Maaliskuun mutinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä olen sprayöljyllä (Ceridal) saanut vaikut aika hyvin liikkeelle, apteekissa muistaakseni suosittelivat. Hieman varoen, en hirveästi öljyä ole viitsinyt suoraan korvaan suihkuttaa, mutta vähän. Ja oikein hyvin tuo 3 vee vaikuttaisi kuulevan (ainakin silloin kuin haluaa...) tänä päivänä, joten tuskin mikään ihan kamala kikka.

Olipas meillä tohina heti aamusta. Lähdin käymään vaunuilla nyherön kanssa kaupassa ja samaa kyytiä päätettiin moikata tätiä kaupungilla käydessä. Lopulta vietimmekin peräti melkein 3h siellä. Käytiin teellä ja subwaylla ja kerettiin parit kaupatkin kuikata. Ainoastaan kotimatka oli kauhia kun pienellä tuli kakka (siinä vaiheessa en tiennyt sitä) ja tämä huusi naamapunaisena koko kotimatkan (20 min) enkä voinut edes syliin ottaa kun tuuli niin mahdottomasti x(

Hyvä fiilis jäi kuitenkin tästä pidemmästä ihmisten ilmoilla käynnistä xD

Meillä on alkanu poju reagoimaan koiran haukkuun itkulla. Koira ei siis tosiaankaan usein hauku, ehkä kerta/pv maksimissaan haukahtaa, ja sitte tulee pojulla itku. Ilmeisesti säikähtää. Sitte välillä jos vaikka pää kopsahtaa lattiaa pikkusen kun on leikkimatolla niin ei mitään, kun taas äsken kun kellahti kyleltä selälleen ja pää osu lattiaan niin hirveä märy..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Pitää varmaan alkaa ompelemaan jonkin sorttisia kuolalappuja tms xD Niin kauheasti valuu sylki että jatkuvasti vaatteet märkinä... :/ Täytyy alkaa tutkia mimmosia on olemassa ja suunnitella että etsinkö jostain ihan ostovalmiita vai käytänkö näitä mun "mahtavia" (lue lähes olemattomia) ompelijan taitoja ja alan väsätä itse.

Eipä kyllä mennyt kuolalapun ompelussa kauaa kun ottaa huomioon että vieressä on 4kk ikäinen suloinen rinsessa joka vaatii äidin huomion x) Uutena näytti maksavan n.8€/kpl. Jämäkankaista saa hyvin tehtyä noita niin ovatpa siis lähes ilmaisia ;)

Tässä alkaa jo itelle tekemään mieli ompelukonetta :grin No ehkä sen jossain vaiheessa saisi ostettua . Nyt on meillä vähän odottavalla kannalla oltu kun ensi viikolla olisi tuo neuvolakäynti niin saa nähä mitä siellä. Hirmu kiinnostuneena tyttö kyllä kattoo kun ite syön ja välillä tuntuu et haluis itekki... voi toki olla että kuvittelen vaan:grin tosin alkaa hiukan tympäsemään kun ei oikein paria tuntia pidempiä reissuja pysty tekemään ku toiselle tulee sit nälkä:)

Ompelukärpäsen purema on kyllä ihana <3 Mä tykkään kanssa ommella ja ens viikolla ois tarkotus mennä kangaskauppaan hamstraamaan söpöjä kankaita ja vähän resoreita. Aloitin just ompelemaan esikoiselle mekkoa, tarttis enää niitä resoreita kaula-aukkoon hakea, muuten se onkin valmis. Sain vanhan ammattilaissaumurinkin äidiltäni käyttöön, hän hankki itselleen uuden :) Oon vasta saumuroinut vähän kestoliivinsuojia ja muuta pientä kestohömppää, mutta kyllä tää tästä lähtee liikkeelle! :) On niin helppoa tehä kaikenmaailman pipoja ja yksinkertasia vaatteita (mekot, paidat, housut), että nyt tää mami aikoo ommella osan vaatteista muksuilleen itse. Saavat sit just semmosilla kuoseilla niitä, kun haluavat. Verhotkin surautin just yks päivä tyttären huoneeseen, eikä tullu kalliiksi, vaikka olikin jotain Helinä-keiju -kangasta :)

Täällä on tullu lunta :/ Just ku oli keväinen fiilis ja kerättiin kaikki pulkat, liukurit, luistimet, sukset ja muut talvitamineet varastoon, ni kelit taas muuttus :D No, kesää ootellessa :)

Vitsi kun saumuri ois kätevä.... liian kalliita hankkia tosin. Tumpelo ei kalliita leluja tarvi, hehee x)

Täälläkin on maa taas valkea. Mikä pettymys. Oishan se saanut niitä keväisiä lämpöjä jatkaa....

Saatiin eilen vauvantarvikekaupasta ihan mahtava tarjous emmaljungan scootereille. Lähtee varmaan maanantaina tilaukseen =) Olivat niin näppärän kokoiset ja kevyet kun vertaa noihin yhdistelmiin mitkä meillä on. Ei malta odottaa että saa käyttää rattaita mut toukokuussahan sitä jo voi niillä lykkiä. Hyvänen aika sentäs tätä vauhtia nyt kun vertaa odotusaikaan x)

meille asti ei lunta tullut, tai no milli aamulla mikä suli heti pois :) nätti ilmakinhan tuo olis ulkona olla enemmänki, mutta hiukan ikävää rampata vähän väliä sisälle syömään, riisua ja pukea tyttöä ja useimmiten pienen huudon kautta :rolleyes:

Täällä poika oppi viikonloppuna kääntymään mahalleen selältään. Oli niin ylpeät vanhemmat, että. Myös uni maistui ja mentiin harvinaisella kahdella yösyötöllä. Mä olin niin virkeä, että su-iltana tuli oikein katsottua leffa. No, viime yönä palattiin sitten 1-2h välein heräilyyn, mutta saipahan kaksi yötä nauttia.

Tänään laitoin sitä ruitattavaa öljyä korvaan. Saapi nyt sitten nähdä josko ne vaikut ymmärtäisivät ruveta valumaan sieltä korvasta ulospäin. Viikonloppuna ei plajon korvaansa hamunnut,mutta tänään taas ilmeisesti hieman kutisi, joten ajattelin nyt kokeilla josko tuo auttaisi.

Mein poitsu ruvennut taas enemmän pureksimaan kaikkea. Tutti tungetaan suun sivuun ja oikeen järsitään sitä, omat nyrkit suuhun ja niitä ei meinaa saada millään sieltä pois jne jne. Yritin kokeilla ja katsoa onko hänellekkin kenties eka hammas tuloillaan, mutta ei ainakaan vielä missään selkeästi tuntunut että jotain puskisi ikenestä läpi.

Kuulostaa ihanalta tuo verhojen ja vaatteiden ompelu. Mielellään ompelisin jotain, mutta olen todella huono missään tuommoisessa. Joskus olen yrittänyt itselle housuja tehdä ja niistä tuli aivan kauheat! :grin Taidan säästää lapsiparan mokomalta häpeältä. :wink

Meidän rakas on nyt muutama iltana mennyt yöunille jo n. klo 19. Ei siinä muuta kuin että herää sitten aamulla siinä 4.30 ja myökyttää pikkuisella nyrkillä äitiä että -ylös ylös ylös- xD Syö myös yöllä yhä sen 4-5 kertaa mutta jospa ne unet pitenee jahka vielä isompia määriä voi sitä kiinteää popsia =)

Neuvolalääkäri totesi että meidän pitää pitää vatsallaan ollessa koroketta alla joskus. Ei muuten ryömimiskyky kehity jos ei rintalihaksia treenaa. Meinaa nyherö tykätä olla vähän sellaisessa "sammakko"asennossa vatsallaan ollessa eli kädet ihan levällään ja rinta kiinni maassa. Eipä siinä muuta kuin treenataan.....

Tilasin eilen sen unelma scooterini. Emmaljunga scooter 2.0 ja värinä on Coffee. Paketissa tulee kans jalkapeite :) Oli kyllä tosi harvinaista herkkua saada ihan uusista rattaista saada valita minkä haluaa ja minkä värisen vielä. Olisihan minulle käytetytkin kelvanneet mutta kun kerran mies halusi olla antelias niin mikäs siinä sit x) Iso kiitos hänelle ^^ Nyt sitten pitänee odotella kärsivällisesti että saadaan rattaat ja koittaa aika alkaa käyttää niitä :D

... Tänään yritän metsästää kangaskaupasta jotain söpsyjä kankaita ja jotain vedenpitäviä ja yritän tehdä vähän paremman kuolalapun. Ekasta tuli turhan iso ja päästää syljet heti läpi... harjoitus tekee mestarin :)

PUL-kangas pitää vettä, mutta meillä on kuolalapun kääntöpuolella oleva fleecekin pitänyt rinnuksen pikkuherralla kuivana :) Toki sinne voi lykätä vielä väliin "imuksi" vaikka bambukangasta halutessaan :) Iiiiikk, mun pitäs lähteä tällä konkkaronkalla kohta neuvolaan. Jännittää, että mitä vaavelin painosta sanotaan tällä kertaa..

kirjoitellaanpas nyt tännekin.. eli tuonne neuvolan puolelle jo kirjoittelinkin että tyttö painoa ihan kiitettävästi lisännyt ja pituuttakin taas tullut :) sinänsä mukava kuulla että ruokaa nyt ainakin on saanut:grin ilmankos nuo vaipat on taaas alkanu vaikuttamaan pienenlaisilta...ja just ku kävin ostamassa tarjouksesta..miksei kaupassa vois olla sellasia koekappaleita...:rolleyes:

minipilleritkin tuli aloitettua ja nyt sitten vuodetaan taas... saa nähä minkä aikaa kestää... jos hyvin pitkään kestää niin voi iteltä hermot mennä kun ei mitään "tiputtelua" tosiaankaan ole :mad:

voi kun tulis jo kesä ja pääsis pihalle touhuumaan :p pitää nyt tässä vaiheessa yrittää rauhottaa tuota multasormea vaihtelemalla sisäkukille multia ja pikkuhiljaa laittaa lisää siemeniä itämään :grin

hah! kuulostipa eilen ihan ku tyttö olis yrittäny sanoa "tissi" ku sängyllä oli oottamassa ruokaa :p tosin meni lähinnä "tiffi"... no jaa tuskinpa kuitenkaan vielä sanoja alkaa tulla mutta hauskalta kuulosti :grin

Meilläkin oli neuvolassa kaikki mukavasti ja pienen miehen paino noussut 900g :) Pituuttakin oli tullut mukavasti. Saadaan siis edelleen jatkaa pelkällä äidinmaidolla :) Kiinteitä ehditään sit maistelemaan myöhemmin.

Ei niihin sanoihinkaan enää kauaa mene!! Meillä on lapset alkaneet puhua ekoja sanojaan jo 7-8kk:n iässä. Äittää, äitiä ja äippää sieltä on tullut ensimmäisenä <3 Saas nähdä, seuraako tämä kolmas mukelo isompien sisarustensa jalanjälkiä ja puhua pälpättää jo ennenkuin osaa kävellä :)

Kylläpä mutisuttaa tämä maaliskuun loppu. Meille saapui tuossa viikonloppuna ihana vatsatauti. Ei kestänyt kauaa, mutta voimat vei vähäksi aikaa. Nyt alkaa oma olo olla normaali. Ensin tuli esikoinen, sitten minä ja mies vielä pari päivää sen jälkeen. Kuopus ei toivottavasti saakaan (jos maidon vasta-aineet hieman auttaisivat asiaa), kun on vielä niin pieni. Ootteko muut säilyneet terveinä?

Mä olen ainakin tännekin valitellut flunssakautta. Itsellä kaks, puolisolla samoin ja poika selvinnyt yhdellä. Saa nähdä, jos nyt pysyis vähän aikaa terveenä, että pääsis urheilua aloittelemaan. Olin eilen ekalla juoksulenkillä ja nivelet pakotti siirtymään kävelyyn kahden kilsan kohdalla. Aikamoisen ankeaa menoa. :)

Takaisin