Maaliskuun meiningit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakaan ei ole kestovaippailut tullut edes mieleen. Kertakäyttöisillä mennään. Vaipparoskistakin olen hieman karttanut,koska olen tosi herkkänenäinen,niin meinaan alkuun ainakin kokeilla kaverin suosittelemaa tapaa: Hoitotason viereen rulla pakastepusseja. Siihen laittaa vaipan heti vaihdon yhteydessä ja kiikuttaa roskikseen. Ei jää vaipat haisemaan mihinkään.
Tosin roskaa tulee enemmän,mutta jos yksi tyhennys maksaa sen 4e, ja tyhjennyksiä tulee se yksi enemmän kuukaudessa, niin ehkäpä se raha voi mennä turhempakin.
Nämä tosin ihan mielipide asioita.

Muokattu viimeksi:
Tohon roskis-asiaan pakko kommentoida, myö asutaan kans omakotitalossa ja meillä on kimppa roskis tään tien asukkaiden kaa. Meille toi roskis kustantaa vuoteen jotain 40-50€, ja laskutus tapahtuu kerran vuoteen kun just muuttu. Ja sinne roskikseen saa kantaa niin paljon roskia kun vaan jaksaa, ei sitä kukaan tarkkaile täällä et montako pussia sää viikkoon/ kuukauteen viet....

Myö kyllä kestoiltiin esikoisen aikaan tosi innokkaasti, mut kun toinen synty niin se into jotenkin lopahti, ja todennäköisesti käytetään tällä 3 satunnaisesti kestoja kuten nyt 2 käytetty... Varmaan toi innon lopahtaminen ainakin silloin alkuun johtu siitä et kun kuitenkin oli synnytyksestä väsyny ja oli toi esikoinenkin silloin vielä vaipoissa, niin sitä ´vaippapyykkiä vaan tuli niin julmetusti, ettei sitä kerenny vaan pesee....

Mä esikoista odottaessa aioin kestoilla, edes vähäsen, mutta en päässyt alkuun kun en tajunnut ohjeita, eikä kukaan tuttu ole kestoillut.. Niinpä käytin kertiksia ja myin kirppiksellä ne muutamat kestovaipat pois. Ei vain ollu mun juttu, vaikka olisin halunnutkin. Eikä se vieläkään ole myöhäistä, jospa parilla kestolla lähtisin liikkeelle. En kuitenkaan ota asiasta stressiä.

Martuti, mä ymmärrän täysin sun listat, itsekin rakastan tehdä listoja ja suunnitella asioita. Suosikkini on juhlien järjestäminen ja matkan suunnittelu. En ole kyllä lähelläkään sua, mun listat on vaan käsinkirjoitettuja listoja jotka luultavasti häviää ennenkuin ehdin niitä edes toteuttaa :grin

Phuuuu... flunssaa pukkaa ja koita tässä nyt töitä tehä ja muuttaakkin samalla :confused:
Onneks on ihana uus asunto ja siellä oma piha mihin pääsee jotain kasveja istuttamaan.. kunhan jaksaa :D
Vähän on kyllä sippi olo mut pitää koittaa olla positiivinen. Kevät ja kaikkee.

Tosta kestoilusta ja roskis-asiasta;
me asutaan asuinalueella, jossa ei ole mahdollista saada jäteastian tyhjennystä sen useammin kuin jo nyt on, eli kahden viikon välein.
Joten en käsitä, minne me ne kertakäyttövaipat oikein tungettaisiin o_O
Mutta se nyt ei todellakaan ole ainoa syy meillä siihen, että olen akjatellut että kestoiltaisiin. Enemmän syitä tuolla aiemmissa viesteissäni :)

Mimmi, juu juu mä siis teen tietokoneella Word-asiakirjoina kaikki listat :grin

Heh, tuli mieleen ku jotain noista vaipoista ukon kans puhuttiin niin se sano sit et "joo kyl me se aika mitä tarttee ni mennään ihan kertiksillä ja sit ku se poitsu oppii käveleen niin jos meinaa vielä kuseksia ympäriinsä niin sit heitän sen aina pihalle kun vähänkin näyttää siltä et tulee pissat!" Samaan tyyliin siis kun meijän koiranpentua opetettiin sisäsiistiks.. :grin Näin meillä täällä maalla, jokainen perheenjäsen on samanarvoinen ja niin lapset kun koiratkin koulutetaan ihan samanlailla! :wink

^ kiitos vinkistä, taidetaan soveltaa tota ulosheittämistä. Mukula ja koirat samalla kertaa pihalle :grin

Tää ny ei liity raskauteen mitenkään, mutta oli niin outoo kun tänään siis meillä jyrähti ukkonen! Hetkee aiemmin ku katoin pihalle niin pyrytti ihan huolella lunta, sit yhtäkkii ihmeteltii ku olkkaris kävi joku ihme väläys, ni heti perään jyrähti! Mut vaan sen kerran,sit se oli siinä.. Lieneekö se välähdys ollu joku johtoo pitkin tullu salama tai jotain.. Kaikkea kanssa..

åke, Hah, kyl mä kieltämättä eka itekkin olin vähän että hetkonen, mitähän tää ny on, mut sit ku ukkokin kuuli sen niin pysty uskoonkin et se oli oikeesti se.. :grin

Näetteks te kauheesti unia nyt raskaana? Mä näen ihan hirveesti, kaikki entiset exät kymmenenkin vuoden takaa on päässy mun uniin, joku halunnut leikata mun mahan auki ja viedä vauvan, poltan tupakkaa tämän tästä unissani.

Aamulla on aina ihan puhki kun on yöllä duunaillut niin kovasti kaikkea o_O

Mun unessa oli jouluaatto meidän kotona, ihme porukkaa oli vieraina..enkä minä nyt tietoisesti ainakaan joulua odota nyt jo!? :grin

En näe unia,tai ainekaan ne ei enää aamulla ole jäänyt mieleen.
Heräilen yöllä siihen kun kellahdan kokoaika tuttuun tapaan mahallee,ja sehän ei tunnu yhtään hyvälle. Nyt olen alkanut blokkaamaan kellahtamista tyynyillä.
Aamulla olen niin väsynyt,että olen nukkunut koko viikon pommiin :) onneksi töissä on joustava työaika!

^Mä taas heräilen aamuyöstä koko ajan kun oon kääntyny selälleen ja sit pelkään et vauveli ei oo saanu verta jos se suoni onkin painuneena sillain jotenkin. o_O No ei kai se oo kun ei jalat oo puutuneet. Hysteeisoin vaan turhaan. :wink

Tänään aamulla mä peläistyin niin kunnolla et soitin hätäsenä äitiyspolillekin. Heräsin 5 aikaan aamuyöllä ja en saanu pikkuista hereille millään. Yleensä se aina jonkun verran kääntyilee ja potkii kun herään ja kääntelen asentoo. No nyt en saanu sitä ees tökkimällä hereille. Join sit lasin mehua ja menin maate. Mies koitti huudella vauvalle myös eikä siitäkään ollu mitään apua. Vatsa tuntuukin jotenkin erilaiselta kun aikasemmin. Paljon pehmeemmältä ja jotenkin löysältä. Saatto kyl olla ihan luulotautiakin. No n. Tunnin päästä soitin sit äitiyspolille. Ne käski syödä aamupalan rauhassa ja sit tehä liikelaskentaa tunnin ja jos liikkeitä ei tuu sitä 10 siin tunnissa niin sit äitiyspolille tarkastukseen. No eikös se pikkunen sit hetken päästä alkanukkin sit ihan kunnon potkunyrkkeilyyn. :) Ehkä seuraavalla kerralla osaa ottaa asian vähän rennommin. :)

Martuti, en varmaan vielä kommentoinu tuohon siun arkistointiin, et mie oon ollu joskus aikamoinen..hmm.. järjestelmällinen olisko oikea sana? et tiiän mitä tarkotit, et se on tavallaan vahvuus, mut myös heikkous osaltaan :wink Oon vähän hellittäny, mut omanlaistaan tsemppausta se on kyl vaatinu et on osannu ottaa asiat rennommin ja et kaikki ei tarvii sitä arkistointia ja "täydellistä järjestystä".. en kyllä näe siinä mitään pahaakaan ja rehellisesti: ihailen järjestelmällisiä ihmisiä. Huomasin vaan oman elämäni olevan triplasti kevyempää kun en yritä järjestää ja kontrolloida kaikkea.

Edelleen kyl miun pittää olla perillä asioista hyvinkin paljon, jotain ihme turvallisuuden tunnetta tuo kun tiiän välillä kellon tarkkaankin asiat :rolleyes: Mies on välillä hermoilla sen tähen, mut kestäkööt..hehheh. Ties ottaissaan mitä saa.. :p

Meillä tytön kans reissu takana.. huuh, ihanaa on kyläillä ja nähä hyvää ystävää, mut ihana on tulla kotiinkin.

^ En mä siis JOKA asiassa ole järjestelmällinen, esim. siivouksen suhteen. Meillä vallitsee aikas moinenkin kaaos välillä kotona, kun nimen omaan tavarat on hujan hajan.
Mutta sitten kun mä siivoan, se pitää tehdä KUNNOLLA. Ja kaikki muutkin asiat.
Mä olen siis sellainen, että jos en saa jotain tehtyä kunnolla, niin sitten jätän mieluummin vallan tekemättä.

Että enemmän mulla on järjestelmällisyytenä se suunnittelu nimenomaan. Kaikki pitää olla etukäteen hyvin suunniteltu... :rolleyes:

Niin ja no töissä mä olen se joka nipottaa jos joku on jättänyt jonkun tavaran väärään paikkaan, ja mä olen heti toisten jälkiä siivoamassa kun mua ärsyttää...
joten vaihtelevaa tämä mulla siis on.

Takaisin