maaliskuun mietinnät

Nää flunssat on todella inhottavia, pitääkin vielä näin pienien vauvojen aikaan kiusata. Mullakin on ollut jo kohta kaksi viikkoa itselläni flunssaa päällä, yöheräilyt taitaa vaikuttaa, että ei kunnolla lähde pois. Pojalle ei onneksi ole kuitenkaan tullut mitään pahaa vaivaa.

Mietinkin juuri tuossa satuhäitä katsoessa, että jännä kun monille tulee vauvakuume juuri edellisen synnyttyä, mulla on taas nyt sellainen tunne, että se pitkään ollut kaipuu saada lapsi (ollut päällä jo ennen kuin ollut elämässä ajankohtaista) on nyt täytetty ja haluan keskittyä kokonaan tähän pieneen ihmeeseen. Ensimmäistä kertaa tuntuu siis, että ois ihan jees, jos en tulisi nyt raskaaksi. :grin Ehkä asia muuttuu sitten kun poika tuosta kasvaa ja alkaa kaipaamaan nopeasti ohi mennyttä vauva-aikaa.. :rolleyes:
 
flunssaisille toivon paranemisia, meillä alkaa pikkusen tukkosuus helpottaa. neuvolasta vahvistettiin että usein äidin sairastaessa näin pienillä imetetyillä flunssa on lievempi kun ne äidin vasta-aineet suojaa, mutta jos äiti ei ole aiemmin sairastanu sitä kyseistä kantaa niin täydellistä suojaa ei voi lapsikaan saada, edes täysimetettykään.

täällä on nyt väsymys ja stressi ristiäisistä kulminoitunu siihen pisteeseen että on pakko vähän pysähtyä, eilen kun mies tuli kotiin en ollu ehtiny syödä kuin yhden pikkusen leivän ja omenan koko päivänä ja huonosti nukuttu yö takana, kello oli 6 illalla ja yritin lähteä hakemaan ruokaa kyliltä niin kolhin tuossa pihalla meidän ja appiukon autot. ja oikeasti, vaikka itse sanonkin niin olen hyvä ja tarkka kuski, tai ainakin olin aiemmin. ei vaan toimi pää, huomiokyky 0. sain ihan kamalan itkukohtauksen kun säikähin että jos olisin kolhinu sen auton sijaan jalankulkijaa. päätin että ajan autoa seuraavan kerran vasta kun imetys on loppunut. mies sanoi että ylireagoin mutta aion pitää pääni, vaikka se laholta tuntuu tässä vaiheessa :P
 
Me vietettiin sitten ilta ensiavussa kun pikkumiehen olo rupesi huononemaan. Kun sinne päästiin oli kuumetta jo 38,2, kotona ei yhtään. Otettiin verikokeet ja happisaturaatio. Sai panadolia ja hyvin pian lähti kuume laskuun. Verikokeet kunnossa niin päästiin kotiin yöksi. Lastenosasto kun oli niin täynnä että ei ole omaa huonetta ja siellä rsv-virusta, jonka melko varmasti tuo poika saisi. Niinpä ollaan yö kotona, mutta jos olo vähänkään huononee, eikä poika syö, niin heti takas. Jos yö menee hyvin, niin huomenna klo 14 jälkeen sairaalaan verikokeisiin ja vointikontrolliin. Tuossa sohvalla nukkuu isä ja poika sylikkäin :Heartred


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Vointeja Dangel ja pikkumies! Noitten tautien kanssa saa kyllä olla pienten kanssa tosi tarkkana. Toivotaan, että helpottaa pian.
 
Verikokeet oli tänäänkin kunnossa ja influenssakoe negatiivinen, onneksi! Saatiin tulla kotiin, kun pieni on parempi, lukuunottamatta tukkoisuutta ja yskää. Jaksaa seurustella, jne. Heti pitää mennä takaisin jos ei jaksa/pysty syömään tai väsähtää taas täysin. Pidetään peukkuja, että helpottaisi pian!


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Tulenpa nyt tänne välillä päivittelemään kuulumisia.

Tyttö kasvaa hienosti ja on edelleenkin mitä ihanin. :Heartred Epäilen painoa tulleen runsaasti, mikä vahvistunee sitten perjantaina neuvolassa. Imetys menee hienosti, joitain päiviä ollaan menty jo alle puolella desillä korviketta! :O :) Aamut on ihan parhaita, kun tuo on niin supersuloinen ja hyvällä tuulella! Perhepedissä yötkin menee oikein rauhallisesi ja ummetus on pysynyt poissa.

Eilen olin ekaa päivää yksin tytön kanssa ja uskalsin heti koirien kanssa lenkillekin kantoliinan avulla. Ihan turhaan pelkäsin, etten osaa mitään yksin, hyvinhän se meni. :)

Muuten olenkin sitten ollut ihan hermoraunio. :sad001 Yöunet on jääneet tosi vähälle ja olen ollut superitkuinen ja stressaantunut, kun nimiäisdraama valvottaa. En edes viitsi alkaa selittää tilannetta, mutta on ihan kunnon tilanne päällä erään sukulaisen kanssa tyylillä 'me ei sit enää ikinä voida nähdä tai olla samassa aikassa samaan aikaan, jos en saa tahtoani läpi'. Yllättäen ihan eri suunnalta kun alunperin ongelmia odotin. Niin kireäksi mennyt tilanne, että olisin valmis peruuttamaan yhden ihmisen takia koko juhlat. Samaan aikaan omat vanhemmat kohkaa tarjottavista ärsyttävästi. Olisin halunnut tehdä kaikki tarjottavat itse, mutt eivät vaan halua ottaa tätä kuuleviin korviinsa. Ongelmaa ei ehkä olis jos voisivat edes kuunnella mitä haluaisin tarjottavan, mutta kun ei.. pitää alkaa väsäämään ties mitä savukalavoileipäkakkuja joita inhoan! Plääh... Hyväähän ne tarkoittaa, mutta voisko ne tarkoittaa hyvää JA kuunnella mua?

Pahoittelen, kun nyt en huomioinut muiden tekstejä. :sad001 Tuntuu vaan niin, että tämä draama vie kaikki mehut. Tyttö rupes juuri nukkumaan aamun päiväunia joten vois yrittää itsekin saada vähän unta, jos helpottais.
 
Kaikki sympatiat sulle ReginaVeritas! Mun on jotenkin hirveän vaikea käsittää, miten joissakin suvuissa on hirveä tarve puuttua yksittäisten perheiden tekemisiin. En tarkoita ReginaVeritas edellistä lausetta minään loukkauksena sukuasi kohtaan. Luulisi, että aikuiset ihmiset saisivat itse päättää omista asioistaan. Ja nyt puhutaan kuitenkin varsin intiimeistä, perhekeskeisistä, once in a lifetime -tyyppisistä jutuista. Apu on tietenkin aivan mahtava juttu, mutta sitäkin voi mielestäni tarjota monella eri tapaa. Tärkeintä on juuri tuo toisten ihmisten aito kuunteleminen. Ihana, että pystyt kuitenkin väsymyksestä ja ristiriidoista huolimatta nauttimaan tyttösestäsi :Heartred

Toivottavasti Dangelin pikkumies on jo tervehtynyt.

Meillä arki rullaa normaaliin tapaan. Neljäs lapsi ei juurikaan ole muuttanut elämäämme. Samalla rytmillä mennään, mihin myös pikkuneiti on ihan mukavasti totutettu mukaan. Vatsavaivat on jo vähän helpottanut, mutta itsestään nukahtaminen varsinkin ilta-aikaan on hankalaa. Meilläkin mennään perhepedissä, mikä on mulle uusi juttu. Pikkuhiljaa kuitenkin yritän totuttaa myös omaan sänkyyn. Tähän saakka omaan sänkyyn siirtäminen on kuitenkin aina saanut neidin hereille ja itkemään.

Tälle viikolle on luvattu ihania kevätpäiviä. Nautitaan niistä kukin omalla tavallamme :)
 
Hei ootteks millai keitelly/steriloinu noita pulloja ja tutteja? Siis kuinka kauan ym. Mä aluksi keittelin joka käytön jälkeen. Nyt pullot kerran päivässä, kun on kätevät nuo MAMin pullot, kun niissä on se mikroselfsterilointi juttu :) samoin niitten tuteissa on niissä säilytyisrasioissa mikrosterilointi mahdollisuus :)
 
Toivottavasti Dangelin pikkumies voi jo paremmin. :love2

Jaksamisia myös ReginaVeritakselle.

Oon keitelly pulloja yleensä kerran päivässä. Jos on useempi käyttökerta päivässä, niin oon huuhdellu tai muuten pessyt. Semmosen viis minuuttia yleensä annan kiehua. Noita mikrosterilointeja kokeilin aluksi, mutta jostain syystä mun on helpompi keittää kattilassa. Rintapumpun keitän aina joka käytön jälkeen. Tutteja silloin jos tippuvat lattialle yms. tai muuten kun alkaa tuntua siltä, että pitäisi (ei siis joka päivä tai muutamankaan päivän välein käytännössä). Aika vähän oikeastaan kuitenkaan tullu tuttia käytettyä, lähinnä öisin jos tarvitsee lohtua. Päivisin ei oo tullu otettua sitä tuttia esille, kun on käytetty muita rauhoituskeinoja.


Rokotteista täällä jo juteltiinkin, mutta kyselisin vielä, että aiotteko ottaa nuo kolme rokotetta samana päivänä, niinkuin ne sitten tulisivat? Aika hurjalta paketilta tuntuu..
 
Meidän Juho yskii edelleen kovasti. Käytiin tänään lääkärissä, joka tarkasti että keuhkot oli kunnossa.. Kamalaa kyllä kun tuollainen pikkunen yskii. Välillä yskii vaikka kuinka pitkään yhtäjaksoisesti.. Limaa siis on, joka tuon yskän aiheuttaa, toivottavasti pian helpottaa..

Mä ainakin otatan rokotukset ihan ohjelman mukaisesti, niin tehtiin esikoisellakin. Tuleepahan sitten mahdollinen kuume sairastettua yhdellä kerralla.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Mies lähti viikonlopuksi reissuun, ja heti jäi ontto olo kun se lähti ovesta. :sad001

Aika kiinni ollaan hitsauduttu kyllä. Mietein tuossa, että silloin kun yksin asuin, olin kyllä aika itsenäinen, ainoastaan läheisyyttä nyt kaipasi. Mutta nykyään semmosiakin hommia, mitä ennen hoisin itse, on miehelle menny. Ni huomasin ajattelevani, että miten mää tän voin hoitaa kun mies ei oo paikalla! :p Hui kauhea. :grin Oon kai laiskistunu, ku ei tarvi kaikkea värkätä itte..
 
Kiitos kannustuksesta. :) Nyt on vähän helpottanut meno, keskiviikko-torstai välinen yö oli ihan kamala, kun en saanut unta ja tyttö heräsi (todella epätyypillisesti itselleen) itkemään ja sitten mä itkin aivan hysteerisenä, kun olin niin väsynyt, enkä jotenkin osannut tehdä mitään. Mies onneksi heäris myös ja hoiti neidin. Eipä ollut muusta kyse kun nälästä ja kakkavaipasta, mutta olin niin yliväsynyt etten osannut sitäkään hoitaa... Mies sitten jäi kotiin päiväksi, jotta mä sain nukuttua edes vähän ja siitä se lähti sitten helpottamaan. Viimeyönä nukuin jo hyvin ja mies hoiti 'aamuvuoron' tytön kanssa ja nyt on oikeasti levännyt olo. :) Mutta nimiäisiin on nyt tulossa tämän mainitsemani selkkauksen seurauksena 3-5 ihmistä vähemmän... Itse pelkään, että seuraa joku suurempikin loanheittokampanja (nämä henkilöt on aiemminin moisia harjoittanut), mutta sille ei kait sitten voi mitään.

Oon käynyt kantoliinakävelyillä joka päivä, koirat mukana. :) Eilen uskalsin kauppaankin! Onko muuten muilla semmoista, että pitää aina käydä samassa kaupassa tai ainakin saman ketjun kaupassa? Mä menen jotenkin ihan sekaisin, jos menen 'väärään' ketjuun vierailemaan, kun tavarat ei olekaan tutuissa paikoissa ja osastot on mukamas miten sattuu. Unohtelen ostoksia ja pyörin ja sahaan edes takaisin, kun ei olekaan tuttu järjestys. :O :D

Ensiviikolla meinasin yrittää uskaltaa perhekahvilaan! Oon vähän huono moisisa asioissa, mutta ajatteli nyt yrittää.. Täällä on kaksi kahvilaa, toinen maanantaisin ja toinen perjantaisin... Ajattelin käydä ensiviikolla kummassakin ja käyn sitten siinä kumpi on kivempi, tai molemmissa. :) Toivottavasti edes toisessa malttaisin käydä.


Oon nyt ihan tippunut muiden kuulumisista kärryltä, mutta paranemisia kaikille aikuisille ja pienille kullanmuruille nyt ainakin!
 
Meillä on sairasteltu flunssaa nyt sitten koko perheen voimin oikeestaan jo kaks viikkoa. Ite oon niistäny siis jo kaks viikkoo, miesväki vasta viikon... Pojalla oli parina päivänä kuumettakin 38 astetta, uskalsin antaa suppoja yhteensä kolme, parina iltana ja yhtenä aamuna, kun mies kysyi tutulta lääkäriltä vielä varmistuksen. Pakkauksessa kun luki, jotta vasta 3kk ikäisenä sais antaa, mut siinä oli myös painoraja 5kg ja meillä tuo painoraja ylittyi kumminkin. Meillä tuo pieni yskii kans aiva mahdottomasti ja isosti niinku "raavahat miähet" ja pari kertaa on tullut kovan yskimisen jälkeen oikeen kaaressa kaikki maidot ulos mitä juuri oli syönyt, liman kera, eli ilmeisesti kurkkuaan putsaa, mikä on hyvä, mutta säikähdin kyllä melkosesti, kun ei tuolla tavalla ole pulautellut ennemmin. En oo tosiaan lääkärillä vielä käyny näyttämässä häntä, kun muuten ollut hyvässä kunnossa ja jaksanut syödä hyvin ja seurustella jne. ja kuumekin meni ohitte..mietin vain, jotta pitäiskö sittekki käydä, kun luin tuon Dangelin kirjotuksen??
Suosittelen muuten Nenä-Fridaa, eli niistäjää, sellasta millä ite imetään räkä pienen nenästä, on paljon parempi kuin tuo pikkuniistäjä. Kaverilta vasta kuulin kyseisestä laitteesta. Ihan prismasta sai ostettua, 9,60€ maksoi.
Meillä on muuten onneksi masuvaiva-itkuisuus helpottanut ja muutenkin herra yleensä nukkuu nyt jo yhden neljän (toissa yönä jopa 4,5h) tunnin pätkän ja pari lyhyempää 1,5h-2h pätkää, niin yleensä saan sitte siinä jo iteki hyvin nukuttua.
Samaten imetys rupee olemaan "kivaa" nyt, kun poika tuli parin kuukauden ikäiseksi. Ei tarvi enää joka syötön jälkeen olla rasvaamassa nännejä (riittää kerran päivässä tai joskus jopa harvemmin) ja rintakumiakaan en oo tarvinnut nyt viikkoon. Onneksi en heittänyt hanskoja tiskiin imetyksen suhteen, vaan uskoin kaveria, joka sanoi, että hänkin alkoi "nauttia" imetyksestä vasta, kun hänen lapsonen oli myös 2kk. (Ihmeellinen "raja-pyykki" tuo 2kk!!) :)
Pari viikkoa sitten uskalsin lähteä pojan kanssa kaksin jo vähän pidemmälle "retkelle", 3,5h junamatkalle Jyväskylään. Mentiin iskää moikkaamaan oikein yhdeksi yöksi hotelliin, kun iskällä oli työhommia siellä suunnalla. Me sitten shoppailtiiin sokkarin 3+1 päivillä hyviä löytöjä sillä aikaa, kun iskä paiski töitä :wink
Ihania, aurinkoisia kevät-päiviä teille kaikille!! :)
 
Meillä on nyt ristiäiset vietetty! Pikkumiehestä tuli Akseli Antti Olavi :Heartred

Harmi kyllä Akselille iski lauantai illalla flunssa ja yöllä jouduin sitten ottamaan meidän väliin nukkumaan, ku hän ei saanut millään nukuttua kun nenä meni koko ajan tukkoon. MEidän välissä veti sitten yhtäkkiä kerralla 4, 5 tuntia, mutta äiti ei saanut huoleltaan oikein nukuttua. Onneks iskä sitten lähti aamulla apteekista hakemaan tuollaisen nenäimurin ja keittosuolatippoja, niin saatiin oloa vähän paremmaksi. Onneks ruoka uppoo hyvin ja kuumettakaan ei ole, ainoosta tuo tukkoisuus :) Eiköhän tää tästä, jos ei meinaa ohi mennä, niin keskiviikkona onneks lastenlääkärikäynti :)
 
mmaljo justiin eilen mietin, että harmi kun Akseli nimeä ei enää useinkaan näe, kun se on minun mielestä niin nätti! :)

Itse olen tainnut saada vihdoinkin unenlahjani takaisin! Tänään nukuttiin molemmat perhekahvilasta ohi autuaan onnellisina. :D Varmaan kyllä tuo kellojen siirtokin vaikutti. :)
 
Kummaa, meillä nimeä miettiessä oli pääehdokkaina Valtteri ja Akseli, ja sitten täällä helmikuisissa on Valtteri ja Akseli! En ole kyllä mitenkään seurannut mitään nimimuotiasioita, kunhan vain nuo kuulostavat kivalta.. :cool:

Joo, tuo pikkuniistäjä on kyllä joko hankala käyttää tai sitten turha, sen kanssa en ole onnistunut. Pitäisi raahautua johonkin markettiin mistä saisi nenäfriidan.. Meillä kun tuo kröhinä on jokapäiväistä, kun maito nousee nenään..
 
Takaisin
Top