maaliskuun mietinnät

Maaliskuu ja kevät! Ja ihana auringonpaiste meilläpäin. Tekisi mieli mennä vuoden ensimmäisille terassikaffeille. Silittelin juuri huomiset ristiäisvaatteet kuntoon. Vihaan silittämistä yli kaiken, joten nyt voin huokaista helpotuksesta :) Huomenna siis kastejuhla - kiva päivä tiedossa.
 
Panda Haha! :D Meillä taas saavuttiin tänään kotiin kakkaa navassa asti ja pissattiin pitkin lattioita ja äitiä. :D

Toivottavasti Onnelilla on huomenna ihanat juhlat! :)

Tänään tosiaan saatiin molemmat terveenpaperit! Kaikki mainiosti molemmilla, itsellä tosin antibioottikuuri jatkuu vielä muutaman päivän. Koirat on suhtautuneet ihan älyttömän hienosti vauvaan! :O Selvästi aistivat, ettei tämän aarteen läheisyydessä kohkata vaan kiinnostus on hyvin kunnioittavaa ja hellää nuuhkimista. :)

Ihanaa olla kotona! Ja niin ihanaa ja uskomatonta, ettei tämä nyt lähde täältä mihinkään vielä moneen moneen vuoteen! :Heartred
 
Ihanaa ReginaVeritas, että pääsitte kotiin! Sulle tulikin sen verran monta sairaalapäivää, että kotiinpaluu tuntui varmasti erityiseltä. Ja tietty se, että palasitte kotiin perheenä :)
 
Tsempit Mitlalle matkaan! Kohta se taitaa alkaa tapahtua. :)
 
Jee! Tsemppiä matkaan Mitlalle! :excited001

Onneli Tiedätkö, tajusin vasta ton sun viestin luettuani, että todellakin menin jo maanantaina sairaalaan...:eek:

Hmm... En tiiä olenko nyt ihan kamala äiti vai päinvastoin, kun päätin heti alkaa noudattaa tytön omaa rytmiä, enkä sairaalan? Joka paikassa puhutaan lapsentahtisuudesta, sairaalassakin, mutta sitten samaan hengenvetoon muistutti siitä ruokarytmin tärkeydestä, että en nyt sitten tiedä... Kun sokereita ei ole tarvinnut vahdata kuitenkaan sairaalassakaan ekan päivän jälkeen, kun nekin pysyi niin nätisti tytöllä, niin tuskin se nyt enää täällä kotonakaan sitten menee matalaksi, jos en yhtäkkiä olekaan antamassa ruokaa kolmen tunnin välein vaan silloin kun on nälkä? Yö meni muuten kuin unelmaa, neiti nukkui kuusi tuntia, söi, pissi, kakki ja nukkui sitten neljä, mutta äitillä ja isillä taisi olla niin jännää viettää eka yö omassa kodissa, ettei saatu unta. :)
 
Regina luulen että sairaalasta suositellaan tiheää ruokkimista ensimmäisten päivien ajan myös sen bilirubiinin hajoamisen edistämiseksi. tiheä syöminen ja kakkaaminen/pissaaminen siis auttavat maksaa hajottamaan sitä bilirubiinia niilläkin vauvoilla joilla ei keltaisuutta ole edes havaittavissa.

mutta kyllähän minäkin aika pian kotiuduttua luovuin osaston neuvoista koskien vauvan patistelua tissillä, siis etten koko ajan herätelly kun torkahti tissi suussa, mutta hän oli siinä vaiheessa jo niin monta päivää vanha että uskalsin luottaa siihen ettei uneliaisuudessa ole enäå kyse bilirubiinin nousemisesta.

meillä lapsentahtisuus = äitin tissi koko ajan suussa =D
 
blaueblumme En tiiä, meillä ei oo keltaisuutta ollut missään vaiheessa, eikä oo siitä puhuttu kertaakaan. Ainoa mitä sanoivat lastenosastollakin erityistä tuosta syömisestä, oli se, että paljo syöminen laimentaa antibiootin vaikutusta suolistossa, mutta ei sieläkään mitenkään sanottu, että täytyy syöttää usein/paljon.

Mutta eipä tämä neljän tunnin ruokailuväli, mitä nyt näyttää olevan, ole niin kaukana tuosta sairaalassa olleesta kolmen tunnin, että tuskin sillä on väliä? :)

Mua kyllä jotenkin hirvittää se määrä mitä tää syö! :O
 
ai syödäänkö siellä niin paljon? :) kun mua se hirvitti jossain vaiheessa mutta sain kuulla ettei vauva voi syödä liikaa, tulee muuten pukluna ulos
 
Blaueblumme Taidan olla vähän yliherkkä. :D Ja mä tuossa löysin jonkun ohjeellisen listan siitä, minkä verran keskimäärin korviketta menee 0-1kk iässä ja sinä lukee 500-600ml/vrk. Mähän en toki tiedä tota tissimaidon määrää tarkkaan, mitä neiti saa, mutta ei mulla taidakaan olla ihan niin hurjasti syövä vauva, mitä kuvittelin. :D

Jospa mä vaan yrittäisin vähän rauhoittua?
 
ReginaVeritas, meillä neuvolassa ainakin ensimmäisellä kerralla kovasti kyseltiin, että vaatiikoo ruokaa. Vauva kun voi infektion vuoksi olla vain niin vaisu, ettei vaadi sitä ruokaa, ja ruokavälit siksi pitenevät enemmän kuin mitä vauvalla oikeasti olisi tarve. Me oltiin ensimmäisinä päivinä aina siinä kolmen tunnin nurkilla kurkkimassa, että milloin näkyy hamuilua, ja sitten syötettiin. Ei nyt ihan kellon tarkkaan viitsinyt herättää ja väkisin syöttää, mutta suunnilleen yritettiin noudattaa tuota. Eipä se rytmi oikeastaan ole siitä kauheasti muuttunut, kolmen tunnin jälkeen alkaa yleensä ähkintähamuilu, enkä siitä ole huutoon asti viitsinyt päästää. Muutenkin noita syöttövälejä en viitsi päästää vielä hirveän pitkäksi (neljännen tunnin jälkeen alan tarkkailemaan josko hamuilisi edes vähän) ihan sen vuoksi, että mitä pidempi väli, sitä hankalampi imetys, kun on jo kova nälkä ja kärsimätön poika. :excited001 Mutta kyllä te varmasti itse osaatte huomata mikä on paras vaihtoehto, tarkkailee vähän millanen tyttö on ja miten asiat sujuu. Eikös se oo se, että jos pissaa ja kakkaa tarpeeksi, niin saa silloin tarpeeksi syötävää?
 
Noh, kyllä täällä ruokaa ihan vaaditaan, jos en tarpeeksi nopeasti tarjoa, kun hamuilu alkaa. :) Tosin tulee niin herkästi vahdittua, ettei kyllä kauaa mene siitä hamuilusta, kun tissibaarin luukku on jo auki. :D

Kyllä meillä vaippoja saa vaihtaa :)
 
Eilen synty poika hätäsektiolla klo 22 tienoilla, paino jotain 2800g hollilla ja pituus taisi olla 49cm jos oikein muistan. Tarkempia en osaa sanoa kun en oo vielä nähnyt tietoja ja olin eilen niin lääkkeissä ettei mitään mistään tajunnut. Nyt tämä tuhisee tässä mun kainalossa neljättä tuntia :Heartred


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Paljon onnea Mitla pienestä pojasta!

Meillä kastejuhla onnistuneesti takanapäin. Nyt vielä pitäisi oppia kutsumaan neitiä uudella nimellään. Tuntuu kieltämättä vähän oudolta :)

Mä oon aluksi muutaman yön ajan herätellyt meidän vauvoja kolmen tunnin välein syömään, koska ovat olleet sen verran pieniä syntyessään. Mutta hyvin nopeasti ollaan siirrytty vauvan omaan rytmiin. Ja täytyy sanoa, että harvoin on mennyt syömisväli kolmea tuntia pidemmäksi.

Toivottavasti Emmiliz on päässyt jo kotiutumaan pojan kanssa.

Aluksi tuntui, että täällä syntyi tosi paljon tyttöjä, mutta onhan niitä poikiakin mukavasti tullut :)
 
Mä nyt päätin yrittää vähän rauhoittua ton syömisen vahtaamisen kanssa... (paino sanalla yrittää) Nälässä ei kuitenkaan tyttö ole, vauvat ei huvikseen syö ja tissimaitoakin saa.

Lauantaina oli niin ihana ilma ja eilen iski takatalvi... Nyt vasta kurja keli onkin! :sad001 Mieli tekis vaunulenkille ja kauppaan, mutta ei tossa säässä!
 
Onnea Mitla, onneksi kaikki on nyt hyvin! :)

Täällä kanssa niitten biliarvojen takia katsottiin, että poika söi kolmen tunnin välein ja öisinkin oli kello herättämässä aina aluksi. Nykyään mennään pojan aika taululla, niin se on kolmesta neljään tuntia, kun nukutaan ja sitten hän herää itse :) On se vaan jännä, miten itse herää jo niihin pieniin alkutuhtauksiin :D
 
Takaisin
Top