällä kertaa.

Huomenta huomenta!

Sisita: Toivottavasti yö(t) meni hyvin, vaikka isukki puuttuikin..

Uskon, että pelotti hiukan tommosen kalajutun jälkeen Sonja! Ja kuulostaa todella ärsyttävältä pomolta, vaikka puhuisikin vitsillä.. Mulla onneksi ihan mukava esimies..

Julia: Sullakin kauhukokemuksia.. Onneksi on jo ohi.. Aika hyvin noi vaavelit tuolla jakselee, vaikka äitillä vähän huonompi olo..

Nia: Inhottavaa palvelua olet saanut. Valitusta vaan eteenpäin. Tommoset harjotussupparit pelästyttää kyllä. Mulle sanottiin viime raskaudessa, että eivät haittaa jos eivät ole mahottomoan kipeitä.. Itellä viimeksi oli kipeitä, mutta eivät sitten kuitenkaan mitään kohdunsuulle tehnyt.. Jouduin jäämään kyllä sairaslomalle aikasessa vaiheessa niitten takia..

Nyt myös itellä alkanut jo tulemaan kanssa noita harjotussupistuksia.. Ja ei ne oikeestaan satu, mutta tosi inhottavan olosia.. Ja tulee ku oon paikalla.. Tosin eilen olin töissä ja huomasin, että tuli taas useemmin.. En haluis nyt millään jäädä vielä sairaslomalle.. Tänään soitan neuvolaan ja kysyn mitä mieltä ovat siellä.. Uskon kyllä, että nää on ihan normaaleita..

Ihanaa ku osa on alkanut jo tuntea liikkeitä.. Täälläkin vaaveli jumppaa ahkeraan.. Eilen tunsin selvän liikkeen vatsan päältä.. Oli kyllä varmaan ihan ainutkertainen juttu vielä..

Tuttuja aatoksia Moonilla! Itelläki ajoittain samanlaisia.. Ei oo kamuja jne. En nykyään ees nää ketään.. Huooh.. Muutaku työkamuja.. Toivottavasti saat selvyyttä noihin rahajuttuihin.

Mä en oo oikeen miettinyt vielä, että mitä hankitaan vaaville.. Vaunuja harkitaan sitten vasta kesällä.. Ku tietää miten toinen herra jaksaa enää rattaissa istua.. Lähenee sillon jo 2 vuoden ikää, ni ei tiiä. Tosin tartteen kauppareissuille kyllä molemmat lapset rattaisiin.. Mietitään mietitään.. En tiiä miten 2-vuotias jaksais seistä semmosessa telineessä.. Tietääkö joku? En haluis ostaa tuplarattaita, ku ovat niin isot ja me tarttetaan kanssa tota bussia.. Nooh.. Kesällä sitten..

Sitteri täytyy ostaa. Meitin iso-herra edelleen istuu sitterissä..emoticon  Siis on jäänyt tohon olohuoneeseen ja poika menee istumaan ku kattoo telsua.. Siinä se röhnöttää.. Eilen nousi seisomaan siinä ja kuului räks.. Meni varmaan jotenki rikki.. No.. ostettiin se kirppikseltä 5 eurolla.. Josko tekis taas jonkun löydön..

Tänään ostamaan äitiyshousut töihin.. Toiset housut ahistaa..

Hauskaa maanantaita kaikille!!

idaho: Nukkui meidän tyttö ihan yllättävän hyvin. Tosin väsytin sen ihan kunnolla kun lähdettiin päiväunien jälkeen 100km päähän äitipuolelleni leikkimään kissan kanssa ja oltiin kotona vasta nukkumaanmenoaikaan.

Julia: Kyllähän ne pienet siellä pärjää, jos ei itseään päästä kuivumaan. Niinkuin tässä olen jo pariinkin kertaan tainnut mainita niin itse oksentelin edellisessä raskaudessa viimeisille viikoille asti ja silti meille ihan terve lapsi syntyi.

Myös minä olen iloisesti onnistunut eristäytymään kaikista kavereista, koska ikää löytyy 'vain' 21, niin olen entisessä kaveripiirissäni se ainoa, jolla on lapsia. Muutimme syksyllä 20km päähän entisestä asuinpaikasta ja päätin että nyt menen perhekerhoon ja etsin uusia tuttuja. Siinähän tietysti kävi niin, että kaikki ovat minua paljon vanhempia ja työelämässä ja tuntevat jo toisensa, niin eihän niitä edes kiinnosta jutella kanssani. Onnistunut yritys siis taas.emoticon

Hassua miten tuo pari viikkoa vaikuttaa näin paljon. Kun tässä noista teidän harjoitussuppareista lueskelin ja mietin, että miten noin aikaisin kun itselläni niitä oli vasta siinä viikon 20 tienoilla. Noh, osahan onkin jo menossa siellä asti. :D

Huomenna taas neuvolaan. Meillä on sama th äitiys- ja lastenneuvolassa, joten tällä hetkellä käyn siellä joka toinen viikko. Kun tytön kanssa käydään noiden uniongelmien takia kerran kuussa ja omat on kerran kuussa. Ja vaikka th on sama, ei ole mahdollista yhdistää noita käyntejä kun heillä on sääntöjä..... Lisäksi käymme joka toinen maanantai sairaalassa 30km päässä lasten psykiatrisella turhaan. Saisi kohta tulla tähänkin joku järki kun menemme joka paikkaan linja-autolla, joka kulkee 3 kertaa päivässä meidän ohi. Huomenna ei taas aikataulut satu millään, jos en halua viettää 3 tuntia neuvolan odotustilassa, joten tiedossa on 45 minuutin kävelymatka suuntaansa kiukuttelevan lapsen kanssa.

Nia: Minullakin oli supistuksia tuossa reilu viikko sitten. Hain kaiken varalta sairaslomaa, kun oma elämäntahtini on sen verran hektistä ja olis ollut 12h työvuoroja yms. Viikon antoivat heti suosista. Lepo kyllä teki hyvää ja nyt ei ole ollut sitten suppareita ollenkaan. Vauvelilla on vaan kova meno mahassa, potkii ihan hirvittävästi. :) Ylihuomenna meillä onkin sitten jo puoliväli saavutettuna!

Niin ja kiva kuulla, ettei se Jennin keikka ollut niin ihmeellinen, nimittäin olis tehny vähän itsekin sinne mieli. ;) Hyvä, että laitoit palautetta, ihan asiatonta toimintaa baarimikolta.

Nyt täytyy taas teiltä kysyä arvon leidit, että miltä ne supistukset tai harjoitussupistukset tuntuvat? Yritin perjantaina neuvolassakin kysyä, mutta hoitaja sanoi hyvin ympäripyöreästi, että jos niitä olisi niin olisin kyllä tuntenut. Sitten hoitaja sanoi, että joillakin se voi tuntua menkkamaisilta kivuilta. Kun mulla on ollut välillä aina semmoista kovaakin "nippailua mahassa", eilen tuntui tosi ikävää vihlontaa ja kipua nivusten alueella kun tein jonkin äkkiliikkeen. Ja viime yö... huh, en ymmärrä mistä se olo tuli. Ruettiin miehen kanssa kymmenen aikaan nukkumaan, ja en millään saanut unta. Oli kamalan kuuma (yleensä palelelen ja nukun pyjamassa), hiki valui, sydän tykytti ihan kamalan kovasti ja oli semmonen outo olo. Piti juoda, käydä vessassa, ja mittasin kuumettakin. Ei mitään... pyörin sängyssä johonkin yhteen asti. Ja koko ajan oli ihan tuskainen olo, kuvottava olo muttei oksennuttanut. Väkisin sitä lopulta nukahti, ja kun kello soi kuudelta niin eipä ollut kamalan virkeä olo. Aamulla töissäkin välillä mahaa juili niin että oli pakko istua alas... Työkaverille kerroin asiasta ja se kehoitti soittamaan neuvolaan, neuvolassa on soittotunti vasta 12-13 välillä. Sain joka tapauksessa huomiselle aamulle neuvolaan lääkärille ajan. Tuskin tämä on mitään, mutta kunhan käyn oman mielenrauhan vuoksi. Työnantaja ei vaikuttanut kovin iloiselta, kun sanoin meneväni lääkäriin ja pääsisin tulemaan töihin vasta puolen päivän aikaan. Busseja kulkee aamulla tosi köyhästi siihen suuntaan (joka ei ole kyllä mun syytäni). Mutta siitä viis veisaan, ja haluan hakea lääkäristä mielenrauhan itselleni. Nyt kun nukuin 1,5 tuntia päiväunia niin olo parani heti. Nyt rupean pyyhkimään hoitopöytää. Sain työkaverilta ihania lastenvaatteita ilmaiseksi.

emoticon

Hei vaan kaikille ja oikeen hyvää maanantaita :D !
Muakin kiinnostaa hirveesti mitä noi harjotussupparit on? Tai siis miltä ne tuntuu.

Nia
olipa asiatonta palvelua! Aivanko sulla ei olis oikeutta olla siellä tilaamassa mitä haluat niinkuin kaikilla muillakin? Ja tuo maksaminen, voi taivas!!! Olis niille humalaisille sanonu, että tilatkaapa pelkkää olutta kun menee liian kauan muuten. HUOH.

leluponi HUI! Olipas juttu! Olisin ihte kyllä aivan paniikissa vasrmasti :D Varsinkin jos olisi kaksi pientä jo ennestään ja sitten vielä KOLMOSET. huihui emoticon  :D

Hah, tänään mulla ois ollu semmonen aamu, että ois voinu nukkua myöhempään kun koulu alkoi vasta klo 12. No tottakai heräsin vessaan vähän ennen seittemää ja ajattelin että nukun vielä. No eiköhän meiän pikkunen sitten ruvennut mahassa möyhimään ja möykkäämään emoticon oli sitten keskityttävä siihen kun sen on niin vallan ihanaa ja eiköhän sitten käynyt niin ettei enään väsyttänyt yhtään! ihanaa, kolmen viikon päästä pääseekin taas ultraan ja näkemään pikkuisen. Toivotaan, että kaikki hyvin taas emoticon

Takaisin