September: Joo, samat on tosiaan fiilikset :D Koitetaan nyt vähän tsempata, ettei menis koko raskausaika ihan täydessä paniikissa ja ahdistuksessa. Eikös tämän pitäisi olla sitä elämän ihaninta aikaa?!? Mulle voi ainakin joku huikkasta, että koska sen ihanuuden pitäisi alkaa...
No, voi hemmetti. Onko se nyt mentävä varta vasten yksityiselle, jos haluaa edes jonkinlaisen ihanan muiston tältä raskausajalta, kun tää muuten on yhtä kärvistelyä :(
Mä meinaan tosissaan haluaisin sellasen ultravideon...
Mulle ei ole tehty neuvolassa yhtäkään ultraa, eikä mulle ole sanottu, että sinne saisi mennä varsinaisten käyntien välillä kuuntelee pikkuisen sydäntä.
Muuten olen ollut ihan tyytyväinen tuohon neuvolaan, mutta olen käsittänyt, että siellä pitäisi olla yksi tietty terkkari, jolla käyt alusta loppuun. Ajattelinkin aluksi, että sehän on kätevää, kun se sitten tietää aina missä mennään, eikä tartte kaikkea aina selittää alusta alkaen. En ole omaa terkkariani nähnyt sen ensimmäisen käynnin jälkeen. Toisella kerralla oli sijainen (joka vaikutti opiskelijalta) ja viimeksi joku toinen terkkari otti mut, kun mun oma oli niin kiireinen ettei joutanut.
Eikä ole tosiaan ollut puhettakaan mistään tutkimuksista, jotka lääkäri tekisi.
Ei sillä, että välittäisin hirveästi juosta tutkimuksissa, jos ei sellasia tarvita, mutta välillä ahdistaa, kun tuntuu, että on ihan yksin tämän kasvavan pötsinsä kanssa ja täysin ulalla mitä tapahtuu ja mistä mikäkin tuntemus johtuu. Mitään ei kerrota automaattisesti, vaan kaikkea pitäisi itse osata kysyä ja mistä tällainen ensiodottaja tietää mitään kysyä.
Tähän loppuun hieman tietoja minusta.
Jyväskylästä, 30 v, mieheni kanssa oltu yhdessä reilu 12 vuotta, joista naimisissa vajaa 2 ja ensimmäistä odotetaan (laskettuaika 14.9). Vajaa pari vuotta sitten lopetin ehkäisyn ja ryhdyttiin "yrittämään". Viime syksynä löin aikalailla hanskat tiskiin ja ajattelin, että eipähän sitä sieltä välttämättä tule ollenkaan. Ajatus ei sinällään ollut elämää kaatava. Olen aina ajatellut, että kaikki tapahtuu syystä. Lapsia tulee, jos on tullakseen ja sen mukaan eletään. Aloin jo syleillä lapsetonta elämääni ihan positiivisella mielellä, kunnes vuoden vaihteen jälkeen väänsin kolme positiivista testiä, kun ei menkkoja alkanut kuulua.
Että tässä sitä nyt ollaan :)