Maaliskuun mutinat

Mä oon kans haaveillu että sais laitettua pojun kantoliinaan niin pääsis kävelemään metsään koiran kanssa. No ehkä sitten kun ilma vähän lämpiää, että sais vauvan takin ulkopuolelle, tai että ite tarkenis takki auki.. Kuitenkin se vauva siinä niin hyvin lämmittää.. Mä ostin tuon meidän baby bundler kantoliinan tori.fi ja oliko 15€. Mutta tykkään kyllä kovasti ja käytetään ihan päivittäin kotona tuota.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä ollu rintareppu kovassa käytössä kotona ja välillä koirankin kanssa ulkona tuossa pihalla :) ei teille uskalla lähteä kävelemään kun hirveän jäässä ja vaunutki menee luisussa siellä etiäppäin ja koirakin vielä vetää jonkun verran vaikka kuonopanta käytössä :/ . On kyllä ollu hyvä keksintö tuo rintareppu :) taisin vielä senkin kirppikseltä vahingossa löytää kun ei koskaan ollu aikeissa edes ostaa mutta hyvä kun ostin! :D
 
Meilläkin tuo sylissä syöttö on yhtä huutoa mutta sitteriinkun laitan neidin ja siinä syötän ni johan sujuu :D voisko olla siitä että itse niin pieni ja neiti rupee olemaan jo aika pötkylä ettei sit asento sovi enää :)
 
Meillä myös rintareppu välillä ulkoillessa käytössä. Sen kanssa kun pääsee hyvin vaikka metsään kävelemään. Poikakin tykkää katella sieltä aina ensin maisemia, mutta aika nopeesti uni kyllä tulee kyydissä keikkuessa. :grin Muuten ulkoillaan kärryjen kanssa, kun poitsu nukkuu niissä parhaiten päikkärit (ollaan sitten kävelemässä tai vaikka vaunut seisoisi vaan eteisessä.. :wink)ja etenkin liukkailla tuntu turvallisemmalta etenkin koiria ulkoiluttaessa,että poika on vaunuissa eikä sylissä jos ite kaatuu. :rolleyes:

Kantoliinan kauheesti halusin ja sen myös hommasin,mutta jotenkin sen käyttö onkin sitten ollut hankalamman oloista kuin ajattelin. Tai lähinnä kun liina on niin pitkä niin esim.jonneen kauppareissulle sen sitominen on haastavaa jossain loskaisessa parkkihallissa. :sad001 Se onkin sitten ollut vain välillä kotikäytössä kun esim.leivon tms ja poika ei jaksa enää köllötellä omineen lattialla. :)
 
Moikka pitkästä aikaa :-)
On ollut muka niin kiire että ei ole ehtiny tänne kirjoittelemaan.
Poika sai nimekseen Max. Torstaina jo tulee 4kk täyteen, hui kun aika menee nopeesti.
Meillä aloitettiin vellin juonti jo 3kk iässä kun neuvolasta saatiin lupa ja nyt on ruvettu soseitakin syömään päivittäin pariin otteeseen. Ei ole tullut vatsaoireita ja poika on kylläisempi pidemmän aikaa. Yöt menny vellin aloituksen jälkeen hyvin, nukkuu menee vaihdellen 22-24 aikoihin ja nukkuu aamuun 9-10.
Eilen oli 4kk neuvola lääkärikin.
Onko teijän vauvoille tullu jo hampaita? Minkä ikäsenä tullu?
Poitsulle tuli 2 hammasta tasan 3kk iässä päivän erolla ja nyt on ollu kiukkua kun ylös on viittävaille ikenestä tulossa hampaat :-)
Täytyy koittaa käydä tääl foorumil useammin taas :-)
 
hmmm ei kyllä vielä onnistu tuo rinnan vienti sitteriin... tai no olis se ainaki näky jos kontallaan tyttöä sitterissä syöttäs :D
nyt sentäs saanu tuota neitiä omaan sänkyyn yöunille, ja viimeyönä nukku jopa jonkun 5-6 tunnin unet ennen ku heräs syömään:)
meille ei vielä ole tullut hampaita, en ole sitten varma onko tulossa kun kuolaa hirveesti. vähän yrittäny tutkia tuota suuta mutta ehän mie tiiä miltä se näyttää ku hampaita alkaa puskea :grin kaipa sen sit huomaa viimestään kun purasta narauttaa ekan kerran :p
 
Voi apua kuinka ihanaa, tytön kanssa voi jälleen hengailla kaupoissa:) Käytiin aamulla vähän kiertelemässä, ja jopa kahvilareissu onnistui hienosti. Siellä hän istui tyytyväisenä kaukalossa ja jutteli sekä katseli. Sain juoda kahvini rauhassa ja jopa lukea lehteä. Voi luksus, ihana lapsi!:Heartred Tältä hän muuten näyttää, tai kuva on peilin kautta otettu, mutta about.
038 (800x600).jpg
 
Oi vitsi, kun monilla muilla on jo niin paljon vanhempia vauvat täällä. Meillä meni yliaikaiseksi ja muutenkin la oli marraskuun lopulla. Ihanaa lukea, miten kääntyilevät ja kiinteitä aloiteltu. Me juhlittiin 3kk pari päivää sitten. Poika on aktiivinen tsemppaaja lattialla, mutta ei kyllä saa itseään vielä mihinkään kääntymään tai liikkumaan. Mitä nyt kellahtaa selälleen mahaltaan vahingossa ja alkaa parkumaan. :)

Kateellisena minä myös toisten unimäärästä! Meillä mennään yöt parin tunnin välein heräten, mutta päivän unirytmit on sen sijaan hyvät ja päikkärit sujuu aamupäivästä tasaisen varmasti klo 10-13. Silti voisin kyllä ottaa edes 4h unta putkeen. Pinnasängyssä kaveri nukkuu ja samoin puoliksi minä, kun nukahtelen yösyöttöihin, hih. Sairastelut vaivaa, flunssia koko ajan ja vaikuttavat mielialaan, kun ei jaksaisi olla koko aikaa joko itse, puoliso tai vauva sairaana. Kesää kohti onneksi mennään, ehkä sitten oltaisiin terveenä.

Tällaista täällä.
 
Nalsulainen meidänkin poika on Max :D Täytyy kyllä sanoa kun luin tota helmikuun ketjua että miten te saatte päivät kulumaan jos vauvan kanssa ei voi lähteä mihinkään? :D Mä tulisin hulluks jos ei joka päivä ulkoiltais tai jos joutuisin miettii että enpäs pääse nyt kauppaan kun oon vauvan kanssa.. Tosin esikoisen kanssa tulee ulkoiltua kaks kertaa päivässä niin senkin takia liikutaan paljon.. Meillä edelleen poika täysimetyksellä, iltasin saa yötissin perään pullosta maitoa ja heräilee n.2-5 x yössä.. Kestovaippahurahdus myös täällä, joka viikko tulee postista vaippaa :D tosin nyt jostain syystä iho oireilee niin paljon että kokeilen jos rauhottuu kertseillä. En tiiä onko materiaalista kii vai mistä mut tosi pahaks on menny kestojen myötä :sad001

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Me ulkoillaan kans aika paljon, 2 isoa koiraa vaatii lenkitystä ja tulee sitä muutenki käveltyy ihan vaan vaunujen kanssa n.8-10 km / päivä...
Olipas muuten ihanaa ku pääsin eilen pitkästä aikaa vesijuoksemaan :-) . Tällei yh:na on kiva saada välillä edes sen pari tuntia ihan itselle vain. Jaksaa paremmin hektisen vauva arjen ja esiteinin uhman :-)
 
Hyvää naistenpäivää äityleille :)

... Me selvittiin kunnialla viikon mummolareissusta ja mies osasi takaisin suomenkamaralle ja kotiin x) Mummulle taisi tulla nykeröä kova ikävä tosin. Tottui siihen että sai mummuttaa oikein urakalla.

Kävin äsken kans lenkillä ja aloin miettiä että mitenköhän kauan meidän pieni mahtuu tuohon kantokoppaan :O Mitähän sitten keksitään kun ei enää pituus riitä kantokopassa eikä vielä ole tarpeeksi vanha rattaisiin (tai no ratasosaan).

Ihanaa kun on tuota vettä ja loskaa joka puolella. Autotien vieressä kävely (kävelytiellä) ei ole ollenkaan herkkua. Jotkut uunot kun räiskyttävät vettä päälle vaikka olisi hyvin tilaa väistää lätäköitä x(
 
Meillä ei enään poika oikeen mahdu kantokoppaan joten lämpöpussissa ratasosassa mennään, meil on noi Emmaljungan city crossit niin niissä saa ihan makuu asentoon tarvittaessa, tosin poitsu tykkää olla vähän pystymmässä että näkeekin jotain.
 
Takaisin
Top