Maaliskuun mutinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viesti poistettu. :)

Last edited by a moderator:
Ihan liian nopeesti menee aika! Vastahan se oli kun jäin äitiyslomalle.. Sillon tuntu niin kaukaselta ajatus että joskus pitää palata taas töihin.. Ja nyt monet kysyy että no joko oot miettiny paluuta töihin.. Pakkohan se on välillä uhrata ajatusta sillekkin asialle kun tämä aika tosiaan menee niin nopeasti ..

Tosiaan onkin jo maaliskuu.... Kylläpäs tosiaan aika rientää :D On niin hienoa nähdä nyherön kasvavan ja oppivan uusia juttuja. Meillä on suuressa suosiossa tällä hetkellä lamazen leijonahelistin/purulelu. Sylki valuu ihan tajuttomana (tekiskö sit jo niitä hampaita tosiaan) ja suuhun laittaa kaikki lelut mitkä käsiinsä saa x)

Oli tosi hienoa kun käytiin koko perheen voimin tänään shoppailemassa. Metsästin eräästä laukkukaupasta laukkua mutta en vielä mieluista löytänyt. Myyjä ihasteli kovasti meidän kultaa joka jaksoi hetken katsella värikkäitä mutta lopulta uuvahdus otti voiton.

Sain myös aikaiseksi taiteilla vaunuihin vaunuverhon (tosi söpön kirsikkakuvioisen) ja sitten käsilaukulle tein itse pidikkeet tuohon vaunujen työntökahvaan. Pihinä en nyt 9€ valmiista maksa kun itse tehtynä maksoi vain 4€... tarkkana täytyy olla xD

...Tänään pitäisi vielä pakata sitä mummolareissua varten... huh huh :/

Viesti poistettu. :)

Last edited by a moderator:
Ai jestas, täytyisi varmaan hakea tarhapaikkaa pikkuhiljaa, jospa sillä tavalla saisi lapset samaan tarhaan. Olisi ikävä ajaa ensin 5 km väärään suuntaan ja sitten takaisin ja 5 km toiseen suuntaan jos joutuisivat eri päiväkoteihin... Vuodenvaihteessa ajattelin mennä takaisin töihin, ajatuksena ei tosin tunnu yhtään pöllömmätä:)

Ihan kiva olla kotona ja nautin kyllä, mutta ei minusta kotiäidiksi olisi pidemmäksi aikaa. Esikoinen oli 1v2kk kun meni päivähoitoon, pikkusisko tulee olemaan1v1kk. Toivottavasti menisi edes puoliksi niin hyvin kuin meni isoveljen pk-aloituksen kanssa:) Ja ajattelin tälläkin kertaa olla osittaisella hoitovapaalla ainakin kesään sakkaa ja tehdä 6h/päivä.

Hassua ajatella näitä juttuja, juurihan tytteli vasta syntyi... Toisaalta on kohta (17.3) vuosi siitä kun raskaustestissä näkyi kaksi viivaa. Hui että aika rientää!

*Haaaaaukotus*, kylläpä tänä aamuna väsyttää!! Pienin mies heräili yöllä vähintään tunnin välein, mahtaneeko johtua siitä, että meni nukkumaan reippaasti normaalia aiemmin; aloitti yöunet jo seitsemältä illalla.. No, kun saa jossain vaiheessa silmät kunnolla auki, niin eiköhän se tämäkin päivä käynnisty. Oon mä jo sentään lykännyt ekan koneellisen pyykkiä pyörimään jo kuuden jälkeen, pitäis kai laittaa ne kuivumaankin kohta.. :)

Meillä ei vaavi vielä käänny. Ei häntä tunnu edes koko asia kiinnostavan :D Nakuna köllötellessään osaa kyllä kääntyä kyljelleen ja siitä taas selälleen, mutta masulleen kääntymistä ei edes yritä. Meidän typy kääntyi jo vähän päälle 2kk:n ikäisenä ja vanhempi poju tais kääntyä vähän päälle 3kk ikäisenä. Pienimmällä ei ole kiirettä mihinkään, on vaan tyytyväisenä selällään :) Masulta keikahtaa kyllä selälleen, muttei mitenkään hallitusti, joten kyseessä on selkeä "vahinkokääntyminen". No, ehtiihän sitä tässä vielä kääntyilemään, turha on mihinkään kiirehtiä :)

Niin se kuukausi taas vaihtui. Pitäis kai työnantajalle ilmoittaa, etten ole vielä tänä vuonna (enkä ensi vuonnakaan) töihin palaamassa. Saa olla pieni mies yli 2v. kun työt taas kutsuvat :)

Oi ja voi. Olen nyt niin hurahtanut tähän kestovaipatukseen, että taisin eilenkin ostaa pari sisävaippaa lisää yökäyttöön :smiley-ashamed008 Ihan vahingossa..... Hups. No, onneksi mies suhtautuu asiaan positiivisesti, kun on huomannut, että nuo vaipat saa myytyä käytön jälkeen vielä ihan mukavaan hintaan poiskin! :) Ja toisaalta, parempi ostaa niit nyt tarpeeksi "varastoon", kun hoitovapaalla ollessa ei sit kuitenkaan oo taas varaa yhtään mihinkään..

Hoitolaukuista oli keskustelua. Mulla on ollut kohta 5 vuotta sama hoitolaukku ja alan pikkuhiljaa haaveilemaan uudesta. Vanha alkaa olemaan jo joka saumasta ja liitoksesta niin ratkeillut. Saisi sen toki korjattua, mutta haluisin isomman laukun, kuin mitä nykyinen on. Raahaan kuitenkin aina mukanani vähintään parille lapselle vaihtovaatteita ja pienimmän miehen vaipat vie aika hurjasti laukusta myös tilaa.

Täällä on ihan harmaa keli, huoh. Viikonloppuna oli jo niin aurinkoista ja ihanaa :) Sais se aurinko näyttäytyä uudelleenkin näillä seuduilla ;)

Ei täälläkään käännytä suuntaan eikä toiseen, isovelikin oli reippaasti yli 5kk ekan kääntymisen aikoihin, joten odotetan rauhassa vaikkei pidä vertailla:) Mutta tuulimyllykausi on täällä! Eli jalkoja heiluttelemalla kääntää itseään salamyhkäisesti sivusuuntaan nyt aluksi 90 astetta, kohta varmaan 180 astetta. Nyt ei enää uskalla jättää edes keskelle sänkyä juurikan itsekseen, menee meinaan nopasti sittenkun rupeaa tapahtumaan...

Muuten tuo tyttö on varsin ihana nykyään. Yhtä hymyä ja hyvin vähän itkua. Nukahti eilen itsekseen omaan sänkyyn joskus 23-aikoihin ja heräsi kuudelta kun itse nousin kahvinkeittopuuhiin. Nyt taas hetki sitten nukahti päikkäreille omaan sänkyyn, ihan ilman ruokintaa. Riepu ja tutti seuranaan. Molemmat ovat alkaneet kiinnostamaan viime aikoina, olen onnellinen! Isoveli oli kova tuttipoika, mutta riepujuttua ei ymmärtänyt koskaan.

Että tämä tuntuu ihanalta tuon kamala joulu-tammikuun jälkeen! Arvostan, arvostan, arvostan!

Mä niin kadena luen noita juttuja,että lapset käynny illalla 23 nukkumaan ja vasta aamulla 6 ylös! :rolleyes: Ehkä meillä tosiaan meni alku "liiankin" helposti,kun nykyään syö yöllä hyvinkin tasaisesti 2h välein. Joskus käy joku erehdys ja saattaa mennä reilu 3h kerralla,mutta harvemmin. Vain muistoissa on ne 5h ja ylikin putkeen.... :confused: Toisaalta olen kyllä myös oppinut nukkumaan erinomaisesti samalla kun syötän. Poika rinnalle ja samalla menee itseltäkin taju. Sitten 1-2h päästä havahdun rintapaljaana ja käsi puuduksissa tyytyväisesti puhiseva poika kainalosta. En siis toisaalta voi kuitenkaan valittaa,että valvottua tulisi kauhean paljon. :grin Meillä pikkumies käy myös iltaisin pinnasänkyyn nukkumaan ja välillä jopa ihan nätisti vaikka olisi ihan hereillä kun sinne vie. Laiskuuttani ja helppoutta tavoitellen hän kuitenkin nukkuu viekussa ekasta syötöstä eteenpäin. Muutenkin muuttunut pienellä unirytmi taas kerran. Aiemmin nukkui päivällä vain yhdet kunnon päikkärit (4-5h) ja ehkä illalla lyhyen pätkän lisäksi. Nyt nukkuu 2x n.2h päikkärit päivällä ja mahdollisesti illalla vielä n.1h lisäksi. Jännästi nuo unirytmit ja unentarpeet vaihtelevat. Päivälläkin tuntuu,että hän nousee vain tankkaamaan unien välissä ja sitten kohta takaisin unille, mutta hankala häntä on ennen ensimmäisiä unia "pakkosyöttääkkään" jotta maha olisi täydempi ja jaksaisi paremmin nukkua. o_O Toivottavasti kiinteät tuovat apua tähän pätkänukkumiseen. Nyt on juniori kahtena päivänä saanut vähän peruna-maidonkorvike mössöä maisteltavaksi. Kyllä on ollut näkemisen arvoisia ilmeitä! :grin Määrät ovat vielä niin pieniä,että eipä tuo mihinkään vaikuta,mutta ehkä tämä tästä hissukseen.

Ei meilläkään kunnolla vielä kääntyillä. Välillä vahingossa saattaa mennä parikin kertaa sängyllä vatsalta selälleen peräkkäin ja aina joskus kääntyy selältä vatsalleen ja saa jopa kädenkin sielä alta jo pois, mutta aika satunnaisesti noita on vielä tapahtunut. En siis usko,että hän on vielä ihan ymmärtänyt mikä on homman juju. :wink Mahallaan on ruvennut nyt viihtymään hieman paremmin ja silloin selkeästi halu olisi eteenpäin ja hienosti kädet ja jalat kuopivatkin,mutta eivät tee yhteistyötä joten etenemistä ei kuitenkaan tapahdu. :happy090 Ympäristökin kiinnostaa selvästi hetki hetkeltä enemmän. Perheen koiratkin on jo tutkittu läpi monta kertaa ja välillä jopa autossakin on hereillä kun vain katselee ikkunasta ulos. Niin on suuri ja ihmeellinen maailma pienelle. :love7Esineetkin kestää hyvin käsissä ja nyt on keksitty,että äitiä on kiva tukistaa hiuksista. laughing6

Nahka on kuitenkin ruvennut nyt kuukauden sisällä kuivumaan sieltä ja täältä. Aiemmin kesti ihan siistinä eikä muuta kun aamupesulla öljyllä putsattu taipeet yms. ,mutta nyt joutuu öljyämään ja rasvailemaan välillä enemmänkin taipeita ja välillä muualtakin kuivia kohtia. Toivottavasti tämä on vain joku vaihe. Miehelläni on huono nahka ja hän on aika murheissaan,että jos toisella on näin pienestä asti noin kuiva iho. Onko teillä useamman lapsen omaavilla huomioita siitä voiko tämä ehkä olla ohimenevää vaiko ei? Ensiviikolla on kyllä onneksi lääkärineuvolakin, jossa ajattelin asiasta kysellä, mutta kuulen mielellään teidänkin ajatuksia.

Meillä on käytössä tuo Liberolta lahjalaukkuna tullut vihreä kassi. Sen olen kokenut ihan hyvän kokoiseksi tässä vaiheessa. Halajaisin kyllä jonkun vähän lokeroidumman ja ehkä hieman isomman kassin pidemmän päälle, mutta mieleistä ei oikein löydy tai sitten ne maksavat maltaita. En kuitenkaan raaski vaippakasiista ihan kauheasti maksaa.

Minulla iski melkein ahdistus aamulla. :wink Ollaan miehen kanssa lähdössä perjantaina hieman tuulettumaan ja rupesin sitten katselemaan,että mitäs päällepantavaa kaapista löytyisi. Pari kivaa mekkoa löysin,jotka ennen raskautta hommattuja,mutta periaatteessa menisivät jo päälle.. Paitsi että, rinnat ovat niin suuret,että ei toivoakaan saada vetoketjuja kiinni rintojen kohdalta! :confused: Aargh. Nyt onkin sangen mielenkiintoiset ajat, kun äitiysvaatteet ovat isoja, ennen raskautta vaatteet kiristävät rinnoista,mutta toisaalta ei raaskisi ihan kauheasti uusiakaan ostella kun ei ole vielä takaisin lähtöpainossaan ja imetystäkään ei kestä ikuisesti. Olen nimittäin aika laiska shoppailemaan vaatteita. En raaski tuhlata varojani niihin. :p Onko muilla samanlaisia vaateongelmia? :wink

kauheaa... vai pitäisi töitäkin jo ruveta ajattelemaan ja hoitoa. En ole edes tajunnut,että hoitopaikat tosiaan pitää ehkä varata jo aika ajoissa.... :eek: Näillänäkymin jään kuitenkin vielä kotiin äitiysloman päätteeksi,jotta pienen ei tarvitsisi mennä vielä elokuussa hoitoon. Osittaista hoitovapaata pohdittiin ja pohditaan, mutta se on aika hankala loppupelissä. Parissa päivässä pitäisi tienata niin paljon,että sillä kattaa hoidon, työmatkat ja vähennetyn hoitovapaakorvauksen ja olisi kiva,jos siitä jäisi verojen yms.jälkeen vielä jotain itsellekkin että ei ihan hyväntekeväisyytenä tarvitsisi tehdä. :sad001 Voipi siis olla,että tuo työnteko tulisi kalliimmaksi kuin kokonaan kotona olo ja saatankin jäädä siksi kokonaan kotiin tai sitten tehdä vain jotain sunnuntai keikkoja silloin tällöin. Silloin ei menisi rahaa hoitoonkaan kun isä voisi vahtia poikaa. Töihin ei kuitenkaan ole ainakaan vielä yhtään ikävä ja suorastaan kiirettä pitää näin vapaillakin,joten kotona olo sopii minulle kyllä vallan mainiosti. Ja minusta on ihanaa olla mussukan kanssa yhdessä ja seurata mitä kaikkea uutta hän aina oppii. Rehellisesti on todettava,että en olisi tätä itsestäni ikinä uskonut. Niin kova olen aina ollut menemään ja tekemään! :grin Ehkä äitiys siis sopiikin minulle paremmin nyt +30v kuin olisi sopinut 5-10v sitten. laughing6

Tulipa pitkä sepostus. Ehkä pitäisi kirjoitella tänne vähän useammin,että ei tarvitsisi kerralla naputella tällaisia romaaneja. :wink

Meillä nukutaan näköjään taas hyvin. Poika vetäny jo viis tuntia vaunuissa päikkäreitä ja viime yönä ei heränny kertaakaan. Laitoin yöunille 21.30 ja heräs vasta 5.30 :) sit söi ja 7 noustiin ylös. Ainut inhottava puoli tossa nukkumaan mennessä on että hirveen itkun kautta suostuu nukkumaan. Se vähän mieltä surettaa kun toinen huutaa kurkku suorana mut onneks aika äkkiä rauhoittuu sit ja nukahtaa.

Mä sain tänään aikaseks järkkäillä noita keittiön kaappeja. Heitin kylmän viileesti pois tai siis laatikkoon ullakolle semmosia astioita mitä juuri koskaan käytetä. Kummasti sain järkevämmin nyt noita astioita noihin kaappeihin ja sit sain tuon työtason siistimmäks ku siinä aina ukon lasku/paperipinot yms. Niin siirsin ne yhteen hyllyyn järjestykseen.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Mistähän se johtuu että muiden vauvaelämä kuulostaa helpommalta kuin oma xD Meillä on menossa tiheä yöheräily, aika olemattomat päiväunet ja runsas puklailu. Mutta eiköhän noi kaikki helpota aikanaan :) Pian saan muistella kaihoisasti näitä vauva-aikoja kun kyllä pieni kasvaa niin hurjaa kyytiä =)

Ainahan muiden elämä on paljon parempi/helpompi/kivempi tai upeampi;) Itse tuskailin tuossa joulu- ja tammikuussa kun muiden vauvat olivat vain ihania ja nukkuivat, söivät ja hymyilivät. Olin kateudesta vihreä ja raidallinen aina lukiessani miten ihania palleroita muilla asustaa. Meillä huudettiin, kitistiin ja menetettiin hermojamme

Siinä oli kyllä hermot, parisuhde, suhde esikoiseen ja vähän kaikki aika mukkelis makkelis. Oli päiviä jolloin olisin halunnut ostaa menolipun Kiinaan ja jättää koko p*skan taakseni. Illalla jo nousi tuskanhiki ja ahdistus seuraavan päivän kitinästä. Ruusunpunainen vauvaunelma oli hyvin,hyvin kaukana. Masennus hyvin lähellä, oli jo ehkä lievänä päällä, en tiedä. Ei sinänsämikään ihme ettei oppinut hymyilemään kuin vasta 7-8viikkoisena, meillä ei tainnut kukaan pahemmin hymyillä ollenkaan silloin.

Mutta tänään, kaksi kuukautta myöhemmin, kaikki on aika jees ja osaan vihdoinkin nauttia hassusta tytöstäni, on hän ihana<3 Ja joo, toki välillä on surkeita päiviä, mutta ei sentään joka päivä:)

Meillä on kans tiheetä yöheräilyä. Annan pojulle iltaisin korviketta 150 ml, muuten päivällä ja yöllä imetän. Sit kun oon antanu maidon pullosta, tutti suuhun ja vähän kun alkaa näyttää että nyt väsyttää, vien pojun sänkyyn jossa se sit itsekseen nukahtaa. (Näin on menty jo 3 vk jes :D) eka herätys on 12/01 aikoihin. Sit imetän molemmat puolet ja takasin pinnikseen.. Pitkään meni että selvis 2-4 syöttöön, mut nyt noin viikon ajan sitä heräilyä on siitä 03 alkaen melkein tunnin välein. Tuntuu että hirveen levottomasti nukkuu kun kädet ja jalat vispaa..poju nukkuu pimnasängyssä, mutta silleen tila rajotettu ettei siellä pysty pyörähtää mahalleen. Missä asennossa teillä vauvat nukkuu? Mä laitan vieläki aina joka toiselle kyljelleen niinku sairaalassa sillo opastivat. Tuntuu että jos laitan selälleen, uni ei tuu niin helposti ja nukkuminen on levotonta.. En tiedä mitä keksis tuohon ettei ois niin paljon ähinää ja öhinää aamuöisin..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Eipä se elämä meilläkään niin ruusuista ollut eka 2kk :( Poika oli todella itkuinen ja iltaisin huus suoraa huutoa ja joskus saatiin se nukahtamaan vasta aamu kuuden aikaan. Siinä oli hermot kireellä mutta onneks sattui miehellä olemaan töistä paljon lomautuksia niin en ollut yksin. Epäiltiin ensin koliikkia ja taidettiin d-tippojakin syyttää kunnes sitten 2kk iässä todettiin yksityisen kautta refluksi. Nyt ollaan oltu reilu viikko ilman gavisconia eikä oireet ole palannut että voi jee mä sanon jos tosiaan on nyt niin ettei enään tarvitse sen aineen kanssa läträtä :)

Nukutan kyljelleen mut aina kääntyy yöllä selälleen. Eräänä aamuna oli kääntynyt viel poikittain sängyssä ja piti jalkoja selkäni päällä xD Kunpa pian alkaisi nukkua omassa sängyssä että saisi itse hieman leveämmin miehen kans nukkua :D Nyt ollaan tosi tiiviissä paketissa vaikka parisänky onkin. Vois itelläkin hartiajumit helpottaa kun ei aina nukahtais justiinsa kyljelleen vauva kainaloon x)

Meilläki perhepedissä nukuttu oikeestaan koko aika mut jotain ihmeellistä tapahtui pari viikkoa sitten en tiedä mitä mut omaan petiin on nyt suostunut nukkumaan. Ihana on ollu ku on saanu pyöriä sängyssä miten huvittaa :) Mut jostain syystä ei nyt ukon kanssa kuiteskaan olla niin lähennytty ja nyt tän viikon se nukkuu olkkarin petisohvalla ku tekee aamuvuoroa, sil jo ennen viittä herätys.

Takaisin