Maaliskuun murinat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tappura
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuosta hyppykiikusta, tuksin oltais hankkimassa jos ei saatais sitä serkulta lainaan eikä sitä tiiä viihtyykö vauva siinä edes sitten lopulta.. Enkä mä vauvaa siinä joka päivä pitäiskää, välilllä vain silloin tällöin ;)  Katotaan sitten kun tulee ajankohtaiseksi..

Tilasin sitten tänään pinnasängyn kun löyty edullisesti kivat.. Mutta nyt painun nukkumaan, pikkusen hormoonit taas hyrrää kun pillahdin maailman suurimpaan itkuun siksi että mun kättä pitkin juoksi maailman pienin hämähäkki.. oli miehellä taas naurussa pitelemistä.

Ei mekään hyppykiikkua olla tarvittu, joskus kävi mielessä et olis kiva kokeilla, mut se jäi ja jää varmaan nytkin. Sen sijaan sitteri oli tosi tarpeellinen, meidän neiti oli koliikkivauva ja tuntui siinä rauhottuvan monesti jos ei mikään muu auttanu. Myöhemmin viihtyi siinä kattelemassa kun me syötiin tai muuta. Ja suosittelen ehdottomasti sitteriksi Baby Bjornin Balance sitteriä (http://www.babybjorn.fi/tuotteet/babysitterit/babysitter-balance/babysitter-balance/). Sillä on uutena hintaa, ja kannattaa verrata eri myyntipaikkojen hinnat, vaihtelee melkosesti, mut tää sitteri on kyllä hintansa arvonen. Ja tosi helppo pestä ja säilyttää, kun menee ihan litteeks.

Korviketta (tai luovutettua äidinmaitoa) ne antaa sairaalassa aika herkästi, jos vauva on pienikokonen tai syömisen kanssa on ongelmia. Sitä ei kannata pelästyä, eikä varsinkaan sen takia luovuttaa imetyksen kanssa. Kannattaa vaan olla sairaalassa ite sitten aktiivinen ja pyytää opastamaan imetyksessä, vaikka joka kerta kun on syömisen aika, ja vaikka jostain syystä silti tarvii korviketta antaa, niinkuin meillä alkuun, niin sairaalassa voi myös omaa maidontuloa avittaa pumppaamalla. Tää on tärkeetä, varsinkin, jos vauva on syystä tai toisesta erillään äidistä, esim. lastenosastolla. Meilläkään ei lopulta korviketta tarvittu alkupäivien jälkeen, ennen kuin joskus ehkä 7 - 8 kuisena ekoja kertoja, jos en itse ollut paikalla (enää kun maitoa ei tullut suihkuamalla, kun syötiin jo kiintetäkin, niin pumppaaminen ei ollut enää niin helppoa...). Meidän neiti kun osoittautu sen verran tarkaksi, ettei pakastettu äidinmaito kelvannu. Mulla oli pakastin täynnä, mut hukkaan meni, kun ei suostunu sitä juomaan. Tuoretta piti olla, ihan sama, tissistä tai pullosta! :D

Eevi kyseli kantokopista... en teidä miten matalia vaunuja haet, mutta ainakin Teutonian yhdistelmävaunuihin saa muistaakseni kolmea erilaista koppaa: kovaa, pehmeetä ja sellasta välimuotoa. Kovempi koppa tosiaan pitää muotonsa myös kannettaessa ja mun mielestä muutenkin on ilmavampi ja kivempi, varsinkin just kesävauvalle. Ja sitä voi esim. mökillä käyttää ihan sänkynä vauvalle, ilman vaunuja, kun siinä on tukevat laidat. Brion vaunuista mulle eräs lastentarvikeliikkeen myyjä joskus sanoi, että Brion taso on laskenut, eikä ole enää yhtä tasokas vaunuvalmistaja kuin ennen. Tiedä sitten. Itsekin kun olin netin perusteella silloin päätymässä Brion Happy Combi -vaunuihin, mutta käytännön kokeilujen perusteella sitten Teutoniat oli kyllä parhaat.

No joo... taas tuli höpistyä. Mulla piti huomenna olla neuvola, mut siirtykin viikolla eteenpäin, kun neuvolan täti on kipeenä. Ens viikol on sitten neuvola ja ultra. Eilen palas hyvin mieleen se, mitä ei raskaudesta ollu yhtään ikävä, nimittäin se tunne, kun mahassa ei liikutakkaan...!! Tai kun ei niitä tunne. Monta viikkoo kun on tuntunu aina iltasin, kun sohvalla istuskelen, niin eilen ei sitten tuntunu mitään! Onneks sitten kun nukkumaan menin, alko möyriminen mahassa. Mut on se vaan kumma, ja nyt kun nää liikkeet on alkanu paljon aiemmin kun viimeks, niin näkökään tuo huolikin on mukana aiemmin!!! Pöh.

heipsis,

en meinaa saada unta, koska huomenna on rakenneultra, ja jänskättää se sukupuoli ihan hulluna!! käykää hei sitten kaikki oman ultranne jälkeen laittamassa tonne galluppiin vastaus sukupuoleen liittyen, ois kiva nähä paljonko on poikia ja tyttöjä odotettavissa, ja kuinka moni haluaa tietää etukäteen :)

löysin myös uuden ticker-sivuston, vaihdoin vähän keväisempiin, valikoima oli mieletön! suosittelen kaikille joilla on tylsää :)

sitten keskusteluun siitä, mitä tarttee vauvaa varten hankkia..aion hankkia ite kantorepun, imetystyynyn ja sitterin, joita ei viimeks tullu ostettua. ois kyllä ollu käyttöä kaikille noille!! ja sitten kun sukupuoli selviää, niin tietää että pääseekö vaateostoksille vai pärjääkö vanhoilla. no suurimmaks osaks tietysti pärjää joka tapauksessa.

synnytys on jo alkanu mietityttään, että mitä sitä osais niiltä kätilöiltä toivoa. sitä varten vois varmaan tehä jossain vaiheessa oman ketjunkin, sen verran iso aihe mielessä..!

Eilen oli sitten neuvola.. Sydänäänet kuunneltiin ja siellä kaikki hyvin,
mutta vissiin tämä mamma on rasittuneempi :/ Alaverenpaineen kanssa oon saanu
ennen raskautta jo taistella kun ollut niin korkea, se laski kun raskauden myötä
lopetin tupakan polton mutta nyt jostain syystä alkanu nousemaan vaikka tietty en
polta.. :/ Hoitaja nyt sitten kehotteli kotona mittailemaan ja laittaan vähän ylös
summia.. ja että jos kova pääkipu ja samaan aikaan paineet koholla niin heti
pitää soittaa neuvolaan.

Ja kaiken kivan lisäksi sain käskyn mennä sokerirasitustestiin, voi ie :/

Mä oon lakannu stressaamasta noiden hankintojen kanssa, vaunut on tiedossa,
ensimmäinen sänky pienelle on tiedossa, siinä se suurimmat tällä haavaa.
Kaukalo haetaan viim ennen mun mammalomaa ja vaatteita yms ehtii ostaa
vaikka mammalomalla.. Tosin eilen sorruin yhteen vauvanvaatteeseen kun oli
niin sopeva ja niin huima alennus kaupassa :)

Jotenkin oon sen takia lykänny tavaroiden ostoa että tuun niin malttamattomaks
odottamisen kanssa että menee kärsivällisyys,kun saan hetken hiplata vauva
tavaroita niin pitäis sitten hetinyt saada se vauva syliin :D

Äitiyspakkauksen sain eilen laitettua tilaukseen, saas nähdä kuinka kauan siinä
kestää.. Kelassa puhuivat parista viikosta :)

Nyt mullakin tulee vaikka mitä mieleen, mitä pitäis hankkia, vaikka kehuskelin edellisessä viestissä, että mullahan on kaikki esikoisen jäljiltä.. Noh, melkein. Tuli himoja ostaa uutta sitteriä yms, vanhasta on vähän kangas revennyt. Väliäkö tuolla nyt olisi, muttamutta... :-D

Kyllä tää vauvamaterialismi on muuuuukavaaa!

Se sitteri on kyllä mun mielestä tosi tarpeellinen. Kaikista helpoin on hereillä oleva vauva siihen laskea, jos on jotain touhuttavaa itsellä. Tosin, miksei nukkuvakin, esikoinen torkkui sitterissä tosi paljon.
Kantoreppu meillä oli, ja tarpeellinen sekin. Varsinkin, kun ei jaksanut vaunuja raahata jonnekin mukaansa, niin reppu oli korvaamaton.
Itkuhälytintä ei esikoisella ollut, kun esikoinen nukkui ulkona parvekkeella. Ja kuulin itkun sisälle aina. Nyt olen miettinyt hälyttimen hankkimista, että kyllä se joissain tilanteissa olisi ollut tarpeellinen. Olisi oma ramppaaminen vähentynyt...
Imetystyyny oli alkuun ainakin tarpeellinen, meillä loppui kuitenkin imetys esikoisen kanssa aika lyhyeen, niin tiedä sitten. Esikoinen kasvoi korvikkeilla 2kk ikäisestä asti, ja hyvä ja terve lapsi on. Että älkää stressatko imetyksen kanssa, jos joku menee "pieleen"! Ei se korvike mitään myrkkyä ole.

Nyt rupean netistä bongailemaan pinnasänkyjä, jos aloittelis huuto.netistä... :-)
Aurinkoista kevätpäivää mammoille ja masuasukeille! :-)

Aika monella on näköjään ollu neuvola eilen ja niin oli mullakin. Tai piti olla. Oon siis muuton myötä siirtyny uuteen neuvolaan ja varasin ajan jo helmikuun alussa. No eilen sielä sitten odottelin parikyt minuuttia mut kukaan ei tullu kutsuun. Menin sitten kyselemään yhdeltä terkalta ja se tarkisteli koneelta niin mulle varattua aikaa ei sieltä löytynytkään. Tää sattu sit kuitenkin oleen just se mun terkka ja sillä oli onneks aikaa vielä ottaa mut vaikkei varausta ollukaan. Kelan papereita en vielä saanu kun se 154 päivää tuleekin mulla täyteen vasta huomenna. höh. no ehtiihän sen. Mut siitä yllätyin et täällä onkin taas seuraavalla kerralla lääkärineuvola, mun mielestä Tampereella ei olis ollu enää kun loppuraskaudessa. Ihan hyvä kyllä, aina rauhottaa mieltä kun pääsee sisätutkimukseen kun vähän vaikee muuten tietää onko kohdun suulla kaikki okei. Ja mäkin joudun sitten meneen sinne sokerirasitukseen :( Ei yhtään huvittais mennä koska en usko että se on edes mulle tarpeellinen koska painoindeksi on 20 ja ainoastaan iän (26) perusteella joudun.

Mä oon muutamia vaatteita ostanu aina kun oon löytäny alennuksesta jotain hyviä. No eilen kävi sitten niin että kun niitä miehelle esittelin nii se alkokin valittaan että on ihan hölmöä ostaa niitä näin aikasin ja plaa plaa. Näköjään tää raskaus herkistää aika paljon koska pillahdin tietty itkuun siitä ja loukkaannuin ihan pahastikin. Ärsyttää sen suhtautuminen vaikka kyllä sen tajuan ettei sillä vielä pyöri koko ajan vauva mielessä toisin kuin mulla. Mut sen mielestä järkevintä olis tehdä kaikki hankinnat vasta kesäkuussa. Yritin sitten selittää että se ei todellakaan oo järkevää koska ei voi tietää vaikka vauva syntyis etuajassa tai jos mä oon semmosessa kunnossa etten enää pääse kaupoille ja muutenkin olis kiva tehdä hankinnat ihan kaikessa rauhassa ja sillon kun vielä jaksaa. Kysyin myös että koskas susta tulee sellanen huolehtivainen mies, niin vastaus oli että sitten kun sulla on valtava maha. Ahah, no mää oon kyllä tässä ollu jo monta kuukautta raskaana et vois sen kyllä huomioon ottaa :P No joo mut kaipa tää on pientä siihen verrattuna et joittenkin miehet lähtee kokonaan lätkimään tms. mut pakko oli silti saada vähän avautua :D

Ihanaa aurinkoista tiistaita kaikille!

Täällä odotellaan malttamattomana rakenneultraa, joka olis klo 15.00 tänään! Kohtapuoleen mies tulee töistä ja lähetään viemään esikoista anopille hoitoon ja saadaan sitten ihan rauhassa mennä kurkkimaan uutta tulokasta. Kauheet stressiunet viime yönä, näin unta ettei ollut neuvolakorttia mukana ja mies ei kerenny ultraan mukaan :D

Hankinnoista Mentiin viikoloppuna ostamaan esikoiselle aurinkolaseja lastentarvike liikkeestä, mutta hups miten kävikään! Ihastuin Britaxin B-Dual -sisarusrattaisiin, siellä oli iiihanat turkoosin väriset vaunut ja oli viimenen kappale niin pakko oli ostaa pois :D Samaan syssyyn tarttu turvakaukalokin, noihin rattaisiin kiinnitettävä Britax siis tietysti sekin. Ostin vaan automaattisesti turkoosin, kun on niin poika olo. Saa nähä tänään pitääkö lähtee vaihtaa kaukalon värille tytölle sopivammaks :D Olin kyllä niin onnellinen noista vaunuista, kun olin niitä stressannut ja nyt se on hoidettu, huh! Enää siis tarvitaan pikku hankintoja; uusia harsoja, imetystyyny jne. Ja esikoiselle pitää ostaa "isojen" poikien sänky, kun vauva sitten laitetaan tohon Micon pinnasänkyyn nukkumaan.

Nukkuminen alkaa mullakin olla hankalaa. Jotkut yöt menee hyvin, mutta joinanin yönä herään joka kerta kun käännyn.

Nyt ei kerkee enempää kirjotella, pitää lähtee syömään ja laittaa hiukset ennen ku lähetään. Huomenna sitten palaan ultrakuulumisten kanssa!

kerro *Sara* sitten miten rakenneultra meni :) 

eevi: kannattaa mun mielestä kyllä ajoissa tehdä sellaset hankinnat joissa sun pitää olla mukana, mulla oli ainaki viimeks vika kuukausi niin raskasta kävellä, selkä kipee ja pissahätä koko ajan, ettei millään oi jaksanu shoppailla!! ja nyt viä viimisillään heinäkuussa, varmaan kuuma..!!

meille tulee kuulemma tyttö <3!! mä oonki ostanu viimisen kuukauden ajan kaikki tavarat pinkkinä, siitä ajattelin että oisko tyttö tulossa, ku on niin naishormoonien vallassa. napun aikana tykkäsin vaan kaikesta vihreestä ja turkoosista.

tosiaan, pitää hankkia napsulle uus sänky hyvissä ajoin, ettei se ajattele, että sisko vei sen sängyn..! ajattelin valkosta unipuu kerrossänkyä käytettynä, johon sitten mahtuis molemmat joskus, tai yökyläilijät. ja ton pinnasängyn vois maalata ja tuunata tyttöä varten, valkosta ja pitsiä ja sellanen vuodekatos ja..:D

joku päivä pitäis mennä kaverille kattomaan tyttövaatteita, se lupas antaa..toivon että muualtakin sais käytettynä, ja mieluiten ilmaseks..:D

Aurinkoista päivää kaikille vatsakkaille! :)

Mullekkin on nyt iskenyt se ostosvimma vaikka sillälailla olisi mikään isompi tarve laittaa vauvaa varten hirveästi rompetta. Sitterin kuitenkin tahdon ostaa uuden, onko kenelläkään suosituksia niihin? Edellinen kun saatiin kaverilta ja se alkaa olla kärsinyt niin... Tietty en aijo hirveän kallista ostaamut semmoinen jossa hinta-laatusuhde toimii. :)

Tämmöisiä sittereitä olen hieman vilkuillut:

http://www.pikkupiia.fi/tuote/49/940/basson-viki-lux-sitteri-musta

http://www.lastentarvike.net/tuote/178/esprit-sitteri-black-e

http://www.babytown.fi/225-babypoint-lasco-beige.html#.T1YUg-VYt-w

ja tietenkin tuo BabyBjörn Babysitteri Balance mutta hintaa pidän hieman korkeana: http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/4133/pl

Pitää pistää mietintämyssyyn...

Meillä on siis ennestään turvakaukalo ja siihen telakka ( http://www.britax.fi/turvaistuimet/turvaistuimet/baby-safe-plus-ii ) suosittelen lämpimästi telakallista niin säästyy siltä turvavyön ränkkäämiseltä. Ainakin osassa autoista on takapenkillä hirmu lyhkäset turvavyöt ni se kannattaa ehdottomasti etukäteen testata ettei tule sitten yllätyksiä laitokselta lähtiessä

Meistä tuli sitten kerralla merkkiriippuvaisia ja ostettiin isommalle naperolle tommoinen http://www.britax.fi/turvaistuimet/turvaistuimet/evolva-1-2-3-plus vaikka sitä ei saakkaan selkä menosuuntaan niin... semmoinen olisi ollut sitten niin paljon kallimpi ja tyttö ei enää viihtynyt kun ei nähnyt kunnolla maisemia, kasvot menosuuntaan kyllä istuu kuin tatti :D Ostetaan varmaan sit tälle toisellekkin samanlainen kun kasvaa.

Vaatteita myös haluttaisi ostaa jo vinot pinot mutta jospa odottaisi ainakin sen rakenneultran mikäli saisi sukupuolen selville... :D

Itkuhälytin pitäisi myös ostaa... esikoisen aikana sitä ei ollut mutta nyt se pitää ehdottomasti hankkia. Pääsee touhuamaan muuta sillon kun vauva sitten nukkuu.

Muutamia vaihtoehtoja siis niistäkin:

http://kauppa.webhill.fi/product_details.php?p=7148 <--- Toihan siis on radiopuhelin missä on itkuhälytin toiminto mukana mut kantavuus onkin sitten ihan omaa luokkaansa

http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/5887/pl  <--- Tuo sitten olis ihan peruskäyttöön

Kyllähän pitää viel keskustella tuon ukkelinkin kanssa, tiedä vaikka innostuisi oikein kunnolla ostelemaan :DD

Ai niin ja edellisestä unohtui mainita että meillä on myös kantoliina, hieman haastava mutta toimiva. Kantoreppu saattaisi olla nopeampi pukea mutta eiköhän liinallakin pärjää :)

Heippa taas!
Täällä tänään tasan 22rv täys, ja vähä alkaa maha pullottaan jo. Salilla varmaan miettivät, että onpas tolla iso maha, tai sit jotkut ehkä arvaa jo :)
Mä muistan viimeks kun en hirveesti hankintoja tehnyt ennen synnytystä, ni sairaalassa olin niin huuli pyöreenä sen lapsen kans, kaikki oli niin ihmeellistä ja työlästä, et muistan aatelleeni vaan et jumankauta ny ostaan sitten kaikki mahollinen ja viimesen päälle hinnasta ei mitään väliä!!

Tarpeellisimpia ihan aluks oli jo sairaalassa imetysliivit ja liivinsuojukset ja rintakumit ja yllätyksekseni maidonkerääjät! tuli maitoo niin pirusti..luulin et ne on jotkut ihan turhakkeet mut ei.. Heti pian rintapumppu (käsikäyttöinen). Sitten paljon bodyja ja niitä "sukallisia" housuja. sukat ei tod pysyny jaloissa.. Mies osti apteekin tyhjäks kaikista voiteista ja talkeista yms.
Seuraavaks pikkuhiljaa tärkeimmiks tuli amme ja se istuin ammeeseen jossa vauvaa voi pitää makailemassa. Sit hyppykiikku oli huippu! Ja sitteri. Hoitopöytänä meillä oli sellanen korkeempi baaripöytä, joka oli tosi hyvä just korkeutensa puolesta. Itkuhälytin hommattiin vasta myöhemmin, jollon se oli tarpeellinen kun lapsi nukahti autoon ja itse meni jo sisälle etukäteen.

Meillä on tuo itkari ollut kyllä päivittäisessä käytössä, ja suosittelenkin kaikille, jotka aikovat vauvaa nukuttaa ulkona. Ei tarvii olla korva tarkkana koko ajan kuuntelemassa, että josko sieltä jotain kuuluisi...!! Meillä neiti 1 v 9 kk nukkuu edelleen päikkärinsä ulkona.

Ja tosiaan, imetysliivit on ihan hyvä hankinta! Niiden kanssa vaan on se ongelma, kun ei tiedä omaa kokoaan. Itelläni on A-kuppi normisti, mut jouduin maidonnousun jälkeen käyttämään alkuun C-kuppia, ennen ku sit myöhemmin tasaantu ja pysty pikku hiljaa palaamaan B:n kautta takas omaan kokoon... mut jotkut imetysliivit olis sairaalassakin jo kiva olla, itelläni ei ollu, joten jouduin laittaa miehen liivikauppaan ostoksille, kun oltiin sairaalassa viikko, enkä olis ilman selvinny. Ja tosiaan se maidonkerääjäkin on kätevä, sitäkään en tajunnu heti alkuun ees käyttää, eli hukkaan meni osa maidosta. Kerran unohdin sen kerääjän liiveihin ku lähettiin neidin kanssa lääkärireissulle joku kolme kuukautta synnytyksestä, huomasin vasta lääkärissä käynnin jälkeen et hups, mulla on se vieläkin... :D

Ja sittereistä tosiaan mä suosittelen sitä Baby Björnin Balancea. Kallis on, mut ei todellakaan mikään rimpula ja saa vaikka omaan sisustukseen sopivan värin. Ja on tosi kätevä ja simppeli, helppo ottaa vaikka mökille mukaan, ja ergonominen myös vauvan selälle. Joku aika sitte oli Vauva-lehden tarjouksenakin se sitteri, et ku tilas lehden, sai sen sitterin ilmaseks. Se oli musta aika hyvä tarjous! Ite maksoin siitä vissiin noin 100 euroo, mut esim. Prismassa taitavat pyytää yli 130 euroo. Eli kannattaa kattoo mistä ostaa.

Kantoreppu on myös kätevä, jos haluaa liikkua esim. metsässä tai ilman vaunuja kaupoissa tms. Tai jos haluaa kotona kädet vapaiksi (eikä ole ihan sikakuuma niinkuin silloin kun meidän neiti oli vauva...). Itelläni on Manduca, sitä voin kyllä suositella kaikille. On nytkin tosi hyvä tolle isommalle, ja ainakin tuo meidän neiti tykkää siellä matkustaa ja joskus vieläkin nukkuu siellä päikkärit, jos ollaan jossain kaupoissa.

No jeps... mä kannoin tänään kotiin ison kassillisen 56 - 62 vaatteita... lähinnä pojalle, mut käy osa myös tytölle... mun äiti oli joltan työkaveriltaan sen napannu, kuulemma 20 euroo oli hinta koko kassilliselle, ja siel oli kyllä vaatetta vaikka millä mitalla...!! Saa nyt sit nähä kumpi meille on tulossa... :D Ja eilen eksyin Kelan sivuille kattelemaan äp:n sisältöä, ja vaikka kuinka olin aatellu, että otan sen rahana, niin nyt oonki yllättäen taas kahen vaiheilla... :D :D No, onneks ei tarvii vielä päättää...!! Mut puoliväli häämöttää perjantaina! HUH.

Huh, mulla on mennyt ikuisuus kun olen täällä viimeksi käynyt. Tuntuu että tuo esikoinen vie niin kaiken ajan ja energian, ettei edes koneella ehdo olemaan :D

En lukenut sen koommin edellisiä viestejä mutta silmään pisti että hankinnoista on ollut juttua. Ihan käteviä tavaroita on kyllä vaikka kuinka :) Esikoisen kohdalla huomasin, että sellaset pakko olla- jutut kun vauva syntyy ja tulee kotiin lähdön aika on ainakin imetysliivit, kaukalo, pieniä vaippoja, kotiin varmuudeksi tuttipullo ja korviketta. Koskaan kun ei tiedä miten se imetys sitten lähteekään käyntiin. Nii joo ja RINTAPUMPPU! Itseltä se viimeksi puuttui ja huhhei kun maito nousi kotona eikä sitä pumppua ollut. Oli rinnat tosi kipeet enkä oikein osannut / saanut lypsettyäkään niitä tyhjiksi. Mies kävi marketista sitten ostamassa sellasen halvan ainun käsikäyttösen pumpun, joka oli aivan turha! en saanut sillä kuin 10ml pumpattua ja rinnat entistä kipeemmiksi :/ Kävin sitten itse ostamassa sellasen Aventin käsikäyttösen, joka oli huomattavasti mukavampi, sähkökäyttönen ois varmasti paras!

Nii ja noista imetysliiveistä.. itse ostin numeroa isommat liivit, mitä mulla muutoin oli raskauden loppuvaiheessa.. noh, sairaalassa ne ei sitten mennytkään kiinni :D oli tosiaan se maito niin noussut, että rinnat ihan turvoksissa. Olis pitänyt olla varmaan kolme numeroa isommat liivit ni ois mahtunut. Nyt seuraavana kertana viisaampana :)

Hankinnoista:
Meillä hyppykiikku oli kyllä ihan mainio esikoisella. Ja paljon tuli käytettyä. minkäänlaista varvistamista ei esiintyny, siihenkin voi itse vähän vaikuttaa millä korkeudella kiikkua pitää.. ja sitteri ihan ehoton, meillä oli Fisher-Price tärinäsitteri. koliikkilapselle mahtiskeksintö eikä ollu pahanhintanenkaan. ite ostin imetysliivit, rintapumput (sekä käsi että kone) kaikenmaailman maidonkerääjiä yms, mutta kaikki jäi käyttämättä kun en imettänyt ollenkaan. eli ne oli ihan turhia ostoksia. mies joutu sitten käydä ostamassa tuttipulloja ja korvikemaitoja.. rasvojakin ostin varmaan miljoona erilaista, sinkkivoiteesta öljyihin enkä koskaan mitään muuta ole tarvinnut kuin ihan perusrasvaa :)

sitten kaukaloista. meillä on maxi-cosin ultrakevyt kaukalo, eikä telakkaa. en koskaan ole kokenut vöiden laittoa hankalaksi, menee 20sek ja kaukalo on paikallaan. tästä kaukalosta olen tykännyt ihan hirmuisesti, koska kaukalo on nimensä veroisesti ultrakevyt, helppo kanniskella minne vain mukana kun ei paina paljoa. siitä huolimatta, että  kaukalo on kevyt, on se silti turvallinen ja palkittu.

Turhimmista turhin hankinta oli ammeeseen laitettava kylvetystuki. voi hyvänen aika miten huono keksintö, siis minusta ainakin.. :) vauvalle tuli siinä kamalan turvaton olo..

hoitopöytänä meillä oli ikeasta http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50144765/ tälläinen, vähän ruma juu, mutta yllättävän hyvä ja HALPA :) ja helppo siirtää paikasta a paikkaan b.

pinnasänky oli tosi huono ja se pitää hankkia uusi. haluan EHDOTTOMASTI sellasen josta saa toisen reunan laskettua ja pohjan kolmeen eri tasoon. helpottaa hirveästi elämää näillä avuilla :)

kantoreppukin meiltä löyty mutta sen koin hirveän huonoksi. lapsi kun oli iso jo syntyissään niin en millään jaksaut kantaa sitä siinä. selkä tuli kipeäksi hirmu nopeaa. tällä kertaa aattelin kokeilla kantoliinaa, jos vaavilla on mahanpuruja.

ja itkuhälytin ihan ykkänen. ei tarvitse arvuutella joko sieltä itkua kuuluu vai ei.. ja sillä pystyin myös olemaan varma ettei kissat mene sänkyyn/vaunuihin, tai jos olisivat hypänneet olisin kuullut.

No jospa tuo tilitys tavaroista nyt riittäs :) muistakaa te kaikki jotka ekoja tarvikkeita hommaatte että mikä toiselle on hyväksi ei välttis toiselle ookkaan.

iiks, vielä pitäs ens viikon tiistaille asti jännittää rakenneultraa. miehen kanssa jo puhuttiinki valmiiksi jos sattuis niin "huonosti" ettei pikkunen sukupuoltaan malta näyttää niin sitten mennään myähemmin omakustanneisesti käymään ylim ultrassa se tiiraamassa :) mää vaan oon niin malttamaton :)

Aurinkoista päivää kaikille!

Olen käynyt pitkin talvea lukemassa teiädn juttuja, mutta kommentoinut itse hirmu laiskasti. Kiitos kuitenkin jutuistanne, niitä on ollut ilo seurata!

Ja hui, kun kaikilla tuntuu olevan hankinnat niin pitkällä. Itse en ole hommannut vielä mitään, enkä suoraan sanottuna ole jalallanikaan astunut mihinkään lastentarvikeliikkeeseen. Jotenkin olen ajatellut, että teen kaikki hankinnat sitten kesäkuun alussa kun jään ensin kesälomalle ja siitä sitten suoraan äitiyslomalle. Nyt alkaa kuitenkin teidän juttuja lukiessa tuntua, että voisihan sitä ehkä joitakin perusjuttuja hommata jo aikaisemmin :D

Meillä oli rakenneultra viime viikolla ja masussa näytti kaikki olevan hyvin. Hirmu vahvoista tyttöoloista huolimatta kätilö yllätti meidät kertomalla, että poika on tulossa. 4D -kuvaa ei saatu, kun pikkuinen piileskeli istukan takana, mutta kovasti toinen haukotteli ja piti käsiä silmien edessä. Poikasen painoarvio oli 318g.

Ihanaa, että aurinko paistaa! Odotan niin paljon, että lumet sulaisivat ja pääsisin laittamaan pihaa. Muutettiin joulun alla uuteen kotiin joka remontoitiin täysin, ja remontin myötä koko piha myllääntyi. Lumet kun sulavat pitäisi istuttaa kaikenlaista nurmikosta lähtien ja muutenkin muokata pihan rakennetta. Voihan se olla, että touko-kesäkuussa tuo maha on niin iso, etten ihan hirmuisiin pihanrakennuspuhteisiin pysty, mutta onpahan hyvä syy laittaa mies hommiin ja pysyä itse suunnittelu ja kuopsuttelu puolella :D Tule jo kesä! Nyt lähden vapaapäivän kunniaksi ulos kävelylle. Aurinkoista päivää kaikille!

Inke: me kanssa muutettiin nyt talvella ja nyt saa sitten jännätä että mitä kaikkea sieltä pihasta sitten lumen alta paljastuu :D asunnon kunnon perusteella en usko että sieltä löytyy mitään unelmapuutarhaa mutta toivottavasti edes jonkunlaista nurmikkoa. Kerrostaloasumisen jäkeen on kuitenkin hurjan ihanaa kun on oma piha ja eiköhän se siitä kohene sitten kun istuttelee vähän kukkasia ja muuta mukavaa :) Terassikin todennäköisesti laajennetaan kun se on hirveän pieni, mutta miehellä onneksi löytyy kokemusta ja innostusta sellaisen rakenteluun.

Pakkohan se on tännekin laittaa sama mitä tuonne toiseen topiciin :)
Tänään takana rakenne ultra ja kätilö oli ihan taivaissa kun sai ultrata näin mallikelpoista sikiötä :) Oli opiskelija myös mukana ja vauvan mitat kokopituus 20.7cm ja 348g ja viikot 20+2 (eli pari päivää myöhemmässä mitä oli ollut aiemmin).Liikkeet ++ eli  liikkui todella paljon ja hienosti varpaitakin jo heulutteli sekä sormella korvaa ja nenää raapi :D

Täällä näyttäs siltä että pienet pylpyräthän siellä haarovälissä heiluisi eli poika olisi tulossa (näin itse olen veikannut ja ollut koko ajan poika olo muutenkin). :)
Eli kaikki hyvin :)
Saatiin myös Pampersin imetys korruptio paketti jossa oli body,vaippoja,rasvoja,pari lelua,siteitä,shampoo ym ym :) Ja sit se imetysopas :D
Synnäriltä saa kuulemma vielä sitten sne Liberon korruptio pakkauksen myös :D
Nyt menen saunaan ja nautiskelen illalla jotain hyvää :)

Tietääkö kukaan saako työajalla käydä neuvolassa vai tuleeko miinustunteja... eli pitääkö korvata tai hoitaa palkattomasti?
On pitänyt  monta kertaa kysyä työpaikalla mutta en koskaan työpäivän aikana muista :)
Ensi viikolla olis sokerirasituskoe joka taas vie kuulemma reilu 2h. Kamalasti tulee kyllä korvattavaa jos näitä ei saa hoitaa työajan puitteissa.

onnea hooärrälle poikalupauksesta <3

ja mumux, meillä ainakin töissä piti kaikki neuvolakäynnit, sokerirasitukset jn. korvata.. :/

Hyvää naistenpäivää!

Harvemmin tänne kirjottelen, mutta nyt taas pakko avautua, stressaan painoni kanssa kokoajan. Nyt kiloja tullut 6, kun viikkoja 19+2, alkuun pamahti 5kiloa parissa kuukaudessa, jonka epäilen olevat turvotusta, rintojen kasvua (aiemmin tällaisia ollutkaan :D) ja tietty ihan sitä läskiä... Reilun kuukauden pysyi samassa, kunnes viikonloppuna +2kg, sitten parissa päivässä tipahti kilo ja kilo jäi...
Aiemmissa raskauksissa en ole näin painoani tarkkaillut, edellisessä tosin lähtö oli 83, kun nyt lähtö 74 ja bmi 25 hujakoilla. Ekassa raskaudessa lähtö 70 ja painoa tuli 20kg, tosin aina olen kaikki tiputtanut, nyt vaan ahdistaa niin kun tuntuu että muilla paino nousee paljon maltillisemmin...
Tosin koko raskaus alkoi TIA-kohtauksen seurauksena jota seurasi liikuntakielto mikä saattaa selittää alun nousun...

Olipa vuodatus... mutta helpotti :D

Takaisin