Maaliskuun meiningit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Selällään nukkumista ei suositella sen vuoksi koska kohdun ja vauvan paino saattaa painaa alaonttolaskimoa jolloin äidin verenpaine laskee reilusti joka vaikuttaa myös istukan verenkiertoon. Äiti kyllä huomaa voinnissaan jos näin käy koska olosta tulee tukala. Varsinkin loppuraskaudesta kannattaa välttää ja harvasta silloin onkaan enää kiva ihan selällään maata. :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tuskin tuosta selällä olemisesta sen suurempaa stressiä tarvitsee ottaa, ihminen kyllä vaihtaa nukkuessa automaattisesti asentoa, jos se on haitallinen tai epämukava. Ja hereillä ollessakaan ei tietenkään maata siinä asennossa mikä tuntuu huonolta, ja harvalla se selällä makuu loppuraskaudessa on enää mikään mukavin asento :>

Äääh, olen iloinnut kevään tulosta ja ollut ihan onnessani, kun jaksan taas paremmin eikä aamuisin ole pelkkää tuskaa herätä (+ esikoinen on nukkunut paremmin), mutta nyt jotenkin yhtäkkiä iski tajuntaan, etten tänäkään kesänä pääse festareille/keikoille. Ja eilen kävi ilmi, että vanhat opiskelijakaverit ovat järjestämässä tapaamista entiseen opiskelukaupunkiin kesällä - meillä ei ole ollut mitään tapaamista sitten valmistumisen (valmistuin 2002) ja nyt olis ollut kiva päästä kuulemaan, mitä ihmisille kuuluu. Eipä vaan tarvitse edes miettiä osallistumista, sillä tapaaminen on lasketun ajan tuntumassa. Pöh. Palaan luolaani synkistelemään.

Mie en muuten ehkä allekirjoittelis tuota selällään nukkumishommaa, mut tuli ikäänkuin todistettua ekan kanssa neuvolassa, et kyl sillä alkaa olemaan vaikutusta jossain vaiheessa (en tietysti tiiä, käykö kaikille niin!) Mut selällään normaalisti kuunneltiin sydänääniä ja ne oli vähän normaalia matalammat.. ei mitenkään hälyttävästi, mut kuitenkin. Neuvolatäti sit kehotti kääntymään kyljelleen ja siinäpä ne sitten nous hetken päästä sinne "normaaliin"..
Niin siinä se sit samalla selvitti tän et ei suositella selällään nukkumista, et välitöntä vaaraa ei ole, mut aina parempi jos asento on joku toinen.

Kiitos Miu88 :) Mie jo olin kukkasteni puolesta huolissaan :grin Oon hyvinnii aloitteleva viherpeukalo vielä, mut viime kesänä (ja syksynä) sain tuon kukkamaani sellaiseen kuntoon, et en voi muuta kun odottaa innolla tän kesän kukintoja..hehheh. Jouduin siis aloittamaan ns tyhjästä, hiekkamaalle aloin rakentamaan "kukkamaata" eli armotonta lapiontia..kuoppia, multaa, istutusta, lannoitusta ja kiviä :) Kiviä siis reunustamaan ja erilaisiks rakennelmiks.

Martuti tuolla puhu kuorsaamisesta.. Siis mie oon ollu aivan järettömän hengästyny koko raskausajan! Mietin, et olisko ollu alkuun sitä et keho totuttelee olemaan ilman tupakkaa... o_O
Hei ja apropoo niinkun sanotaan.. täällä tais olla muitakin sauhuttelijoita..entisiä :wink Kuin on menny? Onko tehny kertaakaan mieli? Ihe oon pääasiassa ollu hyvin onnellinen tupakoimattomana.

Mulla on tänä kesänä myös kaikki maailman mahdolliset juhlat,tietty! olisi parit kolmekymppiset, polttarit ja häät..jee, kiva olla kaikissa mukana selvinpäin, ja koittaa vaan jaksaa osallistua..ei kiva ollenkaan.
Häät ärsyttää eniten,koska minkähän haltin puolijoukkue teltan sitä saa päällesä laittaa,koska ne ovat juurikin kuukautta ennen laskettua-aikaa. Samoin polttarit..en pääse osallistumaan mihinkään aktiviteettin.

MrsData, tuo on vähän niinkun miun ja isännän moottoripyöräily suunnitelmat tälle kesälle... eeeei tainnu onnistuu... Tosin mietittiin, et uskaltaisinko/pystynkö kyytiin tässä vielä ees kerran kun kunnon ajokelit taas alkaa.. ehken tuossa huhtikuun lopulla... En tiiä uskallanko, vaikka mieheen kuskina luotankin. Tuntuu vaan ihelle niin turvattomalta.

Mähän lopetin sauhuttelun 15 vuoden jälkeen jo kuukautta ennen,kun ötökkä saanut alkunsa. Viime viikonlopuna teki kaverin synttäreillä mieli tupakaa..en tiedä miksi. Menin muiden mukana seuraloimaan pihalle,mutta tupakka haisikin niin pahalle,että oli pakko mennä takaisin sisään..siihen meni siis se tupakanhimo. eipä siinä,en olisi tosin kyllä polttanutkaan vaikka kuinka olis tehnyt mieli..se ei mielestäni sovi tähän kuvioon ollenkaan!

Lohdullista kuulla, että muutkin surevat mahdollisten tapahtumien missaamista, vaikka tietysti se vauva onkin tärkein. Mä luulen, että olen kesään mennessä jo niin muhkeassa kunnossa, etten edes jaksaisi osallistua mihinkään + tietyissä tapahtumissa ei vaan ole kiva hengata mukana, jos ei yhtään pääse samaan tunnelmaan kuin muut.

Röllykkä, en mäkään tiedä uskaltaisinko motskarin kyytiin. Jotenkin sitä on tässä tilassa jopa ylivarovainen. Mä olen alkanut pelätä mm. rappusissa laskeutumista ja jostain syystä auton kyydissäkin hirvittää normaalia enemmän.

Meillä piti olla yhdet häät (miehen serkun) kesäkuussa, mutta ne siirtyivät... o_O Mutta hyvä vaan, mä jo ehdin miettiä että mistä ihmeestä saa kivan mutta ei järjettömiä summia maksavan juhlamekon, joka mahtuu päälle. Ja kun ei sellaista voisi ihan kauheasti etukäteen ostaa, sitä tiedä millaisen kasvuspurtin kuukaudessakin voisi saada...

Mies on tuossa kanssa jo haaveillut, että olisiko tällä viikolla pitänyt lähteä moottoripyöräilemään, kun kadut on lakaistu ja kelit olleet hyvät... mutta eipä ole motskaria talviteloilta vielä ottanut. Ja nythän sitten taas on luvattu lunta ja pakkasta, joten saa edelleen jatkaa haaveiluaan :grin Ja minä en kyllä kyytiin enää menisikään, enhän mä pääsisi edes tarpeeksi lähelle miestä painautumaan, kun tuo maha on tiellä :p

Meillä ois kanssa vissiin yhet häät syksyllä, saattaa jäädä kyllä välistä jollei jotenki tosi rauhallinen hieno helppo poika ole sitten, ja vaikka onkin(kaikkihan ne on) niin mie oon nii pihalla että ei taida tulla mittää. Mutta pitää katsoa tilanteen mukaan.

Just tossa tyytyväisenä huomasin et yks "ryypiskelly" missä ei oo tietty mun tarvis mitään ottaa eikä kiinnostaiskaan vaikkei ois babya, niin ois enskuun alussa, eli oon vielä ihan toimintakykyinen ja meen moikkaamaan ihmisiä joita ei oo piitkään akaan nähnyt.
Muutenkin tässä koittaa nähdä ihmisiä vielä kun voi, se voi se sohvanpohja kutsua piankin, nytkin niitä ns huonompia päivä on jo välillä kun ei huvita vessaa kauemmas liikkua, onneksi harvoin mutta on silti.

Mutta oon asennoitunut kyllä niin että ei, ei saa jäädä kokonaan kotiin kyyhöttämään mutta ei tässä rillutteleenkaan olla lähössä hetkeen. Varasuunnitelma on että raahaan porukat meille ja laps saa olla isukin kanssa illan ja mie parannan maailmaa jossainkohti jos sille tuntuu. Suunnitelma pitää olla, voi leikkiä että on vaihtoehtoja niin kuuppa kestää sitten paremmin kai :p

Mä sain taas ilmeisesti perjantaisen siivous & järkkäilyhepulin klo 16 ja aloin täällä sauhuta imurin kanssa ja järkkäillä paikkoja uuteen uskoon. Saatiin tuo yks hylly tosta makkarista käännettyä pystyyn sillein että vie vähempi tilaa eilen(mahtuu pinnis äiskän viekkuun sit jos tarvis) niin täyttelin sen nyt tavaroilla ettei tavarat jää tonne pöydille roikkumaan ja sitten raivasin makkaria muutenkin, ja vessoja ja kaikkea. Puuh.
Hirmu :smiley-angry016raivarin sain ku päiväpeitto ihan koirankarvassa ja karva ei irtoo mihinkään vaikka mitä tekis, itteeki alko se kiehuminen ja kiukuttelu jossainkohti sitten jo naurattaa. Lopulta luovutin kun imuroinnista olin jo poikki ja totesin että se pitää hinkata jossainkohti sitten myöhemmin.
Mutta nyt kun hylly on paikallaan, enää ois työhuoneen raivaus ja tuo *sensuroitu* vaatehuone jota en halua ajatellakaan. Tarttis noi normikuteet joka ei mahu päälle enää + talvivaatteet tunkea jonnee, ja laittaa nykyset jotenkuten mahtuvat tohon saataville ennenkun ihan palleroituu eikä mahdu jaksa mitään. En jaksa tänään tosin vieä sitä ähertää. Seuraavassa puuskassa sit.

Mulla on edelleen huimat kaksi valkoista 50cm kietaisubodya ipanalle hommattuna, tänään sain koottua ne paikoilleen (miljoona nepparia ja en ole noita käsitellyt niin hetken ynnäilin ennenku meni oikein) ja olin kovasti ylpee ja hempee ja masullekkin juttelin että "kato, äiti osas sitteki, kyllä tää tästä, älä huoli". :dance011

Huomenna tulossa kiva päivä säästä huolimatta kun isännän ei tartte mennä duuniin vaan tulee miun kanssa "maakuntakierrokselle" joten ihan sikäli hyvillä fiiliksillä varsinkin kun sai nyt siivoiltua ja järkättyä, ei ole niitä "tarttis pitäis ja koskahan ja voi että" hommia niin paljon enää tähän hetkeen.

Mennään kaverin kanssa kattelee pinnasänkyjä myöhemmin, joko la tai su, vaikka tiietään isännän kanssa kyl jo mikä ME otetaan jos Ikeaan päädytään, mutta ihan kiva siellä käydä hipeltelemässä pikkuisia juttuja muutenkin. Viimeksi kun kävin, oli vaavipuoli rempassa.

Hitsi että sitä on alkanut muuten kattelee vaunuja "sillä" silmällä tuolla kävellessä. Että mitkäs noi on, hmm.. noi vois olla kivat /noi ei oo kyl mun juttu -ajatuksilla. Ennen ei kyllä millään lailla ollu kiinnostunut.
Samaten kattelee ipanaan liittyviä tarjouksia, oli ne sitten kura asuja taikka askartelukirjoja, ihan erilailla kiinnostuneena vaikkei oo yhtään viel lähelläkään sitä aikaa että tulis käyttöön.

Hassusti ne mielenkiinnon kohteet tässä muokkautuu elämäntilanteen mukaan vaikken ole mikään lapsihössöttäjä(tämä ei siis negatiivisella sävyllä) ollut ikinä taikka ole nytkään.

Aina pähkännytkin että päättääks ihmiset vaan yhtäkkiä kiinnostua lapsijutuista vai tuleeks se niinku itekseen, jos siis tulee, taisin omalta kohdaltani saada vastauksen. Elämme jänniä aikoja :alien

Tänään tuli postissa kutsu perhevalmennukseen. Se on jaettu tänä vuonna neljään eri päivään,jossa jokakerta toki eri aihealue. alkaa mun mielestä nurin kurin. Ensin imetys ja synnytyksen jälkeinen elämä, sitten lapsen hoito, sitten synnytys ja lopuksi tutustumiskäynti omaan synnytyssairaalaan.mutta ihan sama.sinne ollaan menossa yhdessä ihan mielenkiinnonkin takia, ja varmasti oppii jotain uutta.
Tuota synnytys aihetta mun pitänee kysyä pelkopolilta,että kandeeko mun edes sinne mennä etten vaa saa jotain ahdistusta sieltä.taikka sitten siihen tutustumiskäynnille,koska menen jossain välissä sype-kätilön kanssa saman kierroksen...mutta kiva jutu oikeesti,että tälläistä järkätään ja saa mahdollisuuden osallistua!

Muokattu viimeksi:
Meilläkin ois kaveripariskunnan häät viikkoo ennen laskettua aikaa ja ollaankin vitsailtu et mä lähen sit häistä synnyttään. :) No uskoisin kuitenkin kun ekasta on kyse et pysyttelee vielä sisäpuolella ne häät mutta sitähän ei tosiaan voi tietää. Mua ei kyllä oikeestaan se selvinpäin olo siellä haittaa. Ja pääsenpähän sieltä kotiin sitten kun haluan jos tuntuu siltä. :)

Onneks meillä ei oo mitään sukujuhlia kesälle! Niitä ei meinaa kestää ees pöhnässä saati sit jos joutus oleen selvinpäin... :rolleyes: en ees yrittäs mennä!

Muutoin kyllä vähän pelottaa se kesä... viimiset lähes kymmenen vuotta ku on juossu festareilla ja muissa kosteissa riennoissa, niin onhan tää iso muutos nyt. Mitä mä ees tekisin nyt kesän? Istun kotona? o_O

Mä oon kanssa alkanut aina katsomaan kun joku tulee vaunujen kanssa vastaan, että hei, mitkäs noi on... :grin

Mä nukuin viime yön tosi huonosti. Heräilin monta kertaa, ja kuuden jälkeen en enää saanut nukuttua. Jäin silti tunniksi pötköttämään miehen viekkuun.
Nyt siis väsyttää.

Pitäisi tänään taas pestä lisää vauvanvaatteita ja kestovaippoja, sekä harsoja. Ja sitten ne pitäisi järjestellä kokojärjestykseen ja viikata laatikoihin kaappiin... Katsotaan, kuinka paljon saan aikaiseksi.

Täällä sataa lunta ihan sikana, ja se ärsyttää mua, nyt on talvelle myöhäistä jo! Saisi jo kevät oikeasti tulla!

Joo täälläkin satanu aamusta asti lunta :mad: Just ku oli kerenny lumet sulamaa ni nyt pitää sit tulla lisää, ihan hanurista:bootyshake Pari viikkoa vielä ni pääsis muuttamaan ja pesemää vauvan vaatteita ja laittamaan huonetta kuntoon :happy093

Noniin, olen nyt saanut pestyä smiley-chores003 (hajusteettomilla pesu- ja huuhteluaineilla) kaikki saamani ja ostamani vauvanvaatteet (tähän mennessä), koosta 50 kokoon 68. Isommat koot saavat vielä odottaa varastossa kasseissa ja laatikoissa, ei ne kumminkaan vielä mahtuisi kaappiin viikattuna ja turhaan siellä vielä olisivat, joten en viitsi vielä pestä.

Lisäksi olen pessyt kaikki kestovaipat ja imut. Ne olen siis saanut siskoltani, muutamat vastasyntyneen ImseVimset olen ostanut kirpparilta.
Huomasin vain, että kosteana ne ihan pikkiriikkisen tuoksahtavat pissalle, pitää siis ottaa uusi rundi ja keittopestä ne 90 asteessa etikan tai sitruunahapon kanssa.

Enpä sitten paljon muuta ole saanut tänään aikaiseksi... imuroin pikaisesti, tiskaria olen täyttänyt ja tyhjentänyt useamman kerran. Mies laittoi ruuan, ja miehen nuorempi tytär leipoi ihania suklaakeksejä, nam! Ne maistuu niin hyvältä, varsinkin kuuman kaakaon kanssa! :p

Tosin nyt miehen nuorempi tytär on sellaisessa sokerihumalassa, että huh-huh :excited001
Vanhempi tytär angstaillut omassa huoneessaan lähes koko päivän. Ei ole helppoa olla 13-vee ja risat...

Meillä nyt aurinko paistelee, jee, se sulattaa yöllä ja aamulla satanutta lunta! :cool05
Tosin yöksi onkin sitten luvattu pakkasta, katsotaan millainen luistelurata meidän pihasta tulee, kun mies teki lumityöt...

Täällä on nyt kovasti raivattu turhaa tavaraa roskiin ja koittanu miettiä mitä pitäisi vauvaa varten hommata. Vaatteita ja tavaraa on valmiina esikoisen jäljiltä ja äsken sain ahaa elämyksen,että pitäisi pieniä vaippoja, pari tuttia ja tuttipullon päitä hommata tulokasta varten. Kestovaippojen pesun jätän kesälle niin saa ulos kuivumaan ja jos on yhtä ruipelo kun veljensä ei eka kuukausi toimi ees kestot.

Olipas taas mielenkiintoiset unet; ensin minulla oli valtava maha jossa vauva mylläsi niin että sen kaikki liikkeet ja ruumiinosat (mm. sormet!) tunsi mahan läpi. Seuraavaksi se olikin jo syntynyt, ja meillä oli tavaroiden hankinta samassa jamassa kuin nyt (eli kesken), ensin imetin vauvaa ja maitoa tuli ihan yli äyräiden pitkin paitaani, meillä ei ollut yhtään harsoa hankittuna ja sitten yritin epätoivoisesti vauva sylissä raivata romun vallassa olevalle hoitopöydälle tilaa että saisi vauvan laskettua siihen ja edes jollakin putsattua itseäni ja sitä :grin

Takaisin