maaliskuun mietinnät

Heipsan täältäkin suunnasta. Meillä on elämä aika hektistä prinsessan kanssa, ei pahemmin kerkiä koneella istuskella :D Ristiäisiä vietimme 1.3. ja pieni neitokainen sai nimekseen Lumi Emilia. Ensi tiistaina neidillä tulee ikää jo 2kk ja neuvolareissu odottaa sinä päivänä.
 

Liitteet

  • Lumi.jpg
    Lumi.jpg
    945.6 KB · Katsottu: 12
Blaueblumme Joo, kyllä se on ihmeellistä, olla kahdestaan vauvan kanssa liikenteessä! :D Itse olen jo jopa kahdesti ollut tytön kanssa liikenteessä. Kauppaan en ole vielä uskaltautunut kylläkään, mutta toisaalta, kun tuo mieskin on vielä lomalla :)

Ostin eilen Lastentarvikkeesta Babylonia BB-tai -neliöliinan. Sain vinkin, että sielä saa testata päälle ja kantaa vauvaa ja olikin tosi hyvä meille tuo, väristäkin tykkäsin, semmoinen turkoosi. :) Se päällä saa hyvin tehtyä kotitöitäkin, syötyä tai mitä vaan melkein, jos ei ole tyttö tyytyväinen sitterissä tms. ja varmaan miljoona kertaa kivempi koirien kanssa lenkeillä, kun rattaat! En jotenkin osannut yhtään noita pitkiä liinoja sitoa yksin ja hermot meni! Ja tuntui, että sitä liinaa oli sitten metrikaupalla liikaa! Tuon neliöliinan saan helposti yksinkin päälle ja vauvan turvallisesti kyytiin. :)
 
Meillä saatiin tänään pieni kakka aikaan pumpulipuikon ja bepanthenin avulla. (Mallasuutetta syöty koko viikko 2kertaa vuorokaudessa) Edellinen kakka tuli tiistaina.. Nyt olen huolissani kun kakka oli tänään vihreänsävyistä ja tahmeaa.. Netistä koitin tutkia, ilm. Normaalia, mutta jännä kuinka voi vieläkin huolestua ja pohtia, vaikka pitäisi jo olla konkari :wink

Meillä nousi esikoisella kuume to-pe välisenä yönä ja on edelleen lähemmäs 39. Buranalla laskee hetkesi 37,5 asteeseen. Eilen raukka yski illalla niin paljon, että tuli oksennus. Poika parka ihan väsynyt. Välillä sentään jaksaa hetken leikkiä :) kyllä voi äidin sydäntä särkeä kun pojilla on kurjaa :sad001 tällä pienemmällä kun on tuo kakka/paukut masua vaivannut..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
No meillä kans vielä ootellaan kakkaa, ei oo sen torstaisen jälkeen tullut (mitä nyt jonkun verran tuli kuumemittarin ja vaseliinin avulla). Ei vissiin sitten tuosta mallas-uutteestakaan ole oikein apuja...:sad001
Täälä oon minä flunssassa, ei oo kuumetta, mutta kauhee räkätauti ja kurkku&pää kipeet. Toivottavasti tuo poika säästyis, mut eikö se niin oo, jotta imetyksen avulla saa vasta-aineita äidin sairastamiin tauteihin vai miten se meni? Ja miten pitkään vastasyntyneillä muuten on se parempi vastustuskyky?
 
meidän perheestä sairastu mies tosi ikävään flunssaan, mulle se tuli kun rintatulehdus alkoi helpottaa ja kun viimein sain itseni terveeksi niin poika meni tukkoiseksi, nyt aamulla on jo äänikin painoksissa. tiiä sitten niistä vasta-aineista, no ainakin hän sairastui viimeisenä :p ei oo pienellä kuumetta, syö hyvin ja on ihan virkeä, mitä nyt hieman äreä. toivon mukaan on vähän lievempänä hänellä ja ainaki tällä hetkellä vaikuttaa siltä. pikkuniistäjällä ja suolatiipoilla ollaan menty

tämä sama flunssa on kyllä järjestelmällisesti käyny kaikki ihmiset tässä lähipiirissä läpi. sillon kun tultiin laitokselta niin appiukko oli kipeä, siitä viikko niin anoppi sairasti, sitte miehen kotona asuva pikkuveli ja pian mies itse, mun vanhemmat sairastu vajaa viikko sen jälkeen kun kävivät meillä, yksi firman työntekijä samoihin aikoihn kuin mie ite ja nyt siis vauva
 
Vauva saa äidinmaidosta vasta-aineita puoli vuotiaaksi saakka. Näin sanottiin mulle neuvolassa. Mä ainakin toivon että äidinmaito suojelee vauvaa, koska tuo esikoinen on vieläkin niin kipeä, että en sitä kellekään toivo, etenkään vauvalle. Muistelen että jossain olisi sanottu että imetys nostaa myös äidin vastustuskykyä.. Ainakaan mulle tää flunssa ei pääse kunnolla päälle..


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Meillä kulkee kakka hyvin. Toivottavasti muillakin alkaa helpottaa! Kohta on viikko taivuttu nukkumaan perhepedissä, kun se vaan paljastui helpoimmaksi tavaksi sittenkin, kahden ekan yön jälkeen ei enää pelottanutkaan. Missäköhän vaiheessa sitä sitten alottais taas yrittämään omaan sänkyyn neitiä...?

Olen nyt askarrellut noita nimiäiskutsukortteja. Huomenna postiin. :) Jos saisin huomiselle kyläreissulle tehtyä vielä mekon tänään tytölle, niin olisin supertyytyväinen!
 
Flunssaa on kyllä tosi paljon liikkeellä. Pikaisia paranemisia kaikille sen parissa kärsiville!

Mulla on ihan tööt olo tällä hetkellä. Pitäisi malttaa mennä iltaisin aikaisin nukkumaan, mutta kun ei vaan malta. Aamulla on nykyään niin valoisaa, että herää ihan automaattisesti 6 kieppeillä, vaikkei olisi tarviskaan. Tänä aamuna meillä oli neuvolareissu, mikä sekin toi oman väsymyksen. Mutta eiköhän se tästä. Suklaata ja sumppia naamariin :) Helpottaa ehkä omaa oloani, muttei välttämättä neidin.

Mua huvitti aamulla, kun nuori mieslääkäri neuvolassa keskusteli kanssani ehkäisyasioista. Sanoi sitten, että kyllähän se imetyskin ehkäisynä toimii. Jatkoi vielä, että tietenkin sillä varauksella, että raskautuminen ei aiheuta päänvaivaa. Minä siihen sanoin, että kyllä se aikamoinen katastrofi olisi, jos nyt tulisin uudestaan raskaaksi. Ollaan kuitenkin miehen kanssa jo +2 lapsessa alkuperäisiin suunnitelmiin nähden. Eivät nuo kaksi ole mitään vahinkoja, vaan ihan toivottuja, mutta alkujaan ajateltiin kahden olevan meille sopiva määrä. Toisiin ajatuksiin kuitenkin tultiin :) Ihan mukavan oloinen lääkäri oli, mutta huomasi, että vielä vähän uran alkuvaiheissa.

Mä huomaan, että pahin hormoonihuuru ja jatkuva vauvakuume alkaa helpottaa. Olen alkanut pestä pieniä poikien vaatteita pois ja annan niitä tutuille eteenpäin. Synnytyksen jälkeisinä ensi viikkoina kävin selkeästi läpi jotain luopumisen ja lopullisuuden tuskaa. Nyt sellaista fiilistä ei enää ole :)
 
Heips kaikille pitkästä aikaa.
Meillä on ollut arki edelleen aika rankkaa, mutta toivottavasti alkaa nyt helpottamaan.
Itkua, puklailua roimakaupalla, vatsavaivoja, unettomuutta ja lisää puklailua.

Siksi en ole täälläkään pahemmin jaksanut pyöriä/kirjoittaa.

Hassua, kun tässä luki teidän kirjoituksia, niin ensimmäisen kerran tuli ikävä raskautta.!? Niin hassua! Luulin etten tule todellakaan ikävöimään sitä, koska se oli minulle ihan yhtä tuskaa..

Arjet kuluvat täällä arkiaskareissa. Käyn myös jumppaamas kolme kertaa viikossa, mikä tekee pääkopalle todella hyvää.

Jos yrittäis alkaa nukkumaan, niin sekin voisi tehdä hyvää, varsinkin kun neiti nukkuu :Heartred

See yah!ImageUploadedByVau Foorumi1395188810.711586.jpg


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Minipallo, suloinen pikkuneiti siellä :) Ja tsemppiä sinnepäin ja jaksamista!

Latailen nyt taas kuvaa, kun tajusin, että meidän poika syntyi jo 5 viikkoa sitten! Mihin tämä aika menee? Väittävät, että pikkumies kasvaakin jopa :wink Nyt on varmaan neljä kiloa jo rikki. Ensi viikon sunnuntaina hän saa sitten nimenkin.

Kuva otettu siis tänään ja ikää tasan 5 viikkoa :Heartred
 

Liitteet

  • 20140319_001.jpg
    20140319_001.jpg
    891.9 KB · Katsottu: 17
Mua harmittaa ihan hirveästi, kun korotan ääntäni ja suutahdan tuolle esikoiselle helposti.. Sillä kun on ikää 2v 6 kk. Eli otollisinta aikaa uhmaiälle. Kuitenkin häntä on pakko komentaa, kun on pahanteossa vähän väliä ja huuto tulee heti, jos kaikki ei mene niin kuin hän haluaa.. Mutta neuvolasta vakuuteltiin, että en ole huono äiti, vaikka suutahdan ja komennan, vanhempien kun kuuluu aiheuttaa pettymyksiä.. Tällä hetkellä kaikki muutenkin tuntuu aika raskaalta. Esikoinen sairasti influenssan, ei ole koskaan ollut niin kipeä. Sillä on vieläkin kova yskä, onneksi saatiin kunnon lääkkeet siihen. Olen siis herännyt öisin joka yskähdykseen, kun jänskäsin että yskiikö taas niin paljon että tulee oksennus. Sitten tämä pienempi kun on pantannut sitä kakkaa, niin on kyllä nukkunut yöllä, mutta sen verran rauhattomasti, että mä olen siihen heräillyt. Niinpä nyt on väsymys aika suurta ja sitä kautta hermo menee vielä helpommin.. Aamulla taas oli yksi taistelu esikoisen kanssa, tällä kertaa pidin pääni, vaikka kuinka hän kitisi. Mutta sainpa tänään niin paljon, että esikoisen kanssa oltiin kokkeja ja pilkottiin yhdessä kasvissosekeiton aineet. Kunhan hän herää unilta, niin tehdään vielä jälkkäriksi pannukakku. Saadaan oikea herkkuateria päivälliseksi :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Niin ja tuohon edelliseeni lisään, että on kamalaa kun on riittämätön olo. Että en pysty päivällä antaan esikoiselle huomiota ja aikaa niin paljon kun haluaisin ja sitten kun joutuu vaikka imetyksen katkaisemaan toisen vessahädän vuoksi, on riittämätön olo lisää.. Ja väsymys pahentaa näitä fiiliksiä. Onko kaikki muut äidit jotenkin reippaampia, eivät väsy eikä hermostu? Sillä välillä itsestä tuntuu :D mutta kyllä meillä niitä ihania hetkiä myös löytyy kummankin lapsen kanssa erikseen ja yhdessä. Tänään on taas väsynyt olo, niin kaikki tuntuu vaikealta :wink mutta tällaisia piristysruiskeita pikkukaveri jakaa monta kertaa päivässä:

ImageUploadedByVau Foorumi1395320820.069302.jpg


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Kyllä Dangel muutkin ovat varmasti väsyneitä, mä ainakin oon ollut tän viikon kun mies joutu lomilta takaisin töihin.

Mutta tänään meidän poika hymyili ensimmäisen kerran oikeasti :Heartred
 
Mua jo vähän pelottaa, miten ensiviikolla käy, kun mies palaa töihin ja oon ekaa kertaa tytön kanssa yksin! :S

Täälläkin väsymystä ilmassa, enimmäkseen tuntuu siltä, että aikaa olis tehdä vaikka mitä (kuten käsitöitä), mutta mitään en saa aikaiseksi ja sitten tulee huono omatunto, kun ei tee mitään. :sad001
 
Niin ja silti on yhä voimakkaampi 'tarve' raskautua pian uudestaan! :O Niin rakastan tuota pientä rutisevaa nyyttiä :Heartred Juuri nyt haluaisin vaan lisää moisia paketteja ja ihmetellä kuinka ne kasvaa ja oppii uutta!
 
Voihan itku, meidän vauva alkoi sitten eilen yskimään ja pahenee vaan kokoajan :/ ääni on käheä ja kun oikein joutuu yskimään niin tulee itku kun sattuu :sad001 kuumetta ei vielä ole, mutta kyllä on kurjaa kun tuo pikkuinen sai tän taudin. Itsellä on kurkku kipeä, nenä nuhainen ja päätä särkee kokoajan. Taas minä vaan valitan, sori kaikki!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top