maaliskuun mietinnät

Sairaanhoitajan kautta sain neuvolan tädin kiinni. Neuvoi kokeilemaan mallasuutetta. Jos se ei auta ja vauvasta tulee itkuinen, kipua itkua monta tuntia eikä helpota, niin heti lääkäriin.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä lähti nyt vähän auttamaan 'jalkaprässi'... Sen verta, et sai tyttö nukahdettua tuossa. raukka ihan väsynyt. :sad001 Niin oon kyllä mäkin! Sain nukuttua kyllä vähän nyt päivällä, kun mies otti vahtivuoron.

Muistelen muuten itse n. 3-4 vuotiaana juoneeni mallasuutetta suoraan pullosta, kun se oli niin hyvää mun mielestä. :D

Panda Nostan hattua innostukselle tehdä jotain. Täällä on lähinnä semmoinen olo, että milloinkohan sitä usaltaa miehelle ehdottaa uuden nyytin yrittämistä... :P
 
Hei, kyselisin sellasta, et mitä ehkäisyä ootte nyt aatelleet aloittaakun vuoto loppuu ym.? :) ja uudelleensynnyttäjillä, mitä kokemuksia raskauden jälkeisestä ehkäisystä? :)

Itsellä kun on olleet vaan nuo e-pillerit ja ehkäisyrengas ennestään ja nyt aatellut etten enää noita pillereite alottaisi, niiden lopettamisesta kun meni vuosi, että poitsu sai alkunsa. Olisi kiva, et asiat tapahtuisi vähän nopeammin, sitten kun kakkosta rupeaisi yrittämään :)
 
Hurraa! Vihdoin tuli kakka pojalla, seitsemäs päivä oli jo menossa. Kyllä on helpotus. Mallasuutetta sai eilen kerran ja tänään kaksi kertaa.

Meillä raskauksien välissä ehkäisynä oli minipillerit, joita söin vuoden. Eikä kovin kauaa tarvinnut yrittää, olisiko 2-4 kuukautta. Ennen ekaa raskautta oli ehkäisyrengas. Esikoista tehtiin reilu kaksi vuotta.. Nyt otan hormonikierukan viimeistään huhtikuussa.. Meille kun ei uskalla enempää lapsia miettiä :/ onhan meillä kaksi ihanaa tervettä poikaa :Heartred


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Meillä mennään ihan kondomilla. Tosin ehkäisyä tuskin sinänsä tarvitsee, kun mulla ei tosiaan kuukautisia juuri koskaan luomusti tule ja ovulaatiota vielä harvemmin.

Meilläkin mahavaivat helpotti mallasuutteella. :)

Tänään olikin tosi kiva päivä! Olin kampaajalla, nyt on uusi kiva tukka. :) Neiti kuin enkeli nukkui koko ajan! Ja nyt olin vielä kaksi tuntia illalal Aktiivinen Synnytys Ryn illassa ja sama meno tytöllä edelleen! Heräsi sopivasti vasta kotiin tullessa ja nyt vähän valvoskellaan, jotta voidaan yö nukkua. :wink
 
Meillä varmaan mennään kondomilla, kunnes seuraavaa aletaan suunnittelemaan. Mulla ainakin viimeksi tuo imetys oli tehokas ehkäisy. Sitten ku imetys loppu rohkee 7 kk synnytyksestä, niin alko vasta kuukautiset. Et mennään varmaan samanlailla nyt.
 
Reginveritas, mulla oli ennen esikoista kuukautiset ihan epäsäännölliset, sen takia jouduttiin pitkään yrittämään, gynekologilla sain hormonit, niin johan tärppäsi ekalla kerralla..siis mun pointti oli, että esikoisen jälkeen mun kuukautiset toimi kuin kellolla olisi ajoitettu ja ennen raskautta ei tarvinnut ees haaveilla moisesta :wink ja muistakaa kaikki, että imetys ei riitä ehkäisyksi! :)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Meilläkin on menty kaikkien lasten välivaiheet kondomilla. Itse asiassa olen syönyt pillereitä tai käyttänyt hormonaalista ehkäisyä vain 6 kk elämäni aikana (ennen esikoista). Nytkään ei huvittaisi alkaa käyttää mitään ja mies kyllä tukee päätöksessä. Hormonikierukka on ehkä ainoa mitä voisin kuvitella. Meillä neuvolassa se suositellaan laitettavaksi vasta puoli vuotta synnytyksen jälkeen. Vielä on siis aikaa miettiä.

Hyvä, että masuvaivat on helpottanut ReginaVeritaksen tyttösellä ja Dangelilla päästy ihan itse asiaan :)

Panda: Ymmärrän täysin sun opiskeluinnostuksen! Mä oon opiskellut syksystä lähtien 25 op:n kokonaisuutta, joka olisi tarkoitus valmistua ennen kesää. Musta on ihana käyttää 1-2 h päivässä aikaa omaan juttuun. Toki se ei onnistu ihan joka päivä, vaan riippuu täysin päivästä ja menneestä yöstä.
 
ReginaVeritas: Tuosta uuden nyytin yrittämisestä... :) musta on kiva, kun meidän lapsilla on pienet ikäerot, vaikka välillä onkin ollut tosi rankkaa. Meillä esikoisen ja kakkosen ikäero on 1 v 4 kk ja kolmosen ja nelosen 1 v 7 kk.
 
Mä haaveilen täällä uuden ammatin opiskelusta, haluaisin opiskella kondiittoriksi.. Ei kyllä tarvi muutamaan vuoteen ees harkita opiskelua, ei rahkeet riittäisi kahden pienen miehen kanssa :D ja mä kyllä rakastan nykyistä työtäni, eli siinä ei ole mitään vikaa, mutta kai sitä haaveita pitää ihmisellä olla :wink
Meillä Juho on aloittanut kovin juttelun ja seurustelun. Ja seuraa kaikkea kovasti. Hän kääntyy jo selältä kyljelle ja kova poika nostelemaan päätä, nostaa itsensä jo käsien varaan :) ja koko ajan ponnistaa jaloilla ylöspäin, pitäisi päästä ylös päin. Äitini on mieltä että herra lähtee aikasin liikkeelle ja sitten ollaan helisemässä :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla ei itseasiassa koskaan ole ollut hormoniehkäisyä, eikä nytkään houkuttelisi ottaa mitään sellaista tai mitään kierukkaakaan tuonne sisälle. Olen hieman kaikkea kehon järjestystä sekoittavaa vastaan.. Kortsu se siis ehkäpä tulee olemaan, onhan se aina hankala, mutta tosiaan ei tiedä missä vaiheessa ehkä uutta lasta yritetään. Meni meillä tämän ensimmäisenkin kanssa puoli vuotta ehkäisyn poisjättämisestä ennen kun tärppäsi, vaikka se ehkäisy tosiaan oli "vain" kortsu. Tosin monet sanovat, että kerran raskauduttuaan voikin tulla helpommin uudelleen raskaaksi.. mutta kun ei sitä nyt ihan koko ajan viitsisi raskaana olla, hankalaa tämä. :p
 
Muokattu viimeksi:
Dangel Mulla on synnynnäisiä hormonituotannon häiriöitä. Kolmet luomukuukautiset ollut elämässä, ennen 14v ikää kaikki, kun ensimmäiset oli 11v. Sen jälkeen e-pillereillä menty. Tuskin raskaus sitä parantaa. :) :sad001

Onneli Musta olis tosi kiva saada lapset pienellä ikäerolla! Mieskin on kyllä samaa mieltä, mutta se tietysti hidastaa, kun kuitenkin hormoneja joutuis taas käyttämään ja tuskinpia moisia voi imetysaikana käyttää.

Lisäksi mies haluaisi mun käyvän koulun loppuun ensin, että voisin sitten mennä suoraan töihin, kun lapset on hankittu... Onhan siinä toki järkensä, mutta itsellä toisaalta semmoinen ajatus, että on ihan sama, opiskelenko lasten 'välissä' kotihoidontuella, vai viimeisen lapsen jälkeen kotihoidontuella. Periaatteessa se aika työelämään palaamiseen vois olla jopa lyhyempi, jos tekis lapset putkeen ja sit vasta opiskelis loppuun. Mutta tietysti, jos lasta ei noin vaan tule niin ei kannata jäädä kotiinkaan vaan odottelemaan, josko sittenkin tärppäis, eikä opiskella. Plääh... Noh. Asiaa ei tartte kuitenkaan nyt just päättää.
 
Hmm.. itse en kyllä henk. koht. pidä kondomin käytöstä. Ei se seksi oikeesti vaan tunnu samalta sillä lailla :D Oon nyt aatellut sitten, että ottaisi sen kuparikierukan kai. Tai ehkäisykapselin. Kuparikierukan kuulemma saa ilmaiseksi ensimmäisen, tosin en kyllä ole aatellut koko kolmea tai viittä vuotta pitää, kun ollaan aateltu että parin vuoden ikäero lapsilla olisi ihan hyvä :) mielestäni se kapseli kuulostaa mukavemmalta vaikka se ihon alle laitetaankin.. noh tarvii keskustella sitten neuvolalääkärin kanssa, kun mun jälkitarkastus on :)
 
Mies tykkää? Oho! :p
Me kun löydettiin semmoset ohuen ohuet, niin kuulemma niitä sitten pitää ehdottomasti enää käyttää. :grin Riippuu kyllä paljon merkistä, esim, rfsu:t ei millään sovi mun limakalvoille, eikä mieskään tykkää, ihan kamalia.


Kattelin tuossa uutta julkaistua äitiyspakkausta, ja kyllä musta tämä meidän on kivampi. Esimerkiksi se siilimakuupussi on aivan ihana, kivampi kuin se apinaversio. Ja muutenkin kuosit miellyttää enemmän silmää. Tai sitten olen vain tottunut.. :)
 
Joo, taitaa mies olla luonnonoikku. :D

Ja ihan samaa mieltä äitiyspakkauksesta! Katsoin sen itsekin eilen. Kevyttoppis oli kiva värinen, kivempi kun meidän paketissa mun mielestä, kaikki muu olikin sitten rumaa mun mielestä! Että voi olla, etten tota pakkausta otakaan, jos ei tartte antaa lainavaatteita takaisin kelleen ennen uutta vauvaa....
 
Meillä kans odoteltiin kakkaa seitsemän päivää. Tänään sitten otin kuumemittarin ja lykkäsin sitä pojan puohon vaseliinin avulla. Ihmettelin, kun ei ees itkenyt operaation aikana (mutta niinhän ne sanoo, ettei se vauvaan satu, itestä vain tuntui niin ikävältä), mutta saatiin kuin saatiinkin kakka tulemaan. Oli raukalla ihan vatta kovalla, kolme aika isoa pötköä ähisteli ulos. Mietin, että olisko voinut mennä korvikkeesta kovalle, kun suunnilleen viikko sitten alettiin antaa suurempi määrä (120ml) aina yötä vasten jotta nukkuisi paremmin...no maanantaina on neuvola, pitää ottaa siellä puheeksi jos ei nyt sitä ennen tuu ns. normia "tissimaito"-kakkaa.
 
jos en aivan väärin ole ymmärtäny niin se on korvikkeen rauta joka voi pistää mahan kovalle. se imeytyy niin huonosti että sitä on oltava isot määrät, kun pelkkää korvikemaitoa saaville se on ainoa raudanlähde.

ja Dangel, en yhtään ihmettele sun kondiittori-haaveita sen sinisen kaunokaisen jälkeen, huh kun oli upee! luulin että oot jo alalla

uudesta äitiyspakkauksesta oisin voinu ottaa sen pussilakanan, meidän pakkauksen sammakot värimaailmoineen ei kutkuttele mun esteettistä silmää yhtään. ja ne vaaleat sukat ja käsineet, nuo tiikerit ei sovi minkään mun ostamien kanssa =D ja tosiaan uusi kevyttoppis kurrekuvineen oli kiva.

täällä tapahtui hassu juttu kun lastenneuvolan täti kävi kattomassa poikaa ja pojalla oli sinä päivänä ne tiikeritumput kädessä, kun valkoiset itseostetut olivat kaikki pesussa. tätihän punnitti ja puki pojan uudestaan ja kun lähti, niin en löytäny niitä tumppuja _mistään_ epäuskoisena etsin koko huoneen kun ei tosiaan ollu muita laittaa siihen tilalle. tulin siihen tulokseen että neuvolatäti on vahingossa pakannut ne mukaansa! että tuskinpa se tarkoituksella olis niitä kähveltäny, miten absurdi ajatus vauvoilta varasteleva neuvolatäti :D hihittelin yksin sille kunnes löytyivät seuraavan vaipanvaihdon yhteydessä villasukkien alta jaloista :)
 
ja minä pääsin eilen ihan ite käymään kaupassa! olinki niin fiiliksissä että nauroin siellä ääneen vauvan kanssa, sain hirveesti hymyjä vanhemmilta naishenkilöiltä, ehkä niitä hymyjä ois tullu jo vauvastaki :) ostin myös persiljan siemeniä ja multaa, aion jotenkin pihistää itselleni aikaa että saan ne kylvettyä. on jo useamman vuoden tuoneet mun henkilökohtaisen kevään ne pikkupurnukat ikkunalla, vaikka sen verran realistinen olin nyt että yhdellä lajilla vaan mennään, kun edellisinä vuosina oon kylvänyt kokonaisen yrttitarhan
 
Meillä tulee sitten teidänkin puolesta sitä kakkaa. Siis nyt tullu kolmena päivänä kaks kertaa oikein kunnon kakat :) Ja ihan tissimaidolla ollaan menty.
 
Takaisin
Top