Maaliskuun mietinnät...

Ihanaa että on viikonloppu. Aamulla oli aikainen herätys, molemmilla lapsille heti aamusta meno harrastuksiin. Olin muutaman tunnin tytön kanssa tallilla ja sitten käytiin koko porukalla saunassa. Ihanaa! Vauva joko tykkää tai ei, mutta juuri saunassa ollessa alkaa möyrintä. :) Mulla oli pieni huoli eilen kun en ollut tuntenut mitään pariin päivään. Kai niin hektinen viikko jne. että ei ehkä huomaakaan... Lounaan jälkeen nukuin parin tunnin päikkärit. Tuli tarpeeseen. Nyt valmistaudutaan iltaa varten, tyttö voitti piirustuskisasta liput Melodifestivalin (Ruotsin euroviisukarsinnat) finaaliin. Ihan kiva ilta tiedossa, tosi iso tapahtuma täällä. Toivottavasti lapset vaan jaksaa myöhäisen illan kun tosiaan herättiin aikaisin. No suklaata ja muuta namia niin kyllä me selvitään. :) Hauskaa viikonloppua!
 
Meillä on tänään astetta vauhdikkaampi päivä :) Nyt aamusta perheuinti ja esikoisen uimakoulu ja sitten illalla menen pienemmän kanssa jalkapallokerhoon. Sovin naapurin kanssa alustavasti, että esikoinen voisi mennä heille leikkimään, esikoinen ja naapurin lapsi ovat samassa päiväkodissa ja esikoinen on melko usein toivottua leikkiseuraa :) Pienempikin alkaa osoittaa orastavia kaverileikkitaitoja ja puhuin jo alustavasti naapuritalossa asuvan päiväkotikaverin äidin kanssa, että josko joskus meidän pikkuisilla voisi olla leikkitreffit tai viimeistään elokuussa, kun pienempi täyttää 4 vuotta :) Kätevää, kun kaikki on näin lähellä, siis päiväkotikavereita asuu useita samassa talonyhtiössä :)
 
Hiihto, laskettelu ja luistelu sellaisia lajeja itselle, joita en tee raskausaikana. Vaikka oon aika hyväkin, niin aina ei tiedä jos kaatuu. Oon kuullut liikaa kauhutarinoita istukan repeämisestä.
 
Tämmönen hassu juttu tuli mieleen, onks kuin monella napakorua? ootteko ottanu vielä pois? tai jos on aikasempia raskauksia niin missä vaiheessa otitte? itte meinasin tuossa ens viikolla ottaa eli puolivälissä vaikkei vielä paina eikä tarve ois. Haluisin ottaa puoliväli kuvia ja ois ihana koru missä roikkuu pienet jalat niin sais kivasti kuviin mukaan vielä :)
 
Tämmönen hassu juttu tuli mieleen, onks kuin monella napakorua? ootteko ottanu vielä pois? tai jos on aikasempia raskauksia niin missä vaiheessa otitte? itte meinasin tuossa ens viikolla ottaa eli puolivälissä vaikkei vielä paina eikä tarve ois. Haluisin ottaa puoliväli kuvia ja ois ihana koru missä roikkuu pienet jalat niin sais kivasti kuviin mukaan vielä :)

Mulla ei ees oo mut oon kuullut että niitä koruja on sellasia ns. raskausmallisia että voisi pitää kai loppuun saakka tai lähelle loppua?

Saa korjata jos oon väärässä :-D:-D:-D
 
Mulla ei ees oo mut oon kuullut että niitä koruja on sellasia ns. raskausmallisia että voisi pitää kai loppuun saakka tai lähelle loppua?

Saa korjata jos oon väärässä :-D:-D:-D

on joo sellasia mut tuntuu et napa pullahtaa tässä ihan piakkoin ulos niin ei oikeen huokuta ettei repee :D
 
Minulla oli napakoru joskus 15v sitten. Napaan on jäänyt sellainen rustottunut ohut liuska, joka ei juuri jousta. Siihen kohtaan repesi jo ensimmäisessä raskaudessa arpia. Toki umppariarpi, ikää 25v, teki saman. Välillä olen pohtinut että repeääköhän se joskus rikki, kun loppuraskaudessa se napaliuska on niin kovalla koetuksella. Ei ole toki vielä revennyt. Viimeraskaudessa harkitsin vakavasti et olisin teipannut navan kineesioteipillä , kun se venyi niin että se aristi. Myöhemmin siihen kehittyi pieni tyrä. Kun lapsiluku on täynnä niin ajattelin korjauttaa sen.

Muttajoo, mitä itse napakoruun tulee niin pitää korua kunnes ahdistaa. Vahinko eli napanahan arpeutuminen on jo tapahtunut. Synnytykseen ne joutuu kuitenkin ottamaan pois, kuten muutkin korut. Ainakin jos on pieninkään riski päätyä sektioon.
 
Mä otin esikoisesta napakorun heti pois ku plussasin. En oikeastaan tiedä miks. Mutta mul ei oo tullu ainakaan ekassa rasksudessa, eikä tähän mennessä tästä raskaudesta ni mitään arpia siihen kohtaan. Eikä muutenkaan oo mitenkään se reikä vaivannu:)
 
Mulla on napakoru ja ainakin vielä paikoillaan. Esikosta taisin ottaa pois siinä vaiheessa kun napa alko olla jo turhan tasanen. Ei kyllä tullut mitään arpia tms.
 
Mullakin napakoru ja just oon miettiny et tarvis ottaa pois kun napa jo vähän pullottaa ni se korukin töröttää :D aiemmista raskauksista on pitäny ottaa pois jo paljon aiemmilla viikoilla tyylii rv6-8 mut nyt on viel paikoillaa ja tänää rv 16+3 ♡ mut mulla onki paino viel 3kg miinuksella ekaan neuvolaan kun yleensä tässä vaiheessa on jo tullu useempi kilo lisää :D

PHKS:ssa pitää olla napakoru otettu pois kun mennään rakenneultraan. Se sano mulle siitä jo nt-ultrassa ku silloin kyselin haittaako koru [emoji5]
 
Aa niin ja arpia ei oo tullu mut aika venyny toi napanahka on ja tuntuu et raskauksien myötä reikä olis vähän kasvamassa ulos :eek: toivotaan et ei kasva.. ja oon aina saanu korun laitettua takas vielä kuukaus synnytyksen jälkeenki ettei oo menny umpeen :)
 
Tulipahan yrjöttyä aamulla. Tai vettä vaan ja mahahappoja, mutta enivei. Herättyäni ruukaan ottaa maitohappobakteerikapselin ja koitan juoda muutaman desin vettä siinä ekan hereilläolovartin aikana. Koitin selvitellä kurkkua ja niistin nenää juotuani (ja vielä normicollarit jalassa, joissa on tiukka vyötäröresori. Vaikkakin resori on masun alla niin puristaa ikävästi. Joten note to myself: pysy niissä äitiyshousuissa. Pienikin puristus vaatteissa saa mut voimaan huonosti.), päätäkin jomotteli. Niin jotenkin sitä ei nyt pystynyt pidättelemään, vaikka yritin ja kaikki nousi ylös.

Aamusuihkuun ja panadolia, jospa pään jomotus haihtuis ja olo alkais ihmistyä. Yks kakkahousu tuli tuohon viereen vielä lemuamaan, ei helpota fiilistä yhtään. :sick009 :laughing002

Viuhti 17+3:Heartred
 
Heikko olo on täällä ollut riesana nyt muutaman päivän. Olisi paljon tekemistä, mutta ei ole saanut aikaseksi :D
 
Mä oon kans ihan hirveän väsynyt.

Tänään olin sankari kun olin kahvipöydässä jossa oli voileipökakkua ja omenapiirakkaa vaniljakastikkeella enkä ottanut kumpaakaan. (Raskausdiabetes siis estää)

Ollut koko päivän huono olo, en ehtinyt töissä syödä säännöllisesti ja otin aamulla metforminin tyhjään vatsaan. Se tais olla virhe. Ihan hirveän huono olo. No, päivän työt tuli kuitenkin kaiken välissä tehtyä.
 
Voi ei, sullakin @Rosalina ja muut, teilläkin on vielä pahoinvointia. Mulla on vasta 15+6, ja en ole kauhean toiveikas tulevan suhteen.
 
Ei mulla noin muuten ole enää pahoinvointia enää, mutta mulla on herkkä yökkimisrefleksi. Toi kombinaatio yskimisestä, puristavasta vaatteesta ja tyhjään mahaan juodusta isosta vesimäärästä sai aikaan pysäyttämättömän reaktion. :dead:
 
Uusi äp tuli julki. Mitä pidätte?
Mä otan avustuksen rahana, entistä varmemmin. En tykänny tästä uudesta pakkauksesta, aika karu mun makuun. :wtf:
 
Rahana. Makuupussi oli ruma. Liikaa harmaata ja valkoista vaatteissa. Värikkäät sukat ja pari vaatekappaletta joissa oli vähän väriäki (punainen ja keltainen) ei innosta. Uusista tuotteista töppöset oli sen näköiset että eivät kyllä pysy hetkeäkään jalassa.
 
Takaisin
Top